happitipat

utelias

Onko kenelläkään kokemuksia happitipoista, miten ne vaikuttavat, antavatko lisäpuhtia elämään?

26

13728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henna

      Happitippoja ei tarvita. Kaikki toivon mukaan osaa ulkoilla.

    • Mirjam
      • lääkisläinen

        Happi on yksi yleisimpiä alkuaineita maapallolla. Ihminen pystyy sitä hyödyntämään vain hengitetyssä muodossa, ja sitä kautta sitä todella saadaan tarpeeksi.

        Elimistö muokkaa monissa reaktioissa (vierasaineiden hapetus, immuunipuolustus) hapesta vapaita radikaaleja, jotka ovat monin tavoin elimistölle vahingollisia altistaen syövälle aiheuttamiensa solukalvovaurioiden jne. vuoksi. Happi on yksi niistä tekijöistä, jotka osaltaan aiheuttavat vanhenemiseen liittyvät elinmuutokset ihmisessä.

        Happea on miljardeissa eri orgaanisissa yhdisteissä, se on typen ja vedyn ohella biomolekyylien yleisimpiä osatekijöitä. Vesilitkuun happea on kaasuna vaikeaa saada liukenemaan. Juuri siksi, että elimistö saa happensa hengitysilman kautta ei minkäänlaisista vesilitkuista ole apua.

        Käsite 'aerobinen happi' ei tarkoita mitään. 'Aerobinen' tarkoittaa happea hyödyntävää. "Happea hyödyntävä happi" kuulostaa siis aika järjettömältä tuotteen vaikuttavan aineen nimeltä.

        Esittelysivulla mainitaan hapen parantavan ja puhdistavan. Tämä lienee kyllä näin laveastikin ilmaistuna totta. Esim. ylipainehappihoitoa käytetään mm. sukeltajantaudin ja vaikeiden kudosnekroosien hoidossa. Tällöinkin happi tosiaan on kaasuna ilmaseoksessa tai 100% kaasuna!

        Kaikkeen vapaaseen veteen maapallolla on liuennut jonkin verran happea (miten muuten kalatkaan pysyisivät hengissä). Ne ovat siis täysin samanarvoisia kaikenmaailman happilitkujen kanssa. Ihmiset eivät pysty happea vaikkapa järvivedestä hyödyntämään, eipä siis mistään happiuutteistakaan hyötyä ole. Juokaa siis vaikka hyvää lähdevettä :-)


      • Temetus100

        Yhellä happimyyntisivulla oli iha älyttömän huono kusetustodistus jossa puhuttiin mitä mikäkin tippamäärä vaikuttaa.
        a) Kemiassa ei koskaan lasketa mitään vitun tippoja.
        Sellaisia ei nyt vaan ole SI-järjestelmässä.

        b) Tutkimuslaitos ei tunge mainoksia todistukseensa.

        c) Harvemmin tutkimustodistus julkaistaan HTML-sivuna. XD

        http://www.oxygen.fi/tutkimus.htm

        repsreps


      • Temetus100

        Mä oon kuullu että myös rautaa saa tehokkaasti kun liuottaa nauloja rikkihappoon ja sitten juo sen. Ja tietysti minun firma myy sitä yksinoikeudella!

        Syitän raudan puutteeseen on satoja, mainitsen muutamia:
        -Et ole syönyt hetkeen aikaan veripalttua, älä syökkään, se on raakamaista! käytä minun tuotteita.
        -Olet menettänyt verta ja sinulta puuttuu rautaa ja heikottaa, juo meidän firman rautatuotteita!
        -Hemoglobiinii on alle 200, syö meidän metallivalmisteita.

        Nyt myös uusia makuja!

        Kun käytin metallituotteita valaistuin heti ja aloin elämään uudelleen!


    • Ainakin minulla...

      Itse kiinnostuin hapesta, siis happitipoista jo jokunen vuosi sitten. Näin tuttavani ottavan pipetillä pullosta jotain, ja kysyin häneltä, mitä se oli. Se oli hämmästyksekseni vetyperoksidia. Entisenä kampaajana olin todella ihmeissäni. Olinhan sillä valkaissut tai siis sitä käyttänyt hiusvärien kanssa ja koulutuksessa aina varoiteltiin sen vaarallisuudesta. Noh, utelias kun olin ja edelleenkin olen, ostin luontaistuotekaupasta pullon ja se oli todella H2O2,puhdasta sellaista, ja veteen sekoitettuna jää vain O=happimolekyyli verenkiertoon, vesihän on H2O, imeytyen vatsan kautta. Päätin kokeilla ja päätin myös kuolla siihen, jos se minut tappaa.Annostus lähti todella pienestä liikkeelle. Ensimmäisenä päivänä otin 2 kertaa tuotetta ja yöllä ei uni tullut. Piristyin niin kovasti. Seuraavana aamuna kuulostelin oloani ja huomasin kynsieni olevan possunvaaleanpunaiset. Aiammin ne olivat sinisen puhuvat. Ha haa, jotain oli siis tapahtunut!!! Otin uuden pipetillisen veteen sekoitettuna ja huh kun oli pahanmakuista. Noh, terveydekseenhän ihminen syö vaikka sitä ihtiään....;-)Aivan selkeästi huomasin itsessäni "kirkastumista", ymmärsin mitä minulle puhuttiin ja kuulinkin paremmin. Ennen olin kuin jossain umpiossa ja erittäin tunkkainen olo oli koko ajan, lähinnä päässä. Olen pintahengittäjä ja tunsin että happi keuhkoista ei mene "loppuunasti". Toki hengitystekniikan opiskelulla pääsee samaan, mutta kokeilunhaluinen kun olin. Ostin myös O2 kirjan, jossa kertoi tamperelainen happiterapeutti hapen havaituista hyödyistä. Nyt käytän maun takia Fintikan happitippoja, niitä kun voi ottaa ruokailunkin yhteydessä. Otan kuitenkin joka aamu tyhjään vatsaan ja on kuin sisäinen herääminen alkaisi samantien. En ole rappeutumista huomannut, päinvastoin ja elämä ainakin minun kohdallani parani hapen kanssa. Näin minä omastani kerroin.

      • lääkisläinen

        Tässä ensinnäkin tietoa vetyperoksidista: http://www.ttl.fi/internet/ova/tvetpero.html

        Sitä *ei* todellakaan kannata suuhunsa lykätä, se ei todellakaan niin nopeasti hajoa. Kaskun ei samantien suolahappoa :-)

        >veteen sekoitettuna jää vain O=happimolekyyli >verenkiertoon, vesihän on H2O, imeytyen vatsan >kautta

        Vaikka miten tätä vääntäisi, on totuus toinen: happea ihminen pystyy hyödyntämään vain hengitettynä. Hapen hyödyntäminen nesteen kautta vaatisi kidukset, ja jos joku sellaiset itseltään löytää niin marssikoon välittömästi jonkun fysiologin puheille; hänestä tulee varmasti maailmansensaatio. Tosin kiduksillakin hyödyntäminen onnistuu vain niiden kautta, ei nestettä sisäisesti nauttimalla.

        >Aivan selkeästi huomasin >itsessäni "kirkastumista", ymmärsin mitä minulle >puhuttiin ja kuulinkin paremmin. Ennen olin kuin >jossain umpiossa ja erittäin tunkkainen olo oli >koko ajan, lähinnä päässä.

        Plaseboefekti. Tällaisia vaikutuksia tosin on hapenannolla, mutta ei tällä menetelmällä.

        Väännetään nyt rautalangasta (ja tämän voi kuka tahansa ihmisen fysiologiaan ja anatomiaan perehtynyt vahvistaa, jos ette minua halua uskoa): ihminen ei pysty hyödyntämään nesteeseen liuotettua happea. Piste.

        >Olen pintahengittäjä ja tunsin että happi >keuhkoista ei mene "loppuunasti".

        Kaikki ihmiset hengittävät levossa pinnallisesti. Ei ole eri "hengittäjätyyppejä". Samanlaiset fysiologiset säätelymekanismit pelaavat kaikilla.

        >Toki hengitystekniikan opiskelulla pääsee >samaan, mutta kokeilunhaluinen kun olin.

        Nimenomaan sillä, ei täysin tehottomilla happiuutteilla.


      • Suosittelen
        lääkisläinen kirjoitti:

        Tässä ensinnäkin tietoa vetyperoksidista: http://www.ttl.fi/internet/ova/tvetpero.html

        Sitä *ei* todellakaan kannata suuhunsa lykätä, se ei todellakaan niin nopeasti hajoa. Kaskun ei samantien suolahappoa :-)

        >veteen sekoitettuna jää vain O=happimolekyyli >verenkiertoon, vesihän on H2O, imeytyen vatsan >kautta

        Vaikka miten tätä vääntäisi, on totuus toinen: happea ihminen pystyy hyödyntämään vain hengitettynä. Hapen hyödyntäminen nesteen kautta vaatisi kidukset, ja jos joku sellaiset itseltään löytää niin marssikoon välittömästi jonkun fysiologin puheille; hänestä tulee varmasti maailmansensaatio. Tosin kiduksillakin hyödyntäminen onnistuu vain niiden kautta, ei nestettä sisäisesti nauttimalla.

        >Aivan selkeästi huomasin >itsessäni "kirkastumista", ymmärsin mitä minulle >puhuttiin ja kuulinkin paremmin. Ennen olin kuin >jossain umpiossa ja erittäin tunkkainen olo oli >koko ajan, lähinnä päässä.

        Plaseboefekti. Tällaisia vaikutuksia tosin on hapenannolla, mutta ei tällä menetelmällä.

        Väännetään nyt rautalangasta (ja tämän voi kuka tahansa ihmisen fysiologiaan ja anatomiaan perehtynyt vahvistaa, jos ette minua halua uskoa): ihminen ei pysty hyödyntämään nesteeseen liuotettua happea. Piste.

        >Olen pintahengittäjä ja tunsin että happi >keuhkoista ei mene "loppuunasti".

        Kaikki ihmiset hengittävät levossa pinnallisesti. Ei ole eri "hengittäjätyyppejä". Samanlaiset fysiologiset säätelymekanismit pelaavat kaikilla.

        >Toki hengitystekniikan opiskelulla pääsee >samaan, mutta kokeilunhaluinen kun olin.

        Nimenomaan sillä, ei täysin tehottomilla happiuutteilla.

        http://www.suomenhappituote.fi/syitahappivajaukseen.htm

        Lääkisläinen on tuleva lääketehtaitten työntekijä, joka näkee ainoan parantavan tuotteen olevan lääkkeissä. Jos koittaisi elää sillätavalla että ei tarvitse lääkkeitä syödä, jää yhden lääkisläisen tulevat lahjukset saamatta....Tulevien läkäreitten on syytä ottaa ihminen huomioon kokonaisuutena, eikä vain valittavana potilaana. Ja lääkäri ei saisi olla vain yhtä oiretta hoitavana koneena. Usein oireet ja sairaudet ovat saaneet alkunsa jostain kauempaa. Niitten syitten ymmärtämiseen tarvitaan muutakin kuin kirjatietoa. Opiskele muutakin kuin vain kirjatietoa ja ole uraauurtava lääkäri tai mikä sinusta onkaan valmistumassa, inhimillisine tunteineen. Myös vaihtoehtohoitoja kannattaa kunnioittaa. Tuhansia ja tuhansia vuosia on niitä kuitenkin käytetty. Lääkkeet ovat melko tuore tuttavuus ihmisen fysiologiassa.


      • lääkisläinen
        Suosittelen kirjoitti:

        http://www.suomenhappituote.fi/syitahappivajaukseen.htm

        Lääkisläinen on tuleva lääketehtaitten työntekijä, joka näkee ainoan parantavan tuotteen olevan lääkkeissä. Jos koittaisi elää sillätavalla että ei tarvitse lääkkeitä syödä, jää yhden lääkisläisen tulevat lahjukset saamatta....Tulevien läkäreitten on syytä ottaa ihminen huomioon kokonaisuutena, eikä vain valittavana potilaana. Ja lääkäri ei saisi olla vain yhtä oiretta hoitavana koneena. Usein oireet ja sairaudet ovat saaneet alkunsa jostain kauempaa. Niitten syitten ymmärtämiseen tarvitaan muutakin kuin kirjatietoa. Opiskele muutakin kuin vain kirjatietoa ja ole uraauurtava lääkäri tai mikä sinusta onkaan valmistumassa, inhimillisine tunteineen. Myös vaihtoehtohoitoja kannattaa kunnioittaa. Tuhansia ja tuhansia vuosia on niitä kuitenkin käytetty. Lääkkeet ovat melko tuore tuttavuus ihmisen fysiologiassa.

        Ensinnäkin, on ikävä nähdä että argumentaatiosi on sillä tasolla, että sivuutat asian ja hyökkäät sen kertonutta henkilöä vastaan. Mikäli sinulla on vastaanväittämistä edellisessä viestissäni esiintuomiin seikkoihin, olisi niistä mukava keskustella.

        >Lääkisläinen on tuleva lääketehtaitten >työntekijä, joka näkee ainoan parantavan >tuotteen olevan lääkkeissä.

        Lääkärit eivät ole tulevia lääketehtaiden työntekijöitä vaan heistä tulee lääkäreitä. Suomessa lääkärit eivät myy lääkkeitä tai saa suoria rahalahjuksia lääketehtailta. Lääketehtaiden ja lääkäreiden suhde on Suomessa jopa melko alisteinen lääkäreiden hyväksi - mainoslobbaus on kyllä runsast lääkevalmistajien taholta, mutta lääkärit tekevät lääkemääräyspäätökset lähinnä lääkkeiden toimivuuden vuoksi. Kalleinta lääkettä ei valita jos se ei ehdottomasti ole toimivin. Tietyn tehtaan lääkkeen määräämisestä lääkäri ei hyödy mitenkään! Edun saa potilas, jos määrätty lääke on edullinen ja toimiva. Varsinkin nyt geneerisen substituution aikana lääkäri määrää usein vain vaikuttavan aineen ja sen pitoisuuden ja nauttimismuodon riippumatta valmistajasta, ja apteekissa sitten valitaan itse valmiste. Tällä tavalla suurin rahallinen hyöty koituu apteekeille, lääkärit eivät lääkerahoista hyödy penniäkään. Päivystyspakkauksetkin useimmiten jaetaan potilaille. Monet lääketieteen opiskelijat nykyään suhtautuvat kielteisesti kaikenlaiseen lääkemarkkinointiin (kuten minäkin), ja kieltäytyvät ottamasta vastaan edes lääketehtaiden lahjoittamia toimistotarvikkeita. Eli pähkinänkuoressa: en saa, en ole saanut, enkä tule saamaan lääketehtailta penniäkään. En edes tiedä miten moisia lahjuksia Suomenoloissa pystyisi muka haalimaan.

        >Jos koittaisi elää sillätavalla että ei >tarvitse lääkkeitä syödä, jää yhden >lääkisläisen tulevat lahjukset >saamatta....

        Ihmiset syövät paljon tarpeettomia lääkkeitä: "varmuuden vuoksi" -antibiootteja, kasapäin väärästä ruokavaliosta johtuvia liikahappoisuusvalmisteita, särkylääkkeitä... Tunnen hyvin esim. turhien antibioottikuurien biologiset haittavaikutukset, ja suhtaudun varovasti koko asiaan.

        >Tulevien läkäreitten on syytä ottaa ihminen >huomioon kokonaisuutena, eikä vain valittavana >potilaana.

        Lääketieteen opiskelijoissa on kyllä harmittavan paljon hyvin tutkimus- ja luonnontiedekeskeisiä yksilöitä, mutta älkääpäs heittäkö koko omenakoria mäelle yhden mädän omenan takia. Nykyään koulutuksessa puhutaan paljon potilastyön arjesta, vuorovaikutuksesta ja ihmisesta psykofyysisenä kokonaisuutena.

        >Opiskele muutakin kuin vain kirjatietoa ja ole >uraauurtava lääkäri tai mikä sinusta onkaan >valmistumassa, inhimillisine tunteineen. Myös >vaihtoehtohoitoja kannattaa kunnioittaa. >Tuhansia ja tuhansia vuosia on niitä kuitenkin >käytetty.

        Oikein sanottu. Itse olen hyvin kiinnostunut hypnoosista, akupunktiosta ja tutustunut laajasti erilaisiin yrtteihin (ja niiden historiallisiin käyttötarkoituksiin). En todellakaan suhtaudu negatiivisesti luontaistuotteisiin sinänsä, onhan niistä monista myöhemmin kehitetty lääkkeitä. Monet syöpälääkkeetkin tehdään luonnonkasveista, eivät ne ole myrkkyjä tai synteettistä roinaa vaikka niitä runsaan tutkimustiedon vuoksi lain kannalta voidaan lääkkeiksi kutsuakin.
        >Lääkkeet ovat melko tuore tuttavuus >ihmisen >fysiologiassa.

        Väärin. Jos lääke on aine, jolla on pyritty parantamaan jokin sairaus, niin silloin lääkkeitä on ollut olemassa ihmiskunnan alkuajoista lähtien. Jopa intiannorsut erään luontodokumentin mukaan näyttäisivät käyttävän tiettyjä kasveja suolistovaivoihinsa :-)

        Haluan ottaa kantaa selkeisiin huijaustapauksiin juuri siksi, että huijaukset huonontavat oikeasti toimivien ja luotettavien vaihtoehtohoitojen mainetta. Nykyään lääketieteellistä tietoa on paljon saataville, ja vain pieni osa siitä luotettavaa. Jos haluan tietoa luontaistuotteesta, en etsi sitä valmistajan kotisivuilta (puolueellisia). Jos haluan tietoa lääkkeestä, en etsi sitä lääkekonsernin mainoksesta. Lähdekritiikki on tärkeä asia, ja siksi kommentoisin hiukan lähettämääsi linkkiä.

        Kyseessä on siis nimenomaan valmistajan kotisivu. Sata vuotta sitten muumiopölyä markkinoitiin reumatismiin - olisitteko uskoneet, kun valmistaja niin väitti? Moni sivuuttaisi sen jo tämän perusteella, mutta katsotaan nyt kumminkin.

        *(sivulta)-Kivennäisaineiden puute aiheuttaa *hapenpuutetta, koska tällöin kehon kyky *valmistaa ruoansulatusentsyymejä on *heikentynyt. Huonon ruoansulatuksen seurauksena *sulamaton ruoka-aines jää kehoon kuona-*aineeksi, mikä tarvitse puhdistavaa happea *poistuakseen elimistöstä.

        Kivennäisaineet ja vitamiinit toimivat antioksidantteina, koentsyymeina erilaisissa reaktioissa ja apuaineina monissa muissa toiminnoissa. Solutasolla ne osallistuvat kyllä energiantuotantoonkin, mutta eipä kivennäisaineiden puute nyt oikeastaan vaikuta ruuansulatusentsyymien toimintaan. Sulamaton ruoka-aines ei ole varsinaisesti kuona-ainetta, vaanse poistuu ulosteena (esim. kasvien selluloosa). Kuona-aine ei ole kovinkaan tieteellinen termi. Ennenmminkin voi puhua vierasaineista ("myrkyt"), joiden metaboliaan
        happi kyllä osallistuu. Tähän elimistö saa kyllä liiankin kanssa happea hengitysilman mukana. Tekstikappale on sekava, harhaanjohtava ja sen ainoat oikeat faktat pitää vääntää kulman kautta esille.

        >Vesijohtovesi on happiköyhää verrattuna puro- >ja sadeveteen.

        Tottapa on, mutta kuten olen jo sanonut (tarkistakaa mistä vain lähteestä johon luotatte, vaikkapa joltakin fysiologian professorilta), ihminen ei pysty hyödyntämään nesteeseen liuennutta happea, olisi se siellä missä muodossa tahansa. Muutoinhan meillä olisi kidukset. Ihmiselimistö on sopeutunut ottamaan happea vain keuhkojen kautta, jossa se siirtyy alveolien kautta diffundoitumalla hiussuoniin sitoutuen suurimmaksi osaksi hemoglobiiniin. Veri sitten kuljettaa sen kudoksiin.

        >-Sokeri, alkoholi ja tupakka kuluttavat kehosta >happea.

        Sikäli kyllä, että niiden sisältämien vierasaineiden metaboliassa tarvittavien vapaiden radikaalien tuotantoon tarvitaan happea, mutta määrä on niin pieni, ettei se vaikuta millään tavalla elimistön happitaseeseen. Kun mikään elimistön kudos ei ole kuoliossa ja hengitysrytmi on normaali, ihminen saa tarpeeksi happea. Jos happea ei ole tarpeeksi, hengitys kiihtyy tai ihminen siirtyy happipitoisempaan ilmaan, ja vaje korjaantuu. Ei ole mitään "näkymätöntä" happivajetta.

        >-Kaikki akuutit ja krooniset tulehdukset >kuluttavat kehon happivaroja, koska tulehdusten >yhteydessä syntyy myrkyllisiä aineita kehoon.

        Eipä juuri, sen enempää kuin muutoinkaan. Kuulostaa aika alkemialta koko tekstinpätkä. Kuumeessa lämpötilan nousu lisää hapentarvetta, kun solut polttavat enemmän happea ylläpitääkseen korkeampaa lämpötilaa. Jotkin immuunijärjestelmän solut kyllä hyödyntävät vapaita radikaaleja, mutta määrä on järjettömän pieni. Tässä on otettu biologisia faktoja, mutt annettu niille huijaavan suuri merkitys.

        >-Liikunnan puute sekä liian pinnallinen >hengitys aiheuttavat hapenpuutetta.

        Liikunnan puute ei aiheuta hapenpuutetta. Hapenpuute on yleensä lyhytaikainen tila, jota elimistö kompensoi kiihtyneellä ja syventyneellä hengityksella. Ei se ole raudanpuutteen tapainen hiipien syntyvä puutostila! Itse asiassa liikunta juuri tavallaan usein aiheuttaa hapenpuutetta lyhytaikaisesti; ajatelkaa puuskuttavaa maratoonaria.

        Hengitys on pinnallista, kun se riittää turvaamaan elimistön hapentarpeen (kevyessä työssä, levossa).

        Sinulla on hapenpuute vain, jos hengästyttää ja hengitys on kiihtynyt! Siihen eivät tipat auta, vaan syvä, rauhallinen hengittely.

        >-Erilaisten myrkyllisten aineiden lisäntyminen >elinympäristössämme ja ravinnossamme on syynä >siihen, että tarvitsemme enemmän puhdistavaa >happea kehomme hyvinvointiin.

        Jos happilitkujen tuottajat tähän perustavat koko valmistuksensa, niin voi sun... Määrä on kuin pullanmuru dinosaurukselle verrattuna. Se ei edes ole niin iso, että se lisäisi hengitysilmasta saatavan hapen tarvetta. Ihminen pystyy hyväksikäyttämään vain hengitysilmasta saatavaa happea, ja siitä saamme kaiken tarvitsemamme. Ulos happihyppelylle!

        Itse asiassa tunkkaisessa toimistossakaan iskevä haukotteleva olo ei johdu hapenpuutteesta (sitä on kyllä ilmassa silloinkin tarpeeksi), vaan ihmisten hengitystyön aikaansaamasta hiilidoksidipitoisuuden noususta.


    • Sepi

      on ulkoilla ja harrastaa vaikkapa liikuntaa. En ymmärrä, mikä nykyajan ihmisiä vaivaa. Yritetään löytää ruoan ja liikunnan korvikkeita tehtaiden tekemistä kemiallisista aineista...

    • Mape

      Mitenkä vanhaks täytyy ihmisen elää ennen kuin tajuaa niinkin yksinkertaisen asian, että paras elimistön hapetukseen on ULKOILMA!! Ja reipas liikunta!
      En voi aina ymmärtää näitä tämän päivän ihmisiä, joita voidaan kusettaa ihan millä asialla tahansa. Ensinnäkin tulee ajatelleeksi näiden henkilöiden älykkyysosamäärää ja voisin päätellä sen olevan noin 50! ei yhtään enempää.
      Jokainen joka on vähänkään lenkkeillyt tietää hyvin mitenkä hyvä olo sellaisesta happihyppelystä tulee, eikä siihen ei etsiä mitään korviketta.

      • Säälittävää

        Kuinka vanhaksi sitä täytyy elää,jotta ymmärtää antaa jokaisen kokea ja kokeilla omat juttunsa. Tuskin tekään omista mielipiteistänne ja kokemuksistanne helposti annatte periksi. Jos joku on saanut avun jostain, mitä te olette sitä tuomitsemaan ja omia ajatuksianne oikeimmiksi sanomaan? Kysympä vaan, voitteko todella toisten ihmisten kokemukset tuomita? Taidatte itse olla tiukkapipoisia ja ajatusmaailmaltanne todella putkikatseisia. Toivon että osaatte ennen kuolemaanne avartaa maailmankatsomustanne ja arvostaa toisten ajatusmaailmaa myös. Kaikki kun eivät ole samanlaisia. Happea myös ajatuksiin :-)


      • lääkisläinen
        Säälittävää kirjoitti:

        Kuinka vanhaksi sitä täytyy elää,jotta ymmärtää antaa jokaisen kokea ja kokeilla omat juttunsa. Tuskin tekään omista mielipiteistänne ja kokemuksistanne helposti annatte periksi. Jos joku on saanut avun jostain, mitä te olette sitä tuomitsemaan ja omia ajatuksianne oikeimmiksi sanomaan? Kysympä vaan, voitteko todella toisten ihmisten kokemukset tuomita? Taidatte itse olla tiukkapipoisia ja ajatusmaailmaltanne todella putkikatseisia. Toivon että osaatte ennen kuolemaanne avartaa maailmankatsomustanne ja arvostaa toisten ajatusmaailmaa myös. Kaikki kun eivät ole samanlaisia. Happea myös ajatuksiin :-)

        Jokainen kokeilkoon itse, aivan oikein. Silti terveydenhuoltoalalla toimivana en voi olla puuttumatta asiaan, jos huomaan ihmisten kuluttavan rahojaan (joita harvalla on liikaa) pelkkään placeboon. Idealisti voisi sanoa, että väliäkö hällä jos kokee siitä apua saavansa, mutta monessa tapauksessa paljon halvemmalla voisi kokeilla keinoja joista olisi todellista hyötyä. Miksei asioista saisi keskustella? Viestiketjun ensimmäisessä viestissä nimenomaan kysyttiin, vaikuttavatko happitipat ja onko joku niistä apua saanut.


      • Apua on saanut
        lääkisläinen kirjoitti:

        Jokainen kokeilkoon itse, aivan oikein. Silti terveydenhuoltoalalla toimivana en voi olla puuttumatta asiaan, jos huomaan ihmisten kuluttavan rahojaan (joita harvalla on liikaa) pelkkään placeboon. Idealisti voisi sanoa, että väliäkö hällä jos kokee siitä apua saavansa, mutta monessa tapauksessa paljon halvemmalla voisi kokeilla keinoja joista olisi todellista hyötyä. Miksei asioista saisi keskustella? Viestiketjun ensimmäisessä viestissä nimenomaan kysyttiin, vaikuttavatko happitipat ja onko joku niistä apua saanut.

        Minä ainakin olen apua saanut. Tuhdisti ylipainoisena eilen otin happitippoja ja todella rankan liikunnalisen urakan suoritin ja palautuminen oli todella nopea. Voin vaikka tänään tehdä samaisen suorituksen ilman happitippoja. Katsotaan onko palautuminen yhtä vauhdikasta. Ennenkuin happivalmisteen löysin, olisin kuollut kahteenkertaan moisessa rääkissä. Tämä on minun kokemukseni ja olen käyttänyt happivalmisteita jo useita vuosia. Enkä olen sen sairaammaksi tullut. Mielenkiintoisia kannanottoja silti. Keskustellaan vaan asioista :-)


      • ärsyyntynyt
        Apua on saanut kirjoitti:

        Minä ainakin olen apua saanut. Tuhdisti ylipainoisena eilen otin happitippoja ja todella rankan liikunnalisen urakan suoritin ja palautuminen oli todella nopea. Voin vaikka tänään tehdä samaisen suorituksen ilman happitippoja. Katsotaan onko palautuminen yhtä vauhdikasta. Ennenkuin happivalmisteen löysin, olisin kuollut kahteenkertaan moisessa rääkissä. Tämä on minun kokemukseni ja olen käyttänyt happivalmisteita jo useita vuosia. Enkä olen sen sairaammaksi tullut. Mielenkiintoisia kannanottoja silti. Keskustellaan vaan asioista :-)

        kuten lääkisläinen jo selitti (tuskin selitystä edes luitte), ovat happitipat ihan huijausta. Miksi intätte täysin vedenpitäviä faktoja vastaan?


      • Onko syytä?
        ärsyyntynyt kirjoitti:

        kuten lääkisläinen jo selitti (tuskin selitystä edes luitte), ovat happitipat ihan huijausta. Miksi intätte täysin vedenpitäviä faktoja vastaan?

        Eiköhän se ole niin, että jokaisella on oikeus valita konstinsa? Miksi ihmeessä sinä niin ärsyynnyt? Onhan niitä paljon vakavampiakin asioita, joista olisi syytä ärsyyntyä. Mene ärsyyntymään esim. näille "sairaus"-palstoille, joissa pidetään kiinni omista kivuistaan, lääkkeistä ja lääkereiden avuista huolimatta. Eivathän lääkkeet heitäkään paranna, kun hoidetaan vain yhtä oiretta. Ovatpahan niin onnellisia kun on mistä valittaa. Ärsyynny heille, kun eivät saa itseään terveemmäksi. Keskustelu ja erilaisten näkökohtien julkituominen on terveellistä ja parasta on kun puhutaan. Eikä vaan valiteta ja ärsyynnytä.


      • Terveydenhuolto
        lääkisläinen kirjoitti:

        Jokainen kokeilkoon itse, aivan oikein. Silti terveydenhuoltoalalla toimivana en voi olla puuttumatta asiaan, jos huomaan ihmisten kuluttavan rahojaan (joita harvalla on liikaa) pelkkään placeboon. Idealisti voisi sanoa, että väliäkö hällä jos kokee siitä apua saavansa, mutta monessa tapauksessa paljon halvemmalla voisi kokeilla keinoja joista olisi todellista hyötyä. Miksei asioista saisi keskustella? Viestiketjun ensimmäisessä viestissä nimenomaan kysyttiin, vaikuttavatko happitipat ja onko joku niistä apua saanut.

        Vaikuttaa siltä että terveydenhuolto on tosi pahoissa vaikeuksissa, jos ihmisten rahoista on huolissaan. Pitäisi olla huolissaan enemmänkin terveydenhuollon henkilöstön terveydentilasta. Paljon on väsynyttä lääkäriä, hoitajaa, apuhoitajaa. Henkilöstöä vähennetään, työt kasaantuvat pienemmille ryhmille. Rahaa ei ole käytettävissä tarpeeksi (koskaan). Itsemurhia tehdään lääkäreittenkin parissa. Paineet kasvavat, kuka kohta jaksaa? Jos ei ihmiset rupea kiinnittämään huomiota omaan terveyteensä ja hyvinvointiinsa, on sairaitten määrä huimassa kasvussa. Lääkkeitä tarjotaan helposti ja potilas ei lähde ulos hoitohuoneesta ennenkuin joku resepti on kirjoitettu. Vaikkapa plaseboa. Tunteepahan itsensä tärkeäksi, huomioiduksi ja kokee saaneensa asiallista hoitoa. Monet sairaudet ovat psyykkisiä kerääntymiä, jotka sitten aikojen päästä tekevät oireita kehoon. Muodostuen sairauksiksi.Tätä mieltä olen minä. Miettikää mikä vaikutus on sanalla MUTTA, se kumoaa kaiken aiemmin sanotun. Joten on ihan turhaa sanoa mitään asiaa, jos aloittaa seuravan lauseen sanalla: MUTTA. Lääkisläinen, kerro mitä apuja voivat ihmiset saada paljon halvemmalla? Muitakin kuin itsensä hapettaminen? Kerro meille, luemme mielenkiinnolla :-)


      • lääkisläinen
        Terveydenhuolto kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä että terveydenhuolto on tosi pahoissa vaikeuksissa, jos ihmisten rahoista on huolissaan. Pitäisi olla huolissaan enemmänkin terveydenhuollon henkilöstön terveydentilasta. Paljon on väsynyttä lääkäriä, hoitajaa, apuhoitajaa. Henkilöstöä vähennetään, työt kasaantuvat pienemmille ryhmille. Rahaa ei ole käytettävissä tarpeeksi (koskaan). Itsemurhia tehdään lääkäreittenkin parissa. Paineet kasvavat, kuka kohta jaksaa? Jos ei ihmiset rupea kiinnittämään huomiota omaan terveyteensä ja hyvinvointiinsa, on sairaitten määrä huimassa kasvussa. Lääkkeitä tarjotaan helposti ja potilas ei lähde ulos hoitohuoneesta ennenkuin joku resepti on kirjoitettu. Vaikkapa plaseboa. Tunteepahan itsensä tärkeäksi, huomioiduksi ja kokee saaneensa asiallista hoitoa. Monet sairaudet ovat psyykkisiä kerääntymiä, jotka sitten aikojen päästä tekevät oireita kehoon. Muodostuen sairauksiksi.Tätä mieltä olen minä. Miettikää mikä vaikutus on sanalla MUTTA, se kumoaa kaiken aiemmin sanotun. Joten on ihan turhaa sanoa mitään asiaa, jos aloittaa seuravan lauseen sanalla: MUTTA. Lääkisläinen, kerro mitä apuja voivat ihmiset saada paljon halvemmalla? Muitakin kuin itsensä hapettaminen? Kerro meille, luemme mielenkiinnolla :-)

        - Retkeile jonnekin missä ilma on puhtaampaa - saaristo, metsä, muu luonto jne.
        - liiku; aerobinen liikunta parantaa hapenottokykyä, mikä tietysti "hapettaa" elimistöä tehokkaammin, niin sanotusti
        - erilaisia hengitystekniikoita on paljon. tutustu vaikka joogaan, jossa ne ovat hyvin keskeisiä


      • Vastausta odottelen
        lääkisläinen kirjoitti:

        - Retkeile jonnekin missä ilma on puhtaampaa - saaristo, metsä, muu luonto jne.
        - liiku; aerobinen liikunta parantaa hapenottokykyä, mikä tietysti "hapettaa" elimistöä tehokkaammin, niin sanotusti
        - erilaisia hengitystekniikoita on paljon. tutustu vaikka joogaan, jossa ne ovat hyvin keskeisiä

        Tarkoitin kysymkselläni sitä, kuinka ihmiset saavat kehonsa pysymään terveinä, muutonkin kuin happea haukkaamalla? Väitätkö että pelkkä happi on riittävää terveydenhoitoa? Olisin mielelläni lukenut kommenttejasi myös ihmisen perustarpeista. Vieläköhän viitsisit vastata? Jotta ei tarvitsisi lääkäriin edes mennä....Kiitos etukäteen :-)


    • ookoo

      Aina on niitä jotka haluavat tulla huijatuiksi. Aina on niitä jotka ovat sitä mieltä että ei ole huijarin syy vaan huijatun.
      Hyvä esimerkki on tosiaan muumiopöly.
      Joillakin ihmisillä on sisäinen tarve löytää onnen saavuttamiseksi poppakonsteja.
      Tämän keskustelun aloittaja ei ollut liikkeellä vilpittömin mielin. Hän on henkilö joka markkinoi näitä taikarohtoja.
      Vaikka jotkut ovat sitä mieltä että jokainen saa uskoa mihin haluaa, on kuitenkin yhteiskunnan velvollisuus suojella niitä heikoimpia jotka eivät ymmärrä omaa etuaan vaan lankeavat kaikenlaisten valheellisten huijareiden puheisiin. Siksi meillä on kuluttajasuojalakikin. Kuluttajaviranomaiset puuttuvat huijauksiin oma-aloitteisestikin. Outoa vain ettei näihin ilmiselviin huijaushappitippoihin ole vielä tartuttu.
      Kiitos lääkisläiselle asiaa selventävistä kirjoituksista.

    • I wanna live

      Ihmettelen lääkisläisen ja ns. hangaroundien rajua kritiikkiä.

      Aerobisen hapen vaikutuksista elimistöön ei voi täysin tietää! Ilman kunnollista tutkimusta emme voi koskaan tietää aineen vaikutuksista elimistöön. Aine saattaa vaikuttaa ns. kiertoteitse aktivoiden joitain muita elimistön aineita. Onhan tuossa yhdisteessä vapaa 2 arvoinen happiradikaali.

      Esim. minulla on ns. hiivasyndrooma.

      Tilanne on sinänsä korni - lääkärit väittävät, että moista asiaa ei ole olemassakaan. Kuitenkin jos en syö sokeria tai tärkkelyspitoisia aineita silmäni eivät vuoda, nuha ja aivastelu loppuu.
      Kuitenkin itse hiiva ei tunnu olevan ongelma - lähinnä vain sokeri.

      Olen käynyt asiasta monella lääkärillä eivätkä he löydä mitään vikaa.

      Ts. minua ei kiinnosta yhtään asian tieteellinen nimitys tai peruste - pääasia on, että ongelmat hoituvat.

      Olet selvästi vasta opiskelija, koska sinulla on kirjaselitys kaikkeen ja parannusta ei mihinkään.

      Eli jos joku kokee hapesta saavansa apua niin hyvä. Se nyt on ainakin viisaampaa kuin mennä lääkärille joka määrää: burana 3 pv sairaslomaa tule ensiviikolla uudestaan - ei auta mihinkään yhtään.

      Te lääkärit voisitte keskittyä parantamaan ihmisiä, eikä koko ajan kertomaan mikä ei toimi -meitä ei se yhtään kiinnosta. Me haluamme vain parantua sairauksista.


      Minulla on myös yliopistokoulutus.

      Jos se auttaa niin miksei ?

      • joos goos

        niin tai sit happitippojen vaikutus perustuu niiden alkalisoivaan vaikutukseen.


      • alma12
        joos goos kirjoitti:

        niin tai sit happitippojen vaikutus perustuu niiden alkalisoivaan vaikutukseen.

        Kirjoitit seuraavaa vetyperoksidista:
        "Sitä *ei* todellakaan kannata suuhunsa lykätä, se ei todellakaan niin nopeasti hajoa. Kaskun ei samantien suolahappoa :-)
        >veteen sekoitettuna jää vain O=happimolekyyli >verenkiertoon, vesihän on H2O, imeytyen vatsan >kautta
        Vaikka miten tätä vääntäisi, on totuus toinen: happea ihminen pystyy hyödyntämään vain hengitettynä.
        Plaseboefekti. Tällaisia vaikutuksia tosin on hapenannolla, mutta ei tällä menetelmällä."

        Itse vetyperoksidia parin kuukauden pätkissä vuosia käyttäneenä (suun kautta) minun pitäisi siis todennäköisesti olla kuollut, sinun suppealla näkemykselläsi. Kappas kummaa, kun terveyskeskuksesta kun apua ei saa krooniseen särkyyn. Pelkkiä pillereitä vain, josta tulee uupunut olo ja jatkuva päänsärky vielä sen lisäksi, että muutenkin särkee hitonmoisesti. Jo vuonna 2002 sain Pekka Lahtiselta tampereelta (Suomen Happituote) neuvot puhtaan lisäaineettoman vetyperoksidin nauttimiseen suun kautta. Kyllä säryt lähti!!!
        Annostuksen kanssa vain pitää olla erittäin tarkka. Makukin on rajunpuoleinen, mutta hätä keinot keksii. Nykyään käytän särkyyn ja tulehduksien aiheuttamiin kipuihin säännöllisesti juurikin tuota "happitippaa" eli aerobista Fintikan happea. Ja olen todella tyytyväinen siihen, koska maku on paljon parempi kuin vetyperoksidin.
        Vai plaseboefekti!! Jos kulkee laput silmillä, eikä osaa vastaanottaa muuta kun lääketehtaan tuputtamaa "tietoutta", niin suosittelen tutustumaan sinua vaiettuun lääketieteeseen (otsoniterapia.net) sivustolla. Siellä kerrotaan miten otsoni muuttuu kehossa vetyperoksidiksi, ja paljon muuta superhapesta ja sen tutkituista vaikutuksta niin ihmisiin kuin eläimiinkin. Julkaistujen tutkimusten lopusta löydät myös viitteet alkuperäistutkimuksiin.


    • Rullaluistelija

      Olen ohitusleikattu 65. vuotias ja muitakin sairauksia on. Etsin apua jaksamiseen ja jostakin tieto
      happitipoista tuli. Ajattelin ennakkoluulottomasti kokeilla ja tässä muutamia tuloksia, siis omakohtaisia
      eikä toisten kertomia. Olin hiihtänyt aikaisemmin n. 10 km ja lähdin toiselle lenkille otettuani happi-
      tippoja 20 tippaa juomalasilliseen vettä. Hiihdin reipasta vauhtia 17 km ja jaksoin hyvin, eivätkä tulleet
      paikat kipeiksi, ei kertynyt tavanomaista määrää maitohappoja. Toinen lenkki kauniina kesäpäivänä
      puutarhatyöpäivän jälkeen. Lähdin rullaluistelemaan sauvojen kanssa. Otin samanlaisen annoksen
      ts. 20 tippaa lasilliseen vettä. Ilma ja mieli oli niin hyvä, että ajattelin luistella 20 km, mutta aina
      vain tuli uusi tavoite ja niin matkaa taittui 55 km. Illalla ei kannata ottaa, sillä voi olla, että yöllä olo
      on nukkumista varten liian pirteä. Mieluimmin otan happitippoja kuin ylimääräisiä lääkekuureja, kun
      niistäkin sairauksien myötä on kokemusta. Tätytin silloin syksyllä 60 vuotta, kun sen rullaluistelulenkin
      tein. Nämä ovat siis minun kokemuksiani happitippojen käytöstä!

    • ballroomdancer

      Hei! Olen myös aktiiviurheilija ja olen saanut valmentajaltani myös posiitivista palautetta happitippojen vaikutuksesta niin, että ei mene niin helposti ns. maitohapoille. Voimaa siis riittää paremmin kilpailusuorituksn loppuun asti. Totta vai tarua? Kysyn siksi, että ajattelin itsekin kokeilla näitä mysteerisiä happitippoja
      ...

    • Anonyymi

      Hupaisaa että vieläkin löytyy noita höynäyttettäviä
      ja eihän se mitään taikoja tee mutta oma usko sen sijaan voi parantaa.... hetkellisesti.
      nämä happi tipat kuulostaa ihan hölmöläis tarinasta jossa hölmöläiset yritti viedä valoa sisälle säkeillä heh heh...
      Sama pn tuo aloe vera gel juominen vaikka onkin vaarallinen ja voi tuhota maksan.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe