Minulla on kaksikeroksisessa talossa yläkerrassa ja pienessä tornissa useita pieniä (80x50) ikkunoita, jotka aukeavat normaalisti. Niiden tiivistyksestä kysyisin,että eikö ulkopokan kohdalla atrvitse olla mitään tiivistettä, kuten siellä nyt ei näytä olevan. Kärpäsiä ainakin tulee ikkunan välikköön.
Muutama ikkuna on vain kaksilasinen ja tornin ikkunat ovat kolmelasisia eli kahden sisemmän lasin välillä on pokissa tiiviste. Pitääkö tuon tiivisteen olla täysin yhtenäinen, vai pitääkö siinä olla joitain pieniä aukkoja??
Näissä tornin laseissa on talvella välissä kuuraa!
Ikkunoiden tiivistys
3
477
Vastaukset
- Hyvä tiiviste
Huoneen puoleiset ikkunat tiivistetään aina huolellisesti ilmatiiviiksi. Kytketty välipuite ei saa olle täysin tiivis.
Tiivisteen kulmakohdista poistetaan tiivistettä n 10-20 mm.
Ulkoikkunan tiivisteisteiden kulmakohdista poistetaan tiivistettä n 20 mm. Yli 130 cm levyisestä ikkunasta poistetaan ylävaakatiivisteestä myös keskeltä n 20 mm.
Mittaa ensin kuinka suuret raot sinun ikkunassa on. Liian ohut tiiviste ei tiivistä.
Valitse tarpeeksi paksu ja pitkän tiivistysiän omaava tiiviste.
Silikoni putkitiiviste on tiiveyskestoltaan n 15-20 vuotta. Kokovalikoima 4 - 12 mm kahden millin välein. Tiivisteen paksuuden mittausohje sekä tarkat tiivistysohjeet löydät netistä: ikkunan tiivistysohjeet. - Tiivis sisäpuoli
Sisäikkuna tiivistetään ilmatiiviiksi.
Ulospäin mentäessä tiivisteisiin jätettään pienet tuuletusraot.
Tiivistä akryyllillä pysty- ja vaakakarmin liitoskohta.
Tiivistä myös sisäpuolen vuorauslistojen reunat. Ohut palko akryyliä tai elastista maassaa riittää poistamaan lämpöeristeitä tulevan vedon. - Anonyymi
Mikäli tarvitset apua ikkunoiden tiivistyksen hankintaan tai haluat vertailla tarkemmat hinnat? https://www.kodinplaza.fi/ avulla tavoitat helposti yhdellä tarjouspyynnöllä alueellasi toimivat sekä tarjouspyynnöstäsi kiinnostuneet palveluntarjoajat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569