Euroopan markkinoille on tulossa lisää tarjontaa premium segmenttiin Maseratilta,Lincolnilta,Porschelta.
Näistä mielenkiintoisin on Maserati, joka tippuu ultra luxus segmentistä premiumiin Audin ynnämuiden joukkoon. Uusi Quattroporte( joka on enenmän audi a8 kilpailija) ja täysin uusi Audi A6 kilpailija tulevat markkinoille 2013. On sanomattakin selvää että sisätilojen laatu premium Maserateissa on luokkansa korkein joten se tarjoaa kunnon vastuksen saksalaisille.
Myös Porschen kerrotaan harkitsevan baby Panameraa kilpailemaan A6,E-sarja,5-sarjan kanssa.
Uusi tulokas ameriikasta on Fordin luxus merkki Lincoln, joka täydellisen uuditumisen jälkeen pitäisi olla "amerikan audi", eli neliveto mallisto siis tulossa amerikan mantereelta. Myös sisätilat ovat laadukkaita, paljolti sen takia että Lincoln sikailee uudistuvan Cadillacin tapaan amerikkalaisten veronmaksajien rahoilla surutta.
Lincolnista en tiedä ,mutta Maserati ja Porsche nostavat premium laadun korkealle ja ovat vakavia kilpailijoita Audille,Mercedekselle,BMW.lle,Cadillacille,Jaguarille. Vähittäistä myyntiä euroopassa harrastava lexus ja infiniti joutuvat ahtaalle.
Mitä te olette mieltä, voiko Maserati,Porsche olla todellisia premium kilpailijoita hypättyään omasta luokastaan alemmas?
Eurooppaan lisää premium tarjontaa
18
170
Vastaukset
- Fiat?
Onko se Masarati joku Fiat?
- Maserati, new king
Maserati on Fiat Groupin omistama luxus merkki joka kilpailee Aston Martinin kanssa, mutta vuodesta 2013 alkaen Maserati rantautuu premium segmenttiin korottaakseen Maseratin tuotantomäärää 5000 autosta 50 000 autoon.
Maserati käyttää Ferrarin v8 koneita mutta myös Chryslerin koneita uusissa v6 malleissa.
BMW 5-sarjan kokoinen ja tasoinen auto lienee pienin minkä Maserati tekee, ei ole rantautumassa 3-sarja saati audi a1,a3 kilpailu luokkaan.
Jos taas etsii näyttävää autoa mutta ei ole varaa maseratiin niin silloin vastaus on uudistuva Alfa Romeo.- Fiat?
Joo, ei paljoa kiinnosta Fiatit.
- eri keeper
Mitä toi premium tarkoittaa autoista puhuttaessa?
- prreeemiumiako
Autoista jotain ymmärtävät sanovat premiumin olevan tasokas, hyvän laatuvaikutelman tarjoava auto jonka ajamisesta saa niinikään laadukkaan ja tasokkaan elämyksen. Tojo-porukalta kysyttäessä se on Corolla.
- Ylihintainen
Premium tarkoittaa, että auto on ylihintainen ominaisuuksiinsa ja laatuunsa verrattuna. Vähän sama kuin maksaisi takahuoneessa lähdevesipulloon pullotetusta hanavedestä kaksi euroa pullo.
- Esi merkki
Esimerkiksi sitä että Fiatia myydään Maseratina hölmöille kovaan hintaan.
- @@tu
prreeemiumiako kirjoitti:
Autoista jotain ymmärtävät sanovat premiumin olevan tasokas, hyvän laatuvaikutelman tarjoava auto jonka ajamisesta saa niinikään laadukkaan ja tasokkaan elämyksen. Tojo-porukalta kysyttäessä se on Corolla.
Laatuvaikutelma on tosiaankin vain vaikutelma. Ämpärimuovia mutta saatu näyttämään muka hienommalta. Hyvin on ainakin markkinointi saanut aivopestyä kaltaisesi apinat =D
- kateellisten ulinaa
Ylihintainen kirjoitti:
Premium tarkoittaa, että auto on ylihintainen ominaisuuksiinsa ja laatuunsa verrattuna. Vähän sama kuin maksaisi takahuoneessa lähdevesipulloon pullotetusta hanavedestä kaksi euroa pullo.
persaukisten puheita. Käykää koeajamassa kunnon premium auto, niin huomaatte mistä siinä maksetaan.
Ja vinkkinä, älkää menkö haalareissa tai tuulipuvussa, voi ajaminen jäädä väliin. - Avensis=Premium
prreeemiumiako kirjoitti:
Autoista jotain ymmärtävät sanovat premiumin olevan tasokas, hyvän laatuvaikutelman tarjoava auto jonka ajamisesta saa niinikään laadukkaan ja tasokkaan elämyksen. Tojo-porukalta kysyttäessä se on Corolla.
Siihen saa peräti ostaa premium-varustelutason.
- wash your brain
@@tu kirjoitti:
Laatuvaikutelma on tosiaankin vain vaikutelma. Ämpärimuovia mutta saatu näyttämään muka hienommalta. Hyvin on ainakin markkinointi saanut aivopestyä kaltaisesi apinat =D
Tojon muoveja ei ole vissiin kelpuutettu edes ämpäreihin vaan jostain on kaivettu vielä surkeampaa tuhjua. Olet ilmeisesti juuri niitä joiden mielestä corolla=Premium eli ketäs tässä on aivopesty?
- dagmar alaraude
Ei se vielä mitään. Myydäänhän ompelukonettakin autona.
- Maserati, new king
Eivätkä ole mitään huonolaatuisia Fiatin ompelukoneetkaan. Käytetään ihan teollisuudessa.
- eurobaska
aasiasta ei tule mitään vastaava!!!!!!! euro mopot menkööt sinne minne ne kuukuukin mennä!!!!! http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=i5zD3nlnDZM
- SYNKKÄ EU ALUE!!
LOISTAVAA MAAILMANKATSOMUSTA!!!!!!! ILMANKOS SE THAIMAA ON MONEN SUOMALAISEN LOMA SUOSIKKI KOHDE, AASIASSA KUN ON!!!! MISSÄ TEHDÄÄN MAAILMAN HIGH TECH LAITTEET TÄNÄÄN!!!!!!!!!! TOIVOTTAVASTI EURO ALUEELLA ON VIELÄ HOMMIA MUUALLAKIN KUN AUTOTEOLLISUUDESSA!!!!!!!
- kuutosen murinaa
Maserati on automaailman hienoimpia autoja! Mukavaa että tulee tuotantoon vähän edullisempiakin malleja, joihin useammalla on varaa. Laatu varmaan on myös kunnossa.
Fiat-konsernin edullisimmatkin tuotteet ovat nykyään huippulaadukkaita! Esimerkiksi Grande Punto ja uusi Bravo ovat menestyneet hyvin kestotesteissä.
Jos nyt puhutaan vaikka Fiatin malleista, sen yli 100 vuotiaaseen historiaan sisältyy hienoja ja laadukkaita malleja, vaikka joitakin maineenpilaajiakin on vuosien varrella tullut markkinoille. Mutta aina on italialaisissa autoissa ollut luonnetta ja tyyliä.
Eipä taida monikaan tietää että 1960- ja 70-luvuilla Fiat teki hienompia premium-malleja kuin vaikkapa Audi ja Volvo, Volkkareista ja Toyotista puhumattakaan. Esimerkkeinä Fiat 2300 (sedan ja coupe), Dino (coupe ja cabriolet), 130 3.2 (sedan ja coupe)...
Mobilisti -lehden 6/1996 koeajossa olleen vm.63 Fiat 2300 Coupesta lehti kirjoittaa mm.
"Fiat 2300 S Coupe tarjoaa tavalliselle kuolevaiselle mahdollisuuden päästä hyvin lähelle sitä supermergantroidista elämystä, jonka vanhat Ferrarit, Maseratit ja Lamborghinit voisivat tarjota...
Lisäksi Fiat Coupet ovat kokoonpanotyönsä laadun puolesta todennäköisesti edellä kaikkia edellä lueteltuja himoituimpia aikalaisiaan." - laatufiiatti
2.3-litrainen Fiat jostain 60-luvun puolivälistä oli yhdellä tutulla aikanaan. Hieno peli aikalaisekseen. Maserati-Fiatit eivät kyllä meikäläiselle iske alkuunkaan. Jotenkin niistä 80-luvun turboista jäi liian Fiat-mielikuva. Fiatille sopii paremmin pikkuautot.
- kuutosen murinaa
2300:sta valmistettiin sedanin ja coupen lisäksi myös farmari-korimallia. Erään autokorjaamon pihassa näinkin sellaisen 2000-luvun alussa. Omistajalla oli ollut aikomus kunnostaa ja entisöidä se, mutta innostus oli lopahtanut koska osat siihen olisi maksaneet huikeasti.
Aikanaan ainakin Lenita Airisto ajeli Fiat 2300 Coupella..
Kyllähän 80-luvunkin Maseratit olivat suorituskykyisiä ja riemukkaita ajaa. Niissä ja useissa isoissa Fiateissa oli yhteistä ainakin se että ne olivat melko vaatimattomia ulkonäöltään, mutta sisustus oli upea.
Peter Ustinov oli ainakin ennen Maseratin ystävä ja omistikin useita sellaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851