Harrikat ovat siisteimpiä pyöriä, mutta miksi niin tehottomia?

Intruder125

Miksi harrikoista piti tehdä niin tehottomia!? Täysin järjetöntä. Harrikat ovat kaikkein siisteimpiä moottoripyöriä joita on olemassa, ja ne olisivat siltikin yhtä siistejä vaikka niissä olisi enemmän tehoa. Miksei vaikka Fat Boy:n viritysastetta ole tehty vähän korkeammaksi että olisi 56 kW:een sijasta 90 kW? Äänet olisivat edelleenkin samat siistit matalat mörinät. Esimerkiksi Buelleissa on paljon korkeapi viritysaste kuin harrikoissa mutta kuitenkin ihan samanlaiset äänet kuin harrikoissa. Toki on joku V-Rod mutta se ei ole ulkonäöltään niin siisti kuin vaikka Fat Boy tai joku tuommoinen muu klassinen true harrikka. Eli siis kertokaa te miksei noihin harrikoihin ole tehty korkeampaa viritysastetta. Mitään siinä ei olisi hävitty. Luulisi että pyörät päin vastoin myisivät enemmän. Komea siisti prätkä, siisteillä äänillä, ja kulkeekin hyvin. Eipä tarvitsisi kenenkään kuulla vittuilua siitä että pyörä on laiska tms.

152

8814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nhyutrsd

      En sanoisi siisteimpiä, mutta kylläkin tehottomampia, Japsin on siistejä esim xjr, zrx, zx, z900 jne.

      • Kyykkytryffeli

        zzr, rxf, rgs, zx, zrgxwq ja muut muovimopot ovat yksiä veetun TUPPERWARE-kuppeja :D!!!!! Ne voi vinguttaa suoraan muovinkeräyspisteeseen. Mihin teillä on kiire, jos "tehottomalla" mopolla ei kerkeä? Mä menen lentokoneella, jos tulee kiire lähteä lujaa jonnekin - tampiot.


      • sdsdsada

        Muovimopoja? HD Road Kingin muoveista saa muovit 3 japanilaiseen.


      • Lätkä_60
        sdsdsada kirjoitti:

        Muovimopoja? HD Road Kingin muoveista saa muovit 3 japanilaiseen.

        Tuota, pitäisikö tuulensuojaplexi tehdä raudasta? Vai mitä tarkoitat? Road King on kyllä rautaa, katsokaa rekisteriotteen kertomaa painon suhteen.


      • lsiwioawl
        Kyykkytryffeli kirjoitti:

        zzr, rxf, rgs, zx, zrgxwq ja muut muovimopot ovat yksiä veetun TUPPERWARE-kuppeja :D!!!!! Ne voi vinguttaa suoraan muovinkeräyspisteeseen. Mihin teillä on kiire, jos "tehottomalla" mopolla ei kerkeä? Mä menen lentokoneella, jos tulee kiire lähteä lujaa jonnekin - tampiot.

        Läskipää 70-luku meni jo, nykyään on olemassa muitakin mp merkkejä.


      • Anonyymi

        Eikös ne homppeleitten pyöriä


    • hdhdhdhdh

      Miksi muuttaa myyvää pyörää niinkauan kun pelkkä nimi tankissa riittää?
      No ajat muuttuu , iso laiva kääntyy hitaasti.........siihen asti ajellaan ns. power cruisereilla nousevan auringon maasta !

    • anttriumph

      Triumph Rocket ainoa power cruiseri, ei kylläkään tule Japanista

      • thailand

        nimim.anttitriumph niin triumph rocket ei tule japanista,vaan thaimaasta.tätä et sitten viitsinyt kuitenkaan kertoa!?


      • boss hoss!

        triumph rocket on mopo.BOSS HOSS on powercruiseri!!!!


      • buahaha boss

      • bissaliisahossi

        Boss hoss ei ole harrikka.Kyllä silläkin ehtii paikasta toiseen mutta kevyemmät vie voiton siitäkin.Hossi on pelkkä elvistelymopo.


    • HD...

      Koska korkea viritysaste kuutiotilavuuteen olisi pois kestävyydestä ja alaväännöstä. Niinhän se on kyykkypyörienkin kanssa, tasapainoilua tehon ja alaväännön kanssa. Moni ison harrikan omistaja(kuten minä) ei halua moottoripyörää jonka moottori kiertää lähellekään 8000rpm. Suuremmalla kuutiotilavuudella saadaan lisää tehoa ja alavääntöä ilman tasapainoilua tyhjäkäynniltä huippukierroksille asti ja vielä pienemmällä bensan kulutuksella. Rahalla saa harrikoihinkin tehoa jos se niin tärkeä asia on joillekkin. Suurinosa harrikan omistajista kuitenkin ovat sitä mieltä että ei tarvitse olla paljoa tehoa vaan he haluavat parempaa vääntöä. Eipä ole siis ihme miksi harrikoissa vääntö on paljon suurempi kuin teho, kun taas kyykyissä on teho suurempi kuin vääntö.

      2012 vuoden fat boyssa on tehoa sen 62kw. Ei se paljoa ole mutta kuten sanoin, rahalla sitä tehoa saadaan lisää. Tässä harrikan moottorien valmistaja jättää tavallaan valinnan varaa harrikan omistajille ja tuleville ostajille. Ne jotka haluavat lisää tehoa niin he sitten virittävät moottoria perinteisen pienen virityksen(avarammat pakoputket ilmanpuhdistin seosten säätö) lisäksi nokka akseleilla ja muilla virityksillä. Valinnan varaa on virityksessä melkein rajaton määrä. Kun taas ne(kuten minä) jotka haluavat moottoriin vain maltillisen määrän lisää tehoa ja tuplasti parempaa alavääntöä tekevät vain ne perus pikku viritykset eli avarammat pakoputket ilmanpuhdistin seosten säätö (ruiskuissa yleensä power commander tai super tuner).

      Moottorinkin voi harrikoista vaihtaa, vaihtoehtoja ovat screaming eagle, s&s, merch, ultima. S&S:sän ja ultiman moottorit ainakin ovat korkeaviritteisempiä kuin harrikan omat moottorit. Nämä moottorit ovat niin sanottua bolt-in tyyppiä. Eli harrikan omaa vaihtestoa ei vaihdeta, ainoastaan vain moottori vaihtuu ja uuden moottorin pitäisi mennä ongelmitta paikalleen vaihtestoon ja runkoon ilman muutoksia.

      Esim .Ultima 96 moottori(suunnilleen saman kokoinen kuin harrikan twincam 96, 1584cc) 100hv tehoa luvataan vakiona takarenkaalta vs harrikan oma moottori 62-65hb takarenkaalta vakiona.

      • HD...

        Päivityksenä revtech moottorit joita voi myös vaihtaa harrikan oman moottorin tilalle.

        Tehoa heikentävät asiat uudempien harrikoiden moottoreissa ovat pääasiassa pielessä olevat vakio polttoaineseoksen säädöt, vakio pakoputkisto,vakio ilmanputsari, vakio nokka-akselit. Koskee erityisesti twincam 96, twincam 103, twincam 110.

        Sportstereihin on ulkomailla myynnissä 1250cc virityssarjoja joiden avulla teho on lähes V-rodin verran. Myös sportstereihinkin on vaihtoehtoisia moottoreita.


      • Olivat testissä
        HD... kirjoitti:

        Päivityksenä revtech moottorit joita voi myös vaihtaa harrikan oman moottorin tilalle.

        Tehoa heikentävät asiat uudempien harrikoiden moottoreissa ovat pääasiassa pielessä olevat vakio polttoaineseoksen säädöt, vakio pakoputkisto,vakio ilmanputsari, vakio nokka-akselit. Koskee erityisesti twincam 96, twincam 103, twincam 110.

        Sportstereihin on ulkomailla myynnissä 1250cc virityssarjoja joiden avulla teho on lähes V-rodin verran. Myös sportstereihinkin on vaihtoehtoisia moottoreita.

        virittäneet harrikan 120 hevosvoimaiseksi. Tuo virityspaketti asennettuna maksoi 10 000 euroa!!! Kertoo jotain siitä,että kyllä siinä Hoodeessä on moni muukin asia pielessä kuin nuo mainitsemasi. Tokihan alkuperäinen takapyöräteho tuplaantui mutta silti. Oli jossain mp-lehdessä viimevuonna tuo Customitesti.


      • HD...
        Olivat testissä kirjoitti:

        virittäneet harrikan 120 hevosvoimaiseksi. Tuo virityspaketti asennettuna maksoi 10 000 euroa!!! Kertoo jotain siitä,että kyllä siinä Hoodeessä on moni muukin asia pielessä kuin nuo mainitsemasi. Tokihan alkuperäinen takapyöräteho tuplaantui mutta silti. Oli jossain mp-lehdessä viimevuonna tuo Customitesti.

        Niin, kaltaisesi teinin mielestä yli 3 sekunttia on liian hidas kiihtyvyys moottoripyörälle. Kunhan mainitsin nuo jutut ihan muuten vaan. Mutta aja sinä sitten sillä moottoripyörällä millä haluat sitten kun joskus saat hankituksi moottoripyöräkortin mopokortin sijasta.

        Hyvä vain että suurinosa vauhtipelleistä pysyy poissa harrikoista. Onpahan suurempi mahdollisuus saada ostettua hyväkuntoinen ja pitkään kestävä, oikein kohdeltu harrikka käytettynä.

        Vakio 2012 HD switchback 1690cc. Videossa on myös kiihtyvyyskin mainittu:
        http://www.youtube.com/watch?v=OMbO88ZJJf4


    • heebo 2

      mitäs jos opettelisit tekniikkaa vaan senverran,että osaisit laittaa pyörän kulkemaan? osta vaikka viila ensalkuun.

      • ammmattikoulu

        menisit nyt sinne peruskouluun, etkä tulisi tänne miesten joukkoon


    • skyhighway

      Miksi niissä pitäisi olla tehoa enemmän?
      Moottoripyörä hakkaa alitehoisenakin aina auton.
      Se siitä ohituksesta.
      Ja on olemassa tehokkaita moottoripyöriä, mutta ne ei ol harrikoita.
      Miksi siis kaikkien pitäisi asettua samaan muottiin?

      Niin tietysti unohdin sanoa, että ne tehokkaat harrikat on siellä kiihdytys- ja nopeusajoissa, eivät katuajossa.
      Vaikka kyllä niitä kaduiltakin löytyy sä et vaan ole huomannut....screamin eagleja

    • pooower

      Juuri näin,viritys rumbaan lähtiessä saa sitten rakentaa koko pyörän uusiksi,miksei osta heti tehokkaampaa jos tehoja hakee,sitäpaitsi silloinhan se kestää "normiajoa" loputtomiin kun rakenteet kummiskin mitoitettu noitten huipputehojen suhteen ja ajokokemuskin nousee luokkaa paremmaksi kun jotain tapahtuukin tuppea kääntäessä.

      • paksupekka

        Miksi helvetissä pitäisi olla vielä enemmän tehoa? Omassa vakio Fat bobissa mittari näyttää hetkessä 150 km/h ja se on liikaa. Tuuli iskee rintaan, hirvi saattaa hypätä eteen ja maisemat vilisee silmissä. Parasta on 80-90km/h rento vauhti.


    • Ennemminkin

      Customi ja chopperit antavat ajonautinnon erilailla kuin sporttipyörät. Ennemminkin ihmetyttää, miksi jotkut yrittävät tehdä ja tekevät HD:sta mahdollisimman tehokkaan, kun kys ei ole kuitenkaan sporttipyörästä, jolla nautittaisiin sporttisesta ajamisesta, vaan rakenteeltaan cruisailupelistä.

      • aadeehoodee

        Kyllä se alavääntö on mannaa! Mulla sattuu tällä hetkellä olemaan perusnakupyörä, joka kiertää 12000 rpm mutta harvoin ylittyy ajellessa 6000...... Kyllä se niin on (mielestäni), että unelmapyörä on : matalaviritteinen ja iso kone perusnakupyörän rungossa, esim. CB1300 ! Eivät kaikki, esim. minä eivät pidä noiden HD-tyyppisten pyörien ulkonäöstä ja ajoasennosta yms.


      • eituuuhdta
        aadeehoodee kirjoitti:

        Kyllä se alavääntö on mannaa! Mulla sattuu tällä hetkellä olemaan perusnakupyörä, joka kiertää 12000 rpm mutta harvoin ylittyy ajellessa 6000...... Kyllä se niin on (mielestäni), että unelmapyörä on : matalaviritteinen ja iso kone perusnakupyörän rungossa, esim. CB1300 ! Eivät kaikki, esim. minä eivät pidä noiden HD-tyyppisten pyörien ulkonäöstä ja ajoasennosta yms.

        Niin miksi laiska hd ja kone auki 30-60tkm kun voi huolettakin ajella ,komeita kyllä
        nuo muutamat isoimmat mallit,muut kun pappatunturin selkään istuisi.


      • Ouraska
        aadeehoodee kirjoitti:

        Kyllä se alavääntö on mannaa! Mulla sattuu tällä hetkellä olemaan perusnakupyörä, joka kiertää 12000 rpm mutta harvoin ylittyy ajellessa 6000...... Kyllä se niin on (mielestäni), että unelmapyörä on : matalaviritteinen ja iso kone perusnakupyörän rungossa, esim. CB1300 ! Eivät kaikki, esim. minä eivät pidä noiden HD-tyyppisten pyörien ulkonäöstä ja ajoasennosta yms.

        Ne pn makuasioita.


    • No HD

      "Eivät kaikki, esim. minä eivät pidä noiden HD-tyyppisten pyörien ulkonäöstä ja ajoasennosta yms."

      Sekä painosta, hinnasta, huonoista ajo-ominaisuuksista, heikoista jarruista, idiootimaisista huoltokohteista, jne...

      • tuupovaaralainen

        montako hoodeetä on sulla on ollut kun noin hyvin tiedät? ja heitetään yleensä ilmaan että teillä montaako harrikkaa on tullut ajettua/omistettua kun kerran on niin paskoja???


    • 1 konsti?

      Eikös sitä voi hommata kunnollisen japsicustomin & kiinnittää H-D logot ja tarrat siihen. Yhdistyy kunnollinen pyörä ja katu-uskottavuus!

      • mopoilija2

        Sen huomaa jo äänestä onko HD vai ei....


    • katu-uskottavuus

      Itse olen aina jättänyt rakennelluista pyöristä kaikki merkkitunnisteet pois, olipa kyseessä HD tai joku muu. En myöskään kanna itsessäni mitään mainostekstejä mukana.

      Pidän HD:sta, mutta en sen ympärillä olevasta "kulttuurista", joka on mainosmiesten luoma. Enkä myöskään halua samaistua merkillä ajavien valtavirtaan.

      • Valtavirta

        Pitkälle samanlaiset ajatukset mullakin. HD on ihan kiva peli customien joukossa, tällä hetkellä meillä on perheessä vaimolla HD ja itsellä Shadow. Vaimon HD maalattiin ja jätettiin kanssa vailla tekstejä. Vaimo ei kulje Harley takki päällä, enkä minä Honda takissa.


      • TheIrön

        Kyllä se kulttuuri on bikereiden itsensä luoma. Mainosmiehet on sitten muokannut koko roskan omiin vääristyneisiin tarkoituksiinsa. Voit olla H.O.G. member ja laittaa pinssin nahkaliiviin kato.
        Tärkeintä ei ole merkki vaan stuuki. IMO.

        P.S. Sit ku nää spedet saa bikerijutuista tarpeekseen, ne ostaa mustat Escaladet, puolipitkät nahkarotsit, ja alkaa puhumaan liudentaen. Itämafia ois ehkä siistii vaihtoehtopahistelua.


    • Tuplaturbo must

      Niin,koskahan sitä tehoa olisi sitten tarpeeksi ja varsinkin täällä Suomessa?
      Kaikista aneemisimmillakin ja suht vanhoillakin moottoripyörillä n500cc- pääsee kovasti sen mitä tarvii nopeuspuolella,kiihtyvät alle 10sekuntiin sataseen,osa reilustikkin alle ja jollei uudehko 500-1000 kuutionen matkapyöräksi,merkistä riippumatta kelpaa tehottomuutensa vuoksi niin kumma juttu.
      Autopuolella tämä sama ilmiö kun jostain tonnikuussatasetakin tai kakslitrasesta pitää puristaa vääntöjen kestävyyden kustannuksella hirmutehot yhdistettynä kuorma-auton vaihteistoon pykälämäärältään ettei putoa pois tehoalueelta...
      Miksi?Ihan tavallisilla keskikokoisilla perhekärryilläkin pääsee kahtasataa kun täällä tarvii puolet tuosta...?
      Toki kiva kun tehoa on muttei se saa olla valintaperuste ELLEI sitä VOI KÄYTTÄÄ,kiihdytysjutut/vehkeet erikseen.

    • 12

      -> ap

      Et nyt ole tainnut oikein tajuta hd-filosofian perusajatusta kun tuollaisia haastelet.

    • Live free

      Itselläni on ollut pelkkiä custom pyöriä, koska ne mielyttää silmää ja ovat cruisilu pelejä. Pidän matkustelusta ja cruisailusta. Olen omistanut kolme yamahan customeja pienistä isoihin. Kokoajan on ollut kuitenkin selvää, että tulevaisuudessa on se ainut ja oikea custom peli HD. Nyt niitä on kaksi ja olen todella tyytyväinen ja unelmasta on tullut totta. Yamahassa ei ollut muuta moitittavaa, kuin käsittämättömät tehtaan suunittelut. esim. Dargstar 1100.n öljyn suodattimen vaihtoon piti irroittaa pakoputkisto? Lisäksi akkuja sai ostaa melkein joka kesä. Suunniteltu liian pieni akku (lue kapea). Tässä pari esimerkkiä.
      Kestävyydeltään ne olivat hyviä ja palvelivat hyvin sen ajan kuin niitä oli.
      Nyt olen muutaman vuoden ajanut pelkkää HD.tä, enkä vaihtaisi pois. HD kulttuuri on vahvaa ja harrastajien itse luomaa, jonka mainosmiehet aina hyödyntävät omiin tarkoituksiinsa. Ei kannata lähteä kaikkeen hömppään mukaan.
      Näillä kokemuksilla voin sanoa, että HD voittaa mielestäni nämä japsi customit ja huom. Mulla ei ole mitään minkäänlaisia merkkejä vastaan. Koko ajatus on typerä. Moottoripyöräily on vaan hiton hauskaa, oli alla mikä tahansa.

      • Komppaan

        Komppaan viimeistä lausettasi.

        Ite siirryin HD:sta japanilaisiin customeihin (takisin), en mistään kestävyys, tekniset ominaisuudet tms. "rationaalisista" selityksistä, vaan ainoastaan sen vuoksi, että löysin sellaisen pyörän, jonka puikoissa fiilis on parempi kuin missään pyörässä minkä olen omistanut tai millaista ajanut. Tosin HD kokemus jäi kolmeen eri malliin ja viiteen vuoteen ennen kuin palasin takaisin japsien pariin. Harrastevuosia on takana parikymmentä ja mieltymykset samat kuin sullakin, matkailu ja cruisailu.

        Vaikka itsellä japanilainen peli vei loppujen lopuksi pidemmän korren, pidän yhtä omistamistani ja itse rakentamistani Harleystä yhtenä parhaimmista pyöristä mitä minulla on ollut. Jos olisi ollut varaa, oilsi voinut säilyttää sen toisena pyöränä. Tai jos tämä mainittu "HD-kulttuuri" olisi ollut itselle kiinnostava yhteisöllisyyden muoto, olisi varmaan tullut pysyttyä merkissä silti, vaikka toinen pyörä olisi muuten antanut paremmat fiilikset. Mutta itse pidän enemmän laajemmasta moottoripyöräilykulttuurista yli rajojen, "HD-kulttuurin" tuntuessa ennemminkin hiukan oudolta, joten sekään ei pitänyt sitten merkin parissa, päinvastoin.

        Kuitenkin ystäväpiirissä on paljon HD:lla ajavia, jotka pysyvät merkissä nimenomaan pyörän vuoksi, heitä arvosta kovasti motoristeina ja ystävinä, heillekin on tosin leimaa antavaa leimautuminen yksinomaan laajaan moottoripyöräkulttuuriin ja -veljeyteen, ilman raja-aitoja.

        Kaikille nostetaan kättä ja kaikkien kanssa turistaan mukavia ja vaikka ajetaan yhdessä, jos tunne on molemminpuolinen, olipa sitten merkki tai liivit mikä tahansa, tai ilman.


    • Jack 1340 and Rambo

      IMinua henkilökohtaisesti kiinnostaa Harrikassani(lempinimi Jack) eniten sen sielu ja yksilöllisyys, vaikka kaunokaiseni on vielä orginelli peli niin näyttävä katseiden kääntäjä se jo nytkin, mahtavat fiilikset itselläkin kurvailee prätkien kuninkaalla pitkin katuja. Minulle tuli täytenä shokkina se että serkkupoika myi oman 4 vuotta vanhan ja pääkallopaikalta(jenkeistä)tilaamillaan osilla rakentelemansa Harrikkan. Räpeltelee jossain pajalla itselleen vanhasta Nortonista cafe raceria, kehuskelee helvetillisessä hurmoksessa Italiasta löytämäänsä nelinokkaista rumpujarrua ja nyt odottaa kalu kankeana Englannista tilattua käsintehtyä tankkia sekä jotain piippuja(?), sanoi että laittaa kaikki Harleystään saamat eurot tuohon härveliin vaikka sillä rahalla saisi ihan melkein uuden katu-uskottavan Harleyn. Mikä filosofia tuollaisessa Nortonissa on, olen lukenut melkein kaikki prätkäkirjat ja vähän keskustellut harrikkaheebojen kanssa mutten ole saanut selville mikä muka tuollaisessa vanhassa kyykyssä voi aikuista miestä kiinnostaa. Nehän on rumia ja kuulemma kamalia ajaakin, eivät nuo fossiilit käännä naisten ja kateellisten miesten katseita kuin sillä että öljyä noista rämisevistä romuista lentää kuin öljylähteestä .

      • eimerkilläväliä

        Itseasiassa vanhat Cafe Racerit kääntää eniten päitä. HD 110 bileissä Lahdessa seisoi parkissa Super Sport Tuutti, josta oli tehty hieno Raceri. Sen vieressä seisoi ylivoimaisesti eniten porukkaa ihmettelemässä, vaikka pihalla seisoi satoja Harrikoita.


      • caferacer2

        Tämä kertoo juuri HD ihmisten ajatuksen juoksun, mihinkään muuhun kun HD ei kannata tuhlata rahojaan. HD voi panna kyllä 10tonnin että saa hevosia yli 75hv.


    • henk.koht.

      Massatuote ei yleensäkään ole kovin kiinnostava. Sen sijaan yksilöllisesti räätälöity, Joita ei tule joka nurkan takana vastaan, On.

    • HD..

      Päivitetään nyt tännekin. HD on uudistanut 2014 vuoden touring mallien harrikoitaan entistä tehokkaammiksi. Touring mallien Twincam moottoreita on hieman piristetty vuodelle 2014: Lisää puristussuhdetta, hieman kireämmät nokka akselit, uusi ilmanpuhdistin. Jäähdytysjärjestelmä on uusittu niin että moottorin alakerta on edelleen ilma/öljyjäähdytteinen. Mutta sylinterien kannet ovat nestejäähdytteisiä.

      Sama uudistus on tehty myös CVO mallien twincam 110 moottorille.

      2014 vuoden touring harrikoiden twincam103 ja twincam110 pitäisi vakiona kiihtyä ainakin 1 sec nopeammin 0-100kmh vauhtiin kuin mitä 2012-2013 vuosien touring harrikat vakiona. Tietysti myös roll on tyyppinen kiihdytys myös sujuu entistä paremmin.

      HD on nimennyt tehtaalta piristetyt twincamit näin:
      High output twincam103.
      High output twincam110.
      _____
      Lisäksi näissä high output twincameissa ilmanpuhdistimen kotelo on erilainen kuin mitä perus twincameissa.

    • kukkuuuuuu1

      Eipä tuo sekunti pois 0 - 100 kiihdytyksestä vielä ihmeitä tee, edelleen pystyy käkikellolla ottamaan aikaa riittävällä tarkkuudella..

    • wolt

      Ns. Harrikka-kuskit ovat kaikki 6 vuotiaan pojan tasolla. Tykkäävät reppanat puimakoneen äänestä. " Tom of Finland tyyppejä.

      • Lastentarhastako

        "Harrikka-kuskit"
        Millähän tasolla mahdat itse olla kun edes oikeinkirjoitus ei onnistu?


      • Hondakurko

        Lastentarhaan takaisin. Opettele suomenkielen kielioppi (pilkkusäännöt yms.), ennen kuin mollaat muita. Taidat olla HD-kehitysvammainen?


      • Hondatonhomoille

        Lauseen alkuun ei tule väliä.


    • Harleytvuotaaöljyäjapers

      Olkaa miehiä älkääkä valittako jos teillä on tehoa yli 50 kW

      Minä olen tehnyt monta euroopan reissua pyörällä jossa on 9,4 kW ja ajan todennäköisesti muutenkin enemmän kuin te, joten keskittykää oleelliseen.

      Enkä valita.

    • höpönlöpön-papanat

      Minä ihmettelen enempikin sitä miksi niistä pitää kuulua se naurettava korvia raastava papatus? Toki mörinät pärrässä kuuluu asiaan mutta joku papatus ei oo mörinää..

      Autolla ajaessa joskus harrikka kulki haluaa ohi, jota tapahtuu lähinnä vaunua vedettäessä mutta silloinkin pakko vetää ikkuna kiinni jos sattuu olee rakosellaan. Törkee papatus kuuluu eikä pyörä tunnu liikkuvan mihinkään..

      Tuosta väännöstä en nyt sitten tiedä missä se näkyy. Olen muutamat kerrat lähtenyt harrikoiden matkassa autoista ohi maantienopeuksilla omalla tonnisella jammulla ihan suurimmalla pykälällä ja HD:t vaan tukkeena siinä.. papatus kuuluu mut ei muuta.

      • Patu800

        Juu, nuo HD- heput puhuvat mielellään että ei ne tehot mutta se hirveä alavääntö.
        Mutta...kun ei ole kumpaakaan. Ei se vääntö tyhjästä synny, ja se että tehoa/vääntöä lisätään rakentamalla isompi kone on kyllä niin jenkkilästä että...
        Lopuksi vielä mainittakoon että mutkatiellä HD.t eivät ole muuta kuin tientukkona, mutkaisella hyvällä 80:n tiellä ne tulevat vastaan perä edellä sellaista vauhtia että saa todella pitää varansa.


      • heikkoalavääntökö
        Patu800 kirjoitti:

        Juu, nuo HD- heput puhuvat mielellään että ei ne tehot mutta se hirveä alavääntö.
        Mutta...kun ei ole kumpaakaan. Ei se vääntö tyhjästä synny, ja se että tehoa/vääntöä lisätään rakentamalla isompi kone on kyllä niin jenkkilästä että...
        Lopuksi vielä mainittakoon että mutkatiellä HD.t eivät ole muuta kuin tientukkona, mutkaisella hyvällä 80:n tiellä ne tulevat vastaan perä edellä sellaista vauhtia että saa todella pitää varansa.

        Missä se harrikan heikko alavääntö oikein näkyy?

        2018 Harley Davidson Softail Fat Bob.
        Moottori: Milwaukee8. Displacement: 1753cc (107ci).
        Pyörän paino: Measured Wet Weight: 675 lbs. (306 kg).

        Kohdasta 10:05. Kaasukahvan auki kääntäminen 1500rpm:stä ja mateluvauhdista kiihdytys 50mph nopeuteen vain 2-3 sekunnissa.
        https://www.youtube.com/watch?v=Mx54WciSPTk


    • JammuJuntti

      Se papatus tulee osin harrikkapellejen persiistä. Eikä ne osais ees ajaa tehokkaalla motukalla. Siks on pakko rypistellä aanusta puimakoneen päällä. Lapsena niil oli fillarissa räpätin, nyt H-D:n avoin putki hoitaa saman asian. Pili on kuitenkin vielä kolmevuotiaan kokoinen. Ei jatkoon.

      • Ouraska

        Eihän noita japseja edes voi moottoripyöriksi kutsua.jotain romurauta-alumiinimuoviläjiä ne on.


    • PutPutKöhhKöhh

      HD=Paljon melua tyhjästä....

    • EiLiianHitaita

      Suomi on yksi niistä europan maista on missä on vanhimmat harrikat.
      Aivan riittävästi löytyy suorituskykyä uudemmista harrikoista Suomen teille. Et koskaan jää Suomessa liikenteen jalkoihin 2014 ja uudemmilla harrikoilla missä on twincam103 high output(1688cc) tai twincam110(noin 1800cc) moottori.
      Twincam103 high output moottori on vakiona 2014 vuoden touring malliston harrikoissa. 2016 vakiomoottori lähes kaikissa harrikoissa, eli muissakin kuin touring malleissa.

      Twincam110 on ollut jo pitkän aikaa CVO malleissa. Nykyään vakiomoottori myös Fatboy S ja Softail slim S.

      0-100kmh menee alle 6 sekunnin harrikoilla. Tietenkään harrikat eivät pärjää nopeudessa 600cc kyykyille, eikä se ole mikään tarkoituskaan.

      • wheewhee

        "0-100kmh menee alle 6 sekunnin harrikoilla."

        Tähän pystyy myös matalaviritteiset 1-mukiset enskat nappulakumilla.


    • Erilaisia_pyöriä

      Pitäisi olla myös vesijäähdytys jos Harrikan moottoriin haluttaisiin sporttipyörän tehoja. Ilmajäähdytys ei riitä kovinkaan korkean viritysasteen oḿaavan moottorin jäähdyttämiseen. Tehokkailla kiihdytysharrikoilla ajetaan niin lyhyt matka että jäähdytys ei vielä ole ongelmana. Harrikoiden ideana on suuri vääntö alhaisilla kierroksilla, joten moottorin viritysaste on matala.

      • HuollonHelppoutta

        Moottorin matala viritysaste on myös osasyynä siihen että miksi HD Twincam moottorit eivät ikinä huoltotyönä tarvitse ventiilien säätöä.


      • 1900

        moottorin viritys asteella ja venttiilien säädöllä ei ole mitään tekemistä keskenään


    • HondaKurko

      Homojen hommaa. Pelimies ajaa japsilla tai eurooppalaisella.

    • Tulkaa_jo_2000_luvulle

      " Harrikoiden ideana on suuri vääntö alhaisilla kierroksilla, joten moottorin viritysaste on matala. "

      Harrikan kampiakselissa pyörii varmaan 20 kiloa joutilasta rautaa. Kyllähän siinä "riittää" vääntöä kun se vaan saadaan vauhtiin kiihdytettyä. Järkevämpää on laittaa keveästi massaa sinne pyöriviin osiin niin tulee kierrosherkempi kone. Ai nii, eihän se harrin kone kävisi ilman tuota rautamäärää. Pitää pari kierrosta pyörähtää ennen seuraavaa sytkää...

    • näinsemenee

      Ai miksi tehottomia - että vois edes yhden kesän ajaa ilman koneremppaa.. Ymmärrän kyllä tuon aataminaikaisen tekniikan harrastamisen, mutta kuka tollo pyöriä ostaa uutena?

    • valkeat.sormet

      Eikös se äänenvaimentajien poistaminen lisääkään tehoa?

      • AikuisetLapset

        Äänenvaimentajien poisto lisää katu-uskottavuutta. Tehot on sitten kokonaan muiden pyörien hommia.....


    • HondaMonkey28v

      Homojen perse ei kestä enempää rasitusta. Ensin hinttibaarin vessa, sitten Svante, ja vielä Harrikka rupareiän kimpussa. Joku raja ryppynarullakin.

      • Anonyymi

        honda apina uskaltaa anonyymisti aukoa,mutta mene sanomaan toi sille "harrikka homolle" naamatusten. voi tehdä kipeetä.


    • HarleyTyttö

      Täälä Honda Kurko tuumaa että homojen hommaa ja tosimiehet ajaa japseilla tai eurooppalaisilla.

      • HarleyTyttö

        Sen verran vielä lisää, että tämä Honda Kurko joka täälä kirjoittaa homoilujen lisäksi kehitysvammaisuudesta ja myös oikeinkirjoituksesta, on jatkanut tuota oireiluaan myöskään unohtamatta mieltymystään arvostella oikeinkirjoituksia ktm palstalla.
        Tuola ktm puolella hän on 50v töpöjalkainen lennonjohtaja asuen Helsingin Lauttasaaressa.
        Ktm puolella hänet on todettu PERSEENREIÄKSI.


      • SivustaSeurannut

        Perseenreiän mieliksi kirjoituksen aktivointi.


      • Kotipoliisipummi

        Pelimies HondaKurkon pyynnöstä aktivointi.


    • HarleyTyttö

      Hyvää huomenta Kurko.

      Finavian mukaan on olemassa vain yksi lennonjohtaja, jonka alaisena on lennonvalvojat.
      Sinä olet kirjoittanut olevasi lennonjohtaja.
      Olet myös välinpitämättömästi ilmoittanut että mahdollinen kirjeeni lennonjohtajalle ohjautuu Sinulle aiheuttaen naurua ryhmässäsi.
      Niin ikään olet kirjoittanut jopa vaimosi nauraneen aiheelle, että Sinä aviomiehenä mm. yövuorossa esität mitä erilaisimpia kommentteja keskustelupalstoilla.

      Väitän vakaasti että ne joiden lentoturvallisuudesta Sinä olet vastuussa, ei naura eikä muutoinkaan katso toimintaasi asianmukaiseksi.

      Sinulla on aikaa tämä päivä, mutta koska ilmoitat meneväsi taas maanantai-iltana vastaamaan lentoturvallisuudestamme, pidennän aikaasi maanantai-iltaan.
      Tuohon mennessä Sinulla on mahdollisuus esittää jotain asianmukaista, kuten puhutut anteeksipyynnöt.
      Tosin ylitsepursuavan ylimielisyytesi johdosta en odota edellä ilmeneviä kommenttejasi tasokkaampaa palautetta.

      Matkailu-, lento-ja Finnairpalstalla kullakin erikseen on aiheesta kirjoitus, jonne voit oman näkemyksesi myös kirjoittaa.

      Hyvää sunnuntaita.

    • Jutustelija1

      Tuosta aloittajan hommasta hieman. H-D:n ongelma on viritysasteen sijaan enemmän siinä että suhteessa viritys asteeseen saadaan vähän voimaa. Eli on valmistajia jotka ottavat samalla tai alemmalla viritysasteella paremmin voimaa ulos.

      Mutta jos kuitenkin haluat ajaa H-D merkkisellä ilmajäähdytteisellä pyörällä ja koet että korkeampi viritysaste on must have sinulle. Niin tiedät kai että Screaming Eagle osaa löytyy runsaasti kaikille halukkaille.

      http://www.harley-davidson.com/shop/screamin-eagle

      Tuolta kun tilaat rankimman stagen pyörääsi niin saat juuri sitä mitä halajat.

      Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

      Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

      Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r

    • KotiPoliisiPummi

      Kurko - Lennonjohtajan toiveesta keskustelun aktivointi.

    • Palikkatesti

      Honda Kurkon pyynnöstä kirjoituksen aktivointi.

    • eskoRaisvuo

      Hinurit ei tarvitse tehokkaita pyöriä.

    • vellimunanVeli

      Homoille riittää banaaninlastaajien vauhti, työntö minuutissa. Takapyttyyn.

    • belseboop

      Sepä se! Suosittelen Harrikkakuskeille (tatuoinneilla tai ilman) uusimman Tekniikan Maailman nro.13E lukemisen...siinä sitä Harrikkaa testaillaan ja ajetaankin 40t.Mukavia lukuhetkiä..suosittelen,olipahan yksi huvittavimmista lukukokemuksista aikoihin ,muunmuassa näin:
      "No eihän sitä tehoa ole,,mutta VÄÄNTÖÄ on kuin kokonaisessa kylässä"
      Testaajat: Väärin,,eipä löydy sitäkään...

      • Jutustelija1

        Juu tuo lopun kaneetti on juurikin totta, toisissa on millä mällätä ja toisissa ei.


      • Jutustelija1

      • IndianBest
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Juu tuo lopun kaneetti on juurikin totta, toisissa on millä mällätä ja toisissa ei.

        Joo Harrikat on ihan paskoja, mix mulla meni 30 vuotta sen tajuamiseen.

        Ostin tänään Inkkarin ja yötä se viettää mun 8 pyttyisen auton vierellä.

        Huomenna jos elohopee nousee Kurkon edellyttämälle korkeudelle, niin lähden ajeleen Kaivariin.


      • Belseboob
        IndianBest kirjoitti:

        Joo Harrikat on ihan paskoja, mix mulla meni 30 vuotta sen tajuamiseen.

        Ostin tänään Inkkarin ja yötä se viettää mun 8 pyttyisen auton vierellä.

        Huomenna jos elohopee nousee Kurkon edellyttämälle korkeudelle, niin lähden ajeleen Kaivariin.

        Lienet hidasjärkinen jos niin kauan meni selvän asian tajuamiseen


      • TMlukija

        Siinä TM testissä kirjoitettiin harrikasta joka on teknisesti jo vanhaa tekniikkaa koska kyseessä oli vm 2014 harrikka jonka moottorina oli Twincam103 High Output 1690cc. Tero-belseboop ei kuitenkaan viitsinyt mainita, että samaisessa artikkelissa kyseinen harrikka oli todettu toistaiseksi TM historian vähävikaisimmaksi/luotettavimmaksi käyttötesti moottoripyöräksi.

        2017 Touring malliston harrikoihin tuli kokonaan uusi moottori. Milwaukee 8( 8 venttiilinen. 4 venttiiliä per sylinteri) 107ci/ 1750cc. CVO malliston harrikoihin 1870cc Milwaukee 8.


      • KivaKeuliiKunOsaa
        Belseboob kirjoitti:

        Lienet hidasjärkinen jos niin kauan meni selvän asian tajuamiseen

        No voi v....tujen kevät että oonki hidasjärkinen........mutta mutta, nou hätä.

        Mulla Thaimaan Chiang Maissa 2017 Road King ja nyt Suomessa Inkkari.


      • belseboop
        TMlukija kirjoitti:

        Siinä TM testissä kirjoitettiin harrikasta joka on teknisesti jo vanhaa tekniikkaa koska kyseessä oli vm 2014 harrikka jonka moottorina oli Twincam103 High Output 1690cc. Tero-belseboop ei kuitenkaan viitsinyt mainita, että samaisessa artikkelissa kyseinen harrikka oli todettu toistaiseksi TM historian vähävikaisimmaksi/luotettavimmaksi käyttötesti moottoripyöräksi.

        2017 Touring malliston harrikoihin tuli kokonaan uusi moottori. Milwaukee 8( 8 venttiilinen. 4 venttiiliä per sylinteri) 107ci/ 1750cc. CVO malliston harrikoihin 1870cc Milwaukee 8.

        Huomasitko itse,mitä mainitsivat muunmuassa pyörän "ajettavuudesta",,,Hehheh..nykyajan kapistus,jolla asvalttisauman ylittäminen lähes pelottava "tilanne"pyörän "luikertelun ja kiemurtelun takia?
        No nythän se uusimmissa koneversioissaan onkin jo lähes "Tykki",,joka yltää liki 7sekunnin kiihdytysaikoihin,joita malleja (johtajataso poislukien) Suomalaiskuluttaja pystyykin hankkimaan noin 30vuoden päästä käytettyinä.


      • MotoMyyjä

        Tolla pellellä mitään Inkkaria ole. Niitä ei oo myyty pariin vuoteen kun muutama, nekin Jyväskylän taakse.


      • KivaKunOnIntiaani
        MotoMyyjä kirjoitti:

        Tolla pellellä mitään Inkkaria ole. Niitä ei oo myyty pariin vuoteen kun muutama, nekin Jyväskylän taakse.

        Bike World Tuupakka, Vantaa.


      • Jutustelija1
        belseboop kirjoitti:

        Huomasitko itse,mitä mainitsivat muunmuassa pyörän "ajettavuudesta",,,Hehheh..nykyajan kapistus,jolla asvalttisauman ylittäminen lähes pelottava "tilanne"pyörän "luikertelun ja kiemurtelun takia?
        No nythän se uusimmissa koneversioissaan onkin jo lähes "Tykki",,joka yltää liki 7sekunnin kiihdytysaikoihin,joita malleja (johtajataso poislukien) Suomalaiskuluttaja pystyykin hankkimaan noin 30vuoden päästä käytettyinä.

        Olen muuten lukenut tuon testin, se kiemurtelu ynnä muu korjautui renkaiden vaihdolla. Orggis renkaat oli olleet huonot.

        Mutta huonoksihan se 'Harri' siinä todettiin.


    • Madmax1200

      Mielestäni harrikoiden pienet tehot on perusteltavissa todennäkösesti hyvin pienillä vakuutusmaksuilla, ja sillä ettei lähde niin helposti lapasesta kokemattomamman käsissä. Itse taas kuulun porukkaan "tehoa ei ole koskaan tarpeeksi", ja jos harleystä olisi pakko valita, niin se olisi ehdottomasti Vrod, josta kyllä toivosin tuohon hintaan kyllä löytyvän yli 200hp. Nuo nopeemmat cruiserit on valitettavan harvassa, kun tarjolla ei taida olla kun Roketti, kun Vmax 1700 valmistuskin loppu nykysten päästövaatimusten takia. Toivottavasti tulevaisuudessa esim HD tulisi paikkaamaan tuota aukkoa pyörävalikoimassa.

      • HarleyTyttö

        Kaikkea ei ole suunniteltu ja rakennettu olemaan tehokkain, vaan on muitakin kriteerejä, jotka Harrikan osalta ei tunnu olevan sen kansan ryhmän mieleen joilla ei ole Harrikkaa.

        On olemassa myös tehoa niille joille teho on tärkeä, siis pätäkkää lapaseen ja alle mieluinen, kyllä niitä on.


      • Madmax1200

        Ei tietenkään ole suunniteltu, mut pointti oli se, että nyky pyörien kehityssuunta tuntuu olevan "jos haluut tehokkaan pyörän, osta kyykky, jos haluut lepposan cruisailupyörän osta harrikka", mutta noita ei meinaa saada enään samassa valmiissa paketissa.


      • HarleyTyttö
        Madmax1200 kirjoitti:

        Ei tietenkään ole suunniteltu, mut pointti oli se, että nyky pyörien kehityssuunta tuntuu olevan "jos haluut tehokkaan pyörän, osta kyykky, jos haluut lepposan cruisailupyörän osta harrikka", mutta noita ei meinaa saada enään samassa valmiissa paketissa.

        Nyt meni tällä tytöllä yli hilseen.

        Tahtoisitko siis tehokkaan jolla olisi leppoisa myös cruisailla.

        Mulla on ollu leppisia cruisailuja xx alla ja tehoja oli tarpeex.

        Jos nyt päätyisin tehokkaaseen joka palvelis kaikkee mitä arvostan, se ois Busa tai Kawa laukuilla ja laatikollisella lisävermeitä.


      • Madmax1200

        No Busa on jo ns "kyykky" mutta tarkotin siis Vmaxin ja Roketin tyyppisiä pyöriä


      • HarleyTyttö
        Madmax1200 kirjoitti:

        No Busa on jo ns "kyykky" mutta tarkotin siis Vmaxin ja Roketin tyyppisiä pyöriä

        No ny valkeni ja kekkasin sulle........ Boss..... ja tehot ok selkä suorassa.

        :-D


      • Madmax1200

        No se ois kieltämättä hankintalistalla, jos lotossa sattus voittamaan :D Mutta siihen tosiaan tarviis sen lottovoiton, ja se alkaa ehkä painonsa ja kokonsa puolesta olemaan kovin epäkäytännöllinen, (menee rivakat lähdöt sutimiseksi) ja nurkka-ajoon muutenki varmasti turhan iso ja raskas


      • Äreevanhaukko
        Madmax1200 kirjoitti:

        No Busa on jo ns "kyykky" mutta tarkotin siis Vmaxin ja Roketin tyyppisiä pyöriä

        Älä enää etsi,vaan hae sinäkin Roketti allesi,,mielestäni nuo kaipaamasi ominaisuudet löytyvät aivan tasan siitä,suorastaan yllättävän hyvä jopa nurkkapyörittelyssä ja kuitenkin useimpien tarpeeseen riittävän tehokaskin,,rapee 140hp ei ehkä paperilla ole juuri mitään mutta totuus on toinen:Mopo lähtee aivan usko-mat-toman hyvin.


      • HarleyTyttö
        Äreevanhaukko kirjoitti:

        Älä enää etsi,vaan hae sinäkin Roketti allesi,,mielestäni nuo kaipaamasi ominaisuudet löytyvät aivan tasan siitä,suorastaan yllättävän hyvä jopa nurkkapyörittelyssä ja kuitenkin useimpien tarpeeseen riittävän tehokaskin,,rapee 140hp ei ehkä paperilla ole juuri mitään mutta totuus on toinen:Mopo lähtee aivan usko-mat-toman hyvin.

        Nyt poijat peli poikki ja ajattelua järkevästi naisen tavoin....

        Madmax nyt kauppaan ja sassiin.

        Busa ja siihen apinakiikkustonga, plexi sähkösäädöllä, kolme laatikkoa, kuorma-auton peilit, sähkökäyttöinen peruutusvaihde ja Jutustelija opastaa lisävermeisiin.

        Kaikki toiveet näin täyttyy ja nurkka-ajokin ihan simppelii.

        Siis nyt Madmax kaupoille ja motoristiksi niin että napsahtaa ja katseet kääntyy.

        Kaikilla on näin hyvä mieli, Madmax cruisaa ja kävelevän kansan niskat nyrjähtelee.


      • Madmax1200
        HarleyTyttö kirjoitti:

        Nyt poijat peli poikki ja ajattelua järkevästi naisen tavoin....

        Madmax nyt kauppaan ja sassiin.

        Busa ja siihen apinakiikkustonga, plexi sähkösäädöllä, kolme laatikkoa, kuorma-auton peilit, sähkökäyttöinen peruutusvaihde ja Jutustelija opastaa lisävermeisiin.

        Kaikki toiveet näin täyttyy ja nurkka-ajokin ihan simppelii.

        Siis nyt Madmax kaupoille ja motoristiksi niin että napsahtaa ja katseet kääntyy.

        Kaikilla on näin hyvä mieli, Madmax cruisaa ja kävelevän kansan niskat nyrjähtelee.

        Hahaha, apinakiikkustonga ei oo kummiskaan mun juttu :D busaa oon miettiny, että voisi käydä joskus koeajamassa, mutta miellän tommosen cruiserin ehkä omiin ajoihin sopivammaksi. Tällä hetkellä jotakuinki mieleinen pyörä löytyy, jossa on n.145hp, mutta saisi enemmänki olla. Aikasemmin valittelinki että muut varteenotettavat vaihtoehdot vaan nykymaailmassa tuntuu vähenevän, ja toivosinki että HD tekis tehopyörällä korjausliikkeen tehokkaampien cruisereiden valikoimaan. Ilmeisesti joskus 70-80 luvulla meinannutkin tehdä v4 koneella olevan tehomallin, mutta homma haudattiin jostain syystä


      • HarleyTyttö
        Madmax1200 kirjoitti:

        Hahaha, apinakiikkustonga ei oo kummiskaan mun juttu :D busaa oon miettiny, että voisi käydä joskus koeajamassa, mutta miellän tommosen cruiserin ehkä omiin ajoihin sopivammaksi. Tällä hetkellä jotakuinki mieleinen pyörä löytyy, jossa on n.145hp, mutta saisi enemmänki olla. Aikasemmin valittelinki että muut varteenotettavat vaihtoehdot vaan nykymaailmassa tuntuu vähenevän, ja toivosinki että HD tekis tehopyörällä korjausliikkeen tehokkaampien cruisereiden valikoimaan. Ilmeisesti joskus 70-80 luvulla meinannutkin tehdä v4 koneella olevan tehomallin, mutta homma haudattiin jostain syystä

        Jeps vitsivitsinä.

        Jos et todellakaan ole edes koeajanut, niin käy ihmeessä.
        Itse oon ajanu xx:llä (4 kpl) todella paljon aikoinaan ja rakensin ne ns. matkamalleiksi palvelemaan omia tarpeitani. Myös ajoasentoa stongalla, jolloin kyykytys väheni.

        Busan ja Kawan olen koeajanut ja täytyy sanoa, että Kawa ainakin mun mielestä hurja laite.
        Melkein mistä vauhdista tahansa pystyi heittään kakkosen silmään ja kaasua, niin etupyörä kävi kevyeks ja poistui........

        Siis taas kerran naisen järkevään logiiggaan perustuva neuvo, käy koeajamassa niin valaistut.


      • ThaimaaHarley

        Miten laitoit anustapin satulaan? Nippusiteillä?
        Mopopoika elvistelee.


      • HondaKurkonAkseli
        ThaimaaHarley kirjoitti:

        Miten laitoit anustapin satulaan? Nippusiteillä?
        Mopopoika elvistelee.

        KTM Super Seikkailun lisävarusteisiin kuuluu satula, jossa sellainen on asennettu kiinteästi satulaan.
        Minulla on sellainen, koska ajotyylini pepun vemputukseni ja jalkatappienpotkintani saan näin nautinnollisemmaksi.
        Suosittelen kaikille kaltaisilleni perämiesmotoristeille laatupyörää Harley-Davidson aliarvioimatta koska siinä on vibra omasta takaa ja minä olen joutunut hankkimaan patterilla toimivan penkin.


    • aijjaaaaaa

      SUPER TWIN TOP FUEL

      Ryhmä on kaksisylinterisille top fuel -pyörille. Moottori saa olla 1700 cc ahdettuna käytettäessä 100 % nitrometaania, 2000 cc ahdettuna käytettäessä 90 % nitrometaania yhdessä metanolin kanssa ja vapaasti hengittävänä 3278 cc kokoinen käytettäessä 100 % nitrometaania. Pyörät kulkevat parhaimmillaan alle 7 sekunnin aikoja ja loppunopeudet ovat 350 km/h.

      https://www.youtube.com/watch?v=RUxfkHcrde0

      • HarleyTyttö

        NO NYT PÄÄSTIIN ASIAAN.

        Tätä olen yrittänyt koko ajan arvon motoristeille tuoda julki, mutta ei ole mennyt jakeluun.

        Suosittelen kyseisen videon kytsimistä joka ilta ennen nukkumaan menoa, niin valaistutte, tulette uskoon ja elätte onnellisina elämänne loppuun asti Harleymotoristeina.


    • tehottomuudesta

      Vakio nokka-akselit kuohitsevat tehoja HD twincam88, twincam96,twincam103(myös high output), twincam110(myös high output) moottoreista. Vasta nokka-akselit kireämpiin vaihtamalla nämä moottorit todella heräävät henkiin.

      Saattaa olla että vakio nokka-akselit kuohitsevat tehoja pois myös uusista HD Milwaukee 8 moottoreistakin.

      • tehottomuudesta

        Unohtui mainita. Että vakio nokka-akselit kuohitsevat tehoa myös HD Sportster 1200 moottoristakin. Esim. Andrews N2 (vanhemmat sportsterit vm 2003 asti) tai Andrews N3 (vm 2004 ja uudemmat sportsterit) nokka-akseleilla Sportster 1200 moottori todella herää henkiin.


    • masthr

      Paskoja ne on kaikki. Homoille kelpaa mikä vaan.

    • HondaKurkonAkseli

      Kuis ton Harley-Poikulityttelin sp-vaihdosleikkaus meni? Veronmaksajat kiroavat, kun pervolla on vikaa yläpäässä, mutta pitää käyttää kirurginveistä alapäässä. Se maksaa euroja. Sillä saisi jo muutamat vanhuushoidot suomalaisille eläkeläisille, veroja maksaneet koko ikänsä, kehittäneet ja rakentaneet maatamme.
      Sitten joku hinttapuli ei tiedä, onko hän Poika nimeltä Päivi tjsp. Puukko peliin, pili nipsaistaan pois, mutta perusongelma päässään säilyy. Ja taas maksetaan rahaa. Ongelma ei katoa.

      Menepäs, PoikuliTytteli, Bembölen Kaffestugalle esittelemään leikkausarpiasi. Mites luulet asian etenevän?

      • NeitsytHinttiKääpiöKurko

        Helpottiko ?


    • hgjyguy

      Herra on hyvä ja tilaa hd:een viritys osat. Yhellä kaverin tutulla oli muistaaksi spora 2litran koneella. Tais olla yli 100hv takanakilta ja väännöstä kertoo jotain että pinnat meni takavanteesta poikki penkityksessä.

      • HarleyPoikuli

        Eiks oo paha ajaa ku pinnat on poikki?


      • RonaldMacDonald

        Ei pitäisi polkupyörän pinnoja käyttää mp:ssä.


      • NeitsytHinttiKääpiöKurko
        HarleyPoikuli kirjoitti:

        Eiks oo paha ajaa ku pinnat on poikki?

        Helpottiko ?


      • satahevosvoimaa

        naurettavaa! Ja sun mielestä se on kunniamaininnan paikka??! Tuo vaan kertoo mitä romuja nuo on. 1200cc Spora kasvatetaan 2000cc:ksi ennen kuin ylittyy 100hp!!? Tuossa pitäisi olla vähintään 200hp ennen kuin pärjäisi vakiokyykyille kun ottaa huomioon Sporan painon! Ja vääntökään ei ole kummoinen jos on vain 100hp,pinnat ei siitä poikki mene. Ei tuommoisissa ole edes ohituskiihtyvyyttä vaikka toisin väittäävätkin.


      • mielenkiintoinenväite

        Eipä ollu ilmeisesti kaverisi tuttava Sportsterilleen tehnyt juuri mitään muuta kuin suurentanut kuutiotilavuutta kun silti noin vähän tehoa. Harley Davidsoneissa jos vaihtaa nokka-akselit kireämpiin ja tekee uuden nokka-akseli valinnan oikein, vaikutus suorituskykyyn on suunnilleen sama kuin vaihtaisit koko moottorin 300-500cc verran aiempaa suurempaan HD moottoriin, eikä alavääntö siltikään heikkene.

        Sportster 1200 Andrews N8 nokka-akseleilla. Tässä Sportsterissa on varmasti joitakin muitakin muutoksia, koska Andrews N8 nokka-akselit eivät toimi kunnolla täysin vakiopyörässä. Vakiopyörässä toimivat hyvin Andrews N2, Andrews N3.
        https://www.youtube.com/watch?v=AboAgmCupZs

        Satahevosvoimaa: Vertailusi on aivan naurettava koska harrikka ja kyykky ovat suunniteltu aivan erilaiseen ajoon. Sama juttu kuin vertaisit vaikka Toyota Supraa ja Volvo FH12 toisiinsa. Toyota Supra tehty kovaan ajoon ja nopea auto. Volvo FH12 on hidas, mutta kuljettaa moninkertaisesti suurempaa kuormaa/painoa ja ilman moottorin huudattamista kuin Toyota Supra.


    • HarleyTytteliEhkä

      Nyt mulla valuu verta yhtenä kyrpänä näistä SP-leikkaushaavoista. Soitin 911, mutta se uus tekopimppa on melko hyydyttävä. Tuokaa mulle saattohoitoon HD-pellelehtiä, muka Akkarin taskukirjat.

      Vittu mä kualen nyt.

      • Jutustelija1

        Joo onnekkaita he jotka eivät ikinä joudu leikkauksiin, niissä on aina riskinsä.

        Mutta toki jos on tarvetta niin eihän siinä silloin paljoa muutakaan voi.


      • Jutustelija1
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Joo onnekkaita he jotka eivät ikinä joudu leikkauksiin, niissä on aina riskinsä.

        Mutta toki jos on tarvetta niin eihän siinä silloin paljoa muutakaan voi.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


      • NeitsytHinttiKääpiöKurko

        Helpottiko ?

        No onpa ainakin molemmat Kurkon roolit nyt edustettuna, toinen jauhaa paskaa ja toinen myötäilee.


    • KivaKeuliiJosOsaa

      Must tuntuu, et toi HarleyPoikuliTytteli tai mikä lie leikkauksen jälkeen, on vähän dorka, jopa Jakiksen mittapuulla. Ei kande kuitenkaan tulla Kaffestugalle Bemböleen, voi ratketa keinopimpan tikit, ja nenäkin saattaa kärsiä. Mistä noita hulluja sikiää?

      • NeitsytHinttiKääpiöKurko

        Helpottiko ?

        Miten Kurko KTM Super Seikkailu ? Onko kiva ajella ?


      • Jutustelija1
        NeitsytHinttiKääpiöKurko kirjoitti:

        Helpottiko ?

        Miten Kurko KTM Super Seikkailu ? Onko kiva ajella ?

        Laitoin noista KTM koeajo päivistä juttua hiljattain, niissä ei Super Seikkailua ajeta mutta montumpaa tavaraa kyllä löytyy. - Ja niistä KTM tunnetaan.


      • HondaKurkonAkseli

        Kun nyt kysyit SA hommista, niin on ajeltu lähipäivinä Larun ja Salon välillä, kaupparetketkin, mutta viileätä on ollut. Tuulensuojassa auringonpaisteessa on hyvä, mutta ajoviima (perusilma) on kylmää. Siihenkin löytyy lääkkeet.
        Moottoripyöräily Arizonassa on valkoiselle miehelle sopivaa. Reiskat päähän, mopo käyntiin, ja menoksi. Täällä Suomessa hieman kurjempaa suurimman osan vuotta.

        Ajakaa järkevästi.


      • NeitsytHinttiKääpiöKurko
        HondaKurkonAkseli kirjoitti:

        Kun nyt kysyit SA hommista, niin on ajeltu lähipäivinä Larun ja Salon välillä, kaupparetketkin, mutta viileätä on ollut. Tuulensuojassa auringonpaisteessa on hyvä, mutta ajoviima (perusilma) on kylmää. Siihenkin löytyy lääkkeet.
        Moottoripyöräily Arizonassa on valkoiselle miehelle sopivaa. Reiskat päähän, mopo käyntiin, ja menoksi. Täällä Suomessa hieman kurjempaa suurimman osan vuotta.

        Ajakaa järkevästi.

        "Tuulensuojassa auringonpaisteessa" !!!

        BMW:llä on sellainen mopo jossa tuulilasi ja katon tapainen = tuulensuojaa.

        Auringonpaiste vastaavasti löytyy Thaimaasta, jossa ei ole kurjaa suurimman osan vuotta.


      • Jutustelija1
        HondaKurkonAkseli kirjoitti:

        Kun nyt kysyit SA hommista, niin on ajeltu lähipäivinä Larun ja Salon välillä, kaupparetketkin, mutta viileätä on ollut. Tuulensuojassa auringonpaisteessa on hyvä, mutta ajoviima (perusilma) on kylmää. Siihenkin löytyy lääkkeet.
        Moottoripyöräily Arizonassa on valkoiselle miehelle sopivaa. Reiskat päähän, mopo käyntiin, ja menoksi. Täällä Suomessa hieman kurjempaa suurimman osan vuotta.

        Ajakaa järkevästi.

        Hienoa nähdä Kurkoakin täällä, mietin jo oletko ollenkaan palstalla vai vain ajamassa/lentämässä.


      • Jutustelija1
        NeitsytHinttiKääpiöKurko kirjoitti:

        "Tuulensuojassa auringonpaisteessa" !!!

        BMW:llä on sellainen mopo jossa tuulilasi ja katon tapainen = tuulensuojaa.

        Auringonpaiste vastaavasti löytyy Thaimaasta, jossa ei ole kurjaa suurimman osan vuotta.

        C1 oli aikanaan sitä tulevaisuutta jota ei koskaan tullut, olisi kyllä ollut kiva testata kyseinen verme ja uniikki lisä olisi ollut tuonne blogin listaukseen vermeistä.


      • HondaKurkonAkseli
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Hienoa nähdä Kurkoakin täällä, mietin jo oletko ollenkaan palstalla vai vain ajamassa/lentämässä.

        Jutustelija, hengissä vahvasti, mutta joudun pian kesälomalle kuudeksi viikoksi. Keskityn laatuvaimooni, KTM:n, Laruun, PB:hen, ja suomalaisesta luonnosta nauttimiseen. Sitten syyskuussa taas ns. sorvin ääreen. Syyskuussa alkaa lomalennotTukholmasta, Oslosta, ja Köpiksestä Välimerelle; joskus EFHF lennonjohdossa, joskus kotona, joskus kännissä.

        Ilmeisesti HarleyNykyisinTyttelillä on luetun ymmärtämisen kanssa vaikeata. Tuulensuojassa auringonpaisteessa, perkaapa koko virke noin kieliopillisesti, ja mieti sen sanoma ja merkitys. Jos pystyt. Tai kysy hoitajilta.

        Ajakaa järkevästi
        YT / MVH
        HKA


      • NeitsytHinttiKääpiöKurko
        HondaKurkonAkseli kirjoitti:

        Jutustelija, hengissä vahvasti, mutta joudun pian kesälomalle kuudeksi viikoksi. Keskityn laatuvaimooni, KTM:n, Laruun, PB:hen, ja suomalaisesta luonnosta nauttimiseen. Sitten syyskuussa taas ns. sorvin ääreen. Syyskuussa alkaa lomalennotTukholmasta, Oslosta, ja Köpiksestä Välimerelle; joskus EFHF lennonjohdossa, joskus kotona, joskus kännissä.

        Ilmeisesti HarleyNykyisinTyttelillä on luetun ymmärtämisen kanssa vaikeata. Tuulensuojassa auringonpaisteessa, perkaapa koko virke noin kieliopillisesti, ja mieti sen sanoma ja merkitys. Jos pystyt. Tai kysy hoitajilta.

        Ajakaa järkevästi
        YT / MVH
        HKA

        Kieliopillinen purku:
        Nössöt motoristit jotka on sokerista, kirjoittelee viimasta ja kelistä suomen kesän ollessa niin parhaimmillaan, kuin se ylipäätään on mahdollista.
        Toki helteet on kivoja, mutta vain nössömopoilijat kuten sinä, hankkii moottoripyörän noita muutamia päiviä varten.
        jos edes olisit ajellut ne tunnit jotka olet käyttänyt palstalla homoilemiseesi, sinut voisi luokitella motoristiksi, mutta nyt vain itserakkaaksi idiootiksi.
        Lennä poika lennä..... voisit muuten lukea Nicin juokse poika juokse Maumau-jengistä, niin ymmärtäisit että on muutakin elämää kuin sinun persenappisi.
        Maumau muuten myös thainkieltä ja kun siihen lisää jeu, niin se tarkoittaa kusipään puhetta.
        Hyvää ajokautta sulle mulkku.


      • HondaKurkonAkseli

        Nicky Cruzin kirja kuuluu jo 35 vuotta sitten luettuun kirjastooni. Jeesus-kirja lopuksi kuitenkin. Roskaa.

        Miltä tuntuu nyt, kun pili lähti? Onko voittajan olo? Tuntuuko, että sinulle nauretaan?

        Ne, joilla on varaa, ajavat valitseminaan päivinä. Puske sinä tekopimppa ruvella Monkeylläsi Jakiksen S-Markettiin kaljavarkaisiin, minä ajelen Alfalla tai SA:lla, sään mukaan.
        Joo olet löytänyt unelmiesi "miehen"? Jakiksesta tjsp? Monkey tai PV?


      • NeitsytHinttiKääpiöKurko
        HondaKurkonAkseli kirjoitti:

        Nicky Cruzin kirja kuuluu jo 35 vuotta sitten luettuun kirjastooni. Jeesus-kirja lopuksi kuitenkin. Roskaa.

        Miltä tuntuu nyt, kun pili lähti? Onko voittajan olo? Tuntuuko, että sinulle nauretaan?

        Ne, joilla on varaa, ajavat valitseminaan päivinä. Puske sinä tekopimppa ruvella Monkeylläsi Jakiksen S-Markettiin kaljavarkaisiin, minä ajelen Alfalla tai SA:lla, sään mukaan.
        Joo olet löytänyt unelmiesi "miehen"? Jakiksesta tjsp? Monkey tai PV?

        Se on totta motoristit ajavat valitseminaan päivinä.

        Eipä ole Nickyn oppi uponnut ainakaan suhun, minä ainakin arvostan, mutta sullahan onkin pilottitakki.
        Olen muuten kaffikupillisen Nickyn kanssa turissut Bembölessä kun sulle vaippoja vaihdettiin.
        Voit senkin googlata, niin opit taas jotain.

        Se on hyvä että sulla on 4 pyttynen puolikasmoottori käytössäs joka ei hörppää niinku mun Mopar.


      • HarleyThai
        NeitsytHinttiKääpiöKurko kirjoitti:

        Se on totta motoristit ajavat valitseminaan päivinä.

        Eipä ole Nickyn oppi uponnut ainakaan suhun, minä ainakin arvostan, mutta sullahan onkin pilottitakki.
        Olen muuten kaffikupillisen Nickyn kanssa turissut Bembölessä kun sulle vaippoja vaihdettiin.
        Voit senkin googlata, niin opit taas jotain.

        Se on hyvä että sulla on 4 pyttynen puolikasmoottori käytössäs joka ei hörppää niinku mun Mopar.

        "Ne joilla on varaa, ajavat valitseminaan päivinä"!!!!!!!!

        Kysymys 1. Minä päivinä ne motoristit ajavat, joilla ei ole varaa ?

        Toteamus 2. Ne joilla on varaa asuvat Thaimaassa, eikä ole paikkakuntasidonnaisia työpaikkansa takia, koska on varaa olla tekemättä työtä.

        Toteamus 3. Thaimaassa asuvat varakkaat ajavat joka päivä valitsemillaan kulkuneuvoilla, joista yksikään en ole parinkympin KTM.


    • HondaKurkonAkseli

      Köyhät vinkuvat. Fattaelätit menevät "Taimaaseen", kun Suomessa ei pummilla ole varaa elää. Paittes ne muualta tulleet.
      Siellä on lämmintä, nuudelisoppaan vammakkopummilla on just rahaa, kuolaa mopoja, on täällä netissä niin "Taimaasen HarleyAssholeKing". Vemputtelee rannalla unelmoiden killisilmäpoikulista tai -tyttelistä. Toivoo pääsevänsä takaisin kotiinsa johonkin vitun Pohjois-Savoon lumppuäiskän hernekeittopadan viereen, ja jos vaikka enokin vielä kannikkaan kajoaisi.
      Sitäpaitsi teillä Jakiksessa on melko hyvin, huomioiden nollalähtötasonne. Onhan teillä mp-lehtiä ja netti vapaassa käytössä. Käykö hoitajanne koskaan tarkastamassa tilannettanne?
      KELA on kuulemma korottamassa vammakkotukiaisia. Olisko bileiden paikka?

      Kuis HarleyLeikkoTyttelin sukupuolenvaihdosleikkausarvet jakselee? Peitä arvet karvoilla (jos kasvaa enää), ja sitten Pempöölen Kaffestuukalle tarjolle. Onko kakkonen ykkönen vai toisinpäin?

      SA korskuu jo pilttuussaan, kohta baanalle.

      • HarleyThai

        SOPIIKO SINULLE SELLAINEN RATKAISU ETTÄ........

        SINÄ KURKO ELÄT SIELLÄ KAAMOKSESSA OMAA LUKSUSELÄMÄÄSI OMALLA TAVALLASI KÄYTTÄEN AIKAASI YLLÄ OLEVAN KALTAISTEN AJATUSTESI LAATIMISEEN INTERNETTIIN ??????

        ja........

        MINÄ ELÄN TÄÄLÄ THAIMAASSA SILLÄ VARALLISUUDELLANI JOKA MINULLA ON ???

        Nyt täytyy lähteä lapseni kanssa radalle, jossa hän harjoittelee Japanilaisella rr-pyörällä, jonka hinta on enemmän kuin sinun super seikkailusi ja väitän että lapseni lapasessa pysyy paremmin moottoripyörät, kuin sinun runkkukäsissäsi, mutta eihän sun mopos edes kulje ratanopeuksia.

        MoiMoi ja PAITTES ei kuulu stadilaisen sanavarastoon, vaan lappalaisille.


      • HondaKurkonAkseli

        Rupeeko HarleyLeikkoTyttelillä närvi palamaan? Lääkitys on kai melko kova.
        Oletko nyt sitten isä vai äiti RR-lapsellesi? Pikkupoikia Taimaasen kulmilla kutsutaan kyllä ihan jollain muulla nimellä kuin lapsi, mutta ehkä Jakiksessa se on lapsi sitten. Toivottavasti ja todennäköisesti on vain mielikuvituksessasi. Kuten Taimaanen ja HD.

        Otapa ilta- ja aamulääkkeet kiltisti, huomenna on ruokalassanne sen hikoilevan rupinaamaisen keittäjän tekemää hernekeittoa ja pannaria. Hellepäivänä pääsette ohjatusti Jakiksen (Vaaralan) hiekkamontulle, polvia myöten kahlaamaan veteen. Saatte veden alla salaa nyplätä pilejänne, omaa ja kaverin.

        Tulin just SA:lla Stadin keskustasta, mutta tiet ja kadut ovat todella huonossa kunnossa. Enduropyörä tai katumaasturi ovat ainoat oikeat kulkuneuvot Stadin kulmilla. Tai sporalla ja metrolla ehkä.


      • HarleyThaiTaas
        HondaKurkonAkseli kirjoitti:

        Rupeeko HarleyLeikkoTyttelillä närvi palamaan? Lääkitys on kai melko kova.
        Oletko nyt sitten isä vai äiti RR-lapsellesi? Pikkupoikia Taimaasen kulmilla kutsutaan kyllä ihan jollain muulla nimellä kuin lapsi, mutta ehkä Jakiksessa se on lapsi sitten. Toivottavasti ja todennäköisesti on vain mielikuvituksessasi. Kuten Taimaanen ja HD.

        Otapa ilta- ja aamulääkkeet kiltisti, huomenna on ruokalassanne sen hikoilevan rupinaamaisen keittäjän tekemää hernekeittoa ja pannaria. Hellepäivänä pääsette ohjatusti Jakiksen (Vaaralan) hiekkamontulle, polvia myöten kahlaamaan veteen. Saatte veden alla salaa nyplätä pilejänne, omaa ja kaverin.

        Tulin just SA:lla Stadin keskustasta, mutta tiet ja kadut ovat todella huonossa kunnossa. Enduropyörä tai katumaasturi ovat ainoat oikeat kulkuneuvot Stadin kulmilla. Tai sporalla ja metrolla ehkä.

        Puhu höpöjäs stadin keskustan kaduista, ne on just samassa kunnossa kuin muinakin kesinä ja sehän on Hesan tapa että niitä rempataan toki aiheuttaen haittaa suoraan ajaville.

        No eikös tuo sun seikkailus oo vähän enskan ominaisuuksinen.

        Jatka toki oireiluas kun siitä nautit.


      • HondaKurkonAkseli

        Tarkkaanpa Jakiksesta käsin tiedetään Stadin katujen kunto. Mutta olet oikeassa, kadut ovat yhtä surkeita joka kesä, ja SA:lla pystyy ajamaan huonommassakin maastossa kuin Stadi, helpostikin. Onhan KTM alunalkaen metsäpyöräksi tehty.


      • HarleyThaiMVH
        HondaKurkonAkseli kirjoitti:

        Tarkkaanpa Jakiksesta käsin tiedetään Stadin katujen kunto. Mutta olet oikeassa, kadut ovat yhtä surkeita joka kesä, ja SA:lla pystyy ajamaan huonommassakin maastossa kuin Stadi, helpostikin. Onhan KTM alunalkaen metsäpyöräksi tehty.

        Kävin muutama viikko sitten Helsingissä.
        Tiedän Helsingin katujen kunnon ja tiedän myös että Lauttasaaresta ei näy Kaivariin eikä siitä eteenpäin väittämäsi mukaan.
        Sinä olet yksi ongelmallisimmista motoristeista kirjoitellen tälle palstalle kylmästä kesästä ja pääkaupungin katujen kunnosta.
        Täysin yhdentekevää minulle mistä sinä kirjoittelet, mutta selvää on että sinulla ei ole moottoripyörää etkä asu Helsingissä.
        Katsoppa vaikka tämän päivän Helsingin sää, jonka minäkin kykenen täältä Thaimaasta katsomaan internetistä ja myös kauppatorin livekamerasta.
        Mikä lienee tämän päivän ongelmasi esteenä moottoripyöräilylle hymysuin ilman että ajattelet itsellesi tuntemattomien henkilöiden seksuaalisuutta ?


      • HondaKurkonAkseli

        Tuliko väärät aamulääkkeet? Imetkö? Nieletkö? Kysyy Kalliossa syntynyt stadilainen juupajokelaiselta "pussi kuskilta", vaikkei sulla oo edes bussikorttia. Paitsi se Stadin päiväkortti turisteille, vammakkohalvennuksella. Bonuksena mopokortti.
        Edelleenkin näen Larusta Kaivariin, mutta pönttövuorelaiset eivät voi tätä tajuta. En ehkä vedenpintaa siellä, mutta eipä tarvikaan.
        Katsopa illalla hoitokodissasi Pikku Kakkosta, niin kaverit painaa sua pikkukakkoseen. Kuivana. Mopopelle olet.

        SA kulki hienosti, Kallio-Sörnäinen akselilla kadut ovat parempia.


      • MVHjaYT
        HondaKurkonAkseli kirjoitti:

        Tuliko väärät aamulääkkeet? Imetkö? Nieletkö? Kysyy Kalliossa syntynyt stadilainen juupajokelaiselta "pussi kuskilta", vaikkei sulla oo edes bussikorttia. Paitsi se Stadin päiväkortti turisteille, vammakkohalvennuksella. Bonuksena mopokortti.
        Edelleenkin näen Larusta Kaivariin, mutta pönttövuorelaiset eivät voi tätä tajuta. En ehkä vedenpintaa siellä, mutta eipä tarvikaan.
        Katsopa illalla hoitokodissasi Pikku Kakkosta, niin kaverit painaa sua pikkukakkoseen. Kuivana. Mopopelle olet.

        SA kulki hienosti, Kallio-Sörnäinen akselilla kadut ovat parempia.

        Et edelleenkään näe kertomasi mukaan Kaivariin, etkä Punavuoren ja Ullanlinnan yli Krunikkaan.

        On tainnut Kalliossa jäädä kotiopetuksesta pois käyttäytymisosio.

        Voi hyvät hyssykät taas Kalliosta Kurville Super Seikkailulla ja kadut parempia.

        Toisaalta hyvä että et ole täällä Thaimaassa vermees kanssa jaloissa, koska meillä tiet huonommassa kunnossa kuin Hämeentie.
        Laajenna huomenna kruisailua vaikka Arabiaan, niin saat motoristikokemusta ja voit vaikka ladata nimes rautaperseporukkaan kolukiusattujen puolesta, kun sinä olet virtuoosi nettikiusaajissa.


      • HondaKurkonAkseli

        Koulukiusatut ovat luusereita. Väkivalta lopettaa vittuilun. Karatetunneille pikku narukäsi rimppajalka itkupilli finninaama, vuoden päästä tilanne on ihan hyvä.
        Miksi minun on tarvinnut nähdä Larun loistoasunnostani köyhien kortteereihin muualle Stadiin? Näin Airshown lento-osuuden Kaivarissa, hyvin toimeentulevia ympärillä, ei fattapellejä, oma venepaikka ja pari autohallipaikkaa, miksi katsella leipäjonoja ja spurreja? En näe myöskään Jakiksen hoitolan parvekkeelle. Voinko valittaa tästä johonkin?

        En ymmärrä. Olenko yksinkertainen tjsp?


      • NaurattaaSunPäteminen
        HondaKurkonAkseli kirjoitti:

        Koulukiusatut ovat luusereita. Väkivalta lopettaa vittuilun. Karatetunneille pikku narukäsi rimppajalka itkupilli finninaama, vuoden päästä tilanne on ihan hyvä.
        Miksi minun on tarvinnut nähdä Larun loistoasunnostani köyhien kortteereihin muualle Stadiin? Näin Airshown lento-osuuden Kaivarissa, hyvin toimeentulevia ympärillä, ei fattapellejä, oma venepaikka ja pari autohallipaikkaa, miksi katsella leipäjonoja ja spurreja? En näe myöskään Jakiksen hoitolan parvekkeelle. Voinko valittaa tästä johonkin?

        En ymmärrä. Olenko yksinkertainen tjsp?

        Et ole yksinkertainen tai jotain sinnepäin, olet idiootti.
        Ei sinun ole tarvinnut nähdä, vaan olet kertonut näkeväsi Kaivariin ja Krunikkaankin, joka ei ole mahdollista kuin mutkakatseella ns. esteiden yli.
        Ole toki onnellinen venepaikastasi ja autohallipaikoistasi, minulla on vene venepaikallani, enkä tarvitse autoilleni ja moottoripyörilleni ( monikko ) autohallipaikkoja, koska niille on paikat täällä uima-altaallisen taloni pihassa.


      • HondaKurkonAkseli

        Pahoja halluja sinulla. Mitä nappeja olet taas vetänyt Jakiksessa?


      • NeitsytHinttiKääpiöKurko
        HondaKurkonAkseli kirjoitti:

        Pahoja halluja sinulla. Mitä nappeja olet taas vetänyt Jakiksessa?

        Ota ihan mikä nappi tahansa ja ajele sillä SA:lla Krunikkaan ja katse Punavuoren suuntaan.
        Pilkistääkö Laru ?
        Sen jälkeen voit mennä kuolaamaan Roberttiin Princessoja ja jos sattuu oleen rannassa 40 jalkainen, niin oivallat mikä mulla venepaikalla.
        Jos ei oo pelipaikalla, niin ajeleppa Hakaniemen hotellin rantaan, voi olla siellä.

        Noi sun Jakisjuttus on jo ihan kuivunutta kamaa, keksi jotain parempaa yöpuuhaksesi.


      • Anonyymi
        HondaKurkonAkseli kirjoitti:

        Tuliko väärät aamulääkkeet? Imetkö? Nieletkö? Kysyy Kalliossa syntynyt stadilainen juupajokelaiselta "pussi kuskilta", vaikkei sulla oo edes bussikorttia. Paitsi se Stadin päiväkortti turisteille, vammakkohalvennuksella. Bonuksena mopokortti.
        Edelleenkin näen Larusta Kaivariin, mutta pönttövuorelaiset eivät voi tätä tajuta. En ehkä vedenpintaa siellä, mutta eipä tarvikaan.
        Katsopa illalla hoitokodissasi Pikku Kakkosta, niin kaverit painaa sua pikkukakkoseen. Kuivana. Mopopelle olet.

        SA kulki hienosti, Kallio-Sörnäinen akselilla kadut ovat parempia.

        hondakurkokikkeli vai mikä se oli,on AIKA KIPEE!


    • oijgojgi

      hd:hinnassa 80% prosenttia ilmaa, pelkkä merkki siinä tankissa maksaa.

      • NeitsytHinttiKääpiöKurko

        Hyvä liikeidea sinulle hintatietoinen.

        Alappa hamstraamaan tankittomia Harrikoita aloittaen vaikka ns. vakuutusyhtiöiden kolarilunastusvarastoista, niitä on mailmassa enemmän kuin elämäsi aikana ehdit kiertää.

        Osta sitten nämä joista on tankin ja tankissa olevan merkin hinta vex.
        Tankkeja merkkeineen tai ilman merkkejä voit tilata lukuisista paikoista.

        Hyvää miljonäärin Kurkon tapaista luxuselämää toivotan näin sinulle aloita ihmeessä business hopihopi heti.


      • HondaKurkonAkseli

        Tämä HDmukaTaimaa, huomenna on kai sinulle ja verrokkiryhmällesi leipäjonopäivä Harjun Hesarilla. siitä sitten Kallion kirjastoon Bikeä tavaamaan, ja hoitajat vievät kotiin Jakikseen.
        Koita katella jostain pillakan kuvia (jos olet hetero tai edes mitään), ja siitä suoraa huutoa kädet peiton alla nukkumaan hoitolaan. Nykivää liikettä loppuilta Salkkareita vahtiessa.
        Kuinka vitun pihalla joku voi olla?

        Huh huh.

        Huomenna SA:lla Stadiin.


      • ThaimaassaIhanKivaa
        HondaKurkonAkseli kirjoitti:

        Tämä HDmukaTaimaa, huomenna on kai sinulle ja verrokkiryhmällesi leipäjonopäivä Harjun Hesarilla. siitä sitten Kallion kirjastoon Bikeä tavaamaan, ja hoitajat vievät kotiin Jakikseen.
        Koita katella jostain pillakan kuvia (jos olet hetero tai edes mitään), ja siitä suoraa huutoa kädet peiton alla nukkumaan hoitolaan. Nykivää liikettä loppuilta Salkkareita vahtiessa.
        Kuinka vitun pihalla joku voi olla?

        Huh huh.

        Huomenna SA:lla Stadiin.

        Stadilainen lähtee huomenna Stadiin.
        Pistä trippimittari päälle Kalliosta Kurviin.
        Mitä ne Salkkarit on joita tulisi vahtia, arvelen jotain Nintendon moottoripyöräpelejä.
        No Kurkollahan on ihan omanlaatuinen moottoripyöräkiinnostus johon päivittäin kuuluu Jakis.
        Lienee toi Jakis tavalla tai toisella lähellä Kurkon sydäntä.


      • Jutustelija1
        NeitsytHinttiKääpiöKurko kirjoitti:

        Hyvä liikeidea sinulle hintatietoinen.

        Alappa hamstraamaan tankittomia Harrikoita aloittaen vaikka ns. vakuutusyhtiöiden kolarilunastusvarastoista, niitä on mailmassa enemmän kuin elämäsi aikana ehdit kiertää.

        Osta sitten nämä joista on tankin ja tankissa olevan merkin hinta vex.
        Tankkeja merkkeineen tai ilman merkkejä voit tilata lukuisista paikoista.

        Hyvää miljonäärin Kurkon tapaista luxuselämää toivotan näin sinulle aloita ihmeessä business hopihopi heti.

        Ajatelkaapa sitä rispektin määrää kun olisikin oikeasti noin ja joillakin olisi se merkki siinä tankissa kun muut ovat ostaneet ilman merkkiä.

        Olisi vähän niin kuin se kuuluisa sanonta että bensan pitäisi maksaa ainakin kympin niin ei tulisi kuin tuttuja vastaan!


      • Jutustelija1
        ThaimaassaIhanKivaa kirjoitti:

        Stadilainen lähtee huomenna Stadiin.
        Pistä trippimittari päälle Kalliosta Kurviin.
        Mitä ne Salkkarit on joita tulisi vahtia, arvelen jotain Nintendon moottoripyöräpelejä.
        No Kurkollahan on ihan omanlaatuinen moottoripyöräkiinnostus johon päivittäin kuuluu Jakis.
        Lienee toi Jakis tavalla tai toisella lähellä Kurkon sydäntä.

        Salkkarit on 'Salatut Elämät' eli kuuluisa Suomalainen 'saippua' sarja.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Salatut_elämät


      • ThaimaassaNauretaan
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Salkkarit on 'Salatut Elämät' eli kuuluisa Suomalainen 'saippua' sarja.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Salatut_elämät

        No mutta nythän minä ymmärrän.

        Kurko siis elää salattua elämäänsä saippuasarjaan perustuen ja jauhaa sitä paskaa täällä moottoripyöräpalstalla kun motoristit moottoripyöräilee.

        Kiitos Jutustelija1.


    • HondaKurkonAkseli

      Eräs ystäväni on vartiointifirman iso pomo, ja he ovat useasti nauraneet CCTVn kuville, joissa kuolaavat harvahampaiset vammakot, rullatuoleissaan HD-logot, kruisailevat JakiksenS-Marketissa muoviaurinkolaseissaan (pöllityt Tokmannilta). Kassalla jäävät kiinni Rainbow-oluen pöllimisestä. Mestaririkollisia.
      HarleyTytteliNykyään ja KivaKeuliiKunEiSeiso ovat meikattuina transsuina hyvin framilla. Killisilmäiset omaishoitajansakin heitä häpeävät. No, niin me muutkin tunnemme myötähäpeää tuollaisista luusereista.
      Pyydäpä hoitajalta YamYam-matosoppaa, pääset hoitokodissasi Taimaa-fiilikseen. Sitten kuumaan suihkuun, ja sutimaan lapaseen naistenvessaan. Ihan kuin kotona Taimaasessa. Paittes että Harley onkin rullatuoli. KELA tarjoaa.
      Apinat.

      • MullakinOnIso

        Paittes se on hienoa, että sinulla on vartiointifirman iso pomo ystävänä.

        Kuinka iso ?


    • MullaOnIsompi

      Mie oon tuolla Tinterissä, siinä savolaisosiossa, ehtimässä uutta pervopoikulia. Tarttis saara piliä sinne leikattuun pimslooraan, mutta ei käy flaksi ees Pempöölen kahvistuukalla Harlii-homoil.
      Mitä teen? Takasin poikuliks, vai tieuran suunnassa pohjoiseen kohti aanusta?
      Kuin tää on näin vaikeeta? Miks kukaan ei haluu impipimppaa kirurgin veitsen jäljiltä?
      Mulla on Monkey, niistä porukoista piliä irtoo vähän karummallekin.
      Nyt on ratkaisun paikka.

      T: HarleyImpiPimppa

    • Anonyymi

      Vittu osta japanilainen pyörä

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe