Pitäis aamulla puhaltaa?

tiiämitään.

Pef-mittariin mutta limaa tulee niin paljon että mittari menis tukkoon.
Vasta aloitettiin tarkkailu ja eka viikko menossa ja tokalla kokeilen ventolinon kanssa. Arvot olleet tilaamallani mittarilla siinä 300-500 kohdalla ja olen 35v mies 180cm nyt sain tk:sta toisen mittarin.
Siis mitä hyötyä puhaltaa mittari täyteen limaa? Parin tunnin niistämisen jälkeen voisin puhaltaa normisti kuten myös illalla.
Uteliaisuudesta otin annoksen ventolinoa vaikkei kai vielä saisi mutta se toimi todella loistavasti enkä edes muista koska olen hengittänyt näin vapaasti.
Tietysti noudatan lääkärin ohjeita ja alan täyttämään sitä lomaketta ensin ilman lääkettä vai saisiko sitä ottaa pahalla hetkellä ekalla viikolla?
Spirometriakaa ei ole vielä tehty.
En tiiä tämä on silti aika uus asia minulle joten tiedä mitä yritän tässä selittää?

5

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Astma/¤

      Täällä sama, kun olen kauheassa räkätaudissa..
      Puhallan ja limaa nousee!

      Toki se poistaa kaikki limat, kun puhaltaa joka on
      tietysti hyvä juttu, mutta vaikuttaahan tämä tosiaan
      mittaustuloksiin!

      On sulla ainakin alakanttiin nuo sinun aarvosi, koska itse puhallan samoin ja olen 27 ja 160cm!
      Nyt flunssassa puhallan ilmän lääkettä 300-350(välillähän tuo menee alle 300)
      Parimpina kausina puhallan sitten jo 450-480(jopa 500)

      Itse otan ventolineä tuplasti aina tarvittaessa ja se helpottaa!
      Jokainen itse tietää mikä on hyväksi!
      Ei siitä muuta haittaa ole,kuin se, että sydän saattaa jytkytellä enemmän!
      Sen kyllä kestää mielummin, kun ahistuksen joka ei ota loppuakseen!

      • tiiämitään.

        Eniten mulla harmittaa että piti kaksi vuotta taistella että alettiin tutkimaan tarkemmin mikä oikein vaivaa.
        Tyypillisesti ensin hoitona oli mielialalääkkeet ja rauhoittavat.
        Toisena aletttiin terapia ja yritin painottaa että vaivani ovat fyysisiä eikä perkele psyykkisiä.
        Nyt vähän aikaa sitten hermostuin ja lääkäri oli vähällä kutsua poliisit mutta käsitti lopulta että olen vain epätoivoinen ja turhaantunut.
        Väärinhän minä tein että aloin räyhäämään kun lääkärit ja hoitajat saavat muutenkin pelätä nykyaikana.
        Pyysin kyllä anteeksi mutta luulen että olen vähän aikaa tarkkailun alla.

        Aamun puhallukset 3*500.


    • HILJAAA

      NO HYVÄ SENTÄÄN, ETTÄ OLET NYT SELVINNYT LÄÄKKEENOTTOON JA TUTKIMUKSIIN. kYLLÄ SE SIITÄ. MUTTA PIKKUHILJAA

    • Oireeton astmaatikko

      Itselläni on ollut astmaa 8 vuotiaasta saakka ja saanut sen oireettomaksi.
      Enään ei tarvi syödä 2 antibioottikuuria ja kourallista kortisonia 2krt/vuodessa.
      Jatkuvalla ventolinekuurilla ja tulehdusta hillitsevällä olin.

      Juoksen nykyisin 1/2 marathoneja ilman mitään lääkkeitä ja puhaltelen 630-670 pef. Enään käytän 1kk:n lääkkeitä keväisin pahimpaan koivunkukinnan aikaan.

      Mitenkä siis hoidin astmani oireettomaksi?

      Ensinnäkin minulta poistettiin amalgaamipaikat, jonka jälkeen oloni parantui huomattavasti ja sain jättää jatkuvan kortisoni suihkeen pois.

      Jätin ruokavaliostani kaikki seuraavat limaa tuottavat ruoat pois:
      -valkoiset vehnäjauhot
      -kaikki maitotuotteet
      -valkoisen sokerin
      -pahinta on kermajäätelö

      Sitten muita (joillekin, riippuen astma tyypistä) astmaatikoille huonoja aineita ovat:
      -Kahvi & tupakka
      -Kaakao ja mustatee
      -Runsas suola
      -Käristetyt rasvaiset ruoat

      Lisäsin limaa poistavia ja keuhkoja vahvistavia ruokia:
      -Ohraa
      -Ruista
      -Sipulia&valkosipulia
      -Kaikenlaisia juureksi
      -Kanaa&tofua
      -Basillikaa
      -Cayannepippuria
      -Mustaa pippuria (kun ei ole tulehdusta)
      -Minttua ja piparminttua
      -Teen nenähuuhtelun, joka aamu se poista limaa. Jos on paljon limaa kannattaa juoda haaleaa vettä aamulla tyhjään vatsaan ja oksentaa limaa ulos laittamalla sormet kurkkuun.

      Tulehdusta hillitsen:
      -Inkiväärillä
      -Lakritsajuurella (joka poistaa myös limaa)
      -Kardemummalla (kolmesta edellä mainitusta voi tehdä aamuteetä)
      -Hunaja (joka on kerätty 100km omasta paikkakunnasta)
      -Kurkumalla joka on luonnon oma kortisoni
      -C-vitamiinilla ja antioksidanteilla
      -Hopeavettä voi valmistaa elektrolyysillä ja suihkuttaa keukoihin ja juoda, ohjeita löytyy netistä colloidal silver

      Lisäksi syön:
      -magnesiumi (yksi tärkeimmistä astmaatikolle)
      -kalsiumia
      -pii:tä

    • vettä ja saippuaa

      Mittarin voi hyvin pestä, joten antaa mennä vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1915
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1363
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1098
    Aihe