Salainen puhelinnumero

H A L O O !

Vaihdoin operaattoria Soneralta Elisalle. Soneralla salainen puhelinnumero pysyi salaisena, mutta kahden viikon käytössäolon jälkeen alkoi telehallintokeskus soitteleen, että onko teillä telkkaria...
Miten Elisa voi antaa salaisen numeron kenellekään, varsinkaan kun puhelimen haltija olen minä mutta käyttäjä alaikäinen tyttäreni?

13

1774

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Repe

Perusjuttu on se että yksityishenkilölle ei saa tuota numeroa antaa mutta vähän häilyvä raja sitten mille muille tahoille sen saa luovuttaa. On olemassa tiettyjä tahoja jotka sen saavat aika automaattisesti (poliisi yms. tarvittaessa), mutta sitten nämä tällaiset muut tahot ovat vähän niin ja näin.

Jossain kai on sanottukin jotain sääntöjä kenelle saa antaa mutta kyllä tilanne se on että ne jotka soittelevat, niille on numeron saanut myös antaa. Ei näissä juuri mokia tehdä. Telehallintokeskus on juuri vähän sellainen rajatapausinstanssi varmaankin mutta mennee kuitenkin näiden paikkojen ja "virastojen" ryhmään jolle tiedon saa luovuttaa.

Noiden operaattorivaihdosten jälkeen ei sen puoleen kyllä kannattaa varmistaa että numero on pysynyt salaisena mikäli niin haluaa. Joskus voi käydä matkalla pikku vahunkomuutoksia. Ilmeisesti numero nyt salainen kuitenkin edelleenkin on kun kerran telehallintokeskus on ollut ainut ylimääräinen soittaja.

• salainen

Telehallintokeskus ei saa salaisia numeroita. Telehallintokeskus ei soita alaikäisille. Tapaus on outo.

• tapahtunut

En kyllä ole kuullut, että telehallintokeskus olisi soittanut kenellekään televisiolupa-asioissa, en salaisiin enkä julkisiin numeroihin.

• kyllä vain

Kyllä näin vain on tapahtunut. Muutama kuukausi sitten vaimoni sai juuri tälläisen soiton. Hänellä ei ole salaista numeroa, itsellä on.

• Phy

soittanut ainakin minulle. Kohtelias naisihminen kyseli, onko minulla tv, lupaa kun ei ole. Lähes totuudenmukaisesti vastasin, ettei ole. Tosin vähän ajan kuluttua hankin senverrab kalliin ja hienon laitteen,että hankin samalla luvankin...Että kyllä etenkin luoien tehotarkastusten yhteydessä soitellaan.
        Ja mistä se soittaja olisi voinut tietää, että puhelin on alaikäisen käytössä ?

• Valoo

olisko tapahtunut... Vaihdon yhteydessä et merkinnyt
      uuden operaattorin soppariin numeroa salaiseksi.

Tarkistapa Elisan littymän sopimuspaperi, siellä pitäisi näkyä.

• en vastaa

Salaista numeroa EI SAA ANTAA esim telehallinnolle.
      ELISA = ent SOON , siellä talossa voi tapahtua mitä vaan. 15-20 v sitten salaiset numerot luovutettiin melkein kelle vaan ja poliisituttavani kertoman mukaan puhelimien kuuntelu oli melko yleistä.

• myös

Soneralla, todistettavasti oikeudessa.

• Duunari

Itse olen työssä aika läheisesti kytköksessä telehallintokeskukseen ja sanoisin aika suoralta kädeltä että jos nyt sitten aivan joku radikaali muutos ei ole tapahtunut tietämättäni niin ei kenellekään soitella ja kysellä onko telkkaria.

Aika yleinen sellainen nuorten harmiton pilapuhelujuttukin sitä paitsi että joku jonka ääni kuulostaa "aikuiselta" soittaa puhelinluottelosta valittuun numeroon ja ilmoittaa kyseessä olevan tarkistuksen että onko taloudessa telkkaria, ovelta ovelle tarkastussysteemistä kun ollaan luopumassa.

Siihen sitten usein keksitään kaikkea että meillä on täällä koneella merkintä että niin ja niin paljon jotain kilovattia näyttävät anturit eli teillä on telkkari, älkää kiistäkö. Tarpeeksi kun on jekutettu ja uhkailtu suurilla lisämaksuilla ja oikeuteen vienneillä jos on sanonut aluksi ettei ole telkkaa niin sitten naureskellen vain puhelin kiinni. Uskomattoman moni muuten on mennyt lankaan kuulemma:)

Telehallintokeskus kyllä tosiaan ei kuulu jonkun mainitsemaan listaukseen jotka salaisen numeron saisivat.

• heh..

Nyt on taidettu sitten Duunarin tietämättä se muutos tehdä tai sitten et vain ole tarpeeksi läheisessä kytköksessä päätöksentekijöihin. Kyllähän ne ihan oikeasti soittaa asiakkaille ja tiedustelee telkkareiden perään. En kiellä, ettei osa niistä ole pilapuheluita, mutta jos myöntää omistavansa television, niin kummasti ne osaa lähettää vielä telehallinnon kuoressa sen lomakkeen ja maksumääräyksen.. Sitten voi vaikka sieltä telehallinosta tarkistaa sen tilinnumeron oikeellisuuden, ettei nyt kellekään huijarille sitä lupaansa maksa..

• puhelias

Salainen numero on ainoastaan teleoperaattorin tarjoama lisäpalvelu. Laki ei tunne sellaista käsitettä, eikä velvoita operaattoria mihinkään siinä suhteessa.

Nuo puhelut "telehallintokeskukselta" saattavat olla myös huijausyrityksiä - sellaisilla on herkkäuskoisilta huijattu tilinumeroita ja muuta varjeltavaa tietoa...

• asiakas

Katso näkyykö numerosi numeropalveluissa yms. Itse vaihdoin salaisen numeron soneralta elisalle ja he eivät laittaneet sitä salaiseksi vaikka se salaiseksi rastitettiin. Säälittävää toimintaa.

• ex-guard

Laki valtion televisio- ja radiorahastosta (9.10.1998/745) 19 §:

Oikeus tietojen saantiin ja tallettamiseen

Viestintävirastolla on oikeus saada ja tallettaa televisiomaksujen perintää ja tämän lain noudattamisen valvontaa varten seuraavia tietoja:

1) luonnollisten henkilöiden nimeä ja osoitetta, äidinkieltä, henkilötunnusta ja niiden muuttumista sekä kuolemaa koskevat tiedot väestötietojärjestelmästä;

2) sopimuksen perusteella luonnollisen ja oikeushenkilön osoitetta koskevat tiedot Suomen Posti Oyj:n osoitetietojärjestelmästä; sekä

3) sopimuksen perusteella luonnollisen ja oikeushenkilön puhelinnumeroa ja muita vastaavia yhteystietoja koskevat tiedot teleyritysten asiakasrekisteristä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2483
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1704
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      924
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      915
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      861
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      835
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      160
      773
    Aihe