Seniori,

............

mietityttää, minkä ikäiset ovat niitä. Luin erään mainoksen, jossa mainittiin senioreista, mutta mit ikää se tarkoittaa, pitäskö olla jo eläkeikänen?

19

3580

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noo, liike-elämässä on paljon näitä 'senior adviser' jne titteleillä varustettuja, samoja kolmi, nelikymppisillä täytettyjä kuin muutkin paikat... Joten seniori-nimitys voidaan ymmärtää myös kokemusperusteiseksi, joten, olen seniori vaikka tällä palstalla ja vaikka ikänikin puolesta vaikken eläkeläinen olekaan, osa- vain...

• rygseck

No ne on niitä... vanhoja :P

Mut joo... kai se on vanhempi - tenavan vanhempi, jolloin se tenava on tietenkin juniori... tai sitten työyhteisössä jos on kaksi samanlaista titteliä, niin niistä se jolla on pitempi virkaikä... vai olisko se sittenkin ikä. Äh ; )

Puhdas arvaus vaan !

• No mulle tuli mieleen että pitäiskö mun olla jo haudassa kun yks työkaveri sanoi silloin joskus että kun hän täyttää 50 niin tappaa itsensä :)
      Hänen itsemurhaansa ei ole enään kun viisi vuotta.

Mitäpä noilla sanoilla on merkitystä oikeasti.
      Joskus kuulen olevani vielä niin nuori ja toisinaan olen haudan partaalla :)

• Köpöikäinen

Mitä hullua! Elämä alkaa vasta nelikymppisenä.

• Enkäköpötä

Niiih, toisaalta yhä nuoremmat täyttävät 50- ja 60-vuotta.

• ...

Vanhus.

Senioriasunnoissa on otettu esteettymömyys asiat huomioon. Rollaattorilla pääsee kulkemaan, ajoliuskat tuolille jne.

Jossain mäkkärillä seniori on sitten kolmikymppinen myymäläpäällikkö,,,

=DW=

• ,,,,

Senioritaloihin voi hakea halutessaan täytettyään 65 vuotta. Eräs kriteeri sekin.

• 12+1

Joitakin senioritaloja on joihin voi hakea jo 55 täytettyään ja Helsingissä jopa 48v

• ,,,,
        12+1 kirjoitti:

Joitakin senioritaloja on joihin voi hakea jo 55 täytettyään ja Helsingissä jopa 48v

Lueskelin nettiä, ja jotka näin, vaativat tuota 65:ttä. Parempihan sinällään olisi saada ihmisen totutella asumapaikkaansa ja asuntoonsa jo ennen eläkkeelle jäämistään.
        Kuka nyt jääkin mihin aikaan.

• Näin on
        ,,,, kirjoitti:

Lueskelin nettiä, ja jotka näin, vaativat tuota 65:ttä. Parempihan sinällään olisi saada ihmisen totutella asumapaikkaansa ja asuntoonsa jo ennen eläkkeelle jäämistään.
        Kuka nyt jääkin mihin aikaan.

Kyllä se 55 on ainakin täällä meirän kaupungissa..voi päästä senioriksi , seniori taloon.

• Näin on kirjoitti:

Kyllä se 55 on ainakin täällä meirän kaupungissa..voi päästä senioriksi , seniori taloon.

55 on hyvä ikä hakeutua jo tulevaisuutta varten senioriasuntoon. Seuraava muuttokohde taitaakin siten olla sinne.

• Pimppi Pumpanen

En ymmärrä minäkään ja mietin minkä ikäisenä pitäisi pitää itseään seniorina.

Nykyään mielestäni yhä nuoremmat ovat 50 täyttäneitä.

• Positiivisestitavuviiva

Pomppasin tuolta 60 ikäryhmästä. Tehän olette nuorisoa, sillä tuo 50 on oikein hyvää aikaa....ja siitä lukien olen käyttänyt tällaista ilmaisua, että olen syvässä keski-iässä -> 70 ja ainahan voi raja-tolppaa siirtää.....

• Iätön

Omasta mielestäni seniori on eläkeikäinen. Mutta ärsyttävän yleisesti 50 täyttänyttä aletaan pitää sellaisena. Vanhanaikaista ja ikävää kun yhä useammat 50-vuotiaat tuntevat itsensä vielä varsin nuoriksi tai eivät iäkkäiksi ainakaan. Kuten eivät vielä 60-vuotiaatkaan, jos terveyttä, toimintakykyä ja virtaa vielä riittää.

• lupahaaveilla

Ei todellakaan 50 kymppinen ole seniori!!!.
        50 vuotiaasta alkaa uusi elämä, lapsilla omat perheet, tai ainakin useimmiten muuttaneet omilleen, vanhemmat jääneet keskenään ja tutustuvat uudelleen toisiinsa, ihan aikuisten oikeasti, näinhän sen pitäisi mennä, ovat kenties mummoja ja vaareja, joskus saavat lapsenlapset yökylään se olisi juhlaa.
        Tämä on vain "unelma, haavekuva" ainakin minun kohdallani, mutta jos joskus synnyn tänne maanpäälle uudelleen toivoisin elämäni menevän juuri näin, en aroaisi alta 30 kymppisenä, mut (joskus se on ainut vaihtoehto) haluaisin useamman kuin yhden lapsen ja et rakkauteni elämänkumppaniini olisi ikuista.

No haavekuvat ovat vain kuvia, oikeasti elämäni on ihanaa näin ns. yksinkin (parisuhde/etäsuhde) en päivääkään vaihtaisi pois.

• 60v

golfseniorit 50v. naset 55v.miehet

60 v. alkaa uusi elämä !
      .

• olen-oikea-seniori-

TYKKÄÄN ETTÄ,,,,

senioriksi voi alkaa kutsua YLI 50 vuotiaita,
      pitäisihän ton ikästen olla jo aikuisia elämää kokeneita ihmisiä,

• Mitäkä.mies

Mahtaako tarkempaa ikää ollakkaan seniori ikäiselle.Varmaankin lähellä eläkeikää tai sen yli.
      Onko sitten seniori arvonimi vai arvon alennus kun elintoiminnot ja motoriikka on hidastumaan päin.Ainakin työelämässä senioria arvostetaan enemmän kuin junioria.

No..Meidän ikäisten vanhemmat eläköityivät jo viiskymppisinä ja se oli ihan luonnollista,mutta nykyään viiskymppinen ja vanhempikin joutuu suorittamaan ihan saman työpanoksen kuin nuorikin.
      Helppoahan meillä on aamulla herätä kun on yön levännyt ja katsellut kelloa jo aamu neljästä asti..Että joko sais nousta kun ei nukuta yhtään.

itse olen viisviitonen ja otan seniori nimityksen arvonimenä jos joku sitä käyttäisi minusta.Ikäväkseni olen saanut todeta ettei kukaan puolituttu arvaa oikein ikääni ja joko kohteliaisuuttaan tai muuten luulevat että en ole ohittanut viiden kympin ramppia,tai kääntynyt sinne..

Itse sanon senioreiksi kasikymppisiä ja senkin sanon kohteliaisuutena pitkän elämänkokemuksen omaaville viisaille vanhuksille.

• 50 varmaan. Tai en mä tiiä. Ei kaikki yli 50 vuotiaat ees näytä vanhoilta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe