Puista ja vähän muustakin :)

Toissapäivänä tulin kaupasta kotiin ja sain hevoskastanjan siemenestä päähän.
Ja kun se kopsahti maahan niin aukesi ja se oikea marja siltä pomppasi ulos.
Huomasin siinä niitä muutaman ja otin tietysti taskuuni.
Vien systerille kun niillä on niin ihana piha että aina kaiken mitä löydän tarjoan sinne.
Toki tännekin mutta asun vuokralla joten en koskaan voi olla varma saanko seurata esim jonkun puun kasvua kuinka pitkään.

No sitten äsken kurkin wikistä mitä siellä sanotaa hevoskastajasta.
osui silmiini viittaus druidien puuhoroskooppiin, jonne sitten tietysti menin kun en enää muistanut mikä olen siellä.
No kunka ollakaan se puu sopii täysin mun luonteelleni, jollei sitäkin olla sotkettu jollain uusilla puilla niinkun on tavallinen horoskooppi .)
Mutta olen saarni, siellä yksinäisellä saarella, miten sattuikaan:))

Ja koska on perjantai niin laitan tietenkin Junnun Yksinäinen saarnipuu.

http://www.youtube.com/watch?v=uT2MulNPbZA

Ja sitten taas tieddoksi että olen musiikin suhteen "melkein" kaikkiruokainen että tästä ei ole tarkoitus tulla iskelmä tms. ketju. Jos siis lähtee perjantain suositut pyörimään.
Ja muutenkin sana on vapaa.
Hyvää viikonloppua :))

55

510

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarinan mukaan Newton keksi painovoimalain omenan pudottuaan hänen päähänsä. Näemmä hevoskastanjan siemenkin tipahtaessaan kaaliin saa ajatustoiminnan liikenteeseen! :)

Omenan tipahtaminen päähän on innoittanut muitakin kuin Newtonia!

http://hyl.edu.hel.fi/sivut/mikko/voima/21/te21.htm

Eikun fysiikkaa opiskelemaan klikkaamalla oikeaksi arvaamasi vaihoehto ! :)

• Toi olikin kiva linkki. Siihen täytynee perehtyä vielä paremmin.
        Välillä klikkailin oikeaankin, joskin välillä väärään :))

• tulisilla kirjoitti:

Toi olikin kiva linkki. Siihen täytynee perehtyä vielä paremmin.
        Välillä klikkailin oikeaankin, joskin välillä väärään :))

Linkki nyt olisi ehkä paremmin kuulunut Kottosen kone korvaa ihmisen avaukseen. Opettajan korvikkeena tai ainakin tukena ohjelmia käytetään yhä enemmän.

Vaan hevoskastanja on minullakin pihassa ollut muutaman vuoden. Täysikokoiseksi kun joskus toivottavasti kasvaa niin tulee iso ja komea puu. Vaan syksy ei ole syksy ilman Syksyn säveltä!

http://www.youtube.com/watch?v=jMG9ShM40ZA

• norMix kirjoitti:

Linkki nyt olisi ehkä paremmin kuulunut Kottosen kone korvaa ihmisen avaukseen. Opettajan korvikkeena tai ainakin tukena ohjelmia käytetään yhä enemmän.

Vaan hevoskastanja on minullakin pihassa ollut muutaman vuoden. Täysikokoiseksi kun joskus toivottavasti kasvaa niin tulee iso ja komea puu. Vaan syksy ei ole syksy ilman Syksyn säveltä!

http://www.youtube.com/watch?v=jMG9ShM40ZA

Ei mitään välii minne mikäkin kuuluu.
        Tänään on sana vapaa ja samoin on linkkienkin kanssa :))
        Löysin hakusanalla syksy tälläisen kappaleen jonka esittäjä on kait Syksy.
        Psykohauva:

http://www.youtube.com/watch?v=haWoutivdM4

• Heikunkeikku

Voi kun olisin iloinen, jos minunkin päähäni kolahtais hevoskastanja. Saisin uuden siemenen ja voisin uudella innolla kokeilla, josko lähtis kasvamaan.

Vuosi sitten sain palstalaiselta ylläri-ylläri-lahjan, Kirjekuoressa kölli muutamia hevoskastanjoita ja tein kaiken mahdollisen ennakkotoimenpiteen, että nämä kastanjat lähtisivät kasuun. Luulin, että talvehtiminen onnistui (olivat jääkaapissa), mutta ehei, ehei, ehei. Ainutkaan ei ole itänyt. Koko kesän oon kastellut, vaalinut, heitellyt rakkaudellisia sanoja heille, uhannut, puinut nyrkkiä, anellut, rukoillut, seissyt päälläni.
      Mutta ei. Pelkkä musta multa purkissa.:(

Mikähän minä olisin puuhoroskoopissa. Jos itte vois valita, niin en ainakaan Leppä enkä kuusi. Mänty voisin olla, korkea ja paksurunkoinen.

En keksi tähän hätään mitään musiikkia. Tarttee tuumia vielä, jos keksisi jonkun kivan.

Hyvää viikonloppua vaan sinullekin. Tänään on lyhyt työpäivä, mikä sopii mainiosti viikon vimpaksi päiväksi.

• No nyt jäin miettimään, oliko ne kastanjat niitä vihreitä joissa on ne piikit.
        Kun tää tippui mun päähän se halkes ja sisältä tuli punainen marja. Se tippui asfaltille mun pään jälkeen :))
        No nyt kun luin niin kannattaa laittaa maahan syksyllä että saa sen kylmyyden ennen itämistä.
        Mulla ei nimittäin ole onnistunut ennen sen kasvatus ruukussa.
        Nyt uusi yritys.
        Minähän en anna periksi. eli kokeilen sekä ruukussa että maassa.

Tässä sulle se druidien puuhoroskooppi niin pääset katsomaan mikä olet :)

http://koti.mbnet.fi/~raijae/linkit/puuhoroskooppi.html

• Heikunkeikku
        tulisilla kirjoitti:

No nyt jäin miettimään, oliko ne kastanjat niitä vihreitä joissa on ne piikit.
        Kun tää tippui mun päähän se halkes ja sisältä tuli punainen marja. Se tippui asfaltille mun pään jälkeen :))
        No nyt kun luin niin kannattaa laittaa maahan syksyllä että saa sen kylmyyden ennen itämistä.
        Mulla ei nimittäin ole onnistunut ennen sen kasvatus ruukussa.
        Nyt uusi yritys.
        Minähän en anna periksi. eli kokeilen sekä ruukussa että maassa.

Tässä sulle se druidien puuhoroskooppi niin pääset katsomaan mikä olet :)

http://koti.mbnet.fi/~raijae/linkit/puuhoroskooppi.html

No joh, kyllä kelpaa olla Lehmus. Albert Einsteinkin oli Lehmus, että vähäkö täs ylpistytyttää:) Kaikkia lehmuksen piirteitä en allekirjoita (siis niitä kaikkia negatiivisia:)), mutta osan allekirjoitan nopiasti ja reippaasti (ne hyvät puolet:))

Mulle lähetetyt kastanjat olivat vähän peukalonpäätä suuremmat ja jokseenkin kahvinruskeita ja niissä oli joku vaaleampi viiru tai jotain sinne päin, en muista tarkasti.

Ottaa päähän, kun en saanut ainuttakaan itämään. Oikeasti näin kovaa vaivaa onnistuakseni.

• Heikunkeikku kirjoitti:

No joh, kyllä kelpaa olla Lehmus. Albert Einsteinkin oli Lehmus, että vähäkö täs ylpistytyttää:) Kaikkia lehmuksen piirteitä en allekirjoita (siis niitä kaikkia negatiivisia:)), mutta osan allekirjoitan nopiasti ja reippaasti (ne hyvät puolet:))

Mulle lähetetyt kastanjat olivat vähän peukalonpäätä suuremmat ja jokseenkin kahvinruskeita ja niissä oli joku vaaleampi viiru tai jotain sinne päin, en muista tarkasti.

Ottaa päähän, kun en saanut ainuttakaan itämään. Oikeasti näin kovaa vaivaa onnistuakseni.

No ne oli sitten niitä mitä itse nyt keräsin. Yleensä ne siemenet on tippuneet pehmeään maahan ja en ole aukaissut niitä.

Eihän tuo saarnikaan minusta täysin oikeaa kuvaa anna:)
        Mutta aika paljon siinä on minua.
        Niin kait kaikki "horoskoopit" on kirjoitettu että paljon niistä itseäänkin löytää.
        Asrologisen kartan itsestäni joskus teetin se olikin jo aivan eri.
        Siellä kerrottiin lapsuudestakin sellaista mikä oli ihan totta, sitä oli jännä lukea.

• Rattus sp.

Mietin aina avokadoa syödessäni sitä, pitäisikö siemen tökkäistä multaan. Kai se on jokin vaistomainen tapa istuttaa milloin mitäkin, vaikka olen yrittänyt karsia tapojani.

Hyvää perjaintaipäivää myös sinulle! Seuraava kappale sopii näin kauniiseen, aurinkoiseen päivään :).

http://www.youtube.com/watch?v=m5TwT69i1lU

• Toi oli tosiaan yks ikivihreitä joka pysyy aina vaan.
        Täälläkin on aurinkoista mutta nyt just on pilviä edessä ja kun katson merta se on uhkaavan värinen. Se on just sellainen minkälaisena sitä rakastan.

Noi hevoskastanjat on tosi upeita kun ne kukkii. Ja kun ne on niin isoja puita.
        Täällä on monen pihan nurkassa yks sellainen ja tuolla kaupungilla muutamassa kohdassa niitä useampia.

Mulla oli yhdessä vaiheessa appelssiinilehto yhdessä isossa ruukussa, mutta sitten sille kävi köpelösti. Mutta äkkiä sellaisen saisin jos vielä haluaisin. ne itää kyllä nopeasti ja hyvin.

Nyt kauppaan pitäisköhän kiertää tällä kertaa ne puut:))

• Rattus sp.
        tulisilla kirjoitti:

Toi oli tosiaan yks ikivihreitä joka pysyy aina vaan.
        Täälläkin on aurinkoista mutta nyt just on pilviä edessä ja kun katson merta se on uhkaavan värinen. Se on just sellainen minkälaisena sitä rakastan.

Noi hevoskastanjat on tosi upeita kun ne kukkii. Ja kun ne on niin isoja puita.
        Täällä on monen pihan nurkassa yks sellainen ja tuolla kaupungilla muutamassa kohdassa niitä useampia.

Mulla oli yhdessä vaiheessa appelssiinilehto yhdessä isossa ruukussa, mutta sitten sille kävi köpelösti. Mutta äkkiä sellaisen saisin jos vielä haluaisin. ne itää kyllä nopeasti ja hyvin.

Nyt kauppaan pitäisköhän kiertää tällä kertaa ne puut:))

Tuon horoskoopin mukaan olen valkopyökki. "Hänessä on taipumusta kurinalaisuuteen ja tottelevaisuuteen, hän nauttii järjestyksestä eikä pidä sääntöjen rikkomisesta. "

• Rattus sp. kirjoitti:

Tuon horoskoopin mukaan olen valkopyökki. "Hänessä on taipumusta kurinalaisuuteen ja tottelevaisuuteen, hän nauttii järjestyksestä eikä pidä sääntöjen rikkomisesta. "

No onks noi niitä mitkä pitää paikkansa vai kui:)
        musta ei sais tottelevaista millään ja kyllä sääntöjä pitää toisinaan rikkoa, mutta enhän olekaan valkopyökki.
        Tässä ihanaa maailmaa rakastuneen silmin, sopii tonne sun alotukseen:)

http://www.youtube.com/watch?v=xE6UrZMb71o

• Rattus sp.
        tulisilla kirjoitti:

No onks noi niitä mitkä pitää paikkansa vai kui:)
        musta ei sais tottelevaista millään ja kyllä sääntöjä pitää toisinaan rikkoa, mutta enhän olekaan valkopyökki.
        Tässä ihanaa maailmaa rakastuneen silmin, sopii tonne sun alotukseen:)

http://www.youtube.com/watch?v=xE6UrZMb71o

Ihan sujuvasti osaan muita kouluttaa kurinalaisiksi ja tottelevaisiksi ;). Ei kukaan sanonut, että sen pitäisi olla juuri minä.

• Hyvä aloitus, Tässä joutui miettimään.
      Tuossa ajattelin, mikä puu parhaiten kuvaisi itseäni, ja kyllä se on leppä.
      Kasvaa nopeasti ei ole sitkeä eikä kova.
      Kesällä lehdessä ollessaan tuo vihreyttä ja elinvoimaa.
      Talvella kylmissään värjötellessään melkein säälittävä.
      Syksyllä tuskaisen näköinen kun tuuli repii viimeisiä lehtiä.
      Keväällä leppä elää elämänsä kukoistusta.
      Ja harmaa sen kuori on, mutta sen kuoren alla on sitten semmonen pehmeä , ja on se nätin värinen puu, jota on helppo työstää, mutta hapras se on.
      Sitten se alkaa sisältä lahota, eikä elä kovin vanhaksi, ja kaatuu pois, eikä sitä enää kukaan muista.

http://www.youtube.com/watch?v=heHdZF0gJxA&feature=related

• Heikunkeikku

Voi k-kotton, minkäs teit ja ajatukset mielestäin veit-veit:)

Minä tuola aikasemmas vastauksessani mainitsin, että jos puu olisin, niin en ainaskaan Leppä. Leppiä on saaressa pullollaan ja toden totta leviävät niin sukkelaan, että joka välis niitä saa olla karsimassa.

Kirjoitit kuitenkin Niin lahjakkaasti ja vetelit lepän "sielun" framille, että melkeen tirahutin itkut viimeisen lauseen luettuani.
        Että alkoi tulla säälintunteita leppiä kohtaan. Niinku ruma ankanpoikanen-satu, jota Vihasin lapsena, kun siskoni aina tahtoi sitä minulle lukea ja luki NIIIIIN ilmeikkään surullisesti, että joka kerta aloin itkemään.

Joo, munkin mielestä aloitus oli hyvä. Kiitos siitä aloittajalle.

Jos puissa pysytään, missäs muissa, niin tällään tähän Kuusen.
        Sibelius: Kuusi op.75
        http://www.youtube.com/watch?v=rGE3TdMx25s&feature=related

Voi k-kotton, minkäs teit ja ajatukset mielestäin veit-veit:)

Minä tuola aikasemmas vastauksessani mainitsin, että jos puu olisin, niin en ainaskaan Leppä. Leppiä on saaressa pullollaan ja toden totta leviävät niin sukkelaan, että joka välis niitä saa olla karsimassa.

Kirjoitit kuitenkin Niin lahjakkaasti ja vetelit lepän "sielun" framille, että melkeen tirahutin itkut viimeisen lauseen luettuani.
        Että alkoi tulla säälintunteita leppiä kohtaan. Niinku ruma ankanpoikanen-satu, jota Vihasin lapsena, kun siskoni aina tahtoi sitä minulle lukea ja luki NIIIIIN ilmeikkään surullisesti, että joka kerta aloin itkemään.

Joo, munkin mielestä aloitus oli hyvä. Kiitos siitä aloittajalle.

Jos puissa pysytään, missäs muissa, niin tällään tähän Kuusen.
        Sibelius: Kuusi op.75
        http://www.youtube.com/watch?v=rGE3TdMx25s&feature=related

Ootte te naiset vähä höppänöitä, minä tuossa omasta mielestä kirjoitin, niin kuin kaupan puutelistan, niin Sinä jo saat tunne-elämyksiä voi voi.
        Odotahan, kun alan nätisti kirjoittaa, mutta empä taida, siitähän seuraa surullinen Heikunkeikku (tarkoittaa vissiin kiikkulautaa).
        En ollut lukenut, ettet haluaisi olla leppä, no en nyt tiedä haluaisinko iminäkään, mutta leppä kai se minun tuntemista puista lähinnä itseäni kuvaa.

• Heikunkeikku
        k-kotton kirjoitti:

Ootte te naiset vähä höppänöitä, minä tuossa omasta mielestä kirjoitin, niin kuin kaupan puutelistan, niin Sinä jo saat tunne-elämyksiä voi voi.
        Odotahan, kun alan nätisti kirjoittaa, mutta empä taida, siitähän seuraa surullinen Heikunkeikku (tarkoittaa vissiin kiikkulautaa).
        En ollut lukenut, ettet haluaisi olla leppä, no en nyt tiedä haluaisinko iminäkään, mutta leppä kai se minun tuntemista puista lähinnä itseäni kuvaa.

Heh..."kaupan puutelistan". No taidan minä sitten aika herkkä tyyppi olla, jos alan rääkymään kauppalistaakin lukiessa:)

Kaikki ja kaikki ja kaikki tunnetilat ovat hyvästä. Jos kaikkia on sillä tavalla sopivasti, niin siitä kehkeytyy hyvä kokonaisuus. Ainakin luulen asian olevan näin.

Yritän ottaa kaikista tunnetiloista kaiken irti. Jos käperryn johonkin suruhtavaan olotilaan, niin annan koko maailman kaatua päälleni. Kyyristelen suuren taakan alla. Siitä käpertyvyydestä on se hyöty, että ei sielä kauaa ilikiä olla. Niinpä aattelen järkevästi, että mieluummin hetken koko maailma päällä, kuin laimea pitkäaikainen kevyemmän taakan kanniskelu. Se jos mikä uuvuttaisi. En siis kauaa sureskele, vaan hyppään iloisempiin asioihin.
        Niistäkin pyrin ottamaan kaiken irti.

• K-kotton.
        Laitoin tonne Heikukeikun vastaukseen sen oikean druidien puuhoroskoopin linkin.
        Tiedä vaikka olisit sielläkin leppä.
        Toi saarni vaan osu mun kohdalle kaikin puolin, Junnun kappaletta myöten :))

Löysit kyllä nyt lepästä paljon negatiivista, kait siinä puussa hyvääkin on.
        Ainakin minä nautin kävellä tuolla tervaleppä lehdossa mikä on täällä ihan suojeltua aluetta. Siellä on jos jonkinlaista elämää kaikkien kaatuneitten ja lahonneitten leppien keskellä.
        Kova sirkutus käy ja oravia on.
        On siellä kyllä ihan pystyjäkin puita siis eläviä.
        Kyllä se on vaan niin ihana alue.

Heh..."kaupan puutelistan". No taidan minä sitten aika herkkä tyyppi olla, jos alan rääkymään kauppalistaakin lukiessa:)

Kaikki ja kaikki ja kaikki tunnetilat ovat hyvästä. Jos kaikkia on sillä tavalla sopivasti, niin siitä kehkeytyy hyvä kokonaisuus. Ainakin luulen asian olevan näin.

Yritän ottaa kaikista tunnetiloista kaiken irti. Jos käperryn johonkin suruhtavaan olotilaan, niin annan koko maailman kaatua päälleni. Kyyristelen suuren taakan alla. Siitä käpertyvyydestä on se hyöty, että ei sielä kauaa ilikiä olla. Niinpä aattelen järkevästi, että mieluummin hetken koko maailma päällä, kuin laimea pitkäaikainen kevyemmän taakan kanniskelu. Se jos mikä uuvuttaisi. En siis kauaa sureskele, vaan hyppään iloisempiin asioihin.
        Niistäkin pyrin ottamaan kaiken irti.

Heh Heikku!
        Taas tuli mieleeni kun olin synkissäni ja ulkonakin oli synkkää.
        Päätin sitten juuri tehdä tuon että ihan sinne syvälle mennä.
        Kävin oikein tuoliin istumaan ja ajattelin että nyt sitten en pane vastaan tälle ololle pätkääkään.
        Kuinkas kävikään : istuin tuolilla ja odotin sitä suuren suurta myrkyllisyyttä. Yhtäkkiä näin sieluni silmillä itseni istuvan ja murjottavan kuin pikkutyttö ja alkoikin naurattamaan, siihen jäi sekin hyvä murjotuksen alku.
        Ja huom. silloin olin yksin etten murjottanut yhtään kenellekään toiselle ihmiselle.

• tulisilla kirjoitti:

K-kotton.
        Laitoin tonne Heikukeikun vastaukseen sen oikean druidien puuhoroskoopin linkin.
        Tiedä vaikka olisit sielläkin leppä.
        Toi saarni vaan osu mun kohdalle kaikin puolin, Junnun kappaletta myöten :))

Löysit kyllä nyt lepästä paljon negatiivista, kait siinä puussa hyvääkin on.
        Ainakin minä nautin kävellä tuolla tervaleppä lehdossa mikä on täällä ihan suojeltua aluetta. Siellä on jos jonkinlaista elämää kaikkien kaatuneitten ja lahonneitten leppien keskellä.
        Kova sirkutus käy ja oravia on.
        On siellä kyllä ihan pystyjäkin puita siis eläviä.
        Kyllä se on vaan niin ihana alue.

No tuota se hevoskastanja näytin olevan.
        En nyt tiedä osuuko miten.
        Kun täytin viiskymmentä, minulle luettiin härkä-miehen horoskooppi, ja aika lähelle meni, voin tunnistaa siitä itseni. Hamstraaja, mukavuuden-haluinen, itseriitoinen, omavarainen eikä koskaan muutu.

• k-kotton kirjoitti:

No tuota se hevoskastanja näytin olevan.
        En nyt tiedä osuuko miten.
        Kun täytin viiskymmentä, minulle luettiin härkä-miehen horoskooppi, ja aika lähelle meni, voin tunnistaa siitä itseni. Hamstraaja, mukavuuden-haluinen, itseriitoinen, omavarainen eikä koskaan muutu.

Niin jousimiehenä (jousinaisena) olen vapauden haluinen, tietyllä tasolla filosofi luonne. Ainakin tykkään pohtia asioita joita kaikki ei aina ymmärrä.
        Mutta mutta, on siellä sitten jotain mikä ei mun kohdalla pidä paikkaansa.
        En ole kovin sosiaalinen vaikka sen mukaan pitäis, ja se urheilullisuuskin on lähinnä sitä että taas odotan kun suomi pelaa jääkiekossa pojasta, ja me voitetaan :))
        Jotain muutakin tykkään seurata.

• rygseck

Paholaisen puita ovat lepät !!!

Sahaat yhden, terotat ketjut, sahaat toisen, terotat ketjut, sah...

Mut joo - osaa olla nätin värinen kyllä =)

• rygseck kirjoitti:

Paholaisen puita ovat lepät !!!

Sahaat yhden, terotat ketjut, sahaat toisen, terotat ketjut, sah...

Mut joo - osaa olla nätin värinen kyllä =)

Nyt Sinä onneton sekoitat lepän haapaan, siinä voi ketju tylsyä. Leppää sahaa monta päivää samalla teroituksella.
        Naisilta se voi lepän sahaaminen noin kyllä mennä, kun asiaa tarkemmin alkaa pohtimaan. Tai näin se tietysti menee, puun kun puun.
        Sahaa ja teroita, kun sitä ketjua ei edes teräväksi saada, siis naiset ei saa... sitä ketjua... teräväksi.

• rygseck
        k-kotton kirjoitti:

Nyt Sinä onneton sekoitat lepän haapaan, siinä voi ketju tylsyä. Leppää sahaa monta päivää samalla teroituksella.
        Naisilta se voi lepän sahaaminen noin kyllä mennä, kun asiaa tarkemmin alkaa pohtimaan. Tai näin se tietysti menee, puun kun puun.
        Sahaa ja teroita, kun sitä ketjua ei edes teräväksi saada, siis naiset ei saa... sitä ketjua... teräväksi.

No juu... siin on toinen pirulainen... siis se haapa, et sinä =)
        Pari pitäis kaataa laudepuiksi... siis edelleen haapaa - miehen kaatamisessa ei oo... no olkoon ; )

Pitäis kehittää semmonen pöttöuuni että sais hieman savustaa osaa niistä laudoista... meinasin semmosta laittaa seiniin.

Mun pikku kätösissä terottuu yks ketju - sitäpaitti mulla on aparaatti siihen hommaan, ettei ihan silmävaralla tartte...

Miehet on niin tommosia !!

Se muuten kannattaa käynnistää se mootorsaha, ennen ku alkaa puita sahaamaan - ei ihme jos yhtä puuta sahaakin monta päivää...

*ehhh* :O

• rygseck kirjoitti:

No juu... siin on toinen pirulainen... siis se haapa, et sinä =)
        Pari pitäis kaataa laudepuiksi... siis edelleen haapaa - miehen kaatamisessa ei oo... no olkoon ; )

Pitäis kehittää semmonen pöttöuuni että sais hieman savustaa osaa niistä laudoista... meinasin semmosta laittaa seiniin.

Mun pikku kätösissä terottuu yks ketju - sitäpaitti mulla on aparaatti siihen hommaan, ettei ihan silmävaralla tartte...

Miehet on niin tommosia !!

Se muuten kannattaa käynnistää se mootorsaha, ennen ku alkaa puita sahaamaan - ei ihme jos yhtä puuta sahaakin monta päivää...

*ehhh* :O

Sehän on helppoa, sen kun napista painaa, ensin katsoo vaan, että on dieseliä tankissa ja moottoriöljy kannattaa myös tarkistaa.
        Ja mikä tärkeintä noin naiselle sanottuna. Ehdottomasti pitää katsoa, että ketju on asennettu oikein päin.

• rygseck
        k-kotton kirjoitti:

Sehän on helppoa, sen kun napista painaa, ensin katsoo vaan, että on dieseliä tankissa ja moottoriöljy kannattaa myös tarkistaa.
        Ja mikä tärkeintä noin naiselle sanottuna. Ehdottomasti pitää katsoa, että ketju on asennettu oikein päin.

Ladallako sä niitä puita katkot ?

...ainoo mun tietämäni vempain missä ketjun saa nurinpäin... :P

• Eikös Haapasaaressa ollut vähän tuollainen lauluun sopiva saarni, kävi sen kohdalla ainakin muinoin mielessä että tuostako...

• Haapasaari jäi tutkimatta tänäkin vuonna.
        Vaikka nyt olisi päässyt ihan ilmaiseksi sinnekin.
        Kyllä tuo Junnun kappale on mun mielestä ihan jostain kiviseltä luodolta tehty ja niitähän täällä riittää.
        Tosin saarnia löytyy sieltä sun täältä saaristosta.
        Oon niin kummasti kiinni Kaunissaaressa, vaikkei se tietty sinänsä mikään kumma ole kun juuret on esi-isien kautta ihan siellä. Mutta joka vuosi päätän että haapasaari ja kuutsalo tulee tutkituksi vaan aina on jäänyt.

• tulisilla kirjoitti:

Haapasaari jäi tutkimatta tänäkin vuonna.
        Vaikka nyt olisi päässyt ihan ilmaiseksi sinnekin.
        Kyllä tuo Junnun kappale on mun mielestä ihan jostain kiviseltä luodolta tehty ja niitähän täällä riittää.
        Tosin saarnia löytyy sieltä sun täältä saaristosta.
        Oon niin kummasti kiinni Kaunissaaressa, vaikkei se tietty sinänsä mikään kumma ole kun juuret on esi-isien kautta ihan siellä. Mutta joka vuosi päätän että haapasaari ja kuutsalo tulee tutkituksi vaan aina on jäänyt.

Juu, eiköhän sinne tuuripaatteja kulje vieläkin. Siitä vaan tutkimusmatkalle...

• rygseck

Mä en ala !!

Oon joku pihlaja siinä horoskoopissa - ei ollenkaan semmonen kuin minä, paitsi että kyllä mä kokoajan nauran =)

Mutta muuten meni päin honkia (päivän puuteemassa pysyäkseni) !

Tänään on tämmönen päivä -->

http://www.youtube.com/watch?v=RYQUsp-jxDQ

• Rattus sp.

Älä valita. Mä oon tottelevainen ja kurinalainen! Vaihdatko?

• rygseck
        Rattus sp. kirjoitti:

Älä valita. Mä oon tottelevainen ja kurinalainen! Vaihdatko?

Sinä ??

Just =)

Otaks vaihturin - mä oon herkkä (vitsit ku ihan itkettää) =)

• JIHUU mä pääsin vastaamaan.
        Toi oli hauska video mutta on toi ruotsi vähän huono mulla.
        Nyt on kyllä mielessä että pitäis alkaa opetteleen noita kieliä ihan tosissaan, vielä tässä iässä.
        Englantia kuuntelen ja matkin yhde cd:n avulla., tällä hetkellä.
        Ruotsin vois ottaa seuraavaksi opetteluun.

Mulla ei pelitä kone oikein ollenkaan ja voihan täällä palstoillakin taas olla porukkaa että ehkä sekin on yks häikkä, mene ja tiedä.

Kyllä kaikki puut on ihan hyviä ja mukavia ne vaan noi druidit ei silloin ymmärtäneet tätä nykyaikaa kun ton horoskoopin väsäsivät.

No joku joskus mulle laittoi sellaisen upean kappaleen jossa oli saxofoni ja kitara :)) Sen jälkeen olen paljon kuunnellut ihan saxofoni musaa.
        Olen muutenkin paljon instrumentaali musiikin ystävä.

Joten laitan nyt tämän: When a man loves a voman.
        Ihan vaan soitettuna.

http://www.youtube.com/watch?v=9b3abWwrkP8&feature=related

Ja nyt kaikki rummut pärisemään saanko tämän lähtemään VAI

• Rattus sp.
        rygseck kirjoitti:

Sinä ??

Just =)

Otaks vaihturin - mä oon herkkä (vitsit ku ihan itkettää) =)

Olin kuulemma nuorena tosi kaunis. Voi vitsi! Mä en tiennyt siitä mitään!!! Itketään yhdessä..

• Rattus sp.
        tulisilla kirjoitti:

JIHUU mä pääsin vastaamaan.
        Nyt on kyllä mielessä että pitäis alkaa opetteleen noita kieliä ihan tosissaan, vielä tässä iässä.

Mulla ei pelitä kone oikein ollenkaan ja voihan täällä palstoillakin taas olla porukkaa että ehkä sekin on yks häikkä, mene ja tiedä.

Kyllä kaikki puut on ihan hyviä ja mukavia ne vaan noi druidit ei silloin ymmärtäneet tätä nykyaikaa kun ton horoskoopin väsäsivät.

No joku joskus mulle laittoi sellaisen upean kappaleen jossa oli saxofoni ja kitara :)) Sen jälkeen olen paljon kuunnellut ihan saxofoni musaa.

Ihan vaan soitettuna.

Jos aletaan tunteilemaan, niin tämä on kyllä parasta A-sarjaa ja ah.. muistoja..

http://www.youtube.com/watch?v=yOGD1WkJJok

• rygseck
        tulisilla kirjoitti:

JIHUU mä pääsin vastaamaan.

Ihan vaan soitettuna.

Ai jestas... *vaipuu haaveisiin*

Ajattele millasta oli tota kuunnella soffannurkassa, viltti niskassa, takkatulta katsellen... ukona olis pimeetä ja raivoisa tuuli *huokaa* ei olis haitaks olla siinä vielä levyllinen fazerinsinistä ja lasi jotain hyvää punaviintä.... *slurp*

No tää saamarin saitti on temppuillu koko päivän - serveri ei jaksa vissiin näin tasokasta keskustelua, luulen ma =)

Oon koittanu tua rakkausrunoissa kirjottaa hieman, mutta sen puolen on vallannut joku huuhiksen karkulainen - kui eivät haje hänt kottiisa ??

Mä laitin ton ruåttalaisen biisin sinne ensin ku siinä puhutaan botista, nimeltä Anna... se on semmoinen Anna että se bannaa ja potkasee kovaakin tarvittaessa - mut ei tää Lemmekäs Lyyrikko vissiin tajunnu viestiä :O

Mun päähäni se levy kummiski jäi tehokkaasti soimaan =)

Mä oon muuten harkitseva, hyvin älykäs ja melkoisen tehokaskin - arvasitkos sen ??

• rygseck
        Rattus sp. kirjoitti:

Olin kuulemma nuorena tosi kaunis. Voi vitsi! Mä en tiennyt siitä mitään!!! Itketään yhdessä..

Minä taas saan toiset ajattelemaan avioliittoa kanssani - no hitto, ilmankos Lemmekäs käy niin kuumana ;D

• rygseck kirjoitti:

Ai jestas... *vaipuu haaveisiin*

Ajattele millasta oli tota kuunnella soffannurkassa, viltti niskassa, takkatulta katsellen... ukona olis pimeetä ja raivoisa tuuli *huokaa* ei olis haitaks olla siinä vielä levyllinen fazerinsinistä ja lasi jotain hyvää punaviintä.... *slurp*

No tää saamarin saitti on temppuillu koko päivän - serveri ei jaksa vissiin näin tasokasta keskustelua, luulen ma =)

Oon koittanu tua rakkausrunoissa kirjottaa hieman, mutta sen puolen on vallannut joku huuhiksen karkulainen - kui eivät haje hänt kottiisa ??

Mä laitin ton ruåttalaisen biisin sinne ensin ku siinä puhutaan botista, nimeltä Anna... se on semmoinen Anna että se bannaa ja potkasee kovaakin tarvittaessa - mut ei tää Lemmekäs Lyyrikko vissiin tajunnu viestiä :O

Mun päähäni se levy kummiski jäi tehokkaasti soimaan =)

Mä oon muuten harkitseva, hyvin älykäs ja melkoisen tehokaskin - arvasitkos sen ??

No mitä minuun tulee :))
        Krhm Olen solakka (nielaisu ja hihitys) elegantti ja originelli (nostaa hiukka päätään), Sitäpaitsi leikin kohtalolla. hauska leikki onkin hih, siis toisten kohtaloilla.....
        Ja sitä paitsi .... hitto soikoon nyt tuli kiire..
        Solmin avioliiton USEIN järkiperustein.
        Nyt pitää alkaa ettimään niitä vanhoja rikkaita gubbeja että kerkii paljon ja usein vielä.

Tosi hyvä että löysin ton jutun vielä uudestaan muuten oisvoinut käydä köpelösti.

• Rattus sp.
        rygseck kirjoitti:

Minä taas saan toiset ajattelemaan avioliittoa kanssani - no hitto, ilmankos Lemmekäs käy niin kuumana ;D

Mä en enää muista, mitä muuta siitä valkopyökistä kirjoitettiin. Kyllä alkaa itkettää.. Se oli varmasti jotakin kaunista..

Tää sopii tunnelmaan.. *niisk ja ojentaa nenäliinapakettia*

http://www.youtube.com/watch?v=ECxrNyOhld0

• rygseck
        tulisilla kirjoitti:

No mitä minuun tulee :))
        Krhm Olen solakka (nielaisu ja hihitys) elegantti ja originelli (nostaa hiukka päätään), Sitäpaitsi leikin kohtalolla. hauska leikki onkin hih, siis toisten kohtaloilla.....
        Ja sitä paitsi .... hitto soikoon nyt tuli kiire..
        Solmin avioliiton USEIN järkiperustein.
        Nyt pitää alkaa ettimään niitä vanhoja rikkaita gubbeja että kerkii paljon ja usein vielä.

Tosi hyvä että löysin ton jutun vielä uudestaan muuten oisvoinut käydä köpelösti.

;D))

Mä taas hymyilen alituiseen =) - enkä vain ilosta vaan lähimpieni takia ;D - no mitäs ovant niin... *kröhöm* ...huvittavia !!

Minulla on raskas vastuu ja tunnen itseni syylliseksi kaikkeen - no joo !!!

Minusta puuttuu yksinkertaisuus - olen siis moninkertainen :O

*menee tarkistamaan asian ensin peilistä, sitten vaa'alta*

• rygseck
        Rattus sp. kirjoitti:

Mä en enää muista, mitä muuta siitä valkopyökistä kirjoitettiin. Kyllä alkaa itkettää.. Se oli varmasti jotakin kaunista..

Tää sopii tunnelmaan.. *niisk ja ojentaa nenäliinapakettia*

http://www.youtube.com/watch?v=ECxrNyOhld0

Heh... joku oli kirjottanut ton kommentteihin --> tämä krpula=helvetti

;D

Noi oli muuten paksuhäntäisiä Råttia !!

• Hei, mä oon sypressi.. Kiva katsoo, ja tulee mieleen onko siinä itseä, vai toiveminää :)
      Ei juokse rahan ja maineen perässä, toivoo vain saavansa olla onnellinen.
      Lämmin - ei sentimentaalinen.
      Ajatukset.. (ei aina), mutta aika usein jossain muualla.
      Hienostunut, mutta villi.
      Yleensä välttelee teräviä keskusteluja... ;)

Aamuvarhain, kun piti töihin mennä, oli tosi kaunis tähtitaivas.
      Että se vois olla "Anna mulle tähtitaivas" a`la Katri Helena. Ei linkkiä, taitaa kone kohta sulaa käsiin.. pitäis viedä huoltoon tai uusi hankkia.
      Hyvää viikonloppua :))

• Ja taas sataa. tänään jo monta sataa :)
        Onneks on vapaata eikä tarvii mennä minnekään ulos.
        Tuolla yhellä sivustolla näytti olevan useampikin horoskooppi ja kiinalainen horoskooppi näytti että olisin villisika ja muuten kun se katsotaan esim kiinalaisen horoskooppikirjan mukaan (joka mulla on) niin olen koira.
        No väliäkös tuolla sitten on.
        Paitsi että koira jos on metsästyskoira voi käydä villisian kimppuun :))

Tälläisiä höpötyksiä nyt tuli mieleen :))

• tulisilla kirjoitti:

Ja taas sataa. tänään jo monta sataa :)
        Onneks on vapaata eikä tarvii mennä minnekään ulos.
        Tuolla yhellä sivustolla näytti olevan useampikin horoskooppi ja kiinalainen horoskooppi näytti että olisin villisika ja muuten kun se katsotaan esim kiinalaisen horoskooppikirjan mukaan (joka mulla on) niin olen koira.
        No väliäkös tuolla sitten on.
        Paitsi että koira jos on metsästyskoira voi käydä villisian kimppuun :))

Tälläisiä höpötyksiä nyt tuli mieleen :))

Siit on aikaa, kun oon noita kiinalaisia katellu.. sellanen himmee kuva, että oisin koira myös..jonkin mukaan, ja jos vm -59, vaikuttaa tutulta, se on hyvinkin mahdollista..
        Varmaankin piirteisiin kuului ainakin uskollisuus..muistele. ;))

• Sibone kirjoitti:

Siit on aikaa, kun oon noita kiinalaisia katellu.. sellanen himmee kuva, että oisin koira myös..jonkin mukaan, ja jos vm -59, vaikuttaa tutulta, se on hyvinkin mahdollista..
        Varmaankin piirteisiin kuului ainakin uskollisuus..muistele. ;))

.. siis muisteleN..

• Katos vaan, satuinkin olemaan puuhoroskoopissa juuri hevoskastanja. Horoskooppi tosin valehtelee, työpaikkaa en usein vaihda. Ensi vuonna tulee 30 vuotta täyteen.

Ilman Junnua puuttuisi suomalaisesta musiikkimaailmasta aika paljon. Vaikken itse hänen laulujaan juuri kuuntelekkaan.
      Erään juuri hienon uuden levynsä julkaisseen suomalaisen naisartistin ohella tällä hetkellä kiinnostaa brittiläinen laulajatar, Adele.

http://www.youtube.com/watch?v=rYEDA3JcQqw

• Sinäkö mun päähäni muksahditkin :))
        Ei se mustakaan koko totuutta kerro tuo(kaan) horoskooppi.
        Jotain pois jättää ja jotain lisää.
        Mutta Junnun laulun sanat jotenkin osuu mun sieluun.

Nyt laitan sulle sellaisen joka on hurmannut täysin, täältä palstalta olen sen saanut ja nyt sulle pistän.
        Toi sun kappalees oli uusi tuttavuus, täytynee kuunnella uusiksi.

Tässä Lily was here:

http://www.youtube.com/watch?v=3SfSQ3lQmJw&feature=related

• Anteeksi, ei ollut tarkoitus satuttaa. Mutta ansiostani ehkä systerisi kauniilla pihalla jokusen vuoden päästä on hyvä hevoskastanjan alku. Ja kun vuokraisäntäsi näkee kauniin puun taimen, eihän hän raski vuokrasopimustasi irtisanoa.

Mistäs arvasit. Ihan mahtavan kappaleen pistit, iloista, svengaavaa kitaran ja saksofonin vuoropuhelua, joka pani väkisinkin jalankin rytmikkääseen liikkeeseen. Viimeistään tuon ansiosta tuli, suoraan sanoen p....maisen työviikon jälkeen hyvälle mielelle.

Tässä vielä yksi tuon toisen "ihastukseni" tuoreelta levyltä. Kappale, josta ei tule hittiä, mutta josta meikä nauttii ja joka taas kerran on yksi osoitus tuon naisen musiikillisesta, suorastaan neroudesta. Tuo kappale pariin kertaan kuunneltuna saakin sopivasti rauhoittumaan yöunille.

• Olen huomannut hänen joissain kappaleissaan hyvin samantapaisen musiikin.
        Tässä sitä en kuullut mutta Sabotage ja joku muu oli hyvin samantyyppisiä.
        Mutta kait melekin kaikilla jotka säveltää tulee joku oma juttu mitä ne toistaa tavalla tai toisella.
        Nyt en jaksa hakee enään mitään, mulla soi suorastaan korvissa juuri nyt ja aivot on ihan tyhjät.

• RIMMIR

Hih,

Tuossa druidien horoskoopissa poikani on hevoskastanja ja miniäni viikunapuu.
      aika hyvin luonteesa on tuotu esille.
      Asiasta toiseen, vaan eikö viikunat tuoreena olekin hyviä.:)
      Eipä silti kuivatuissakaan ole mitään vikaa.

Itse olen poppeli, ihmekös tuo nyt sitten, kun olen aina sanonut lapsilleni että istuttakaa poppelipensaita raja-aidoiksi.

Tuo Kultsu, olikohan hän pähkinäpensas ? myöhästyneeet onnittelut siinä tapauksessa,

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      7789
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      55
      5798
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      80
      3283
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2923
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1678
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      209
      1620
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      332
      1335
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1182
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1169
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1071
    Aihe