Auttakaahan joku tyhmää.. Mulla on verokortista se A vaihtoehto käytössä. Nyt laskeskelin että joulukuun tili menee yli sen vuositulorajan. Haittaneeko se mitään? A vaihtoehdossahan katsotaan sitä palkkakauden tuloa mutta katsotaanko siinä myös vuositulorajaa?
Verokortti ja A-vaihtoehto
2
530
Vastaukset
- völxczöävjö
Ei haittaa. A-vaihtoehdossa tarkastellaan vain palkkakauden tuloa. A-vaihtoehdossa ei edes ole vuositulorajaa, jos katsot tarkkaan sitä verokorttiasi.
Verokortissa mainittu tuloraja on laskennallinen ja se on pelkästään ATK-järjestelmiä varten eli luku syötetään niihin.
B-vaihtoehdossakin ilmoitettu vuosituloraja koskee aikaa 1.2.-21.12.2011, ei koko vuotta.
Jos vaikuttaa siltä, että tulorajat paukkuu ja haluaa välttyä jäännösveron maksulta ensi vuonna, voi aina tilata loppuvuodeksi uuden verokortin, käy kätevästi pankkitunnuksilla www.vero.fi -palvelussa ja uuden verokortin saa muutamassa päivässä. Olen muuttanut pysyvästi Espanjaan kesällä 2008. Onko minulla mahdollisuuta päästä kevennetyn verotuksen piiriin Suomen verotuksessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o1642016Etkö sä muru mussakaiseni ymmärrä
Että me päästään lähenemään vain kaveruuden kautta? Vain siten mä voin lähettää sulle kuvia ja viestejä 😌 Tänäänkin o521568"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää1281551Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.761508- 781435
Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol151277- 691267
Martina Aitolehdeltä kova tilitys podcastilla: "Kyllä mä turpaan vetäisin"!
Martina Aitolehti tilittää brutaalin rehellisesti Eskolle podcastilla syitä, miksi hän ei ole lähtenyt mukaan julkkisten2331102- 711069
Talousasiantuntija sanoo säästämisestä
" parin kuukauden tulo on sellainen, joka voi olla vaikka tilillä tai jossain korkorahastossa, eikä se ole tuottohakuine2311034