kysymyksiä nähtävyyksistä

madeiralle lähtijä

Pääseekö Nunnalaaksoon ja Santanaan paikallisella bussilla helposti? Entä pääseekö / onko mahdollista mennä bussilla Cabo Girao:n? Onko Monten palatsin puutarha käymisen arvoinen? Onko kukaan käynyt São Vicenten laavaluolissa, onko käymisen arvoinen? Pääseekö bussilla?

11

547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jo vain
    • CapoGapo

Nunnalaaksoon pääsee bussilla, kuten lähes joka paikkaan Madeiralla - Nunnalaakson matka on yksi parhaista = maisemat upeat ja tiet kimuraiset, heikompia voi hirvittää.
      Capo Giraolle kannattaa myös mennä bussilla. Suosittelen aikataulukirjan hankkimista - maksaa ehkä pari euroa, mutta turhempaakaankin voisi rahojkaan panna! Niitä saa esim. Monumental Lidon ostarin info-toimistosta ja kaiketi ylipäätään infotoimistoista.
      Luolille kannattaa mennä esim. Strawberry Fieldin retkellä = matka sisältää myös pääsyn esityksiin Madeiran synnystä ja matkan aikana paljon hyödyllistä tietoa Madeirasta (in English).

• Curral das Freiras

Nunnalaakson vanha tie oli heikompia hirvittävä, nykyreitti tunnelin kautta ei ole kovin haastava. Vanhaa tietä näkee pätkän Eira do Serradon näköalapaikalta, kuten sen Nunna Laaksonkin, eli kannattaa käydä myös tuolla laakson lisäksi.
        http://www.eiradoserrado.com/fi/images.html
        Ylin oikeanpuoleinen kuvaruutu.

Näköalapaikalla sen sijaan heikompia voi hirvittää kuten Cabo Giraossakin.

• tuloos ollahan

yleisillä busseilla pääsee aika moneen asuttuun paikkaan,mutta ei yöllä.

on aivan välttämätöntä ostaa bussiaikataulu-vihkonen.euro-pari,jos aikoo noilla busseilla kulkea.
      se vihkonen on hieman eri logiikalla koottu kuin suomessa on tapana.

esim. funchalista ulkopuolelle liikennöivillä on neljän eri värisiä busseja ja niistä jo voi päätellä missä osaa saarta kulkevat.

esim.vihreät bussit kulkevat funchalista saaren itäosaan eestaas.

matkat kaukobusseilla on halpoja ja ne maksetaan kuskille.

• madeiralle lähtijä

Kiitos paljon teille kaikille vastauksista ja vielä saa toki kommentoida jos jollain on kommentoitavaa :o)

• Vuoka-autolla ajeltu joka kerta. Mielestäni paras vaihtoehto. Kaupunkikierroksen voi tehdä bussilla. Osta sellainen päivänlippu. Sillä saa ajella vuorokauden ympäriinsä ja hypätä välillä bussista ulos. Bussit keltainen ja punainen rundaa koko ajan. Iltapäivällä kun ostat, niin vielä ajelee seuravanakin päivänä.

Laavaluolissa on käyty. Ihan jännä paikka. Kierros kestää aika kauan ja lopuksi on 3D näytös.

• Millaisia autoja olet vuokrannut ja mistä? Hinnat? Vakuutuksia tarvitaan ilmeisesti kaikenlaisia?

• Collision insurance

Vaihtoehtoja riittää, mutta kannattaa vertailla niiden vakuutusten ja omavastuupoistojen kanssa mitkä itse haluaa.
        Toisessa virmassa on normaalihinnassa kaikki muu paitsi omavastuun poisto ja jossain halpisvirmassa lisätään hintaan kaikki erikseen..., kysymällä selviää.

Itse olen käyttänyt Europcaria, auton voi varata netistä etukäteen (kuten monelle muulle virmalle) ja heidän toimisto sattuu olemaan suosikki hotellin lähellä. Toki moni virma tuo auton hotelille ilamiseksi tai lisämaksusta.

Polttoaineenmaksua voi kukin harkita itse, antaako pantin vai maksaako polttoaineen etukäteen. Jos valitsee jälkimmäisen, niin häviää kympin pari, jos vain ajaa auton tankin liki tyhjäksi (aivan tyhjäksi ei kannata riskeerata, voi menovesi loppua jossain mäessä...) ja kun ottaa omavastuun poiston, niin auton avaimet voi palauttaa hotellin respaan ja ei tarvitse keskustella vuokrausvirman kanssa sen enempää, kunhan renkaat ja auton pohja on lisäkolhuitta.

• Eikös siellä kannata ottaa pohjavakuutus ja rengasvakuutus myös? Kolmelle päivälle lisävakuutus, joka poistaa omavastuun, näytti olevan Europcarilla 54 $. Oletko ottanut pienimpiä autoja vai keskiluokkaa? Tekeekö perus-Peugeutilla mitään? Joku sanoi, ettei automaatilla tekisi mitään . San Franciscossa lähes kaikilla on automaatti, kun on kukkulaolosuhteet.

• el Lupo

Itse olen tilannut yleensä Lupo ja Punto kokoluokkaa, viimeksi tilasin Polon kokoluokkaa, mutta vuokrasivat farkku Meganen diesel/käsivaihteet (Poloisen hinnalla). Automaattivaihteinen olisi paljon vaivattomampi ajaa tuolla, mutta tarjonta lienee suppeata.
        Kaupunkialueella pieni auto on helpompi ajaa ahtaissa paikoissa ja parkkipaikkoja löytää helpommin.

• Vähän off topic, mutta autollahan niitä nähtävyyksiä voi mennä katsomaan. Täytyypä kokeilla vuokrata auto vaikka kolmeksi päiväksi. Ne kapeat tiet hiukan hirvittävät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      117
      6096
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4217
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2120
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1892
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      144
      1819
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe