Maidon lypsäminen

mmm111

Kun pakastaa äidinmaitoa, niin kuinka suuriin annospusseihin olette niitä pakastaneet? Olen pakastanut maitoa minigrip-pusseihin noin. 50 ml annoksiin. On niin vaikea arvioida paljonko vauva syö kerralla. Vauva on nyt 3 viikkoa.

6

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fisutt

Pakastin 100ml kerrallaan. Itselläni oli pakastimessa enimmillään n. 3-4 litraa maitoa, mutta ei kyllä montaa kertaa tarvinnut vauvalle pakastimesta antaa. Laittelin niitä maitoja sitten soseitten sekaan kun niitä aloin tehdä.

• jyrsjtez

Mie en saa lypsettyä kuin 15ml/krt, minkä takia päädyin pakastamaan jääpalalokerikossa... sit jälkikäteen osoittautui käteväksi, voi ottaa sopivan määrän kuutioita käyttötarkoituksen mukaan.

• alkup.

Paljonko teillä meni kerralla maitoa? Paljonko söi siis yhdellä kerralla? Ja minkä ikäisenä?

• jyrsjtez

Meidän neiti syö usein ja hitaasti, minkä on oppinut mun hitaasti heruvien rintojen vuoksi, joten suurin pullosta tarjottu annos on ollut 80ml, ikää nyt 3kk. Viitteellistä annoskokoa voit laskea tästä:

KORVIKKEEN suuntaa-antava menekki per vuorokausi:
        0 - 1 kk 500 - 600 ml
        1 - 2 kk 600 - 800 ml
        2 - 3 kk 700 - 1000 ml
        3 - 5 kk 700 - 1200 ml
        5 - 6 kk 700 - 1000 ml
        6 - 8 kk 600 - 800 ml
        8 - 10 kk 600 ml
        10 - 12 kk 600 ml

Äidinmaidon vauva pystyy hyödyntämään paremmin, joten äidinmaidpn määrällinen tarve on hitusen korviketta pienempi. Mutta siis, jos sinulla on vaikkapa 4kk ikäinen vauva joka syö 7krt/vrk, vuorokausiannos voisi olla NOIN 900ml/vrk ja kerta-annos NOIN 130ml/kerta - pelkkiä arvioita. Ja joillain vauvoilla vielä vaihtelee päivän mittaan, illalla syödään isompia annoksia kuin päivällä tms. Ja sitten, onko pulloruoan tarkoitus riittää 3-4 tunniksi vai vaikka siihen että äiti tulee tunnin päästä kotiin imettämään...

• 19+12

Minä pakastin pumpatun maidon pienimmissä minigrip-pusseissa. Pussi aina täyteen ja siitä sitten vauvalle niin paljon kuin huoli, jos olin jostain syystä pois imettämästä. (Ei tainnut koskaan koko pussillista jaksaa syödä tai sitten ei vaan syönyt pullosta yhtä hyvin kuin rinnasta) Maitoa tuli niin paljon kuin jaksoi lypsää ja se oli ilmaista ;) joten en pitänyt pahana vaikka ylimääräinen meni viemäristä alas. Pakastimeenkin jäi lopulta turhaan jokunen litra maitoa.

• jyrsjtez

Ja yhtään en ole kade :D Nimimerkki 15ml/h iltalypsyt!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe