Lihavana lähihoitajaksi?

celine__

Kysyn seuraavaa. Mulla on sellainen tilanne, että olen 161 cm pitkä mutta painan huikeat 98 kiloa. :( Se voi kuulostaa mahdottoman paljolta, mutta mulle on lääkärikin sanonut joskus, että olen painoisekseni todella hyvässä (yleis)kunnossa. Niin nyt kysysin, että onko noissa mun mitoissa (pituus, mutta erityisesti paino tietty ahdistaa) jotain sellaista, minkä takia EI kannattaisi edes haaveilla lähärin urasta? :(

Onko alalla tai sille aikovilla muilla tällaista ongelmaa? Miten olette kokeneet työ yhteisön ja potilaiden suhtautuvan ylipainoiseen hoitajaan? Pelkään itse että jos töissä kiusataan, koska olen lihava.

59

4696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyuttr

      Mikset laihduta jos asia niin paljon kiusaa ?

    • ............

      Jos yleisterveydentilasi ja -kuntosi on normaali, niin en näkisi mitään syytä miksi et soveltuisi pelkästään mittojesi takia tälle alalle. Fyysissä tilanteissa, kuten nostettaessa tai siirrettäessä potilaita, ei ole väliä omalla koollasi, ainoastaan ergonomisilla työotteilla.

      Eräässä vanhusten hoivakodissa oli eräs todella ylipainoinen hoitaja, jonka piti käyttää tavallista suurempia työvaatteita kokonsa vuoksi. Tämä ei kuitenkaan ollut minkäänlaisena esteenä työnteolle. En usko, että hoitoalalla aikuisten ammattilaisten kesken tapahtuisi kenenkään kiusaamista ylipainon vuoksi. Hoitajat on yleensä ihan ystävällistä väkeä.

      Suunsoittoa kuuluu pikemminkin asiakkailta, riippuen tietenkin millaisessa paikassa on töissä. Sekä dementoituneilta vanhuksilta, päiväkoti-ikäisiltä lapsilta että humalaisiltakin voi kuulla kaunistelemattoman totuuden, mutta sitä ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. Esim. mun työkaveri sai kuulla painostaan kyllä joiltakin mummoilta, jotka ihmetteli ääneen hänen lihavuuttaan. Mutta ammattitaitoon kuuluu suhtautua tällaisiin tilanteisiin asiallisesti ymmärtäen asiakkaan tilan tai sairauden. Eli antaa mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Työtoverit on kyllä tukena tällaisissa asioissa.

      Usko enemmän itseesi niin pärjäät varmasti ammatissa kuin ammatissa.

      • tillintallin__m

        Minäkin olen törmännyt sekä lihaviin lähihoitajiin että sairaanhoitajiin. Ihan siinä missä muutkin tuntuvat tekevän työnsä. Miksi hoitoalalla pitäisi olla superkuntoinen ja mallimitoissa. Ei muillakaan aloilla sellaista ole. :)


      • PuNahuuliN

        Laihuuttakin arvostellaan. Oma persoona tärkeintä.


    • ashjkashdashj

      Jos yleisterveydentilasi ja -kuntosi on normaali, niin eikun vaan hakemaan alalle!

      • Emmy_85

        Mutta jaksaako lihava niitä töitä? Minulla on vähän samantyyppinen ongelma kuin aloittajalla. Pituutta 168, painoa 92. Tahdon olla ihmisläheisellä alalla, mutta en itse ainakaan tiedä kuinka kuormittavaa ja fyysisesti raskasta l-hoitajan työ on. Esimerkiksi siis vaikka vanhustenhoidossa. Kunpa tuntisin jonkun lh:n joka vaikka kertoisi päiväohjelmansa, eli mitä siis siihen kuuluu.


      • jaksaa jaksaa
        Emmy_85 kirjoitti:

        Mutta jaksaako lihava niitä töitä? Minulla on vähän samantyyppinen ongelma kuin aloittajalla. Pituutta 168, painoa 92. Tahdon olla ihmisläheisellä alalla, mutta en itse ainakaan tiedä kuinka kuormittavaa ja fyysisesti raskasta l-hoitajan työ on. Esimerkiksi siis vaikka vanhustenhoidossa. Kunpa tuntisin jonkun lh:n joka vaikka kertoisi päiväohjelmansa, eli mitä siis siihen kuuluu.

        Jaksaa siinä missä laihakin. Siinähän se kunto kohenee työtä tehdessä ja nykyään on käytössä hyviä apuvälineitäkin eli ei tarvitse tehdä kaikkein raskaimpia juttuja ihan "omin käsin". Eniten fyysisesti rasittaa jatkuva käveleminen paikasta toiseen ja paljon jalkojen päällä oleminen. Toisekseen varmaan selkä ja hartiat on koetuksella, jos ei kiireen vuoksi muista ottaa opikseen oikeita työskentelyasentoja. Ainahan suositellaan, että omasta kunnosta on hyvä pitää huolta vapaa-ajallakin, mutta käytännössä kyllä hoitajia on työelämässä fyysisesti ihan joka lähtöön ja hyvin pärjäävät.


      • kurkota
        Emmy_85 kirjoitti:

        Mutta jaksaako lihava niitä töitä? Minulla on vähän samantyyppinen ongelma kuin aloittajalla. Pituutta 168, painoa 92. Tahdon olla ihmisläheisellä alalla, mutta en itse ainakaan tiedä kuinka kuormittavaa ja fyysisesti raskasta l-hoitajan työ on. Esimerkiksi siis vaikka vanhustenhoidossa. Kunpa tuntisin jonkun lh:n joka vaikka kertoisi päiväohjelmansa, eli mitä siis siihen kuuluu.

        siis höpsistä! Kun pidät itsestäsi hyvää huolta, syöt oikein ja riittävästi, muistat juoda, jamuistat liikkua ja venytellä...levätä kun pitää niin paino EI ole mikään este työnteolle! Nimim. 22v pulskana töitä tehnyt! Mulla on tapana kävellä pari-kolme bussipysäkin väliä,kiivetä rappuja ne kaksi - kolme kerrosta, mulla on tossa jumppanauha ja sitten kahvakuula...ihan hyvin jaksan.Eikä muuta sitten, ai niin, ergonomiset työasennot, väkisin ei ketään nostella, käytät asiakkaan omia voimia...jnejne


    • 19+4

      Voin kuvitella, että joissain tilanteissa tulee ahdasta, jos esimerkiksi taluttaa potilasta oviaukosta. Nivelet voivat myös joutua koville. Lapsilta, vanhuksilta ja vammaisilta voi myös kuulla painosta.

    • Yesda

      Aloittaessani alalla olin suurimmillani 161 cm, 92 kg. Yleiskunto hyvä, liikkunut aina enemmän tai vähemmän. Ei ollut mikään este alalle, en ole kuullut työkavereilta (lh, sh tai lääkäri), vanhuksilta, lapsilta tai asiakkailta mitään pahaa painosta, tosin heitän joskus itsekin huulta ulkomuodostani.

      • koe_kammo24

        Olen pelännyt, että jos valintakokeessa tai valintatilanteessa aletaan nälviä, kun itselläkin on tuota painoa ja olen vasta kouluttautumista suunnittelemassa.


    • reetta44

      Riippuu miten itse painoosi suhtaudut. Jos häpeilet ja nolostelet asiaa, se vetää huomiota puoleensa kuin magneetti. Ilkeitä kommentteja putoilee. Jos olet sinut painosi kanssa ja kilot on vain ns. osa persoonaasi, go for it!

      Kuntoaan voi kohottaa, vaikka olisi kuinka lihava ja normijutuista selviää siinä missä muutkin. Ei se laihuuskaan automaattisesti hyvää kuntoa tarkoita.

      Onhan se tietysti niin, että mitä painavampi on, niin kyllä koko päivän jalkojen päällä oleminenkin on raskasta. Panosta hyviin jalkineisiin ja pidä huoli työasennoistasi.

      Meidän yksikössä on muutamia lihavia, kookkain varmaan yli 120kg. Ihan hyvin ovat jaksaneet kun nyt mietin asiaa. Työasut tosin tulevat jostain muualta (tai hankkivat itse?) kun kokoja ei ole. Ne ovat vähän erilaisia kun meillä muilla, niin siinämielessä tietysti erottuu joukosta.

    • ;);) ;) ;)

      Itsekin olen lyhyt ja pyöreä ja koulutukseltani sosionomi, olen tehnyt myös hoitotyötä sosiaalialan työn ohella ja eipä ikinä ole kukaan sanonut kiloistani :) Ja niinhän se on, että me pyöreät ollaan usein paljon leppoisampia, näin ainakin jokainen oma pyöreähkö työkaverini. eikun alalle vaan, tänne tarvitaan erinäköisiä ja kokoisia ihmisiä ja pääasia, että osaat kunnioittaa asiakkaita/potilaita ja työtovereita, niin että jokaisella on hyvä olla :D

    • outo kysymys

      Mitä ihmettä se paino meinaa ammatissa. Kaiken kokoisia ja paksuisia naisia ja miehiä on erilaisissa töissä. Niin lähihoitajana kuin ministerinäkin..

    • 17+12

      Jostain syystä aika moni lähihoitaja kamppailee noiden fysikaalisten ilmiöiden kuten painovoiman kanssa...

      • Anonyymi

        Elämänhallinnan ongelmia monella osa-alueella


    • punkero matami

      En ole hoitoalalla, mutta olen myös lyhyt ja lihava (155 cm, 75 kg) ja hyvin olen jaksanut ruumiillista voimaa vaativassa miehisessä työssäni pienenä naisena. Harrastan liikuntaa, mm. lenkkeilyä koirien kanssa, uimista ja pyöräilyä, joten olen suht hyvässä kunnossa kiloistani huolimatta. Siksi uskoisin, että säkin pärjäisit hoiturina kiloistasi huolimatta. Työvaatteet voivat olla ongelma, koska mitoitukset on usein hoikille suunniteltu, pelkästään isomman koon valitseminen ei aina auta.

    • Ite Saatana 666

      Anna mennä vaan! Älä häpeile itseäsi, mutta pidä kunnostasi huolta ihan itsesi vuoksi, sillä työ on varmasti aika vaativaa fyysisen kunnon kannalta. Sinullahan on hyvä pohja aloittaa, kun kerran olet hyvässä peruskunnossa. Liikunta on myös hyvä tapa purkaa työn tuomaa stressiä.

      Enkä usko työkavereiden tai asiakkaiden hyljeksivän pulleampaakaan työkaveria jos vain asenne ja ammattitaito on kohdallaan - mieluummin pullukka, pätevä ja ystävällinen hoitaja kuin liripää kymmenottelija. Go for it!

    • Hoikka hoitaja

      Olisin kyllä sitä mieltä, että hoitoalan työntekijän tulee olla myös esimerkkinä asiakkailleen. Lihavuus on suoraan yhteydessä terveysongelmiin, joten lihava hoitaja ei ole kovin vakuuttava kannustamaan terveellisiin ravitsemustottumuksiin. Omalla työpaikallani lihavat ovat myös laiskimpia.

      • julie.mi

        Oletpa mukava ja empaattinen työkaveri,vai onko mottosi, olen täällä vain töissä en ystäviä hankkimassa? Olet varmaan se permamentti bertta joka kyylää toisten syömisiä ruokatunnillakin? Kannustamalla kysyjää hakemaan koulutukseen voit samalla auttaa hänen itsetuntonsa kohottamisessa ja siinnä samassa vaikka vahingossa laihtumisessa.


    • Pehmohoitsu

      Heippa. Paino tai ulkonäkö ei haittaa. Ole vain oma rehellinen itsesi, ja nauti elämästäsi ja työstäsi. Olen itse ylipainoinen ja iloinen hoitaja, koskaan ei ulkonäköni ole ketään haitannut päinvastoin. Esim monet vanhukset ja lapset tykkäävät pehmeän pyöreästä hoitajasta. onnea sinulle ammatinvalintasi johdosta, olet valinnut arvokkaan työn heikompien auttajana. Sinne tai tänne muutama kilo, tärkeintä elämässä on elämisen ilo :). Ihanaa jatkoa sinulle.

    • ÄÄÄ !!! Sillä oo mitään tekemistä painon kanssa ! Kunhan on sujut itsensä kanssa, pärjää missä vain !! :)

    • laureanna_

      Älä anna ulkomuotosi mennä urasi tielle, sinusta on yhtälailla lähihoitajan töihin kuin muun painoisillakin, älä siis anna painosi vaikuttaa, onnea urallesi!!:-)

    • ghgkjkj

      Hei! Katselepas telkkarin amerikkalaisia reality-sairaalasarjoja, niin huomaat että joka jaksossa löytyy lihavia sairaanhoitajia, kätilöitä, lähihoitajia, sairaala-apulaisia.

      Joten ei estettä, mikäli olet muuten fyysisti ja varsinkin psyykkisesti sopiva alalle.

    • iso valkoinen

      Ei tuo pituus/paino suhde ole vielä sellainen että estäisi mitenkään lähihoitajan työtä. Itse olen relusti lihava ja hyvin jaksanut raskaassakin hoitotyössä. Itse asiassa massasta on usein ollut hyötyäkin.

    • 9+2

      Massa ( sekä fyysinen että psyykkinen kestävyys) auttaa potilaiden käsittelyssä...päivittäin saattaa tulla eteen tilanteita, jossa vanhus saa jonkin kohtauksen ja yrittää lyödä tai tarrata kiinni. Se on sitä vaiettua lähihoitajan arkea vanhustyössä.

      • hmthkmh

        Totta, jos olet painavampi kuin potilas, saat omalla painollasi tavallaan nostettua jähmeämmänkin tapauksen jaloilleen (jos siis ottaa jaloilleen). Olen tehnyt raskasta perushoitotyötä kolmessa vuorossa vähintään yhtä lihavana kuin sinä ja pärjännyt hyvin. En tietenkään kiellä sitä, että olin kankea ja hikoilin helposti, mutta ei se päänuppiin vaikuttanut.


    • Paljon.

      Oli lihavuuden puolesta puhujia,niin eikö kannattaisi lihottaa itseään vielä lisää? Jos teidän mielestä huomattava ylipaino on hyväksi henkilölle itselleen tai hoitotyössä,täytyy kyllä ihmetellä mitä siellä opiskeluaikana tunneilla kuunneltiin?

    • JUSTMEMYSELFANDI

      Olen 161 cm ja 96 kg ja lh. Työyhteisössä on muitakin ylipainoisia. Minua ei ole koskaan kiusattu...toisaalta olen vahva persoona...antaisin kyllä takaisin :) Olen 42v. Asiakkaat on hoidettavia ja yleensä onnellisia saadessaan hoitoa ja apua...eivät siis kiusaa painosta =)
      Ylipaino on aina ylipainoa...eli rasittaa mm. niveliä työssä, jossa ollaan jalkojen päällä lähes pääosa työpäivästä. Itse yritän pudottaa painoa siksi. Ammatinvalinnallesi ei varmaan ole muita esteitä kuin oma jaksaminen. Tsemppiä =D Vielä se, että meillä töissä tehdään töitä tiiviisti....ei siellä ehditä toisten painoja kyttäämään =))))))))))

    • Paksu lähäri

      Olen yli satakiloinen lh. Koulutusohjelman loppuarvioinnissani jossa läsnä opettaja, minä ja työpaikan edustajana ohjaajani keskusteltiin suurimmaksi osaksi työpaikan edustajan toimesta painostani ja siitä, miten "huolissaan" hän on työssäjaksamisestani koska olen niin lihava. Opettaja vaan myötäili ja nyökytteli vieressä. Työtapani ja ahkeruuteni olivat kuulemma hyvät, mutta päähuomion vei kuitenkin ylipainoni.

      Tämän arviointikeskustelun jälkeen olen kuitenkin päässyt työpaikkaan, jossa saan kulkea läskeineni rauhassa ja keskittyä työhöni.Toki vanhuksilta tulee aina silloin tällöin kommenttia painosta, mutta työkaverit eivät kiinnitä siihen mitään huomiota.

    • Sopivasti lihava

      Valmistuin lähihoitajaksi v. 2003, ja koin kiusalliseksi ensimmäisessä työpaikassani minuun kohdistuneet kommentit painostani (172 cm/112 kg) ja suurista rinnoistani. Sekä asiakkaat että henkilökunta möläyttelivät. Nykyisessä työpaikassani vastaavaa ei ole tapahtunut, vaikka painoakin on tullut vielä muutama kilo lisää.

    • koko ei ratkaise

      tervetuloa vain joukkoon kummaan, meitä on kaikenkokoisia muutenkin töissä. Ehkä opiskeluaikan opit vahingossa, miten ylipaino vakuttaa ja voit olla valmistuessasi vaikka vähän hoikempikin. Tieto lisää tuskaa, mutta toisaalta motivoi myös rakastamaan ja huolehtimaan myös omasta hyvinvoinnista!

    • jk

      älä pelkää

    • kilot veks auttaa

      Aina voi laihduttaa! Oikeasti, on varmasti parempi olo silloin itselläkin ja jaksaa kaikessa enemmän.
      Hoitajan ohjeita myös potilaat noudattavat paremmin, kun myös ohjaiden antaja elää terveellisesti.
      Turha on esim itse tupakoivan paasata tupakoinnin lopettamisesta.

      • Tii-mariini

        Minä olen jo eläkkeellä mutta työurani tein siivoojana.
        Olen painanut aikuisena aina yli 100 kg. Työssäni jaksoin hyvin vaikka joskus päivät olivat pelkkää juoksemista.
        Tuosta edellisestä pisti silmään että lihava ei voisi elää terveellisesti.
        Olen suurimman osan elämääni syönyt terveellisesti ja liikkunut paljon vaikka olen lihava. Ei koko sitä kerro miten ihminen syö. Juuri toissapäivänä ikuisesti alipainoinen naapurini istui luonani kertomassa omista syömisistään. Tuli mieleen että epäterveellinen ruokavalio on ennemminkin uhka sellaisille ihmisille joilla ei ole lihomisen vaaraa.
        Flunssat ja muut kulkutaudit eivät tartu minuun vaan minulla on erittäin hyvä vastustuskyky. Ex-työkaverini muisti aina mainita että varmaan siksi kun sinä syöt niin hyvin (lue:paljon).
        Siispä, kyllä isokokoisella on erittäin hyvät edellytykset pärjätä fyysisesti raskaassa työssä.


    • No huh!

      Voi hyvänen aika näitä lihavuuden puolustajia. Olen lapsilleni yrittänyt opettaa terveellisiä ruokatottumuksia enkä tiedä, mitä selittäisin heille ylipainoisista päiväkodin tädeistä: se, että syö itsensä lihavaksi, on psyykkinen sairaus, mikä edelleen aiheuttaa fyysisiä sairauksia. Miksi sairas ihminen on töissä, saako hän itse hoitoa? Jos hoitaja kehollaan viestii sellaista mallia, ei hänen paikkansa ole lapsia saatikka myös vanhuksia hoitamassa. Luulisi nyt hoitajien tietävän!

      • Lähihoitaja_

        Meidän työpaikallamme juuri ylipainoiset valittavat paikkojen särkemistä jatkuvasti ja ovat pitkillä sairaslomilla. Lihakset tukevat tukirankaamme ja niveliä Eivät suinkaan läskit, jotka vain kuormittavat kehoa. Sen pitäisi varsinkin hoitoalalla työskentelevien tietää.


      • Ent. läski
        Lähihoitaja_ kirjoitti:

        Meidän työpaikallamme juuri ylipainoiset valittavat paikkojen särkemistä jatkuvasti ja ovat pitkillä sairaslomilla. Lihakset tukevat tukirankaamme ja niveliä Eivät suinkaan läskit, jotka vain kuormittavat kehoa. Sen pitäisi varsinkin hoitoalalla työskentelevien tietää.

        Ylipainoinen on kuten alkoholisti: ei myönnä ongelmaa, hakee itselleen tukea ongelmaansa kaltaisistaan, keksii syitä, miksi kannattaa olla sellainen ja jopa uskoo niihin itse.


      • oiggggtretar
        Ent. läski kirjoitti:

        Ylipainoinen on kuten alkoholisti: ei myönnä ongelmaa, hakee itselleen tukea ongelmaansa kaltaisistaan, keksii syitä, miksi kannattaa olla sellainen ja jopa uskoo niihin itse.

        Kymmeniä vuosia normaalipainoisia tai ilamn mitään tutkittuja keskiarvoja hoikempia onn haukuttu laihoiksi. Hoikkien kait pitäisi myöntää ongelma. Syökää ihmiset itsenne hyllyviksi, tahdottomiksi ja mihinkään muuhun kuin istumiseen/makaamiseen pystyviksi kasoiksi.


      • 10+20

        Hassua on, että tässä puhutaan kokoajan "ylipainosta". Joka siis nykytrendin mukaisesti on aina paha asia, vaikka ei ymmärretä että sen pitää olla ylimääräistä painoa.

        168 senttinen voi painaa paljon, ilman että sitä ylipainoa on siellä liikaa. Ilmeisesti tämä pupusakki ei ole koskaan kuullut lihaksista? Opeta lapsille ruokatottumuksia, mutta yritä nyt saada ne liikkumaan myös, kun selkeästi et asiasta mitään tiedä.

        En puolusta tässä lihavuutta, se ei ole koskaan perusteeltua...Mutta se ei ole peruste, millä lähetään ketään morkkaamaan.

        "Miksi sairas ihminen", mielestäni ihmisen joka huutelee päättömiä netissä ja vaahtoaa muille ihmisille on jotain todella vakavaa sairautta takana.


      • Työkaverini on läski
        10+20 kirjoitti:

        Hassua on, että tässä puhutaan kokoajan "ylipainosta". Joka siis nykytrendin mukaisesti on aina paha asia, vaikka ei ymmärretä että sen pitää olla ylimääräistä painoa.

        168 senttinen voi painaa paljon, ilman että sitä ylipainoa on siellä liikaa. Ilmeisesti tämä pupusakki ei ole koskaan kuullut lihaksista? Opeta lapsille ruokatottumuksia, mutta yritä nyt saada ne liikkumaan myös, kun selkeästi et asiasta mitään tiedä.

        En puolusta tässä lihavuutta, se ei ole koskaan perusteeltua...Mutta se ei ole peruste, millä lähetään ketään morkkaamaan.

        "Miksi sairas ihminen", mielestäni ihmisen joka huutelee päättömiä netissä ja vaahtoaa muille ihmisille on jotain todella vakavaa sairautta takana.

        Ihminen on sairas, ellei hänellä ole hallinnassa esim, alkoholin käyttö...tai suöminen. Yleensäkin kohtuuton, mikä tahansa on sairaus, varsinkin jos se aiheuttaa liikakulutuksena muita terveyshaittoja. Tiedän lihavan hoitajan, joka osoittaa mieltään alkoholistille asiakkaalle...aiheuttanut itse sairautensa. Mitenköhän on tämän ihmisen omat sairaudet. En ole viitsinyt mitään sanoa:-)


      • --yurka--
        Lähihoitaja_ kirjoitti:

        Meidän työpaikallamme juuri ylipainoiset valittavat paikkojen särkemistä jatkuvasti ja ovat pitkillä sairaslomilla. Lihakset tukevat tukirankaamme ja niveliä Eivät suinkaan läskit, jotka vain kuormittavat kehoa. Sen pitäisi varsinkin hoitoalalla työskentelevien tietää.

        Hassua. Meidän työpaikalla taas kuntoiluhullut on tosi usein saikulla. Kas kun lihas revähtää juostessa/kolmiotellessa/karatessa/maratoonatessa--

        On se totta ettei urheilija tervettä päivää näe. Ylipainoinen voi itse asiassa nähdä niitä enemmän.


    • 45+

      Millä tahansa elämänalalla on ongelmia, jos ei luut pysty kantamaan painoa sairastumatta muutamia kymmeniä vuosia.

    • höpönlöpönöpö

      ite olen 158cm ja painan 127kg. Olen paremmassa fyysisessä
      kunnossa kuin moni muu ikäiseni. Olen 23-vuotias eli
      parhaassa iässä.
      Tsemppiä sulle ja anna palaa.

      • Uhhh

        Onko muut tuntemasi ikäiset vielä isompia?


      • dskaödslaö

        Ehkä ei kannattaisi noilla mitoilla kehua että on fyysisesti hyvässä kunnossa. Nimittäin ei voi pitää paikkaansa. Tosin lh koulutukseen ei ole karsintaa mittojen perusteella ja töitä voi tehdä lihavanakin. Itsellä painoindeksi 32 (168/90) ja KYLLÄ KÄRSIN tästä ylipainosta. Paljon helpompaa olisi olla 20 kg kevyempi... Ruuan himo vaan vie mukanaan puhumattakaan herkuista joita voisin syödä joka päivä. Minä en suosi lihavuutta niin kuin en anorektista laihuuttakaan mutta en nyt tällä hetkellä sille mitään voi.Masentavaa.


    • Mä en ainakaan nää minkäänlaista estettä sille ettetkö voisi toimia lähihoitajana. Ei niissä valinnoissa muistaakseni puhuta mitään painorajoista. Ainakaan siellä missä itse olen töissä, ylipainoisia ei kiusata. Ei kun hakemusta sisään vaan ja tervetuloa joukkoon!!

    • Eteenpäin sano mummo

      Paino ei estä sinua hakeutumasta ihan mihin haluat!Mene ihmeessä alalle.
      Olen itse 127kg ja pari senttiä sinua pidempi.Minua ei ole estänyt muu kuin huono itsetunto.
      Muista että vähättelijöitä löytyy aina...
      Porskuttele eteenpäin iloisena ja itseesi tyytyväisenä,sitä minäkin opettelen.

    • PuNahuuliN

      Asennetta vain kehiin.;)...usein "kookkaus" luo myös turvallisuuden tunnetta asiakkaalle. Ergonomian tärkeys on aina huomiotava. Pienikin hoitaja voi olla vahva.

      • Ihra pehmeetä

        Läskiä lotinaa,peuranpyllyä IHANAA, mutta ei kiitos hoitajaksi


    • Lh -01

      En ole lukenut kaikkia viestejä, joten anteeksi vain jos tulee entisen toistoa.

      Onhan se nyt vain tosiasia, että lähihoitajan työ on fyysisesti raskasta. Selkä, polvet ja muut nivelet joutuvat koville, joten jos siinä vielä kantaa 30-40 ylimääräistä kiloa mukanaan esim. siirroissa tai lapsia nostellessa, niin ihme on, jos ei jokin paikka prakaa ennen pitkää. Kyllähän sitä voi, hyväkuntoisena, tehdä töitä kymmenisen vuotta, mutta jos ap. kysyjä on vielä nuori, työuraansa aloitteleva, niin kestääkö hän työn rasituksia eläkeikän saakka?
      Ellei siis tietenkin painoaan pudota.

      Kiusaamisen pelossa ei kannata töitään valita. Kiusaamisen kohteeksi kun voi joutua -jos on joutuakseen- missä vain, vaikka kaupan kassalla. Ja jos työyhteisö on toimiva, eiköhän kiusaajat hiljennetä aika pian.

      Toki voi miettiä, miten reilusti ylipainoinen hoitaja saa ylipainoisen asiakkaan motivoitumaan painonpudotukseen...hoitajan kun usein on asiakkaalleen "ammattimainen esikuva". Toisaalta- pystyykö luuta ja nahkaa oleva hoitaja uskottavasti kertomaan päihdeongelmaiselle aliravitsemuksen vaaroista?

    • lähis vm.07

      Ylipainosta/lihavuudesta on haittaa ainoastaan silloin, jos hakeudut töihin kotihoitoon. Monilla vanhuksilla omakotitaloissaan tod. pienet wc:t, joihin lihava hoitaja ei mahdu auttamaan.

    • Paino ja tunnollisuus on kaksi eri asiaa , arvostan tunnollista ja työnsä hyvintekevää ihmistä. Iloinen ja ulospäin suuntautunut. Suomessa on niin paljon apua tarvitsevia ihmisiä että tähän homman tarvitaan lihavat , laihat ja kaiken ikäiset ja näköiset ku on valmis laittamaan persoonan peliin ja auttamaan suomalaista ihmiskuntaa kantamaan korkensa kekoon suomen hyvinvoinnin puolesta. Ne jutut mitä lehdissä kirjotellaan lähihoitajan ammatista, voi olla hyvä ja tulla itse kokeilemaan ettei tää helppoa ole mutta antavaa työtä. PALKAT SAIS KAKSINKERTAISTAA.

    • Anonyymi

      Oon 160 cm / 134 kg lähäri.

    • Anonyymi

      kyllä runsas ylipaino hidastaa työvauhtia. Etenkin jos kyseessä on työ jossa pitää jatkuvasti liikkua ja ponnistella. Istumatyössä ylipaino ei haittaa.

    • Anonyymi

      Polvet ei kestä pitkään , kun on fyysinen työ ja raju ylipaino.

    • Anonyymi

      Oon pistänyt merkille, että työpaikalle tilataan tosi suuria työvaatteita tyyliin 46 - 58, xxxxl kun tietyt kreikkalaiset ei pienempiin mahdu.

    • Anonyymi

      Lihavien lähihoitajien majava haisee.

    • Anonyymi

      Unohda koko hoito-ala!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe