Olen nyt kotona mutta minulla koiranpentu ja ajattelin olla kotona vielä jonkin aikaa. Asun yksin ja koiranpentuni nyt 10 viikkoa vanha. Yksin jäämistä on aloitettu, mutta 9 tuntia olla pois on pitkä aika koiralle.
Ajattelin aloittaa työt lyhyemmällä tuntimäärällä, mutta olen kotona vielä kun pentu on 16 viikkoa vanha. Silloin siis 4 kk:ta vanha. Miten yksin eläjät ovat ratkaisseet tämän koiraasian?
Minkä ikäisenä koiranpennun voi jättää yksin työpäivän ajaksi?
2
776
Vastaukset
- työkoira
meil on pentu jätetty työpäivän ajaksi yksin 10viikon ikäisestä asti eikä mitään ongelmii ole ollut ku jättää tarpeeksi hommaa pennulle päivän ajaksi ja illalla sit touhuu sen kans paljon..9h on kyll pitkä aika, itekki aloitin 6h päivillä..Kyll 4kk:tta nuoremmatki koirat pärjää hyvin yksin työpäivän ajan kuhan ne siihen totuttaa ja hienoo jos voi tehdä lyhyempää päivää. Koirat on yllättävän sopeutuvaisia eläimiä!
- Joobax
Yksin jäi 9 viikon ikäisenä siten, että kävin lounastauolla ruokkimassa ja pissattamassa. Oli se yhtä rumbaa, mutta kannatti. Ison koiran pentu, joten suosituksena oli ruokinta neljästi päivässä ja tätä noudatin suositeltuun ikään saakka, en nyt muista minkä ikäisenä jäi sitten koko päiväksi yksin. Virtaa oli suunnattomasti, kun pääsin töistä kotiin :D Tottui yksinoloon hyvin ja nykyisin lähinnä nukkuu ja makoilee, ja odottaa emäntää kotiin, jolloin se äksöni alkaa. Tämä ilmenee myös silloin, jos joku muu on kotona, mutta en minä. Koira makoilee työpäiväni ajan eikä korvaansa letkauta ilman erityistä pyyntöä ;D Eiköhän sen kolmesti päivässä ruokinnan voi aloittaa jo nuoremmallakin koiralla..itse pelasin mieluummin varman päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11576Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras961504Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva202960- 124849
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29760Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42751- 7724
- 60703