Uneton yö takana

-ra

alhaalta edestä otettiin lauantaina yksi hammas pois ja vähäb aikaa sitten yksi,Vielä tekevät 2 juurihoitoa ja sitten osaproteesit,Hampaita vaan särkee niin kovasti lääkkeistä huolimatta.Onneksi veljeni tulee aamukahville meille.Hyvää alkanutta viikkoa jokaiselle.

58

238

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -ra

      Työt kutsuu.

    • ikimuori1

      Mukavaa työpäivää -ra.

    • -ra

      Päivä vaan ja hetki kerrallansa siitä lohdutuksen aina saan,Mitä päivä tuokin tullessansa isä hoitaa lasta armollaan,Kädessään Hän joka päivä kantaatietää kaiken,nitä tarvitsen.Päivän kuormat,levon hetket antaa,murheen niin kuin ilon seesteisen..........Joka hetki Hän on lähelläni joka aamu antaa armonsa.Herran huolet eivät liikaa paina,ne Hän ottaa kantaakseen.Niin kuin päiväs niin on voimas aina,tähän turvaan aina uudelleen........ Kiitos Herra lupauksestasi,siinä annat minun levätä.Kiitos olkoon lohdutuksestasi annat voimaa ottaa isänkädestäsi,päivä vain ja hetki kerrallaan kunnes johdat minut kädelläsi riemun maahan,päivään kirkkaimpaan.Tämä jäi päivästä mieleen tämä laulu.

      • Maijuli.

        Eiköhän ole hyvä,jos veisaat virsiäsi itseksesi,miksi veissat ne täällä ?
        Miten raamatussa sanotaankaan,kun rukoilette niin,,


      • ikimuori1

        Kaunis, tykkään sävelestä ja sanoista. Toinen mistä myös tykkään on perhemessussa ja seurakunnan kerhossakin lapsille opetettu Jumalan kämmenellä ei pelkää.................


      • Hautajaistunnelmaa
        ikimuori1 kirjoitti:

        Kaunis, tykkään sävelestä ja sanoista. Toinen mistä myös tykkään on perhemessussa ja seurakunnan kerhossakin lapsille opetettu Jumalan kämmenellä ei pelkää.................

        Just niin, nuo ovat hautajaisissa laulettuja virsiä, eikö mukavampaa aihetta löydy, niin synkkää. EN TYKKÄÄ.


      • ikimuori1
        Hautajaistunnelmaa kirjoitti:

        Just niin, nuo ovat hautajaisissa laulettuja virsiä, eikö mukavampaa aihetta löydy, niin synkkää. EN TYKKÄÄ.

        Kyllä tuota Jumalan kämmenellä esim lauletaan lasten ker´hoissa ja se on hellyttäävää mielestäni nähdä kun luottavaiset lapset laulaa ja uskoo sanoman todeksi


    • Hautajaistunnelmaa

      Tuota on laulettu mm. anoppini hautajaisissa, ikävä tunne tulee tuosta.

    • Herran jestas sentää

      Toinen laulaa virsiä ja toinen tuubittaa,eiköhän muut vois siirtyä muualle,syöpäpotilaiden aika on ohitse .Kumma että -ra kirjoitti ilman virheitä!!!!

      • Ei näy

        töötituu, missä tuubi?


    • eimeeen
    • IkiMuori
    • -ra

      paljon kauniita virsiä jää mieleen soimaan kun on laulanut esim,"Gumbaajaa my lord....Se opetettiin jo alakoulussa.

    • ikimuori1
    • -ra

      On paljon kauniita lauluja,Usein katson Jumalan palveluksen sunnuntaisin telkkarista,kun en viitsi herättää nuorimmaista,Toisinaan hän jää nukkumaan ja kerron jotta olen kirkossa.Sieltä saa rauhallisen mielen pitkäksi aikaa.Toiset laulavat kuin enkelit.

      • ikimuori1

        Olet oikeassa. Rauhoittava ilmapiiri ja ympäristö, kokonaisuus kaikkinensa. Viisivuotias kummityttöni soittaa aina äitinsä kanssa minulle, jotta voisinko lähteä hänen kanssaan kummikirkkoon tai lastenmessuun. Ja tottahan lähden kun saan sellaisen kunnian. Se on meidän yhteinen juttu, muun muassa. Lapset on niin aitoja.


    • -ra

      Samoin minä kävin nuorimmaisen kanssa kirkossa aina kun pääsin,kun ripille pääsy edellyttää määrätyn määrän ehtoollisella käyntejä.

    • Ei äitiä mukaan

      Minä kävin kaverini kanssa yhtä aikaa rippikoulun ja tietyt määrät kirkossa, en kai nyt äitä olisi ottanut mukaan 15-vuotiaana.

    • ikimuori1

      Minä kävin molempien lasteni kanssa kirkossa ja hengellisissä tilaisuuksissa silloin kun he kävivät rippikoulua. Ei minun lapseni nähneet siinä mitään ihmeellistä että äiti tulee mukaan, se oli ja on heistä edelleen täysin luonnollista. Tosin en joka kerta tietenkään mukana ollut. Nyt kun molemmat lapseni ovat jo aikuisten kirjoissa, käymme molempien kanssa erikseen eri tilaisuuksissa, siis äiti ja lapsi. Se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle ja toisen tapa ei ole parempi toista.

    • ....................

      -ra kävi itsekin riparin vasta aikuisena, ihan muutama vuosi sitten, on kertonut sen täällä

    • Ei äitiä mukaan

      Minä kävin kyllä kaverin kanssa, eihän me nyt äitiä huolittu, 15-vuotiaat pimut. Sinähän kävit riparin aikuisiällä. Ensin kirkkoon ja sitten poikien perään.

    • -ra

      Poikien perässä en ikinä ole juossut,minulla oli 25v. kestänyt suhde jonka aloitin 14v,samaan aikaan kävin riparin puoleen väliin nyt sitten loppuun.onneksi nuorimmaiseni ei vielä pojista välitä,ennättää kyllä aikanaan.

    • Eikö omaa elämää

      Mistäs tiedät nuorimmaisen ajatuksia, kai hänelläkin on oma elämä ja omia kavereita, kyllä tuossa iässä pojat kiinnostavat.

    • -ra

      Eivät kiinnosta häntä vielä.Hänen kiinnostuksensa on lastenkirjojen tekeminen ja kuvitus,sekä akvarelli maalaus,lukeminen ja koulukin vaatii oman osansa,Lukioon lähtö ym.Puhumme avoimesti kaikesta,ei hänkään minulle hyväksyisi mieskaveria,mitä en kyllä itsekkään kaipaa.Toki hänellä ystäviä on.

    • isoäiti.

      Siis 15.vuotiaasta tytöstä on kysymys?
      Tuossa iässä teinit kertoo salaisuutensa parhaalle ystävälleen,kyllä ne pojat kiinnostaa hänen ikäistään,ihan varmasti.

      • 15v. tytär,en vanki

        näinhän se on :)


      • -ra
        15v. tytär,en vanki kirjoitti:

        näinhän se on :)

        Väärin ei ole 15v.tytärtä


    • -ra hyväksytkö

      Tuskin kaikkea kertoo äidilleen, kyllä tytär tietää, ettei äiti hyväksyisi ketään poikakaveria, hyväksytkö -ra?

    • käsitys.

      Ra kirjoittaa näin :.." ei hänkään minulle hyväksyisi mieskaveria...",käsitän tuon " hänkään " sanan siten,ettei myöskään äiti hyväksy tyttärelleen poikakaveria.

    • Samoin ajattelen

      Aivan samoin käsitän. -ra tahtoo pitää hänet kauan lapsena.

    • -ra teet väärin

      Estää nuorta tyttöä itsenäistymästä kehittymästä naiseksi, kauheaa.

      • -ra

        Nuorilla on paljon sukupuolitauteja abortteja ja rikkinäinen olo,niistä kaikesta haluan häntä varjella,Tytär on uskossa ja sanoo säästävänsä tärkeimpänsä miehelleen kun menee naimisiin.Kaikki nuoret eivät edes omasta tahdostaan halua seksiä vaan pojan painostuksen alla suostuu sellaiseen johonka vielä itse henkisesti olisi valmis,sekö sitten olisi hieno asia kun kiertäisi patjana kylässä ja vuoroin aborteissa,tai sukupuolitautiklinikalla.provosoin tahallani koska seksiä ei keskenkasvuisille tarvitse tyrkyttää.


    • Suojelen kuin tiiker

      ira¤
      22.8.2010 13:34
      -2
      Sulje
      Te aloititte
      kirjoitin lehtiartikkelistä missä kerrottiin jopa 12v. poikien ja tyttöjen myyvän itseään Kampissa jotta saavat trendi vaatteita.Eivätkö heidän vanhemmat ihmettele kun kotiin tulee 2-300e muotivaatteita mistä ne on saatu? Kavereilta tietty yökylässä eikö vain.?Minä en huoritellut ensin.Sieltä alkoi muut huorittelemaan,mutta ketä se nyt kiinnostaisi.Lukekaa artikkeli ja kirjoittakaa siitä sitten.Ei mistään että en luota nuorimmaiseeni.Pidän vaan huolta niinkuin äidin pitääkin ettei lasta hyväksi käytetä alaikäisenä.Sitten kun seurustelee jo yli 16v.ja on rakastunut tulisesti ja pidemmän aikaa 1-2v ollut yhdessä mennään sänkyyn,tai vihille ei jaeta itseä muille,se rikkoo lapsen.Suojelen kuin tiikeri emo omaani ettei hänelle käy niin,ja niin jokaisen pitäisi omaansa suojella,sikö vaan,sehän on äidin tehtävä.Lulelaapa tarkemmin aloitukseni.Sitten vastasin samalla mitalla,kun kukaan ei ottanut kantaa mistä kirjoitin lehtiartikkelistä.Näin käy aina.Jos kirjoitan jotta on vilpoinen ilma,Seuraava kirjoittaa jotta valehtelen ja jäi kiikkiin ties mistä sitä hän ei kirjoita,ja toiset jatkavat ivaamista.

    • Ei tehdä pikku******

      ira¤
      21.8.2010 18:10
      -2
      Sulje
      Luotan täysin
      en vaan päästä tupakka enkä kaljajengeihin niin kuin monet saman ikäiset jo ovat.Lehdessä oli artikkeli Kampista jotta siellä jo 12v, tytöt ja pojat myyvät itseään jotta saavat muotivaatteita.Ei käy.Hän pitää neitseynsä ainakin niin kauan kun vakituisesti seurustelee,16-17v. aikaisintaan siitä pidän huolen.Pikku huoraa hänestä ei tehdä.

    • Aikamoinen komento

      Oletpa aikamoinen, ei tule pikkuhutsua siitähän pidät huolen.

    • -ra

      Siitä pidän huolen ettei tule jätkien leikkikalua vaan odottaa omaansa kunhan on kunnolla rakastunut,eikä ole haluja kokeilla kundeja.Sehän minun tehtäväni onkin suojella häntä joutumasta liian aikaisin seksijuttuihin.

    • Nykyaikaa

      Mutta -ra voihan jo 16- vuotiaana rakastua ja molemmat voivat olla tosissaan. Sinäkö olisit rakkauden tiellä? Moni vanhempi on luottavainen ja moderni, ja moni tyttö kertoo äidilleen esim. käyttävänsä e-pillereitä. Mielestäni on fiksua ehkäistä sillä moni tarvitsee ehkäisyä. Tuskin kanssasi voi keskustella ehkäisystä??

    • Tytär kuin vanki

      -ra, kerrohan pääseekö tyttäresi viikonloppuisin esim. konsertteihin tai vaikka Mäkkärille tai Carrolsille syömään kavereiden kanssa. Saako hän liikkua yksin, onko hän kodin vankina viikonloput ja illat, koulua saa käydä ja kanssasi liikkua, mutta todella ahdistavaa elämää. Olen 51-vuotias ja nuorena kävin 15-vuotiaana katsomassa sen ajan idolia Freemania ja Hurriganesia keikoilla. Olet ahdasmielinen.

    • Muistan teini ajat

      Mutta kun tyttö asuu vain viikonloppuisin välillä Iran luona,niin miten tyttö kuluttaa aikaansa muuloin kun ei ole hesassa?On ihan varmasti kavereidensa kanssa ja touhuavat mitä sen ikäiset teinit tekeekin.Biletetään ja pidetään hauskaa.Ehkä maistelaan vähä alkohooliakin ja kokeillaan tupakan polttoa,ihan tätä tavallista mikä kuuluu teinien elämään.Ja heillä on aina tosi kivaa.Tälläisset nuoriso ryhmät ovat niin iloisia ja sielä sipitellään ja supistaan salaisuuksia,eikä niitä kukaan kotona kerro,se on heidän teini elämäänsä ja hyvä näin.

    • Nuoruutta

      Juuri näin, itse kävin joka ainoa viikonloppu, perjantaina ja lauantaina tanssimassa monen vuoden ajan, niin enää ei tee mieli.

    • Kokemuksia on

      Jos suojelee liikaa lapsiaan, niin ajan mittaan se kostautuu.

    • -ra

      Me puhumme kaikesta avoimesti,kuukautisista,ja ehkäisystä olen jo ajoissa puhunut.Lesboista,homoista ja transuista olen kertonut,samoin varomasta pedofiileistä.Diskoissa ja konserteissa h'n saa käydä nuttei ole kovin innostunut.Linnanmäen valoshovssa ja vuoristoradassa hän kävi siskonsa kanssa.Siskonsa kanssa hän saa kaupungilla kulkea iltaisibnin..On turva mukana.Teiniporukoissa hän ei viihdy.Lueskelee mielummin maailman tapahtumia,ja yleistieto on mahtava.Kaikilla ei ole nuoruuden kokeiluja ei minullakaan eikä edes kiinnostanut.Me olemme erilaisia yksilöitä-

    • ´´

      Mutta ethän sinä tiedä mitä hän viikolla tekee, viikonloppuisinhan te ainoastaan tapaatte. Joka viikonloppu vai joka toinen?

      Itse olet aloittanut suhteen 14 vuotiaana, miksi et soisi sitten toiselle moista?


      Tarkoitit kaiketi ; varomasta pedofiilejä.

      • -ra

        Aloitimme kulkemaan kun olin 14 vuotias,mutta seksin aloitimme vasta kun menimme kihloihin 16 vuotiaana.


    • -ra

      Ehtii sitä myöhempääkin löytää rakkaansa.Lukio tulee viemään paljon aikaa sillä tytär tulee pyrkimään Taideteolliseen korkeakouluun ja sinne vaaditaan korkea keskiarvo.Hänellä on vahva tahto ja tekee kaikkensa jotta onnistuu,ei luovuta unelmistaan.Ainoastaan yksi tyttö hänen luokallaan seurustelee joten ei se niin kummallista ole.Tulen täysin hyväksymään hänen valintansa sitten kun löytää omansa.

    • -ra

      Ehkä vaikuttaa se kun itse menetin äitini jo 7 vuotiaana,niin yritän antaa kaiken äidin rakkauteni hänelle,kaiken sen mitä paitsi ilman jäin.Äidin kaipuuste ei toivu koskaan.

    • -ra

      Olisi ollut ihanaa jos joku olisi vienyt edes joskus kouluun,olisi tarkastanut läksyt,olisi kannustanut sanonut helliä sanoja ottanut joskus edes syliin.Siksi panostan kaikkeni lapsiini,ne ovat minulle tärkeintä maailmassa,kaikkea muuta paitsi voin olla rahasta ja materiaalista en välitä tuon taivaallisya.

    • -ra

      Nyt on lähdettävä taas leivän perään joten hyvää alkanutta päivää jokaiselle.

      • ikimuori1

        Onnistunutta päivää myös sinulle -ra.


    • -ra

      Menenkin myöhempään töihin kun vanhempi tytär tulee aamupalalle.aamun hartaita säveliä kuuntelen.

    • Ihanat teinit

      Siis käänsit jutun omaan lapsuuteesi.Nyt puhumme tämän päivän nuorista.Nuorimaisen touhuista sulla ei tunnu olevan tarkkaa tietoa ja hyvä näin hänelle.Toivotaan että hän saa elää normaalia teinin elämää,aina kuin ei ole luonasi.

      • -ra

        Sinä varmasti laskit jo 10 vuotiaana tyttäresi yökyliin ym,annoit elää vapaasti?


    • Hyvä Sylvi

      Ja valehteleminenhan on syntiä.

    • -ra

      Seksi alle 16 vuotiaan kanssa on rikos,lapseen sekaantuminen ja rangaistava teko,joten se siitä teille jotka olette eri mieltä.

    • -ra:lle

      Onko yökylään meno yhtä kuin seksin harrastaminen. Lapsena olin usein kavereiden luona yökylässä ja he olivat meillä kotona. Oletpa vanhanaikainen äiti.

      • Ja höppö pöpö

        Ei tietenkään,tyttärelläni oli paljon kavereita yö kylässä,samoin kun itsekkin oli muiden luona,ei he mitään seksiä harrastaneet, siitä oon ihan varma.Katsoivat leffoja ja söivät pizzaa ja poppareita ja karkkia.Missä he olisivat sexiä harrastaneet,muiden edessä-kö???


      • -ra
        Ja höppö pöpö kirjoitti:

        Ei tietenkään,tyttärelläni oli paljon kavereita yö kylässä,samoin kun itsekkin oli muiden luona,ei he mitään seksiä harrastaneet, siitä oon ihan varma.Katsoivat leffoja ja söivät pizzaa ja poppareita ja karkkia.Missä he olisivat sexiä harrastaneet,muiden edessä-kö???

        Näinhän se on suurin osa käyttäytyy kunnolla


    • on kolme

      2 1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe