Tontti Metsähallitukselta

atlatl

Jos ostan tontin kaavoitusalueen ulkopuolelta,mitä kuluja minulle tulee?
Tontti on tod näköisesti sekalaista metsämaata ja koko noin 0.75-2 ha. Siis varsin pieni pläntti.

Isompaa en haluakkaan,sillä aikeissa ei ole ihan heti rakentaa,vaan pitäisin tonttia lähinnä pysyvänä telttailualueenani. Ehkä rakentaisin korkeintaan kodan tai muun kevyen rakennelman.
Sillä ainakaan toistaiseksi minulla ei edes ole varaa mihinkään talonrakennukseen.
Tuon kokoiselta alueelta kun tuskin puunkaadollakaan juuri mitään tienaa.
Enkä usko varojeni riittävänkään palstaan,jossa olisi rahallisesti arvokasta puustoa. Taloudellisesti on mahdollista sijoittaa noin 2000- 5000 euroa,sen kokoisen lainan voin maksimissaan kai saada suht helposti kun olen pysyvässä työpaikassa,enkä halua ottaa isompaa velkaa.

Ja ainakaan mitään avohakkuita en edes halua,vaan mieluummin säilyttää tontin mahdollisimman luonnontilaisena.
Onko tämä edes mahdollista,vai onko minun pakko totella jotakin metsänhoitoyhdistystä vaikka metsäpalstani olisi miten pieni tahansa?

Eli kertokaa voinko saada sen oman luontopaikkani,vai onko ajatus tuomittu jo heti lähdössä?

Mahdollisesti ostamani tontti/metsäpalsta sijaitsee noin Viitasaaren korkeudella,maaseudulla.

Haaveilenko turhaan?