Hei,
Minulla rakenneultrassa raskausviikkoja 19 4 ja vauvan koko 360g.
Millaisia mittoja teillä ja millä vkoilla?
Kätilö sanoi tuon mitan vastaavan kokoa 20 4.
RAKENNEULTRA, vauvan koko?
10
2156
Vastaukset
- 21+6
Oltiin rakenneultrassa 20 4 ja silloin vauvan kokoarvio oli 350g.
- manda12
Mä kävin rakenneultrassa 19 4 ja vauvan koko oli 350g. Ei minulle kyl puhuttu mitään, että vauva olisi mitenkään iso viikkoihin nähden. Tai ainakin pituus, sääriluu jne olivat normaalimitoissa.
24 4 kävin ultrassa taas ja vauvan paino 710g. Ihan normaali kasvakäyrä oli.
Älä huoli, mun mielestä tuo paino on normaali. Jos sulla on raskausdiabetekseen taipuvaisuutta, esim. tosi isoa ylipainoa, niin olisit joutunut sokerirasitukseen jo viikolla 12. Ainakin mitä netistä luin. - 20+0 kävin
ja painoarvio 335g. Vastasi viikkoja.
- tammimamma
Meillä oli rakenneultra rv 21 6, jolloin painoarvio oli 481g.
- matami mimmi
Meillä oli rakenneultrassa tämän vauvan painoarvio 329 g ja kävin 20 6. Sanottiin, että käyrillä ollaan mutta siro vauva tulossa. Niin ovat kyllä sanoneet edellisistäkin.
Sokerirasituksesta: rasituksia tehdään kyllä myöhäisemmilläkin viikoilla. Noin alkuraskaudessa tehdään rasitus, jos on esim. jo raskauden alkaessa tiedossa jokin indikaatio sille. Monella taas tehdään myöhemmin, esim. runsaan raskauden aikaisen painonnousun takia. Varsinainen raskausdiabeteshan ei kuitenkaan puhkea samantien, kun raskaaksi tullaan. Minullakin on rasitus tehty kahdessa raskaudessa, ekan kerran tehtiin kun viikkoja oli jo noin 35 (tuntui ehkä jo vähän turhanpäiväiseltäkin) ja tässä raskaudessa tehtiin puolen välin jälkeen. - 11+6
eihän se vielä tuossa vaiheessa ole kasvattamassa rasvakerrosta, sehän siinä sokerijutussa on "jujuna". eikä se mittaus niin tarkka ole, -50 g tuossa vaiheessa
- 21+1
200g
- norre84
rakenneultrassa kävin rv 21 ja painoarvio 500g...sit olin rv28 1300g.... :)
- Heippa kaikille...
Meillä rv 20 4 rakenneultra ja tyttö 387g
- .lkj.öol
Itselläni oli rakenne ultra viikoilla 21 0 ja vastasi viikkoja 20 4 muttei laskettuaikaa muutettu eikä mitään kun kaikki oli normaalia. Painoarvio oli 400g.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401553- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9894- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829