Eli otsikko jo kertoo: mikä on eläinlääkärin ammattivala? Onko se Hippokrateen vala sovellettuna vai onko ihan joku omansa? Vai onko ollenkaan?
Mikä on eläinlääkärin ammattivala?
6
3265
Vastaukset
- Anonyymi
On oma. En muista ulkoa.
- Anonyymi
Ei ne ainakaan noudata mitään valaa, koska eläinlääkärien virheisiin oman lemmikkini menetin ja sen vieminen oikeuteen asti on tehty kalliiksi ja mahdottomaksi. Etenkin sen jälkeen kun pitää maksaa ne virheistä kasaantuneet eläinlääkärimaksut.
On muuten vanha keskustelu ja vasta nyt joku vastannut.- Anonyymi
Olen pahoillani, että olet menettänyt rakkaan ainutkertaisen lemmikkisi.
Virhe ei kuitenkaan sinällään liity valaan, koska niin eläinlääkärin kuin lääkärin valassa luvataan tehdä parhaansa, ja aina se paras ei ole virheetön suoritus, vaikka näin me kaikki toivoisimme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen pahoillani, että olet menettänyt rakkaan ainutkertaisen lemmikkisi.
Virhe ei kuitenkaan sinällään liity valaan, koska niin eläinlääkärin kuin lääkärin valassa luvataan tehdä parhaansa, ja aina se paras ei ole virheetön suoritus, vaikka näin me kaikki toivoisimme.Parhaansa olisi jos kantaisi jotain vastuuta virheistään eikä piilottelisi niitä tai olisi epärehellinen vaan myöntäisi suoraan tehneensä virheen kun sellasita sattuu. Ei näistä virheistä opita mitään jos niitä ei myönnetä ja käydä lävitse. Tekosyitä ja heitellään vain paikasta toiseen.
- Anonyymi
Eläinlääkärinvala on käytännöntason navettatesti. Mennään sappaat jalassa navettaan sisälle. Pitkävartinen kummikinnas kädensuojaksi. Kinnas ei ole pakollinen, mutta helpottaa valan teossa. Sitten tökästään koura lehmän hännän alla olevaan onkaloon olkapäitä myöten niin pitkälle kuin ylettää. Ulosvedettäessä pitäisi tulla aimo läjä sitä ihtiänsä ulos. Mitä enemmän tulloo sitä parempi. Eläinlääkärin vala ja näyttökoe on suoritettu. Ammatinvalinnan eettinen puoli tulee samalla hanskattua. Jos yököttää ja huippaa päässä on parempi vaihtaa ammattia.
- Anonyymi00006
Ei taatusti noudateta mitään valaa. On niin järkkyjä tapauksia, että eläimiä pitäisi suojella useilta eläinlääkäreiltä. Lisäksi heitä on vaikea saada vastuuseen.
Onko tässäkin viranomaistoiminnassa ja valvonnassa kysymys viranomaissimputuksesta niin, että itse saadaan vaan vapaasti riistää viattomien luontokappaleiden henki ja omistajia aiheettomasti kytätään ja syytellään. Eikä itselle tule koskaan mitään seurauksia mistään tekemisistä, vaikka kuinka törkeästi toimisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701093
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37531Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215479- 49477
Kalle irtisanoutui
Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin53464