Raskaustesti positiivinen abortin jälkeen?

lääkkeellisen jälkee

Abortista on kolme viikkoa. Luulin, että kaikki on mennyt niin kuin pitääkin, koska raskausoireet ovat lähes kokonaan kadonneet. Tein raskaustestin, ja se näyttikin plussaa! Testiviiva on vahvempi kuin kontrolliviiva. En tiedä mitä se tarkoittaa, mutta luulisin että raskaushormonit ovat vielä liikaa koholla... Vai onko mahdollista että herkkyys 25 näyttää niin selvää viivaa vaikka hormonitasot olisivat suht alhaiset? Verikoe olisi vasta kahden viikon päästä. Pitääkö odottaa sinne asti, voiko tämä olla normaalia? Vai kannattaisiko heti soittaa johonkin?

5

5926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap

Joo sitä olenkin miettinyt että miten joku mahalääke voi muka tehdä abortin kunnolla.. Tuntuu vaan ettei ehkä olekaan onnistunut. Onko jollain kokemusta raskaustesteistä abortin jälkeen? Olen lukenut mammapalstoilta että raskaustestit näyttäisivät vain haamuja vaikka hormonit olisivatkin lähellä sataa. Ja monilla keskenmenon jälkeen jo viikossa on ollut täysi negatiivinen.

• ap

Joo tiedän joutuvani aborttiin uudestaan jos kohtu ei ole kokonaan tyhjentynyt. Mutta kannattaako jo tässä vaiheessa soittaa että raskaustesti näyttää vielä posiitiivista vai odottaa jälkitarkastukseen asti?

Eli kahden viikon jälkeen arvo saisi olla vielä korkeintaan 500. Näkyykö tuollainen hormonimäärä miten selvästi raskaustestissä? Tai pitäisi varmaan mennä kysymään joltain mammapalstalta jos siellä joku tietäisi paremmin.

• Asiallista tosiaan..

"sitten kaapasee oikein ronskilla kädellä, eikä tartte ikinä enää raskauksista murehtiakaan, sittenkään vaikka haluaiskin.... että niinkin sitten voi käydä."
        Jepjep, taas näkee millä tasolla sinun "asialliset" mielipiteet liikkuu...
        Useimpien mielestä kun ei ole asiallista toivottaa pahaa muille.

• tuntematon123

Mulla näytti testi positiivista kolmen viikon jälkeen ja jälkitarkastuksessa hormoniarvot oli yli 700. Joten kaavintaan jouduin koska oli jäänyt raskausmateriaalia vielä sisään. Kannattaa soittaa asiasta ihan pelkästään varmuudeksikin. Tuehdusriskit on kovat ja onhan se parempi selvittää asia kunnolla!

• tiinapää

Joo, soita ihmeessä, luulisin että mitä aikaisemmin, sen parempi.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17113
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4874
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2748
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      148
      2052
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1607
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      17
      1547
    7. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      398
      1534
    8. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      25
      1474
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1313
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1263
    Aihe