Ruostumisen alkamisen esto/pysäyttäminen

Feisenhaust

Morso.

Takapaksissa on lasinreunassa maalia (ja tai lakkaa) irti, ja aivan aavistuksen (pari minipistettä) ruostetta. Virhe on todella hyvin naamioitunut, eikä häiritse yhtään jos se ei tuosta pahenisi. Mutta se varmasti pahenee jossei mitään tee. Onko jotain yksinkertaista konstia huomattavasti hidastaa ruostumisen alkamista/leviämistä? Onko olemassa jotain ainetta jota voisi tuohon päälle huitoa, ilman että se aine alkaisi pahemmin näkymään. Auto on tumma. Jos vaikka tyyliin kesäisin uusisi tms? Lakkakerros? Pysyykö miten ilman erityisiä pohjatöitä?

Kiittää hän.

7

709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pientä askaretta

      Siis tarkoitat että ruoste tulee lasin "alta". Sille ei ilman lasin irroitusta voi oikein mitään. Ainahan näkyviltä osin sitä voi putsata, maalata ja hidastaa sen etenemistä Ruoste itsessään elää omaa elämäänsä siellä näkymättömissä.

    • Feisenhaust

      Itseasiassa lähellä lasia oleva osa on jonkin sortin maalin peitossa (pohjamaali?), kirkas pelti on sitten kauempana lasista jossa on TODELLA vähän ruostetta. nämä siis saa pois ilman lasin irroitusta. eriasia onko tuossa pohjamaalikohdassa sitten jotain ruosteentynkää jota ei näe silmällä.

      • Rappaa irtoava ruoste pois ja levitä vaikka Noveroxia siihen. Tulee musta kohta ja kohtuuhyvin hidastaa lisäruostumista. Jos intoa riittää niin voit kokeilla maalata sen päälle, mutta tuskin saat tasaista ja nättiä pintaa.


    • simple as that

      Anna vaan olla. Sitten kun menee omaan silmään liian pahan näköiseksi niin hae romikselta ruosteeton takaluukku ja maalauta se auton väriin. Tietysti voit maalauttaa vanhankin, mutta pohjatyöt pitää tehdä huolella. On parempi tehdä kerralla kunnolla tai antaa olla. Räpellyskorjaukset ei näytä yhtään sen paremmilta kuin korjaamaton vaurio.

    • 8ivuohnionhjonjio

      Yleensä jos ruoste iskee on maalipinta hiottava puhtaalle pellille. Pellin päälle ruostestoppia ja pohjamaali, sitten jotain ohutta kittiä niin että korjattava kohta nousee muun maalipinnan tasalle, huolellinen hionta tasaiseksi ja kitin päälle pohjamaali, auton väri ja tarvittaessa lakka.
      Viimeiseksi jääneen pinnan hionta parin viikon päästä maalipinnan hiomatahnalla jotta kiiltää alkuperäisen maalin veroisesti ja korjattua kohtaa on näin hyvin vaikea havaita jos maalin sävy sattuu täsmäämään hyvin.
      Jos ympäröivä maalipinta mattaantunut, voi maalipinnan hiomatahnalla "myllyttää" koko korjatun kohdan sisältävän sopivan muotokappaleen autosta tai kenties peräti koko auton jos maalipinta on sen tarpeessa.

    • cvbhyk,i75u6y4ht53e

      mädän korjailu on yhtä vaikeaa kuin krapulan korjailu viinal tai ripulin piereskelyl

    • Maalaus tallissa

      Kun kyse on pinta ruosteesta eikä pelti ole mätä niin hiominen pellille asti ja kunnon 2 komponentti pohjamaali siihen päälle ja sitten 2komponetti akryylimaali päälle. Akryylimaali ei tarvitse lakkaa.
      Mutta kun kyseessä on pieni ruoste kohta kannattaa hiota tasaiseksi ruoste ja maalit ja ostaa paukkupullo pohjamaalia ja auton omaa väriä ja maalata. Tarkeää on että sitä ruostetta ei jää maalin alle, muuten se alkaa taas muhia siellä ja maalaus on turhaa.
      Hiominen kannattaa tehdä huolella. Maalipinnan korkeuserot kannattaa tasoittaa huolellisesti. Niin ei näy silmään lopputuloksessa. Kittiä ei välttämättä tarvitse käyttää tasoitteena, jos korkeusero ei ole suuri.

      Kuten tuossa edellisessä kommentissa sanottiin jos pelti on läpimätä niin maalaus on turhaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      60
      5105
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      54
      4592
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      122
      4539
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      297
      1763
    5. 91
      1432
    6. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      82
      1409
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      228
      1328
    8. 315
      1039
    9. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      199
      950
    10. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      50
      850
    Aihe