Mikä on eläinlääkärin ammattivala?

pöööööööööhkö

Eli otsikko jo kertoo: mikä on eläinlääkärin ammattivala? Onko se Hippokrateen vala sovellettuna vai onko ihan joku omansa? Vai onko ollenkaan?

5

2437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On oma. En muista ulkoa.

    • Anonyymi

      Ei ne ainakaan noudata mitään valaa, koska eläinlääkärien virheisiin oman lemmikkini menetin ja sen vieminen oikeuteen asti on tehty kalliiksi ja mahdottomaksi. Etenkin sen jälkeen kun pitää maksaa ne virheistä kasaantuneet eläinlääkärimaksut.

      On muuten vanha keskustelu ja vasta nyt joku vastannut.

      • Anonyymi

        Olen pahoillani, että olet menettänyt rakkaan ainutkertaisen lemmikkisi.

        Virhe ei kuitenkaan sinällään liity valaan, koska niin eläinlääkärin kuin lääkärin valassa luvataan tehdä parhaansa, ja aina se paras ei ole virheetön suoritus, vaikka näin me kaikki toivoisimme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pahoillani, että olet menettänyt rakkaan ainutkertaisen lemmikkisi.

        Virhe ei kuitenkaan sinällään liity valaan, koska niin eläinlääkärin kuin lääkärin valassa luvataan tehdä parhaansa, ja aina se paras ei ole virheetön suoritus, vaikka näin me kaikki toivoisimme.

        Parhaansa olisi jos kantaisi jotain vastuuta virheistään eikä piilottelisi niitä tai olisi epärehellinen vaan myöntäisi suoraan tehneensä virheen kun sellasita sattuu. Ei näistä virheistä opita mitään jos niitä ei myönnetä ja käydä lävitse. Tekosyitä ja heitellään vain paikasta toiseen.


    • Anonyymi

      Eläinlääkärinvala on käytännöntason navettatesti. Mennään sappaat jalassa navettaan sisälle. Pitkävartinen kummikinnas kädensuojaksi. Kinnas ei ole pakollinen, mutta helpottaa valan teossa. Sitten tökästään koura lehmän hännän alla olevaan onkaloon olkapäitä myöten niin pitkälle kuin ylettää. Ulosvedettäessä pitäisi tulla aimo läjä sitä ihtiänsä ulos. Mitä enemmän tulloo sitä parempi. Eläinlääkärin vala ja näyttökoe on suoritettu. Ammatinvalinnan eettinen puoli tulee samalla hanskattua. Jos yököttää ja huippaa päässä on parempi vaihtaa ammattia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4041
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3398
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2929
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2861
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2214
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2161
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2097
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1925
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1920
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1869
    Aihe