Vino lantio. Onko kellään todettu? Oireet?

Lano vintio

Olen kamppaillut lonkka- ja selkäkipujen kanssa nyt nelisen vuotta. Reumalääkäri oli huomaavinaan rtg-kuvissani toisen lonkan olevan toista ylempänä. Fysiatri ei moista havainnut ja toinen fysiatri sanoi, että oireiden olisi pitänyt alkaa jo vuosia aiemmin. Olen siis 43-v.

Lisäksi oireinani on kipuilevat jalkaterät ja jäykät sormet. Tavarat eivät pysy käsissä ja esim. puhelimessa puhumisen jälkeen on vaikeaa suoristaa sormia.

Ilm. nivelreuma on suljettu pois, fysiatri väläyttelee sr-reuman mahdollisuutta (HLA27 negatiivinen), mutta työterveyslääkäri ei vaikuta kovin halukkaalta kirjoittamaan lähetettä reumapkl:lle, koska verikokeissa ei ole mitään poikkeavaa. Magneettikuvissa näkyi lukuisia tulehduskalkkeja.

Olisi kiva saada jotain selvyyttä tilanteeseen, ettei tarvitsisi loppuelämää mennä kipulääkelinjalla. OMT-fysioista ei ollut apua enkä uskalla enempää käydäkään ilman tietoa, mikä minua vaivaa.

Lukisin mielellään kokemuksia niiltä, joilla todettu vino lantio / eri paria olevat lonkkaluut tmv.

13

4757

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vino lantio
    • Lano vintio

Juu, tiedän sivut, mutta siellä ei vastata kysymykseeni:( Seuraavassa viestissä varmaan kehoitetaan laittamaan ruokavalio kuntoon...

• Seuraavassa viestiss

Seuraavassa viestissä kehoitetaan tietenkin menemään lääkäriin!

• Lano vintio

Aloitusviestistä kyllä selviää, että lääkärissä on rampattu ja urakalla. Mutta kiitos, sain asiallisen vastauksen kysymykseeni muuta (asiallisempaa) kautta:) Kiitti ja näkemiin.

• Asiallinen vastaus

Sait asiallisen vastauksen. Minulla on myös ollut selkäkipuja ja muutakin "kremppaa", eikä apua ole löytynyt. Kerrotko mitä sinulla löytyi. Mielelläni lukisin mikä sinulla auttoi?

• lisää tutkimuksia

skolioosi ? http://fi.wikipedia.org/wiki/Skolioosi
      http://www.terveystalo.com/fi/Palvelut/Klinikat/OrtopediKlinikka1/OrtopediKlinikka/?gclid=CKKdlJe42qsCFcMXzQodjnEdQQ
      lihasrappeumasairaudet ?
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Duchennen_lihasdystrofia
      http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=/portlet_action/dlehtihakuartikkeli/viewarticle/action&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo93133&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_auth=

• Avun saanut

Itse kärsin myös paikaltaan menneestä lantiosta. Kun lantio kääntyy väärään asentoon, vaikuttaa se koko selän lihaksistoon. Itse käyn jäsenkorjaajalla laitattamassa lantion kohdilleen n. kerran vuodessa. Olo helpottuu heti! vuoden. Toimenpide on täysin kivuton, siinä ei rusautella. Valitse jäsenkorjaaja huolella. Tsemppiä!

• Lano vintio

Moi "Avun saanut", onko sulla missä ja miten todettu tuo paikaltaan mennyt lantio? En uskalla mennä jäsenkorjaajalle, koska virallisesti ei ole todettu asiaa. Yksi lääkäri mainitsi asiasta ja kaksi seuraavaa tyrmäsivät sen... Nyt en tiedä, mitä teen ja kivut sen kuin yltyvät:(

• +09yfcvbnm

no sitten kannattaa käyttää omaa järkeään.
      miksi et uskalla mennä jäsenkorjaajalle mutta lääkäriin kyllä uskallat?
      itsellä oli myös lantio vino ja oikaisun jälkeen meni usein paikaltaan. lihasten takaisin saaminen kesti 5 vuotta mutta nyt pysyy lantio suorassa. ei kippaa enää.
      sulla ei ole lihaksia ja siksi lantio menee vinoon
      sen näkee rg kuvista ihan maallikkokin. epäilin itsekin jäsenkorjaajaa ja maksoin itseni ns kipeäksi oikein fysiatrilla joka kertoi saman asian 2x kalliimmalla hinnalla.
      mene toki tuhlaamaan rahasi kuten minäkin. epäile vaan ei ne mitään osaa.

• Lano vintio

Lihaksia ei taida lantiosta puuttua, olen mm. ratsastanut ikäni:) Kannattaisi lukea viestit kunnolla ennen kuin alkaa vastailemaan pisteliäästi. Vinoa lantiota ei siis ole todettu, joten siksi täällä kyselen. Ja ihan omia rahojani tuhlailen, tosin on niitä fysiatreja julkisellakin puolella.

Rahathan voi tuhlata turhaan noihin jäsenkorjaajiinkin. Vai ovatko ne jotenkin erityisen edullisia? Järkeäni osaan toki käyttää, kunhan ajattelin kysyä täällä, josko olisi muilla samaa ongelmaa. Mutta aina löytyy muutama, jotka eivät osaa vastata asialliseti...:(

• parantunut.
    • Kiertynyt &vaivanen

Minua on vaivannut alaselkä ehkä n. 10 vuotta. Muutaman kerran olen viikon maannut, kun ei sängystä ylösnousu onnistu. Liikarasitusta.

Olen vuoden verran käynyt jäsenkorjaajalla laitattamassa alaselkääkuntoon, SI-nivelen seudulla siis vikaa. Hoito auttoi n. kuukauden ja sitten kuukauden alkoi vaivata, joten uudelleen käsittelyyn.

Puoli vuotta sitten sairastuin neurologisiin ongelmiin, joihin ei löydy mitään syytä. Tuntuu siltä, että kroppa pettää joka puolelta. Niska on kuvattu, ei mitään, silti 1.2.ja 3. nikamat juuttuu kiinni toisiinsa, niitä on irrotettu jo monta kertaa.

Olen lopettanut tuloksettomana käynnin OMT-fysioterapiassa ja akupunktiossa. Lääkärit toteavat vain, että ryhti on hyvä, eli apua ei löydy. Fysioterapeutti ja jäsenkorjaaja ovat molemmat huolissaan lantiosta. Selvästi kiertyy oikealta puolellta eteenpäin,ja selkärankaan siis tulee mutka, skolioosi, joka ei ole oikea skolioosi, vaan kiertymisen aiheuttama asentovirhe. Yläselkä ja niska rasittuvat hirvéästi, ja paikallisesti on paljon jännitystä ja arkuutta. Jännitysniskaa hoidettu nyt muutama kuukausi, tuloksetta, jostain ne vaivat tulevat yhä uudelleen.

Suurin ongelmani on nyt jo itsenikin huomattavissa oleva kiertymä, joka alkaa vaivata enemmän ja enemmän. Olen ratsastanut koko ikäni, paljon, nyt tämä vaiva estää sen jo kokonaan. Tuntuu, että vika pahenee siinä.

Rahaa on palanut jo rutkasti eri asiantuntijoille, joita ei edes ole kovin lähellä. Kannattaa asua maalla..

Jos joku oikeasti osaisi korjata rangan ja antaa ne ohjeet, millä saada tukilihakset ja muut kuntoon, niin tänne vinkkiä! Elämänlaatu alkaa olla aika huono.

• Kalevalainen jäsenko

Oletko kokeillut?
      Yksi vaihtoehto on tuossa.

http://www.kansanlaakintaseura.fi/keskiosa.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6494
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3883
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3280
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      378
      1783
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1033
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      910
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe