hiirenpyynti hirvimetsällä!!

KKKoira

sanokaappas neuvoksi että miten tuon kkk nartun sais opetettua niin että se ei jahtais niitä perhanan hiiriä! hirviä kyllä haukkuu mutta tahtoo jäädä kauas perään minusta hiirien takia. olen tehnyt niin että jään odottamaan koiraa mutta sitten se metsästys jää niin lyhyeksi että saa lähteä kävelemään samantien autolle kun neiti tulee hiirijahdista.

7

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • manaaja

      Sopuleitako meinaat ,moni koira on ihan hulluna niihin.Mahtaisko auttaa jos pyydystäis puoli säkillistä niitä ja laittais koiran sinne sekaan , sitten pyörittäis niitä vartin.

    • Suomi-rodun edustaja

      Minkähän ikänen koira mahtaa olla kyseessä? Jos nuori, niin kakarat harrastavat kaikkea hölmöä siellä metsässä.

      Lisäksi monenmoiset asiat vaikuttavat: paljonko koira on ylipäätään elämänsä aikana viettänyt aikaa metsässä, mikä on sen fyysinen kunto, millainen on isäntä jne.

      Postaa kysymys os.http://www.pystykorva.info/index.php saat vähän parempia vastauksia.

    • kkkoira

      joo ikä on 4v ja joo olen ajatellut laittaa kopin viereen ruokakuppiin täynnä myyriä niin eiköhän sitten ala kiinnostus katoamaan :)

    • HHurmioo

      ei siitä mehtä koiraa tule.

    • Kurakinttu

      Kannattaa suhtautua huumorilla! KKK vaan nyt sattuu olemaan kaiken riistan koira, haukkuu niin oravat kuin karhutkin. Meijän jämpti topsauttelee myös joutessaan hiiriä, mutta on peto haukkumaan hirviäki. Joskus tympäisee, kun koira peppuroi myyrän kololla ja on kun ei ois ikinä hirvistä mitään älynnytkään!

    • Kokemuksenääni

      Ei moisesta pidä huolta kantaa vaan onnittelut riistaverisestä KKK:sta ! Ristaverisyyden merkki myyräjahti, koiralle on, etenkin muiden elävien puutteessa .

      Uskokaa tai älkää, mutta suden perintöä myyräjahti koirilla perimmiltään on.

      Minun Laikani innostui toissapäivänä pellolla teerenkuvastuksen yhteydessä kaivamaan myyrää pellosta. Lopulta koira painui aamuhämärässä yhä syvemmälle, kunnes häntää pilkotti maan päälle.
      Koira ei ole kone filosofiaillani päätin huvittuneena, että taitaneekohan jo riittää ja kytkin yltä päältä mustan ja rapaisen neidin istumaan viereeni "jäähtymään"

      Jonkin ajan kuluttua kyllästyin paikoillaan oloon kylmyyden hiipiessä. Teeriä ei tuntunut tulevan tällä kertaa sopivalle hollille. Lähdettiin liikkeelle ja Laikaneiti vapaaksi. ja kyseinen myyrä-apaja oli laikalta jo poissa mielestä.

      Hetken kuluttua metsästä raikui haukku, jota aloin lähestymään. Pohdin, mielessäni, jotta taasko mokomalla on hirvi haukussa, kun en piittaa hirvistä tällä kertaa.

      Kun pääsin lähemmäksi hakkuuaukion viereen kuulin kanalinnun pyrähtävän lentoon.

      Iso metsokukko lähestyi laikaneiti peräsään ajaen metsoa suoraan minua kohti. kuusten latvojen tasalla.

      Linnun sopivasti lentäessä haulikkohollilleni, laukaus kajahti syysaamussa laikanedinkin riemuksi. Ilmaanui siihen myös oma venäjänajokoirani ihmettelemään, jotta mitäs täällä tapahtuu ?

      Ai niin ! Lentoon ampumisesta lintukoiralle on joillekkin "paperipystykorvaisten" omistajille kauhistus, mutta itse pidän sitäkin vain ihmismielen kummallisena oikkuna. : )

    • pentu harjoittelija?

      meillä jäädään myyräjahtiin kun pitäisi teeriä ja metsoja etsiä. Koira ehtii pienessä ajassa kaivaa itsensä päätä myöten ja joskus puolikroppaa myöten myyrän perässä multaan. Onhan se varmasti hauskaa, mutta parempi olisi jos mieluummin hankkisi sitä kunnon metsästyskokemusta eikä edelleen harrastaisi sitä pentuajan metsästystä/metsästysharjoittelua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      56
      2960
    2. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1477
    3. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      53
      1163
    4. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      63
      1063
    5. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      115
      957
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      950
    7. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      89
      872
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      31
      751
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      748
    10. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      40
      732
    Aihe