VOIKO OLLA KESKENMENO :(

mertsi90

Olen viikolla 9 tällä hetkellä ja pelkään että olen saanut keskenmenon. Olen koko raskauden ajan "kärsinyt" pahoinvoinnista,päänsärystä ja maha on tuntunut turvonneelta ja pömpöttävältä. Eilen illalla oireita ei tuntunut oikein olevan ja tänään ei ole ollut mitään oireita ja jotenkin ollut sellainen tunne ettei kaikki ole ok..mitää veristä vuotoa ei ole ollut ym. mutta mitä oon ymmärtäny niin ei kaikille välttämättä edes tule oireita keskenmenossa. Raskaustestin tein piruuttani ja se näytti plussaa mutta toinen viiva oli todella himmeä. Alkuraskaudessa testeissä tuli molemmat viivat yhtä tummina. Olisikohan keskenmeno?? Pelottaa..

16

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 34+4

      Voi, ei keskenmenossa aina tule verenvuotoa.
      Mutta sen perusteella että oireita ei ole en alkaisi ensimmäiseksi epäilemään keskenmenoa.

      Käy ultrassa, sillä asia selviää. Nähdään onko sikiö elossa, toivon mukaan on.

    • höppönen

      Eihän sitä täällä pysty sanomaan, mutta en ainakaan usko sinun saaneen keskenmenoa. Nuo oireiden häipymiset on ihan normaaliakin, useimmilla ne jossain vaiheessa häviää. Ja raskaustestistä, olen käsittänyt, että noin kuuluukin käydä, mitään faktaa en tosin ole koskaan mistään lukenut.
      Kannattaa olla huoleti, seuraavassa neuvolassa varmaan jo sydänääniä kokeillaan kuunnella.

    • ..........

      Noin pitkällä raskaudessa virtsatesti ei enää näytä raskautta samal taval ku alussa (jostain tästä luin) eli älä sitä testiä ainakaan mieti. Jossain vaiheessa raskauttahan oireet monesti häviää, eikö pahoinvointikin yleisesti ottaen helpota ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Voi olla että keskenmenosta ei tule mitään oireita mutta aika harvinaistahan se on.

    • kai normaalia

      Raskaudessahan oireet voi päivittäinkin vaihdella tosi paljon, joten en ehkä heti keskenmenoa alkaisi epäilemään. Vaikka tiedän omasta kokemuksesta ja keskenmenon läpikäyneenä, että sitä pelkää pahinta... Ja eikös se hormonin määräkin vaihtele eri päivinä, joten testi voi näyttää välillä haaleampaa viivaa...? Tosin keskenmenossa mulla haaleni se viiva päivä päivältä ja vielä pitkän ajan kuluttua keskenmenosta oli sitä hormonia, mutta ei se haalea viiva aina sitä tarkoita...

      Kannattaa sinne ultraan tosiaan mennä. Siellä nähdään, onko kaikki ok. Ja jos noin aikaisessa vaiheessa raskaus menisi kesken, ei sille itse voi mitään. Täytyy vaan odottaa sinne ultraan. Toivottavasti kaikki on hyvin.

    • raskaushormonista

      Osittain sinulle on annettu täällä nyt kyllä väärää tietoa. Tuosta raskaustestiasiasta nimittäin. Voit lukea alta raskaushormonin määrästä eri viikkoina. Määrä toki vaihtelee yksilöittäin, mutta kyllä noilla viikoilla vielä ihan selvä plussa pitäisi tulla. Tosin: mikäli et tehnyt testiä aamuvirtsasta ja olit juonut paljon, voi viiva varmasti olla vähän haalea myös myöhäisemmillä viikoilla. Testin merkilläkin on väliä, eri testeihin tulee erilaisia viivoja. Muuten pelkkä oireettomuus ei missään nimessä välttämättä merkitse keskenmenoa. Jos sinulla kuitenkin on mahdollisuus mennä tarkistuttamaan asia ultraan, niin saahan siitä toki mielenrauhan.


      Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
      mIU/ml
      3 viikkoa 0-5
      4 viikkoa 3-426
      5 viikkoa 18-7340
      6 viikkoa 1080-56500
      7-8 viikkoa 7650-229000
      8-11 viikkoa 25700-288000
      10-13 viikkoa 13000-253000
      2. kolmannes 4060-65400
      3. kolmannes 3640-117000

      • .............

        Vaikka olisi juuri saanut keskenmenon niin kyllä siihen selvä plussa vielä tulisi.


      • raskaushormonista
        ............. kirjoitti:

        Vaikka olisi juuri saanut keskenmenon niin kyllä siihen selvä plussa vielä tulisi.

        Ilman muuta tulisi. Joillakin hormonitasot kuitenkin laskevat melkoisen nopeasti, joten jos olisi mennyt kesken vaikka jo pari viikkoa sitten, voisi plussa olla jo haalea. Joka tapauksessa noilla viikoilla hormonitasot ovat niin paljon korkeammat kuin alkuraskaudessa (jolloin testi yleensä tehdään), että selvä plussa pitäisi testiin tulla. Mutta kuten sanoin, testeissä on eroja ja testiolosuhteissa samoin, joten ei raskaustestin viivan perusteella voi tehdä keskenmenopäätelmää.


      • ..........
        raskaushormonista kirjoitti:

        Ilman muuta tulisi. Joillakin hormonitasot kuitenkin laskevat melkoisen nopeasti, joten jos olisi mennyt kesken vaikka jo pari viikkoa sitten, voisi plussa olla jo haalea. Joka tapauksessa noilla viikoilla hormonitasot ovat niin paljon korkeammat kuin alkuraskaudessa (jolloin testi yleensä tehdään), että selvä plussa pitäisi testiin tulla. Mutta kuten sanoin, testeissä on eroja ja testiolosuhteissa samoin, joten ei raskaustestin viivan perusteella voi tehdä keskenmenopäätelmää.

        Mutta raskausoireet eivät yleensä jatku keskenmenon jälkeen. Siis jos keskenmeno olisi ollut pari viikkoa sitten.


      • raskaushormonista
        .......... kirjoitti:

        Mutta raskausoireet eivät yleensä jatku keskenmenon jälkeen. Siis jos keskenmeno olisi ollut pari viikkoa sitten.

        Eivät YLEENSÄ, mutta ei se mitenkään poikkeuksellista ole, että jatkuvatkin. Kun sitä hormonia kuitenkin vielä elimistössä on ja jos se laskee hitaasti, niin oireet eivät välttämättä poistu välittömästi.


      • jops.
        raskaushormonista kirjoitti:

        Eivät YLEENSÄ, mutta ei se mitenkään poikkeuksellista ole, että jatkuvatkin. Kun sitä hormonia kuitenkin vielä elimistössä on ja jos se laskee hitaasti, niin oireet eivät välttämättä poistu välittömästi.

        Eli aloittaja sulla on keskenmeno.


      • Raskaushormonista
        jops. kirjoitti:

        Eli aloittaja sulla on keskenmeno.

        No ei... Kuten sanoin, ei tuosta testistä vielä voi yhtikäs mitään päätellä. Asia selviää ultrassa, ei nettipalstalla.


      • voivat---
        .......... kirjoitti:

        Mutta raskausoireet eivät yleensä jatku keskenmenon jälkeen. Siis jos keskenmeno olisi ollut pari viikkoa sitten.

        Voivat muuten jatkua. Minulla ainakin jatkuivat...


    • Äiti rv 9

      Mulla oli kolme keskeytynyttä keskenmenoa peräkkäin alle vuoden sisään eikä yhdestäkään tullut verenvuotoa tms vuotoa. Ultrassa selvisi että sikiö oli kuollut n. rv 7. Oireet lakkasivat tuolloin. Tällä en todellakaan (!!) tarkoita ettäkö sinulla olisi näin käynyt, oireet voi vaihdella muutenkin paljon. Kommentoin lähinnä siihen että aina keskenmenoissa ei ole vuotoa. Tällöin kyseessä on usein keskeytynyt keskenmeno joka hoidetaan lääkkeillä tai kaavinnalla.

    • v-90 synt.keskenmeno

      ehdit tulla myöhemminkin raskaaksi. Et ole viel ikäloppu. 90 syntynyt on nuori! Älä kiirehdi!!

    • Anonyymi

      Kkonnn

    • Anonyymi

      Anneta jpkaisille itse suunitella oma elämä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5228
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3397
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1532
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      185
      1399
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      759
    Aihe