Onko kenelläkään ollut sensori ihossa/nahassa, joka mittaa koko ajan verensokeria. Minulla on, huomenna se otetaan pois. Ruokapäiväkirjaa on myös pitänyt pitää ja merkitä siihen verensokerit. Mittaus ainakin 4 kertaa päivässä. Minun ongelmani on ollut se, että vuosikausia verensokerini hyppii miten sattuu, söin tai olin syömättä. Motivaatio siinä häviää, kun luulee syöneensä terveellisesti ja sitten aamusokeri onkin yli 13, joskus jopa yli 15. Lääkkeenä on tällä hetkellä (monasti vaihdettu) Janumet ja iltainsuliini Levemir 30 yksikköä. Kaiken lisäksi, jos annosta suurennetaan verensokeri on aamulla korkeampi. Kun sitten lasketaan, yhden, pari päivää se on alhaisempi, kunnes taas kohoaa. Diabeteshoitaja, sen paremmin kuin minäkään, ei olla päästy selville, mistä moinen johtuu, Nyt katsotaan mitä sensorimittaus kertoo.
Sensori?
6
691
Vastaukset
- Jan Stefan
Enpä ole moisesta härvelistä koskaan kuullutkaan. Mikä sen laitteen nimi tai merkki on. Kiinnostaisi hakea tietoa netistä.
- Energiajuomaviina
En ole minäkään nähnyt härvelistä juttua. Eräs syy sokerin heilahteluun on runsas viinan juonti. Aamulla sokeri on korkealla, vaikka söisi samoin kuin muutenkin.
- Joskus mitattu
Verensokerin sensorointia käytetään melko paljon jos sokeriarvot heilahtelevat ja halutaan jatkuvaa ympärivuorokautista verensokerimittausta. Nuo "härvelit" ovat olleet alkuaan sellaisia että anturi on kaapelin päässä ja anturi "ammutaan" vatsan rasvakerrokseen. Anturi mittaa koko ajan kudosnesteen soperipitoisuutta, joten se tulee vähän "jälkijunassa" todellisesta verensokerista (n. 10-15 minuuttia myöhemmin). Keräilylaite ei osaa itse määritellä oikeaa verensokeria ja siksi tehdään muutama mittaus vuorokaudesaa ja syötetään se keräilylaitteelle. Itse olen käyttänyt tällaista vanhempaa kaapelimallia pari kertaa. Uudempien laitteiden anturi lähettää 5 minuutin keskiarvolukeman radiosignaalina keräilylaitteeseen. Muutaman päivän mittauksen jälkeen anturi poistetaan ja keräilylaitteen tiedot puretaan tietokoneelle josta nähdään käyränä verensokeri koko sensoroinnin ajalta.
Laitteita on eri merkkisiä, en nyt muista minkä merkkinen oli tuo laite joka oli käytössäni. - ykköstyyppiläinen
Guardian REAL-Time on yksi härveli,
tässä tietoa http://www.medtronic-diabetes.fi/tuotetietoa/guardian-real-time/index.html
Samoin tuo ominaisuus on yhdistettynä ainakin yhteen insuliinipumppumerkkiin, joka on saman firman tuote.
Näin ainakin Suomessa, maailmalla voi olla muitakin. - rankkaa on
ykköstyyppiläinen kirjoitti:
Guardian REAL-Time on yksi härveli,
tässä tietoa http://www.medtronic-diabetes.fi/tuotetietoa/guardian-real-time/index.html
Samoin tuo ominaisuus on yhdistettynä ainakin yhteen insuliinipumppumerkkiin, joka on saman firman tuote.
Näin ainakin Suomessa, maailmalla voi olla muitakin.Taisi minulla olla tuo. Ainakin potilasohjeissa luki Medtronic. Itse laitettahan en edes nähnyt, kun diabeteshoitaja sen laittoi. Teippiä päälle. Hän myös otti sen pois. Muutaman päivän kuluttua kävin kuuntelemassa tuloksia. Aina syömisen jälkeen verensokeri nousi ja myös yöllä nousi, Ei käynyt kertaakaan matalissa. Nyt kokeillaan insuliinin nostoa pikkuhiljaa ja kun seuraavan kerran menen diabeteshoitajalle harkitaan ateriainsuliinia lisäksi. Jos siis verensokeri ei ole alentunut. Iltainsuliinin lisänä minulla on siis Janumet tabletit ja näyttäisi, että ne eivät pure!
- kannattaa kokeilla
Harrasta liikuntaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908627
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264788- 504248
- 623817
- 513226
- 503000
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452359Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382223