auttakaa tyhmää

auttakaa tyhmää

Heippa! Valokuvauksesta - varsinkin järkkärillä kuvaamisesta - olen kiinnostunut kovasti. Omaa järkkäriä ei löydy; eikä siksi myöskään järkkäri taustoja juurikaan.
Olisin kovasti kiitollinen jos viitsisitte vähän valoittaa noita termejä käytännössä (:
Kuinka paljon apua kuvanvakaimesta on?
Mitä eroa on KIT ja ei KIT kameroilla?
Mitä eroa CMOS ja ei CMOS kennoilla on?
Mitä valotusaika tarkoittaa?
Mitä iFCL-mittaus, 63 alueen kaksikerroksinen mittausanturi oikeastaan tarkoittaa?

Noihin jos voisitte vastata! (:
Olen myös katsellut Canonin EOS 60D kameraa 18-135 objektiivilla. Linkki rajalaan tuossa:
http://www.rajalacamera.fi/canon-eos-60d-18-135-is-kit-/13eos60d18135/dp?openGroup=410
Tuosta kamerasta saa lähettää myös kommenttia ja arvosteluja! Itse olen sitä kokeillut ja tykkäsin kovasti (:

5

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valoittaa noita

      Kuinka paljon apua kuvanvakaimesta on?
      —siitä on suunnilleen samanverran apua (maanantai aamuisin) kuin haittaakin (muina päivinä). Joissakin tapauksissa se on lisännyt kameran menekkiä (ns. myyntikikka).

      Mitä eroa on KIT ja ei KIT kameroilla?
      –KIT ei ole kamera vaan se tarkoittaa kytkykauppaa
      Esim jos ostaa sohvakitin niin tulee kinkku mukana

      Mitä eroa CMOS ja ei CMOS kennoilla on?
      —CMOS on eräissä kameroissa käytettävä kuvakennotyyppi. Esim. munakenno on ei CMOS-kenno. Kameroissa käytetään myös mm. Foevon ja CCD-tyyppisiä kennoja.
      katso myös:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Digitaalikamera
      http://www.digivideo.fi/wiki/index.php/Kuvakenno

      Mitä valotusaika tarkoittaa?
      —se tarkoittaa keskussuljinkameroissa sulkimen aukioloaikaa. Verhosulkimissa se on keskussuljinta vastaava vertailuluku
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Valotusaika

      Mitä iFCL-mittaus, 63 alueen kaksikerroksinen mittausanturi oikeastaan tarkoittaa?
      —se on friikeille suunnattu kameranmyyntikikka

      Järkkärin tausta ei ole juurikaan tärkeä asia, mutta sitä voit opiskella mm. tuolta:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Leica_Camera

      Monet asiat selviävät kätevästi jos opettelet ”googlettamaan”

      • valoittaa noita

        ps.
        Kannattaa ehdottomasti ostaa kamera josta tykkäät kovasti (Canonin EOS 60D 18-135 objektiivilla).


      • Canonisti minäkin
        valoittaa noita kirjoitti:

        ps.
        Kannattaa ehdottomasti ostaa kamera josta tykkäät kovasti (Canonin EOS 60D 18-135 objektiivilla).

        Objektiiveiksi croppi Canoniin jompi kumpi kolmevitonen normaaliksi ja legendaarinen f/1.8 85mm tai f/2.8 100mm macro teleksi.


    • Ja kaiken tämän jälkeen todetaanm että kamera on vain tallennusväline.
      Ehkä tärkein seikka on kameran istuvuus käteen ja jos haluaa video kuvaa niin sitten sellainen.

      Totuus pääsääntöisesti noista paketti(kit) objektiiveistä. Ne ovat täyttä kuraa.
      http://www.photozone.de/canon-eos/462-canon_18135_3556is?start=1

      Merkitystä on enemmän objektiiveillä kuin kameran valinnassa.

      Jos ei tiedä mitä valotusaika tarkoittaa kannattaa suosiolla marssia kirjastoon ja lainata kirja valokuvauksen perusteista. Vaikkakin kokeilemalla sen sitten lopulta oppii käytännössä. Kuten myös aukokoon merkityksen.

    • kittiä kanssa

      ”kamera on vain tallennusväline.”
      —tuossa haissee jokin …
      Kameran muistikortti on tallennusväline.
      Kamera on uvansommitteluväline, ilmaisuväline, harrastusväline, opiskeluväline, rehvasteluväline, …:n jatke, objektiivin ohjausväline, kuvanmuokkausväline, valonmittausväline, tähtäysväline jne, jne

      ”täyttä kuraa”
      Mun pokkarikitissä on ihan sama objektiivi kuin samanlaisessa pokkarissa ilman kittiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe