Kärsin yksinäisyydestä ja päätin muutama vuosi sitten alkaa etsimään uusia ihmisiä elämääni. Kanavaksi valitsin seurakuntaelämän. Olen uskova ja seurakunnissa tutustuminen ainakin jollakin tasolla on kohtalaisen helppoa, koska samat naamat kokoontuvat viikoittain yhteen ja tässä sitten pikkuhiljaa pari sanaa vaihtaessa voi tutustua syvemminkin. Onhan usko jo yksi yhdistävä tekijäkin.
Toki koin joitakin pettymyksiäkin, pahojakin, ihmisten suhteen, mutta nyt olen löytänyt ainakin yhden hyvän ja aidon uuden ystävän. On toinenkin henkilö, joka vaikuttaa huipputyypiltä ja josta on "odotukset korkealla". Heille voin soitella ja nähdä, pyytää mukaan tapahtumiin jne. Voin olla oma, aito itseni ja koen että meillä synkkaa.
Lisäksi olen saanut paljon kavereita ja tuttavia, joita näkee näissä tilaisuuksissa ja joiden kanssa voi jutella enemmän tai vähemmän tavatessa.
Suosittelen seurakuntia uusiin ihmisiin tutustumsen väyläksi, ainakin uskoville tai uskon asioista kiinnostuneille.
Muille jokin muu kerho tai keskusteluklubi, kirjallisuuspiiri tms. jossa samat ihmiset kokoontuvat säännöllisesti olisi ihanteellinen tapa yrittää tutustua uusiin ihmisiin.
Ainakin se, että tekee asiantilalleen jotakin, auttaa.
Päätin tehdä asialle jotakin
:P
0
267
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1062195- 103886
- 64791
- 46790
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???21706Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha511693Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76630- 63594
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23570- 57551