Maidon lypsäminen

mmm111

Kun pakastaa äidinmaitoa, niin kuinka suuriin annospusseihin olette niitä pakastaneet? Olen pakastanut maitoa minigrip-pusseihin noin. 50 ml annoksiin. On niin vaikea arvioida paljonko vauva syö kerralla. Vauva on nyt 3 viikkoa.

6

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fisutt

Pakastin 100ml kerrallaan. Itselläni oli pakastimessa enimmillään n. 3-4 litraa maitoa, mutta ei kyllä montaa kertaa tarvinnut vauvalle pakastimesta antaa. Laittelin niitä maitoja sitten soseitten sekaan kun niitä aloin tehdä.

• jyrsjtez

Mie en saa lypsettyä kuin 15ml/krt, minkä takia päädyin pakastamaan jääpalalokerikossa... sit jälkikäteen osoittautui käteväksi, voi ottaa sopivan määrän kuutioita käyttötarkoituksen mukaan.

• alkup.

Paljonko teillä meni kerralla maitoa? Paljonko söi siis yhdellä kerralla? Ja minkä ikäisenä?

• jyrsjtez

Meidän neiti syö usein ja hitaasti, minkä on oppinut mun hitaasti heruvien rintojen vuoksi, joten suurin pullosta tarjottu annos on ollut 80ml, ikää nyt 3kk. Viitteellistä annoskokoa voit laskea tästä:

KORVIKKEEN suuntaa-antava menekki per vuorokausi:
        0 - 1 kk 500 - 600 ml
        1 - 2 kk 600 - 800 ml
        2 - 3 kk 700 - 1000 ml
        3 - 5 kk 700 - 1200 ml
        5 - 6 kk 700 - 1000 ml
        6 - 8 kk 600 - 800 ml
        8 - 10 kk 600 ml
        10 - 12 kk 600 ml

Äidinmaidon vauva pystyy hyödyntämään paremmin, joten äidinmaidpn määrällinen tarve on hitusen korviketta pienempi. Mutta siis, jos sinulla on vaikkapa 4kk ikäinen vauva joka syö 7krt/vrk, vuorokausiannos voisi olla NOIN 900ml/vrk ja kerta-annos NOIN 130ml/kerta - pelkkiä arvioita. Ja joillain vauvoilla vielä vaihtelee päivän mittaan, illalla syödään isompia annoksia kuin päivällä tms. Ja sitten, onko pulloruoan tarkoitus riittää 3-4 tunniksi vai vaikka siihen että äiti tulee tunnin päästä kotiin imettämään...

• 19+12

Minä pakastin pumpatun maidon pienimmissä minigrip-pusseissa. Pussi aina täyteen ja siitä sitten vauvalle niin paljon kuin huoli, jos olin jostain syystä pois imettämästä. (Ei tainnut koskaan koko pussillista jaksaa syödä tai sitten ei vaan syönyt pullosta yhtä hyvin kuin rinnasta) Maitoa tuli niin paljon kuin jaksoi lypsää ja se oli ilmaista ;) joten en pitänyt pahana vaikka ylimääräinen meni viemäristä alas. Pakastimeenkin jäi lopulta turhaan jokunen litra maitoa.

• jyrsjtez

Ja yhtään en ole kade :D Nimimerkki 15ml/h iltalypsyt!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      85
      1907
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1489
    3. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      52
      1092
    4. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      75
      1064
    5. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      72
      1023
    6. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      59
      981
    7. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      22
      956
    8. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      920
    9. Olet vain kiltimpi

Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37
      819
    10. Teki mieli

Huutaa meidän nimet tänne, niin ei jäisi epäselvyyttä. Ikävä sinua urpo.
      Ikävä
      38
      769
    Aihe