Kärsin yksinäisyydestä ja päätin muutama vuosi sitten alkaa etsimään uusia ihmisiä elämääni. Kanavaksi valitsin seurakuntaelämän. Olen uskova ja seurakunnissa tutustuminen ainakin jollakin tasolla on kohtalaisen helppoa, koska samat naamat kokoontuvat viikoittain yhteen ja tässä sitten pikkuhiljaa pari sanaa vaihtaessa voi tutustua syvemminkin. Onhan usko jo yksi yhdistävä tekijäkin.
Toki koin joitakin pettymyksiäkin, pahojakin, ihmisten suhteen, mutta nyt olen löytänyt ainakin yhden hyvän ja aidon uuden ystävän. On toinenkin henkilö, joka vaikuttaa huipputyypiltä ja josta on "odotukset korkealla". Heille voin soitella ja nähdä, pyytää mukaan tapahtumiin jne. Voin olla oma, aito itseni ja koen että meillä synkkaa.
Lisäksi olen saanut paljon kavereita ja tuttavia, joita näkee näissä tilaisuuksissa ja joiden kanssa voi jutella enemmän tai vähemmän tavatessa.
Suosittelen seurakuntia uusiin ihmisiin tutustumsen väyläksi, ainakin uskoville tai uskon asioista kiinnostuneille.
Muille jokin muu kerho tai keskusteluklubi, kirjallisuuspiiri tms. jossa samat ihmiset kokoontuvat säännöllisesti olisi ihanteellinen tapa yrittää tutustua uusiin ihmisiin.
Ainakin se, että tekee asiantilalleen jotakin, auttaa.
Päätin tehdä asialle jotakin
:P
0
266
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931402
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138903- 85862
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52781- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253657Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä321616Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7605Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55599- 53594