Otanko pillerin,vai otanko lasillisen punaviiniä

jos haluan rentoutua?
Huomioin palsta kulkenut eteenpäin,hienoja avauksia joihin muutamiin vastasinkin.
Voi ei enää olekaan tie taatulle taivastielle,vaan elämme entistä vanhemmiksi.
Mummojen viininkäyttö on tällä keskustelupalstalla melkoinen tabu,vaikka Jeesuskin loihti veden viiniksi,samoin Ama loihtii lasiin hanapakkauksesta ja sen lasillisen olen ansainnut

18

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • u.m****

Ei me Ama voida nyt enään tulla alkoholisteiksi . Perustelut :: koska meillä ei ole (onneksi) siihen enään tarpeeksi aikaa. Mehän oltais jo jos tästä nautiskelusta se " himo" saatu ,
      Naatitaan --ei se haittaa, kun ei mennä kadulle hoippumaan ja potkimaan nuorisoo ,vai kuinka päin se menikään.

Kirjoitin juuri ennenkuin huomasin tänän sinun avauksesi , kuinka Otan myös viiniä Sillon tällön.
      Ja se Hanapakkaus on verraton keksintö , ei tule kanniskeltua niitä painavia lasipulloja edessuntakasin .

• samau.m ****

Voi sentään , sinähän olet Ama vielä nuori , katsoin prohfiilis ja huomasin, että minä olen lähempänä 80 :piä ja sinä juuri täyttänyt 70 .
        Mutta kuitenkin , huomasin, että ajatuksesi olivat aikalailla samoissa , kuin minulla.

Kas kummaa ..vaikka en ottanut päivänokosia olen ihan virkee vielä.
        Mutta laitoin hyvää ruokaa ja sen kanssa lasin viiniä , söinkin vasta klo 6 aikaan .
        Jerrycottonikin nukkuu jo yö unta --en mene sinne pimeeseen enään tänään .

• samau.m **** kirjoitti:

Voi sentään , sinähän olet Ama vielä nuori , katsoin prohfiilis ja huomasin, että minä olen lähempänä 80 :piä ja sinä juuri täyttänyt 70 .
        Mutta kuitenkin , huomasin, että ajatuksesi olivat aikalailla samoissa , kuin minulla.

Kas kummaa ..vaikka en ottanut päivänokosia olen ihan virkee vielä.
        Mutta laitoin hyvää ruokaa ja sen kanssa lasin viiniä , söinkin vasta klo 6 aikaan .
        Jerrycottonikin nukkuu jo yö unta --en mene sinne pimeeseen enään tänään .

Ole onnellinen,että sinulla on toi ihana jerrycotton,minä hautasin Ellin kuusvuotiaan englanninsringelspanielin puutarhan multiin kesällä ja itkua tulee vieläkin,sorry

• mariamaija

Tulisinpa kaveriksesi jos sattuisin tietämään, missä päin ryypiskelet, ja jos tietäisin että tarjoat minullekin.
      On katsos hieman alakuloinen olo. Mutta enpäs enempää valitakaan.
      Kerro mulle mikä on Ama, kun olen sitä ajatellut aiemminkin.
      Onko etunimesi......
      Hyvää yötä.

• uneton onneton

En ole alkoholin ystävä mutta kermalikööri kyllä maistuisi iltaisin unilääkkeenä mutta sekään ei sovi minulle sillä sitä taytyy ottaa niin paljon että saisi unesta kiinni ja sitten aamulla on huono olo aina keskipävvään asti.

Jos vaan saisi unesta kiinni. Nytkin haukottaa ja väsyttää mutta kun panen pään tyynylle niin ajataukset alkavat vaivata eikä uni tule.

Jos vaan joku keksiki tavan nukahtaa ilman pillereitä.

• Minulla toi itsesuggestiorentoutus alkaa sisäänhengitys nenänkautta ja ulos suunkautta hitaasti,samalla sormet yhteen ja pientä jumppaa,sisään ja ulos,kokoajan sormenpäät kiinnitoi toisissaan.Sormenpään akupisteet aktivoituvat ja jopa olet kohta untenmailla.

Unirituaaleihin kuuluu myös jääkaapillahiipailu,jollei uni tule simmuun ja kuuma kaakao ja jollen siunaa itseäni,turha toivoa unentuojaa.Toi möllikkä tuolla taivaalla,siis täysikuu saa taas pasamat sekaisin,vaikka niin ihanaa oliskin kuunnella täysikuu ja sillei levyltä.
        Se Ama on perua siltä ajalta,kun olin ihmistenkirjoissa keskustelipalstalla nicillä etsivivä-amadeus,voi niitä aikoja,elimme jokainen tahollamme täyttä elämää,ei ollut ilkeilijöitä,vain meidän perhekeskeinen saittimme,sääli että nykyisin joku hakee vain kohdetta kuinka saisi loukattua lähimmäistään ja oma ego saisi tyylipisteet Aman mielipiteet tekisteröity

• u.m ****

Kyllä niitä sillonkin oli ---muistakkos Vaan Murreketjussa oli joskus aika säpinää.
      Ja olihan Haju ,joka ei hyväksynyt naisia --ne oli kanalauma .

• Oliko kaikki hajusta lähtöisin,muistan kyllä.
        Muistan aloituksen jossa puolustin ristiinnaulitsemasta runeperia ja maalaismiestä ja sain karmean ryöpyn niskaani nimenomaan tietyltä taholta.
        Se puskahuutelu onnistuu keneltä vain.Murreketju oli ylitse muiden ja se vois jatkuakin uudelleen,vaiikka teemalla kuinka kokisin ja näkisin sen lapsuuden ihan omalla murteella suosittelen Ama

• milloinka??

täällä on ollu perhekeskeinen saitti, kysyn vaan.

• On vieläkin Kahvipirtti

• Onko joku pahoittanut mielesi,haluatko kylvää riidansiemenen mukavasti alkaneeseen ketjuun,ala eläämään omaa elämääsi,huomaat kuinka avartavaa se on,älä takerru pikkuseikkoihin Ama

• alle sata v.

Oisko pilleri parempi vaihtoehto, vaikka en tiedä, ku muisti häipyy otti pillerin tai viini lasillisen, olisko parempi että muisti häipyy, eipä oo sitten huolta huomisesta, jokatapauksessa se on menoa nyt siihen huonompaan suuntaan.

• Kaiketi pakko vetää ketju alas,kun annoin noille hermoheikoiille virhesingaalin sen pillerin

• pähkäillään asiaa

älä hyvä rituliini hermostu, anna ihmisten pähkäillä asiaa, molemmat on hyvä ratkaisu ei kuiteskaa yhtäaikaa otettuna, heh, hymmm
      sitä voi nkahtaa ijäiseen uneen, haitanneeko tuo enään tässä ijässä,,,,,

• Reino´

Mitä väliä enää tässä iässä tuleeko riippuvaiseksi jostain huumeesta tai alkoholista?

• Kiitos kannanotoista,nyt siirryn reaaliaikaan ja huomioin että lämpötila laskenut lähelle normaalia.Minulla jo tuli takassa ja kahvi tippumassa.
      Siis kahvi tippumassa,jos joku olis vuosikymmeniä sitten moisen väitteen heittänyt ilmoille,olisiko kukaan uskonut,että porokahvin taival päättyy.
      Kyllä nuotiokahvia vielä keitetään ja juodaan ja siinä ne kahvin aromit oikein tulee pintaan,siis esille.
      Lieneekö se ulkoilma joka lisää siihen sen aromin tai ympärillä oleva luonto kaiketi molemmat.
      Hyvää alkavaa viikonloppua ja eikun taivaltamaan ruskamaisemiin ja suppilovahveroita on todella runsaasti ja eikun poimimaan

• Zabrodzky

Viinissä on totuus.

• ullamirjami****

olepa minä käynyt Viinissä --oltiin hienossa hotellissa ,ja sellainen aamiainen ,että kun tulimme ruokasaliin ei mainattu silmiämme uskoa.

Me eläkeläiset Ruotsin Suomalaisissa tehtiin, n 10v sitten paljon reissuja juuri Maiden pääkaupungeihin .
      Pariisissa oli kurja hotelli ja aamiaisella oltiin jossain liinavaatevarastossa , ajattelimme, että siinä hotellissa ei varmaankaan moni syö aamiaista.
      Nooo Itse Pariisi oli ihana ,
      Vaikka minut meinattiin ryöstää siellä - --Kaksi Hunnutettua Musliminaista seuras meidän ryhmää ja minä jäin yhden Huonojalkasen kanssa taaemmaksi .
      Selkärepussani oli onneksi vaan silmälasikotelo. mutta sekin oli ulkopuolella pikku taskussa , .
      . Kaksi naispoliisia siviilivaatteissa , huomas tapauksen ja niin sain koteloni takasin --mutta käsirautoihin laitettiin naiset.

Toivottavasti vielä jaksan matkustaa , sitten kun Jerry minut jättää.

Aamu on ollut ihana ,ei oo ollut pääkipee vaikka otin ruuan kanssa sitä Viiniäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä nimistä naista

Täällä kaipailet?
      Ikävä
      90
      1999
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      14
      1691
    3. Minkä nimistä miestä

Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      97
      1643
    4. Mitä ajattelit hänestä

Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      93
      1326
    5. Mietitkö tosissasi..

..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      3
      1146
    6. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      173
      1073
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      906
    8. Se hetki kun

Saisi olla kahdestaan ja rutistaa sua
      Ikävä
      76
      880
    9. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      53
      855
    10. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      123
      848
    Aihe