Korkea verenpaine nuorella miehellä

rexroth83

Hei,

Olen 28 v mies. Elämäntavat kunnossa. Minua on puolisen vuotta lääkitty testosteronilla. Ennen aloitusta kärsin mm. mielialanvaihteluista, ajoittaisesta masennuksesta, vetämättömyydestä, muistiongelmista, paniikin tapaisista oireista.

Nyt nuo oireet ovat osittain lievittyneet, eivät vielä täysin poissa.

Tuota asiaa tutkiessa lääkäri kiinnitti huomiota myös verenpaineeseeni. Se oli aloitettaessa tuo hormonihoito n. 140/90 ja samoissa numeroissa mennään nytkin. Itsekin epäillyt verenpainetta. Oireita mm. ohimoissa tykytystä, ihme painetunteita päässä, ylös noustessa pientä huimausta yms.

VOi olla, että verenpainelääkitys tulee kyseeseen. Se ei minua sinänsä huoleta. Sen verta tässä elämässä on koettu noiden edellälueteltuiden oireiden vuoksi.

Se vaan kiinnostaa onko tuolla verenpaineenlääkityksellä positiivisia efekteja, jotka huomaan arjessani? mm. olen lukenut, että muisti ongelmat voivat johtua korkeasta verenpaineesta. Ne kun tuntuu aika vittumaisilta, kun tuntee ittensä tyhmäksi kun ei muista toisinaan ja saa asiasta huomauttamista. Muutenkin vireystaso vaihtelee.

Onko kokemuksia aiheesta?

6

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruokavalio.

      Ihan normaali verenpaine sinulla on.

      Tosin lääketeollisuuden mielestä se on korkea, jotta lääkkeet menee kaupaksi.

      Syöthän riittävästi kalaa tai hyvää kalaöljyä?

      Syöthän riittävästi D-vitamiinia?

      Syöthän riittävästi kasviksia?

      Panosta noihin edellisiin ja vähennä viljaa reilusti, niin saat olosi paremmaksi.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm


      Muista merisuola tavallisen sijaan.

    • rexroth83

      No joo. Enpä nyt sitten tiedä kuka on oikea sanomaan onko jokin viitearvo kenellekin sopiva. Jos näissä asioissa liikaa keskittyy salaliittoteorioihin, niin tule väkisinkin luulosairaaksi. Uskon että lääketeollisuus on hyvä bisnes, joo. Ja varmasti vääriäkin lääkityksiä on. Aika faktaa vaan on, että nykyihminen elää suurinpiirtein 80-vuotiaaksi vs. entisajan 30-40-vuotiaaksi, kun ei vielä ollut tätä turmeltunutta lääkebisnestä.

      Kyllä syön muutamia kertoja viikossa kalaa. Syön d-vitamiini lisää. Kasviksia aterioiden yhteydessä. Mielestäni pääsääntöisesti terveellisesti. Kohtuu vähän nopeita hiilihydraatteja.

      Varmasti elintavat vaikuttaa, mutta kai sekin mahdollisuus on, että joillakin painetaso on syntyjään haitallisen korkea. Aika vaikeaa jos joutuu liikaa stressaamaan syömisiä. Varmaan nostaa verenpainetta sellainen jos mitään ei uskalla laittaa suuhunsa tuntematta huonoa omaatuntoa oman kehonsa "tuhoamisesta".

    • ruokavalio.

      Vähennä suolaa ja liiku.

      Kyllä verenpaineesi on ihan normirajoissa, vaikka niitä rajoja koko ajan lasketaan.

    • ruokavalio.

      Tässä salaliittoa. Hyvää oppiaikaa.

      A-studio 28.9.2011
      Tekeekö lääketeollisuus terveistä sairaita?
      http://areena.yle.fi/ohjelma/2505
      Kesto vain 10 minuuttia.

      Lääkkeitä terveille

      TV1 La 01.10.2011 klo: 12.40


      Lääketeollisuus sanelee, mikä on sairaus ja miten sitä hoidetaan, väittää dokumentti. Lääkeyritykset ovat moninkertaistaneet tulonsa hyvin suunnitellulla markkinoinnilla ja keksimällä uusia sairauksia.

      Näkyy myös Yle Areenassa:
      http://areena.yle.fi/video/1317067219557

    • ruokavalio.

      Mistä on lääketiede tehty? Korruptiosta, roskatutkimuksista, laittomasta markkinoinnista ja monesta muusta – niistä on lääketiede tehty.

      http://www.magneettimedia.com/?p=7348

    • paine2

      Verenpainelääkityksestä on se hyöty, että stressitaso laskee kun ei tarvitse huolehtia milloin jokin sisäelin poksahtaa ;) Ja stressitason lasku laskee myös verenpainetta.

      D-vitamiini on mainio lisä, liikunta on tärkeää, mutta aina elintavat eivät riitä. Ei kaikki lääkitys ole pahasta ja hirveä mörkö.. mieluimmin syön lääkkeitä kuin kuolen ennenaikaisesti. Eläminen on kivaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4653
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe