Cocktail-asu? Olen menossa tilaisuuteen.

paljastavaako????

jossa pukukoodina on tumma puku/cocktail-asu. Katsoin netistä tuota jälkimmäistä, on melko uusi pukukoodi niissä piireissä, missä liikun. Yksi vaihtoehto kuvien perusteella oli minishortsit ja toisen rinnan paljastava yläosa. Luulen, että seuralaiseni kieltäytyisi tulemasta kanssani, jos moiseen asuun pukeutuisin. Onko teillä kokemusta erilaisista cocktail-asuista?

16

1279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä olen tehnyt cocktailin vissystä ja Kossusta.
      Sen säädyttömää asua en voi kuvitella missään.
      Molempien rintojen sivussa oli kauheasti karvaa, alempi karvoitus oli klimpiksi liiskautunut.
      Eikä ollut edes Hankkijan Lippalakkiakaan.
      Kuulosti että silloinen muija veti vettä henkeensä uidessaan, sen verran kakoi siellä.
      H.

• i_a*'

Jaa...

Tuolla Hotelli Kakslauttasessa oli kesäsikoina kaksi possua kasvamassa syksyn sikajuhliin. Nimenä oli moisilla Wissy ja Kossu... Liekö Kossu oli juhlien tähtenä kun "kultakansa" oli illan ja yön tosi juhlatuulella... :)

• Mies ja miekka

Olen mies ja tykkään käyttää nahkahousuja ja samettibleiseriä.
      Paitana kauluspaita väri valkoinen ja pitkä harmaa/valk kuviounen
      kravatti. Naisille suosittelen musta-harmaa-valkoinen yhdistelmää
      Katsokaa esim. iäkkäistä naislaulajistamme ja ottakaa opiksi.
      Kiinnittäkää huomiota alusvaatepukeutumiseen , jos sattuu
      kohdalle miellyttävä mies, joka on ollut muutman päivän ilman
      naisen kosketusta.

• M&M

Lisäys

Sirokorkoiset avokkaat , kirjekuorimallinen laukku

ja tietysti KÄSINEET. Mitä ei missään tapauksessa: HATTU.

• "M&M"

Minulle värillä on väliä...
      H.

• ...

Jaa.

Mun käsittääkseni tarkoitetaan iltapukua, mutta sen ei tarvitse olla pitkä. Elikkäs ns. pikkumusta. Notta passaa smokin tai tumman puvun kanssa. Normaalit paraativetimet.

Joop, wiki: "Coctailpuku on valmistetaan juhlavasta kankaasta ja se on yleensä lyhyehkö. Sitä käytetään iltaisin vähemmän muodollisissa seurustelutilaisuuksissa, joissa kokopitkä iltapuku olisi liian juhlava. Suomessa coctailmekkoa kutsutaan myös pikkumekoksi"

=DW=

• ompalijantapainen

Ehdotus: Pikkumusta, jonka ei tarvitse olla liian paljastava. Käsivarsille kevyt Huivi. Puku on monikäyttöinen jatkossakin.

Toinen ehdotukseni on niukkalinjainen pitsileninki. Sen alla tarvittava peittävä aluspuku voi olla avarakaulainen ja hihaton, mutta päälipuvun pitsikagas voi peittää käsivarsia ja dekoltea. Asu on näyttävä, vaikkakin yksinkertainen. Ompelija tekee sen tsuitsait.

• ..... :)

Tuo "pikkumusta" useimmilla nuorena oli luontojaan, nykyisin kai harmaa jos ollenkaan.

• 1.1947

Oikein seksikäs on pitsinen pystykaulus! Eikä sen aluspuvun tarvi paljastava olla ainakaan, jos on ikää 60 . Pitsikaulus kyllä kaipaa siroa kaulakaarta ja tuskin meillä sitäkään enää on:)
        Jos vartalo kestää, pieni kavennus vyötäröllä on hyvä. Huivin sijasta teettäisin tai ostaisin boleron pienillä hihoilla. Siinä tapauksessa pitsihihoja ei tarvitse.

Nuoruus tulee mieleen. Omistin vaalean ohuen villamekon, missä oli mustat leveät pitsit hihansuussa ja pystykauluksena.

• 1.1947 kirjoitti:

Oikein seksikäs on pitsinen pystykaulus! Eikä sen aluspuvun tarvi paljastava olla ainakaan, jos on ikää 60 . Pitsikaulus kyllä kaipaa siroa kaulakaarta ja tuskin meillä sitäkään enää on:)
        Jos vartalo kestää, pieni kavennus vyötäröllä on hyvä. Huivin sijasta teettäisin tai ostaisin boleron pienillä hihoilla. Siinä tapauksessa pitsihihoja ei tarvitse.

Nuoruus tulee mieleen. Omistin vaalean ohuen villamekon, missä oli mustat leveät pitsit hihansuussa ja pystykauluksena.

Toi bolerojutsku vois olla ihan jees, ne on aika lailla muotiakin. Vartaloa myötäilevä, hyvästä kankaasta ommeltu selkeälinjainen, mielellään yksivärinen mekko, bolero jossa saa olla esim. pitsiä tai jotain kiiltävääkin, pukuun sopivat korkkarit ja pieni käsilaukku ja sitten vaan margaritoja maistelemaan hyvässä seurassa.

• lejanna

Kouluun aikoinan mentyäni, sain uuden kaverin, joka joskus kertoi äitinsä cocktailpuvuista. Tietysti lasten uteliaisuudessa niitä tarkkaan tutkailtiin.
      Yksi oli kaunis, tummanpunainen, kankaaseen on kudottu jotain kiiltävää. Yksi taas oli tummansininen, jonka yläosaan oli ommeltu paljetteja. Kai niitä oli muitakin, en enää muista. Tytär kertoi, että äiti pitää niitä, kun lähtee ystävättärensä kanssa iltaisin rimpsalle.

Taitaa niidenkin pukujen muoti olla muuttunut?

Omalla äidilläni ei ollut niille puvuille tarvetta, kuin ei minullakaan.
      Silti, ihania ne olivat pikkutytön silmin katsottuina. Saatiin niitä luvan kanssa varovasti lainatakin, kun "näyteltiin" omatekoisia näytelmiä.
      .

• 1943

Ennen vanhaan oli noita juhlia, missä pukukoodi ilmoitettiin kutsussa. Yleensä miehille eli frakki tai tumma puku. Nainen osasi sitten valita. Sukujuhlissa meillä jokainen pukeutuu oman tulkintansa mukaan. Usein varsinkin oman ikäluokkamme juhlissa kesäaikaan painotetaan vapaata pukeutumista.

• Minä olen kaivanut aina tarvittaessa komerosta vanhoja rättejä ja yhdistellyt niitä uusien muotihömpötyksien kanssa.

Aloittajalle muistutus, varaa kotimatkalle tukevat läskipohjakengät, alkaa maakin olla kohta puolin jäässä. Kuitenkaan et malta olla ihmisiksi vaan läträät ilimasen viinin kanssa liikaa.

• lejanna

Jos sallit sanoa, sanoit hienosti. Et kai kuitenkaan tiskirättejä? :))

Anteeksi.
        .

• lejanna kirjoitti:

Jos sallit sanoa, sanoit hienosti. Et kai kuitenkaan tiskirättejä? :))

Anteeksi.
        .

En todellakaan tiskirättejä, vaikka ei silti nuo sifonetit tuolla tiskipöydälläni voisivat olla pitsinomaisia läpinäkyviä asusomisteita. En ole merkkituoteihminen. Ostan yhteensopivia toimivia kokonaisuuksia, eikä niiden tarvii olla kalliita.

Esim. peruskotelomekko ja siihen hörsteeksi muodin hömppää. Aikoinaan juoksin näissä kissankekkereissä useinkin, mutta nykyisin eläkeläisenä kutsut ovat harvinaisia, mitä nyt Hollannissa käymme erilaisissa taidenäyttelyiden avajaisissa.

Niin ja yksi neuvo vielä aloittajalle. Älä sitten seisoa tökötä samassa nurkassa koko iltaa vaan vaihtele sulavasti keskusteluryhmiä, ei liian kauaa yhdessä paikassa.

Minulle sattui kiva tapaus Hollannissa. Jutustelin pienen seurueen kanssa keskellä taidesalonkia kun iso tukevahko mies ohitti seurueemme ja huitaisi vahingossa lautasen kädestäni. Lautanen lensi lattialle ja särkyi. Siinä sitten iso tukeva mies ja pari muuta herraa siivosivat cokctaipalojani polvillaan edessäni.

No, sitähän sattuu paremmissakin porukoissa; )

• lejanna
        korppis kirjoitti:

En todellakaan tiskirättejä, vaikka ei silti nuo sifonetit tuolla tiskipöydälläni voisivat olla pitsinomaisia läpinäkyviä asusomisteita. En ole merkkituoteihminen. Ostan yhteensopivia toimivia kokonaisuuksia, eikä niiden tarvii olla kalliita.

Esim. peruskotelomekko ja siihen hörsteeksi muodin hömppää. Aikoinaan juoksin näissä kissankekkereissä useinkin, mutta nykyisin eläkeläisenä kutsut ovat harvinaisia, mitä nyt Hollannissa käymme erilaisissa taidenäyttelyiden avajaisissa.

Niin ja yksi neuvo vielä aloittajalle. Älä sitten seisoa tökötä samassa nurkassa koko iltaa vaan vaihtele sulavasti keskusteluryhmiä, ei liian kauaa yhdessä paikassa.

Minulle sattui kiva tapaus Hollannissa. Jutustelin pienen seurueen kanssa keskellä taidesalonkia kun iso tukevahko mies ohitti seurueemme ja huitaisi vahingossa lautasen kädestäni. Lautanen lensi lattialle ja särkyi. Siinä sitten iso tukeva mies ja pari muuta herraa siivosivat cokctaipalojani polvillaan edessäni.

No, sitähän sattuu paremmissakin porukoissa; )

Olisinpa suonut olevani kärpäsenä katossa, ja halunnut ukkojen polventoa katsella. :)

Kauneutta ei useinkaan voi ostaa, se loistaa kantajan sisältä.
        Toiset ovat kuin Venuksia siivousmekoissaan, toisille ei Chanelkaan luo näyttävyyttä. :))

Vaikkapa lömpsistä ommeltu mekko melkein voi kalliimmankin koltun päihittää, jos sen kantaja kantaa kortensa kekoon, komeasti. :)) Usein, pakko on sanoa, korkealla oleva otsa päihittää maton rakoon mahtuvan.
        .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      192
      1425
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      989
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      81
      902
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      6
      847
    Aihe