Uusi lentoreitti Filippiineille,.Qatar airways

las pinas city rules

Kauppalehdestä eilisellä lueskelin että Qatar aloittaa säännölliset lennot Dohaan piakkoin. Maailman ehkäpä parhaimmalla lentoyhtiöllä on kattavat jatkoyhteydet mm. Intiaan. Ja yhdellä vaihdolla suoraan Filippiineille.-Manilaan tai Cebuun. Ennen KLM on tarjonnut edullisinta vaihtoehtoa Filsuihin mutta lentäminen Amsterdamiin ja sieltä lähes samaa reittiä Baltian päältä takaisin Manilaan on vaikuttanut hölmöläisen hommalta. Toki Finnair vie meijät suoraan Honkkariin mutta hinta nousee joskus kipurajoille ja vaihto se tapahtuu sielläkin.

42

1444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tervehdys lpcr.

      Varjoja Parattiisissa?
      Olen lentämässä Manilaan joulukuussa ja otin ilolla vastaan uutisen Qatar Airwaysista.
      Mutta en löytänyt yhtään lentoa yhdellä vaihdolla välille Hel-Manila.
      Tarkoitat kait tuolla yhdessä vaihdolla Dohaa?
      Ainakin minun lentoni menevät reittiä Eurooppa (Manchester/Frankfurrt(Amstedaman/Milano)-.Doha-Manila.
      Ja kannattaako ottaa Qatarin lennot Manilaan saakka? Hintaero huikea verrrattuna lentoon HEL-MNL. HEL_HKG.
      Lentoni ovat meno 05-12-11 ja paluu 02-01-12.
      Lento HEL-MNL 1600-1700 e ja HEL-HKG nojn 900 e. (roundtrip)
      Honkkarista pääsee monella yhtiöllä Manilaan, esim Cebu Airways noin 150 e meno-paluu
      Meno-paluu.Honkkariin lennetään myös kahdella pompulla, joten mietityttää, josko tyytyisi Finnairin "neuvostoliitto tyyliseen" palveluun ja lentäis suoraan Honkkariiin aikaan 9h 45 m Finnairilla, vai meniskö pomppimalla Qatarilla?
      ps. Oli huvittavaa istua KLM:n kpneessa ja katsoa monitorista kun lennettiin takaisin päin Amsdertamista Balltian maiden yli Helsinignin editse :O)

      • Hannu62

        Miksi et ota lentoa Hel-Bangkok..sieltä cebu pacif koneella tai filippiinien airline; manilaan tai minne hyvänsä filippiineille?


    • las pinas city rules

      Operointi ei ole vielä alkanut ja siitäsyystä tulee yksi ylimääräinen vaihto ,.mutta luullaksenijo lähikuukausien aikana pääset yhdellä vaihdolla Manilaan,.laskeskelin lentoaikoja mielessäni,..6.5 tuntia Helsinki-Doha ja 8 tuntia Doha- Manila. Ei paha jos vaihtoaika pysyy kohtuullisena.

      Olen käyttänyt itsekin Finnairin Hong Kong lentoa useasti mutta harvemmin Cebu Pacificia ihan siitä syystä että Filippiinien kotimaanlenoilla käytän aina Philippine airlinesia joka palvelultaan parempi ja eipä tarvinne haikailla terminaalinvaihtoa Manilassa. PAL lentoja on saanut alle 200 euroon,

      2008 lensin Manilaan Etihadilla, Ensin Finskillä Milanoon, sitten Abu Dhabiin ja lopuksi Manilaan. Palvelu pelaa hienosti mutta silloin lentoaika venähti 24 tuntiin joka hieman liikaa.

      Muistan 2009 ja ensimmäinen erä talouskriisiä,.sain Finnarin H-K lennon 349 Euroa, luulen että tajouksia tulee kun Euroopan talous halvaantuu.

      Mua nyrppii Finnarin ruoat nykyään, se aamiassämpylä joka on kuin purukumia jauhaisi. Ja muutenkin turistiluokan palvelu ei kestä vertailua Aasialaisiin ja lahi-idän eliittilentoyhtiöihin.

      • Limketkai mall

        Tein tuossa pari paivää sitten erikoisen huomion kun varailin lentoja Cagayan de Oroon,.Hong Kongista Manilaan ja takasin Philippine airlines fiesta savier oli noin 180 Euroa ,.ihan piruuttani laitoin hauksi suoraan Cagayaniin Manilan kautta,.hinta oli vain 20 Euroa kalliimpi. Eli ketjutus kannattaa jos ei ole aivan valtavasti intoa Manilassa piipahtamiseen. Ja ei sitä ole,...lol,..koko kaupunki on valtava katastrofi.


      • näinhänseon

        Koko Filippiinit on yksi valtava katastrofi, ns. grande catastrophe.


      • RunkkaritYönValvoo
        näinhänseon kirjoitti:

        Koko Filippiinit on yksi valtava katastrofi, ns. grande catastrophe.

        Rahattoman ja persaukisen tilitystä yön hämärästä.


    • Hyvä tietää, että on tulossa yhden pompun lentoja Filppuihin. Onneksi en ole vielä ostanut mitään lippuja.
      Lensin Turkish Airlinesillä viime jouluna BKK:hon.
      Palvelu pelasi kiitettävästi, kouraan lyötiin menu josta sai vailita ruoan kahdesta veihtoehdosta, ja metalliset ateritsimet, keraamiset lautaset, Muistaakseni alkuruokana kylmäsavulohta perunasalaatilla, pääruoaksi otin broileria lisukkeinaen ja jälkiruoaksi pannacottaa
      Lisäksi oli runsas aamiainen, munakasta, ym, se sämpylä oli lämmitetty :O)
      Jokaiselle annettiin pieni laukku, jossa kuulokkeet, silmälaput, lentosukat, hammasharja, huulirasvaa, ym
      Kaikki tietysti kuului turistiluokassakin lipun hintaan. Ainoa miinuspuoli 4-5 odotusaika Istanbulin kentällä.
      Jos lentoaika Manilaan on 12.5 h vaihto, lennän ilman muuta Qatarilla Filppuihin jo palvelunkin takia... Seurataan tilannetta

    • Las pinas city rules

      Lentoajaksi tulee pakostakin hieman pidempi koska Finnair pääsee käyttämään suorinta mahdollista reittiä Hesasta joka tavallaan jatkunee vielä suoraan Hong Kongista Manilaan . 12 tuntia lentoa ja perillä. Veikkaan 15 tunnin yhteenlaskettua lentämistä.

    • zepe zip

      jos Aasiaan matkustaa ja loma pidempi kuin charterlomat 1vk ja 2vk en pidä yhtään olennaisena tekijänä jos lentomatka Manilaan,.Jakartaan tai Bangkokiin vie muutaman tunnin pidempään. Qatar airways on kympin lentoyhtiö jossa ei syödä mäkkärin tapaan pikaruokaa kertakäyttöhaarukalla ja jossa saa ilmaiseksi juomaa muutakin kuin vettä ja kokista.

    • tahoo vietnam

      "Muistan 2009 ja ensimmäinen erä talouskriisiä,.sain Finnarin H-K lennon 349 Euroa, luulen että tajouksia tulee kun Euroopan talous halvaantuu."


      Finnair liikematkustus jo alamäessä,.kohta lennetään Aasiaan edullisesti:)

    • las pinas

      by the way, las pinas city ihan tuttu paikka .. "vaimo" sieltä lähtöisin.. :-) olihan finnskilläkin suunnitelmissa/neuvottelussa suorat lennot manilaan 2008 tai 2007..ehkä joku päivä pääsee myös suoraan finnairilla jos eivät ole konkurssissa silloin

      • Huohkaus

        Kaipa sitä on pitänyt "vaimo" sieltä hakea, kun ei kotimaasta onnistunut.


      • mangogirls
        Huohkaus kirjoitti:

        Kaipa sitä on pitänyt "vaimo" sieltä hakea, kun ei kotimaasta onnistunut.

        Kuka nyt siideriin menevää piereskelevää suomalaiskantturaa katselisi, jos tarjolla on muualla mango nainen.


      • mangorypäleet
        mangogirls kirjoitti:

        Kuka nyt siideriin menevää piereskelevää suomalaiskantturaa katselisi, jos tarjolla on muualla mango nainen.

        Tai oikeasti niin päin että kuka suomalainen laadukas nainen katselisi läskimahaista nysäkullia sohvalla makaamassa.


      • gfdfgg
        mangorypäleet kirjoitti:

        Tai oikeasti niin päin että kuka suomalainen laadukas nainen katselisi läskimahaista nysäkullia sohvalla makaamassa.

        No arvasinkin kyseessä olevan taas joku selluliitti ja suonikohjuilla vuoratt siiderivalas, joka paskoo suustaan taas katkeruuttaan, menehän Ritu levittään revaasi vaan rantajätkille äläkä suotta kuvittele olevasi sen tasokkaampi.


    • Las Pinas city rules

      Juuh,..on tullut Manilaa luluttua jonninverran mutta saasteet senverran kova rasti mulle että muutama päivä lomalla Luzonilla ja äkkiä karkuun etelän saarille ja puhtoseen ilmaan. Finskin A340 selviytyisi suorasta Manilan lennosta 11.5 tuntiin joka palttiarallaan sama lentoaika kuin Singaporeen. Pohjolaan olisi mukava saada suora yhteys Filippiineille mutta veikkaan että muutama vuosi siinä vierähtää.

    • KLM-Air France

      nyt on KLM lopettamassa suoraa lento amsterdam - Manila huhtikuussa 2012..filippiinien perimät verot ja kiristyvä kilpailu lähinnä arabimaiden suurten lentoyhtiöiden suunnalta..mm, qatar airways..

    • J

      Onhan myös toi finksi / cathay pacific yhden vaihdon yhdistelmä manilaan. Lento aika taitaa olla 14tuntia, kahden tunnin vaihto hong kongissa. Oli ainakin nopein vaihtoehto helsinki - manila. Mulla makso meno-paluu viime lokakuussa 1100e, oon joskus nähny myös alle tonnilla. Toi on siitä hyvä vaihtoehto, vaikka kalliimpi kuin Finskillä honkkariin ja sitten cebu pacificillä manilaan, ei tarvi honkkarissa chekata kamoja ja ei tarvi jonottaa maahantulotarkastuksessa, eikä tarvi hirveen kauaa istuskella lentokentällä.22

    • pet1979fin

      Edullisin lento loytyy yleensa kayttaen Aeroflotin lentoja, kannattaa katsella.
      Moskovasta Hong Kongiin ja siita halpiskoneella Manilaan tai Clarkiin (alle 700USD HKG-MNL alle 150USD)

    • diiiiiiiiii

      itse olen käynyt kahdesti filippiineillä ja saanut lipun hintaan 720-780 meno-paluu helsinki-cebu... vaihtoja helsinki-italia,italia-hk, hongkong-cebu.. n-29 tunnin matkustaminen oikeella aseenteella ei ole mitään... se kuuluu asiaan...

    • millionmilesflyer

      Hieman hymyilyttää tämä keskustelu :) Olen käväissyt Filippiineillä 20 kertaa sitten 2006,.Finnair, Etihad, Cathay Pacific, KLM, Turkish airlines.

      Taisi olla 2011, Finnair promo H-K, 349 € ja siitä Manilaan PAL 119€, 1,5 tuntia vaihto joten 13 tuntia ja perillä.

      Olen siirtynyt Turkish airlines asiakkaaksi monesta syystä, palvelu,.ruoka, juomat ja hienot B 777 ER koneet. Normaalisti Manilaan pääsee alle 18 tunnin vaihdolla Istanbulissa. Ja viiimeksi maksoin 2 kuukauden 2 suuntaisesta lipusta elokuulta 2016 580 Euroa. Hinta/laatusuhde ei voi olla parempi.

      Finnair, on kyllä hyvät istuimet mutta jos mun pitää anella extra puolilasillista viiniä 60 vuotiaalta lentoemolta niin jätän sen tekemättä. Lennän yhtiöllä jolla ei syötetä rihmaruokaa ja jossa saa sen piccolopullon halutessani;)

      • proviikkahomo

        Noh noh, Janne, Ota luuri käteen taas ja myy niitä Vene -lehtiä niin voit viedä muijas Eckerön päiväristeilylle.


      • millionmilesflyer

        Taitaa olla kyseessä provo hahmo jolle Tallinna on autuus;)


    • Minä siirryin myös Turkish Airlinesin asiakkaaksi, ei tarvi maksaa juomista eikä syödä mikrouuniruokaa.
      Ja palvelu pelaa, tosin joulusesongin vuoksi maksoin lennosta Bagnkokiin rapiat 800 euroa, ja jatkan Thai Airwaysillä Manilaan.

      • millionmilesflyer

        Miksi Bangkokiin kun Turkish lentää suoraan Istanbulista Manilaan?


      • tyrkis
        millionmilesflyer kirjoitti:

        Miksi Bangkokiin kun Turkish lentää suoraan Istanbulista Manilaan?

        Tapsan säkit pitää tyhjentää Bangkokissa. Pari vuotta ilman pillua on Tapsalle tuskaa ja pitää päästä säkittämään jo Bangkokissa.


      • millionmilesflyer

        No kyllä sitä pitää jaksaa Manilaan asti, eihän kyse ole kun 2 tunnista;) Säästyy rahaakin siihen tykittämiseen,..lol


      • millionmilesflyer kirjoitti:

        Miksi Bangkokiin kun Turkish lentää suoraan Istanbulista Manilaan?

        Mulla oli yhdistelmäloma, meno-paluu lippu BKK:hon, ja jatkoyhteys Manilaan. (Thai airways).
        Olin Filippineillä kaksi viikkoa ensin, sitten Thaikkulaan kahdeksi viikoksi ja sieltä kotiin paluulipulla.
        Ensi jouluna sama homma


      • QR932

        Edelleen jatkokysymys et miksi menopaluu BKK jos käy myös MNL. Miksi et osta HEL-MNL//BKK-HEL MNL-BKK lippuja?


      • Tarkoitatko, että ostan menolipun Hel-mnl ja paluulipun mnl-bkk-hel?
        Taitaa tulla aika arvokkaaksi..


      • QR932
        tapio1955 kirjoitti:

        Tarkoitatko, että ostan menolipun Hel-mnl ja paluulipun mnl-bkk-hel?
        Taitaa tulla aika arvokkaaksi..

        Ylempänä sanoit siirtyneen Turkish Airlines asiakkaaksi. Menepä nyt TK sivulle ja näet siellä multi-city lentohaun. Jos menopaluu BKK maksaa 500 euroa ja menopaluu MNL 600 euroa niin multi-city varauksella näiden yhdistelmä maksaa 550 euroa. Sama toimii lähes kaikilla yhtiöillä. Sitten lopuksi ostaa sen oneway BKK-MNL tai toisin päin lennon noin satkulla.


      • Kiitoksia nopeasta ja asiallisesta kommentista.
        Olenkin ihmetellyt joskus, mitä tuo mutlticity juttu tarkottaa.
        Käynpä heti kokeilemassa asiaa TK:n sivuilla.


      • QR932 kirjoitti:

        Ylempänä sanoit siirtyneen Turkish Airlines asiakkaaksi. Menepä nyt TK sivulle ja näet siellä multi-city lentohaun. Jos menopaluu BKK maksaa 500 euroa ja menopaluu MNL 600 euroa niin multi-city varauksella näiden yhdistelmä maksaa 550 euroa. Sama toimii lähes kaikilla yhtiöillä. Sitten lopuksi ostaa sen oneway BKK-MNL tai toisin päin lennon noin satkulla.

        Kävin harjoittelemassa "multicityä" skyscannerin sivuilla, hyvin onnistui.
        On kuitenkin huomattavasti edukkaampaa ostaa kaks i erillistä lippua kuin lentää multicityllä.
        Matkapäivät ovat meno Suomesta 9.12.2017 ja paluu 05.01.2018
        Olen aikeissa olla Filppulassa noin kaksi viikkoa, lentää BKK:hon takaisin 23.12.2017 ja sieltä Suomeen loppiaisena.
        Multicity lennot skyscannerissa 2600 euroa.
        Meno-paluu Cathay pasific 619 euroa ja Philip airlines bkk-mnl-bkk 202 euroa, yhteensä 821 euroa.
        Vielä kun jättää muutaman tunnin varoajan Bkk:n kentällä Manilan lentoa varten, niin homma hanskassa. :)


      • QR932
        tapio1955 kirjoitti:

        Kävin harjoittelemassa "multicityä" skyscannerin sivuilla, hyvin onnistui.
        On kuitenkin huomattavasti edukkaampaa ostaa kaks i erillistä lippua kuin lentää multicityllä.
        Matkapäivät ovat meno Suomesta 9.12.2017 ja paluu 05.01.2018
        Olen aikeissa olla Filppulassa noin kaksi viikkoa, lentää BKK:hon takaisin 23.12.2017 ja sieltä Suomeen loppiaisena.
        Multicity lennot skyscannerissa 2600 euroa.
        Meno-paluu Cathay pasific 619 euroa ja Philip airlines bkk-mnl-bkk 202 euroa, yhteensä 821 euroa.
        Vielä kun jättää muutaman tunnin varoajan Bkk:n kentällä Manilan lentoa varten, niin homma hanskassa. :)

        Qatarin multicity haulla lennot 650 euroa, tosin paluu 6.1.


      • Muuten hyvämulitcity suunnitelma, mutta qatar ei lennä manilasta bangkokkiin :)
        Bangkokin lennot suht koht edukkaita, onko Dohan lentokenttä ns. kuiva kenttä?
        En ole mikään juoppo, mutta kun avaa läppärin ja ottaa siihen pari kaljaa, niin vaihtoodotus menee noin suht sutjaakkasti :)


      • hytsyolli
        tapio1955 kirjoitti:

        Muuten hyvämulitcity suunnitelma, mutta qatar ei lennä manilasta bangkokkiin :)
        Bangkokin lennot suht koht edukkaita, onko Dohan lentokenttä ns. kuiva kenttä?
        En ole mikään juoppo, mutta kun avaa läppärin ja ottaa siihen pari kaljaa, niin vaihtoodotus menee noin suht sutjaakkasti :)

        miksi läppäri pitää avata?


      • QR932
        tapio1955 kirjoitti:

        Muuten hyvämulitcity suunnitelma, mutta qatar ei lennä manilasta bangkokkiin :)
        Bangkokin lennot suht koht edukkaita, onko Dohan lentokenttä ns. kuiva kenttä?
        En ole mikään juoppo, mutta kun avaa läppärin ja ottaa siihen pari kaljaa, niin vaihtoodotus menee noin suht sutjaakkasti :)

        Miten se Qatar MNL-BKK siihen multi-city liittyi? Sen välin ostat tietysti erikseen jollain muulla lentoyhtiöllä. Pääset tällä Qatarin multi-city jutulla tämän päivänkin hinnoilla jo halvemmalla ku CX. CX PR yhdistelmällä lennät kolmella vaihdolla sinne MNL. Paljonko tulee kokonaismatka-ajaksi HEL-MNL kun kolme vaihtoa ja PR erillislippu? QR yhdellä vaihdolla HEL-MNL alle 18 tuntia.
        Miksi ihmeessä et hae CX multi-cityä, jolloin pääset HKG-MNL suoraan?
        QR ei ole tällä hetkellä tarjouskampanjaa päällä, joten oletettavaa on että noista QR hinnoista saa vielä myöhemmin satkun helposti pois.
        En tiedä DOH kentän viinatarjoilusta kun olen itse vain istunut loungessa kuudesti ja siellä ainakin alkoholia saa.


      • CX:hän ei lennä Helsingistä saakka.
        Mulla on siis tällainen lomasuunnitelma.
        9.12.17 Hel-mnl. 23.12.17 mn-bkk. 6.1.18 bkk-hel
        Meinaatko että kannatais ostaa Qr multi city lippu väli hel-mnl, ja bkk- hel ja vielä vaikka PR:llä tai cebu pasificilla väli mnl-bkk (23.12.17)?


      • skyscanner8632863

        Skyscannerin tulos:
        HEL-MNL ja BKK-HEL = 680e liput Kilroylta, Qatar Airways
        HEL-MNL, MNL-BKK, BKK-HEL = 2603e liput Kilroylta, monta lentoyhtiötä

        Näiden tulosten mukaan kannattaa ottaa MNL-BKK erikseen vaikka halpalentoyhtiöllä. Huomioi, että hinnat ovat YLEENSÄ (ei aina) halvempia muutama kuukausi ennen matkaa. Jos öljyn hinta ei nouse ja euro pysyy vakaana, saa varmasti halvemmalla silloin. Lähtö joulukuun alussa on fiksu, silloin yleensä pääsee halvemmalla, paluun jos saat tammikuun loppuun niin vielä halpenee (päivän hinta 620e HEL-MNL, BKK-HEL, Cathay Pacific, kun paluu 27.1.2018).


    • JokatoinenkuukausiManila

      Pekinging kautta Manilaan. Nopea ja halpa. Jos uskaltautuu Kiinalaisella lentoyhtiöllä lentää. Muutoin Pariisin kautta Air Francella.

    • CDG-MNL

      Muuten hyvä mutta Air France eikä mikään muukaan yhtiö lennä Pariisista Manilaan.

      • CDG-CAN

        Varmaan tarkoitti että Air Francella Kiinan kautta Manilaan?


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2032
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1569
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      150
      1505
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      127
      1007
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      112
      988
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      818
    Aihe