Kaksi kertaa lyhyen ajan sisällä on tullut eteen tilanne, että puhelinnumero on vaihdettu, ja muutettu salaiseksi puhelinmyynnin vuoksi.
En oikein ymmärrä, mitä hyötyä on puhelimella, jonka numeroa ei tiedä kun harvat sukulaiset.
Näissä tapauksissa sain asiat hoidettua henkilökohtaisesti, kun matkaa ei ollut paljon.
Itse aina sanon, jos joskus soitetaan, että nyt ei ole aikaa, enkä ole kiinnostunut tuotteista, mitä ne sitten onkaan.
Puhelinmyyjiltä soittoja tulee korkeintaan kaksi kertaa vuodessa, niiden vuoksi ei kannata salaista ottaa, eikä muutenkaan pysty.
Onko se suurikin ongelma, puhelinmyynti
38
155
Vastaukset
- ...
En muista linkkiä. Olemassa paikka, minne ilmoittamalla puhelinmyynti kielletään muistaaksen kolmeksi vuodeksi kerrallaan. Koskee näit virallisia puhelinkauppiaita, elikkäs niillä piippaa estoa, jos yrittää kiellettyyn numeroon.
Mä nyt en muista, mikä se oli, KVG.
Mulla oli joskus sellanen esto.Nyt ratkaissut asian, että yleensä en vastaa tuntemattomiin numeroihin, tai jos yhtään haiskahtaa myyntipuhelulta, katkaisen samantien. Johtuu laiskuudesta, en ole viitsinyt googlata :D
Jos jollain muistissa linkki, kiinnostaa se vähän muakin, vaikka ei niitä myyntisoittoja kovin usein tulekkaan.
=DW=Mulle tulee niin vähän, ettei niiden vuoksi kannata estoja laitella.
Minä kyllä vastaan kaikkiin puheluihin, sitä varten puhelin on.- ...
rygseck kirjoitti:
tuolla olis -->
https://www.telemarkkinointikielto.fi/Ei toi.
Toi on maksullinen palvelu, olemassa ilmainenkin. Sillä oli joku hassu nimi, mutta se toimi ainakin aikanaan ihan täydellisesti. Pitänee sitten itekkin googlailla tässä, jos viitsii...
=DW=
- rygseck
Mä jopa joskus tilaan jonkun lehden =)
Eli, niin... eivät isommin häiritse minua.
Joskus tietty ku ootat jotain tärkeetä puhelua... nii voipi hieman häiritä, jos vielä kyseessä on joku oikein sitkeytetty tapaus.
Ai joo, lupasin sulle nätimmän hoitsun ku oot paremmassa kunnossa, olepa hyvä - tämän kanssa tulee jo juttuun, vai... =)
http://1.bp.blogspot.com/_koaH5ArK7TQ/SWDr8R495GI/AAAAAAAADAo/volJSjoELN0/S220/HoitsuMinusta tuntuu, että on hätävarjelun liiottelua, jos muutaman soiton vuoksi vaihtaa numeron salaiseksi.
On parempi olo, saa nähdä miten yöllä.
Joku neuvoi, että vastalypsettyä maitoa, se auttaa, miten lie, on tuolla hoitsulla vähän pienet, nuo maitorauhaset. Tämmöinen viiskymppinen, nimittäin mies, tarvii jo aika paljon. Eikä sitä tarviis lypsää ensin. Luulisin, että suurempi terveysvaikutus, kun sitä sillä lailla luonnonmukaisesti. Tarkemmin ajateltuna paljonkin suurempi.- rygseck
k-kotton kirjoitti:
Minusta tuntuu, että on hätävarjelun liiottelua, jos muutaman soiton vuoksi vaihtaa numeron salaiseksi.
On parempi olo, saa nähdä miten yöllä.
Joku neuvoi, että vastalypsettyä maitoa, se auttaa, miten lie, on tuolla hoitsulla vähän pienet, nuo maitorauhaset. Tämmöinen viiskymppinen, nimittäin mies, tarvii jo aika paljon. Eikä sitä tarviis lypsää ensin. Luulisin, että suurempi terveysvaikutus, kun sitä sillä lailla luonnonmukaisesti. Tarkemmin ajateltuna paljonkin suurempi.Jännä juttu...
Netissä ei oo yhtään kuvaa isotissisistä hoitsuista :O
Pahoittelen ;D
Kiva kun voit jo paremmin, hiukan jo huoletti noi sun oireet... :( rygseck kirjoitti:
Jännä juttu...
Netissä ei oo yhtään kuvaa isotissisistä hoitsuista :O
Pahoittelen ;D
Kiva kun voit jo paremmin, hiukan jo huoletti noi sun oireet... :(Et uskokaan, miten pahat ne oli, nimittäin ne lihaskrampit. Veti ihan jumiin, pystyny kävelemään.
- rygseck
k-kotton kirjoitti:
Et uskokaan, miten pahat ne oli, nimittäin ne lihaskrampit. Veti ihan jumiin, pystyny kävelemään.
Kantsisko sun vaikka kysyä lääkäriltä, olisko niille jotain tehtävissä... ei tää varmaan sun viimenen lentsu ollu, mut ties vaikka seuraava onkin, jos oikeesti noin pahaks menee... :(
*niisk*
- Rattus sp.
Soittoja tuli sen verran runsaasti, että otin soitoneston. En myöskään halunnut ulkomailla oleskeluaikana maksaa puhelinmyyjiltä vastaanotetuista puheluista. En voinut olla myöskään vastaamatta, sillä minulle saattoi tulla minulle tärkeitä puheluita vieraista numeroista.
Kerran ärsyynnyin Tapiolan puhelinmyyjään niin paljon, että siirsin metsävakuutukseni toiseen yhtiöön. Kai se oli sen puhelun tarkoitus ;)?Jotenkin tuntuma, että nämä, jotka oli ottaneet salaisen, ovat hyvin ystävällisiä ihmisiä, eivätkä tohdi suoraan sanoa, että ei kiinnosta.
Liökkö sitten puhelinmyyjillä ruksi-systeemi, jossa ruksaavat potentiaaliset asiakkaat.
Näin minä sen ymmärrän.- kjbhuöo8iuh
k-kotton kirjoitti:
Jotenkin tuntuma, että nämä, jotka oli ottaneet salaisen, ovat hyvin ystävällisiä ihmisiä, eivätkä tohdi suoraan sanoa, että ei kiinnosta.
Liökkö sitten puhelinmyyjillä ruksi-systeemi, jossa ruksaavat potentiaaliset asiakkaat.
Näin minä sen ymmärrän.Ei pidä paikkaansa, ainakaan meikäläisen kohdalla. Olen joka kerta tehnyt hyvin selväksi, ettei ole aikomustakaan ostaa puhelinmyynnistä yhtikäs mitään. Soitot ei ole ainakaan vähentyneet.
- Rattus sp.
k-kotton kirjoitti:
Jotenkin tuntuma, että nämä, jotka oli ottaneet salaisen, ovat hyvin ystävällisiä ihmisiä, eivätkä tohdi suoraan sanoa, että ei kiinnosta.
Näin minä sen ymmärrän.Olen ystävällinen, mutta olen ottanut linjan jo kauan aikaa sitten, etten osta mitään. Sen jälkeen, kun yksi epärehellinen puhelinmyyjä laittoi minulle tulemaan lehden, vaikka en edes tilannut sitä. Sain selvitettyä sen ja samainen yksilö oli tehnyt sitä muillekin asiakkaille.
Rattus sp. kirjoitti:
Olen ystävällinen, mutta olen ottanut linjan jo kauan aikaa sitten, etten osta mitään. Sen jälkeen, kun yksi epärehellinen puhelinmyyjä laittoi minulle tulemaan lehden, vaikka en edes tilannut sitä. Sain selvitettyä sen ja samainen yksilö oli tehnyt sitä muillekin asiakkaille.
Sen olen minäkin kuullut, että jos on erehtynyt niinsanotun ilmaisen näytenumeron tilaamaan, niin vaikeampi on saada tilausta katkaistua.
Sekin auttaa, kun vastaa, ettei niini tyhmiltä kannata tilata mitään, joka ilmaiseksi tavaraa jakaa, jos ne mainostaa jotain ilmaiseksi.- Rattus sp.
k-kotton kirjoitti:
Sen olen minäkin kuullut, että jos on erehtynyt niinsanotun ilmaisen näytenumeron tilaamaan, niin vaikeampi on saada tilausta katkaistua.
Sekin auttaa, kun vastaa, ettei niini tyhmiltä kannata tilata mitään, joka ilmaiseksi tavaraa jakaa, jos ne mainostaa jotain ilmaiseksi.Tämä puhelinmyyjä sai kyllä rikossyytteen eli ei mikään ilmaisnäytejuttu. Minun kohdalleni osui tämänkaltainen tapaus.
- ...
ROBINSON
http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoituspalvelu
Pitäis toimia, tässä kun löydän kännykän jostain, pitänee yrittää tehdä tuo, kun kerran mielessä...
=DW=- ...
Joop.
Palvelu toimii arkisin 08.00 - 18.00 välisenä aikana. Maksaa puhelun hinnan 39 senttiä/ puhelu, ei muita kuluja.
Numero:
0600 13404
=DW= - rygseck
... kirjoitti:
Joop.
Palvelu toimii arkisin 08.00 - 18.00 välisenä aikana. Maksaa puhelun hinnan 39 senttiä/ puhelu, ei muita kuluja.
Numero:
0600 13404
=DW=Mihin kaikkeen toi sitten pystyy ?
- ...
rygseck kirjoitti:
Mihin kaikkeen toi sitten pystyy ?
KVG
=DW=
- #%FDB¤Q#"%R¤#
Hah-hah, vai kaksi kertaa vuodessa. Kaksi kertaa viikossa lähempänä totuutta, ainakin meikäläisen kohdalla.
Ja jumalauta kun se puhelu tulee, olen juuri kastanut maalipensselin - mihin sen paan, revin sitten tiukkoja kumihanskoja käsistä, että saan hengityssuojaimen pois päästä. Niin, ja se puhelinkin on vielä tuolla alhaalla. Kun vihdoin pääsen vastaamaan ja siellä onkin jo p.....een lehtimyyjä tai kanavapaketin tai kännykkäliittymän kaupustelija, meinaa keittää. Tai sitten se puhelu tulee kesken suihkun, tai kesken paskalla olon. Tai sitten kun puhelimen akku vetelee viimesiään, eikä olla latauspaikalla. Kyllä on monta kertaa ollut mielessä puhelinumeron vaihtaminen salaiseksi. Niin paljon v.....aa nuo puhelut, että vaikka oikeasti jonkin lehden tilaisinkin tms. en piruuttankikaan tee sitä puhelinmyyjien kautta.Tuo on oikein. En minäkään tilaa puhelinmyyjiltä mitään, koska kaikki, mitä tarviin saan muutenkin.
Tuota en ymmärrä, kun oon ajatellut, että olen niin tyly, mutta ei näy pitävän pakkaansa.
Liekkö asuinalueella jotain merkitystä.- #%FDB¤Q#"%R¤#
k-kotton kirjoitti:
Tuo on oikein. En minäkään tilaa puhelinmyyjiltä mitään, koska kaikki, mitä tarviin saan muutenkin.
Tuota en ymmärrä, kun oon ajatellut, että olen niin tyly, mutta ei näy pitävän pakkaansa.
Liekkö asuinalueella jotain merkitystä.Tiedä häntä, mistä johtuu, että joillekkin niitä soittoja tulee enempi kuin joillekkin muille. En silti ole puhelinmyyjille tyly ollut, saati ilmaissut v...tustani mutta kuitenkin selvästi ilmaissut, etten osta puhelimessa yhtään mitään.
#%FDB¤Q#"%R¤# kirjoitti:
Tiedä häntä, mistä johtuu, että joillekkin niitä soittoja tulee enempi kuin joillekkin muille. En silti ole puhelinmyyjille tyly ollut, saati ilmaissut v...tustani mutta kuitenkin selvästi ilmaissut, etten osta puhelimessa yhtään mitään.
Jotenkin vaan tuntui, että mitä järkeä tässä on, kun jouduin ajelemaan autolla kymmeniä kilometrejä, että sain asiat hoidettua, kun numero oli muutettu salaiseksi.
Miten sen nyt ottaa! Voihan tilanteesta kehittää pientä hupiakin kuten kaverini. Puhelin pirisee, kaveri vastaa nimellään ja sitten:
- XX YY-firmasta hyvää iltaa! Onko teillä hetki aikaa?
- Kyllä vaan!
- Hienoa! Minulla olisi myynnissä aivan ainutlaatuinen uutuus....blaablaaa...todella edulliseen hintaan...blaablaa....
- Kuulostaa TODELLA houkuttelevalta, mutta suonet anteeksi täytyy käydä nostamassa kattila liedeltä! Palaan hetken päästä niin jutellaan lisää!
Kaveri palaa puolen tunnin päästä puhelimeen, mutta siellä ei ole ketään! Hätäisiä nuo puhelinmyyjät! :))
Lisää kikkoja puhelinmyyjästä eroonpääsemiseksi!
http://forums.offipalsta.com/archive/index.php/t-7695.htmlJosku vuosia sitten nuori nainen kauppas lyhyitä kalsareita, pelkällä postimaksulla.
Minä kysyin, että pöljäkö oot, vai pöljänäkö minua pidät..
loppu siltäkin kaupantekointo.
Nykyisin lehtimyyjistä pääsee aika helposti eroon.. ehkä soitotkin harvenneet.
Ensin en koskaan kuule, kuka ja mistä soittaa, puhuvat niin nopeasti, varmistan.. sitte kerron, että lehtiä tulee jo enemmän kuin ehtii lukea, ei kiitos lisää..
Ärsyttää se tyyli millä aloittavat, ikään kuin sais jotain ilmasin, kiitoksena, jos on vuosikausia aiemmin pätkän jotain lehtee tilannu.
Puhelinliittymä -kauppiaat on luku sinänsä.. joskus tullu kuva, että soittaja sieltä, jossa oma liittymä on. He vasta nopeasti itsensä ja firmansa esitteleekin..
Mutta numeroa en heidän takia menisi vaihtaan.
Hyvä, jotta sulla olo jo parempi :)En tiedä, onko operaattoreissa väliä, Toinen aloituksessa olleista oli Soneran asiakas, ja toisella myös Ainakin Soneralta lähtöisin oleva numero.
Minulla on Elisdan liittymä, oikeestaan kaksi.
Luulisin puhelinmyynnin olevan ohimenevä ilmiö.
Kun aika moni tuntuu olevan kurkkua myöten täynnä.
En tiedä nyt, mutta aiemmin oli kylällä liike, josta voi tilata ihan minkä lehden hyvänsä.
Vaikka en ole milloinkaan tupakoinut, niin keuhkot ei ole niin hyvässä kunnossa.
Kun jotain tulee, niin vaikutus tulee nopeasti ja kovaa.k-kotton kirjoitti:
En tiedä, onko operaattoreissa väliä, Toinen aloituksessa olleista oli Soneran asiakas, ja toisella myös Ainakin Soneralta lähtöisin oleva numero.
Minulla on Elisdan liittymä, oikeestaan kaksi.
Luulisin puhelinmyynnin olevan ohimenevä ilmiö.
Kun aika moni tuntuu olevan kurkkua myöten täynnä.
En tiedä nyt, mutta aiemmin oli kylällä liike, josta voi tilata ihan minkä lehden hyvänsä.
Vaikka en ole milloinkaan tupakoinut, niin keuhkot ei ole niin hyvässä kunnossa.
Kun jotain tulee, niin vaikutus tulee nopeasti ja kovaa.Mä noista puh.liittymäkauppiaista.. Itellä DNA, jostain Saunalahdelta on soitettu, että sullahan on se Onni -liittymä, mitä jos vaihdetaan, ja saat ilmaista puheaikaa, ja ties mitä luvattu. Niin vasta hetken päästä käyny selville, että soitto ei tuukaan DNA:lta.
Eli ihan eri asiaa tuossa lopussa yritän selittää :)
Mä ilmoitin sinne jonnekin mitä en enää muista ettei mulle tartte soitella.
Se tehos.
Mua ne kyllä jallitti silloin aikoinaan tosi paljon.
Siihen aikaan tilailin kaikkia lehtiä.
Sitten tein stopin sekä lehtien tilailulle että sille soittelulle.
Nyt ei tule kun ilmaislehti.
Jos tulee eteen jonkun lehti minkä haluan itselleni niin ostan sen tai käyn lukemassa kirjastossa.
Riippuu kuinka mielenkiintoinen juttu on.Luulisin, että yksi syy on, jos tilaa. Silloin ne pistää numeron osastoon, potentiaalinen asiakas. Voi olla muitakin.
Kyllä puhelinmyyjistä pitäs päästä muuten eroon, kun vaihtaa numero salaiseksi.
Joskun huvikseni intin jehovalaisten kanssa, vaikka en uskonnosta ymmärrä yhtään mitään. No nehän pani minut varmaan jollekkin listalle, kun ne alkoi hyppäämään joka viikko. Kyllä niille piti alkaa ynseillä, että lopettivat. Nyt ei niistäkään ole haittaa.
Kyllä minusta on oikein, jos ei asia mene muuten perille, niin pitää sanoa sen verran tiukasti, että menee.
Turhaan sitä kohtelias yrittää olla, jos kohteliaisuutta käytetään hyväksi.
- naapurin eki
Tälläisten entisten koulukiusaajien on syytä muistaa että liika vittuilu voi karkottaa nämä kohteet kun mikään ei velvoita alvariinsa sulle soittelee.
Siksi on hyvä välillä näytellä olevansa kiinnostunut ja keksiä tekosyitä, kuten että sossupäivä on vasta ensviikolla joten palataan asiaan sitten.
Myöskin oman puh.numeronsa jakaminen kaikkiin mahdollisiin suoramarkkinointi puljuihin edesauttaa sitä että ohjelmaa ja vittuilunkohteita riittää jo aamusta lähtien, varsinkin jos muistaa laittaa siihen puh.numeronsa jatkeeksi "vastaanottoajan" kuten vaikka klo: 08.00-23.00.
Kannattaa myös muistaa että tässä asiassa on suuri kaunista koska,
jos lafkassa on vaikka 20-30 puhelinmyyjä niin yhden tai kahden loukkaantuminen ei tunnu vielä missään, ja nekin sitäpaitsi unohtaa missä numerossa se yks mulkku päivystää.On se näkökanta tuokin. Hyvä, että joku pulustaa tätä puhelinmarkkinointia.
Taitaa olla aika harvassa ne.
Jonäiden keskusten toiminta on kyseenalaista.
Nämä hyökkää sutena paikalle, kun pienessä kunnassa isompi tyäöllistäjä lopettaa.
Kunta hätäpäissään antaa tilat, maksaa muutaman kuukauden vuokran siitä hyvästä, että nämä palkkaavat likimain orjatyövoimaa.
Keskus pyörii niin kauan, kun alkaa vuokranmaksu, Silloin yritys pakkaa kimsunsa ja kamsunsa, ja etsii uuden kunnan.
Itse asiassa inspiroiduin tässä ketjua luettuani tilaamaan tuon puhelinmarkkinointikiellon. On sieltä myyntipuolelta oltu ei kiitos -vastauksista huolimatta sen verran sitkeitä että jos tämä nyt sitten auttaisi ymmärtämään paremmin.
En minä ollut aiemmin tuosta kuullutkaan. Tieten, jos ongelma olisi todellinen, olisi tuosta enemmän tietoa.
Nämä, joita aloituksessa tarkoitin, ovat vanhoja, jo huonokuntoisia ihmisiä, joten ei varmaan heilläkään noista estoista tietoa ollut.
Ei niillä soittajilla kadehdittavat olot ole. Mutta kun kylänraitilla on kauppoja, joissa on tavaraa enemmän, mitä tarvii, niin en ymmärrä koko puhelinmarkkinoinnin ideaa.
Tilanne on kyllä aika lailla rauhallisempi kuin joitain vuosia sitten, jolloin työpuhelimeen saattoi tulla useita markkinointipuheluja päivässä. Silloin sitä oppi aika tylyksi niiden kanssa, eli "ei ehdi nyt- ja luuri korvaan".
Ongelmista tätä nykyä sieltä pienimmästä päästä.Tuntuu, että vanhat, hyväntahtoiset ihmiset on hätää kärsimässä näiden lipevän-agressiivisten puhelinmyyjien kanssa. Tuota konstia minäkin olen käyttänyt, monesti ihan aiheesta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk295418Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin133118Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_161302Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.511283Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231154PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1501040Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport43959- 125938
- 37844
- 142763