Melomaan Livojoelle

suosittelen

Suosittelen melontaretkelle Posiolta Livojärvestä lähtevää ja Pudasjärvellä Ii-jokeen yhtyvää 140 km pitkää Livojokea. Erittäin hyvä melontajoki esim. aloittelijoille ja perhemelontaan. Yläjuoksulla pitkästi erämaista luontoa ja paljon laavuja ja eräkämppiä. Keskivaiheilla ja lopussa joki seurailee maantietä ja on hyvin tavoitettavissa autolla.
Kalaa saa koko joen mitalta tosi hyvin, harri, taimen, ahven, haukia ja kirjolohta löytyy.
Kuivimpaan aikaan Heinä-, Elokuussa voi olla veden riittävyyden kanssa ongelmia, mutta jo pienetkin sateet pitävät joen pinnan siedettävällä tasolla.
Livojoesta löytyy myös vesiretkeilyopas, josta löytyy opasteet koskien vaativuudesta, majoittumisesta jne.

5

2196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • utelias

Hei,
      itsekkin olen ajatellut samaa. Kauanko sinulla meni aikaa? Meloitko kanootilla vai kajakilla. Millaisia yöpymispaikkoja reitin väliltä löytyy? Tiedoista kiittäen.

• Prijon

Olimme kajakeilla liikkeellä. Emme pitäneet kiirettä, mutta emme meloneet koko jokea kuin vain n. 90km Pärjänsuon risteykseen asti, aikaa kului 5 päivää. Kalastelimme paljon, varsinkin yläjuoksulla. Majoituimme teltassa, vaikka autiokämppiä ja laavuja oli suht. tiheässä, myös Metsähallitusen varauskämppiä olisi ollut tarjolla.
        Kannattaa hankkia Livojoen retkeilyopas siihen on merkitty kaikki laavut yms. Lisäksi siitä näkee mitä nähtävää löytyy ympäröivästä luonnosta. Esim jossain siellä yläjuoksulla jokeen yhtyi pienempi joki, jossa oli tosi hienot korkeat jyrkänne rannat.

• JAAAAA

HYVÄ HELPPO JOKI ALOTTELIJALLE JA KIIREETTÖMÄLLE MELOJALLE.AINUT PAHA PAIKKA ON KYNKÄÄNKOSKI MISSÄ ON PIENOINEN PUTOUS.ITSE OLEN MELONUT LIVOJOEN USEAMMAN KERRAN..

• pienet kirjaimet

Elä huuva!

• Anonyymi

Onko Livojoen melonnasta tuoreempia kokemuksia viime vuosilta, kun jokeen on tehty kutusoraikkoja? Pitääkö oppaan ohjeet reiteistä enää ollenkaan paikkaansa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      50
      3334
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      549
      2060
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1950
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      82
      1937
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1578
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1508
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1386
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1349
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1297
    10. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      48
      1210
    Aihe