Tää on aika sekava, mut joo siis olen muuttamassa tai ajattelen ainakin niin ja asiasta on kyllä puhuttu äidin kanssa. Siis äitini on muuttamassa jonneki toiselle paikkakunnalle ja itse haluaisin jäädä tänne ja ajattelin muuttaa omaan kämppään mutta miten se onnistuu ? Ajattelin jotain yksiötä sellane pieni ja halpa ja olen vielä ysillä, mistä kaikista saan tukea ja saan vielä lapsilisän eli saanko asumistukuea? toimeentulotukea? opintotukea? En tiiä yhtään mitään joten auttakaa :)
15v ja omaan kämppään
annic
3
322
Vastaukset
- Kasva vielä
Kukaan ei ota 15 v asumaan yksinään saatika tekisi vuokrasopimuksen 15 v kanssa.Äitisi tietysti voi vuokrasopimuksen tehdä ei 15v lasta yksinään käppään asumaan huoli kukaan.
- dsdfsdfsfsfsfsfs
Tosiaan, 15 vuotias ei voi vielä lastensuojelulain mukaan asua yksin asunnossa.
- Odotappa vielä
Et sä mitään tukea saa mistään, kun olet sen ikäinen että vanhempiesi kuuluu elättää sut.
Jos äitis maksaa sun kulut ja hoitaa sun asiasi, kun et itse alaikäisenä pysty, niin sitten se voi onnistua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial341972Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651900Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3891807Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161258- 921123
Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip34980- 95775
Kiantama oy
Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.15708- 32684
Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise48683