Olen tutkinut monia uskontoja ja näistä uskomattomin on kyllä tämä lestadiolaisuus. Vain islam on lähellä tätä samaa hörhöilyä. Ensinnäkin ettekö te lestat lue Raamattua, kun koko ajan teette sitä mitä se kieltää?! Ja miten te voitte omistaa tietokoneen jos telkkukin on syntiä (paitsi ei naapurin teevee sillon, kun sieltä tulee teille mielenkiintoista ohjelmaa)
Mun täytyy lyhentää tätä viestiä aikalailla jo pelkästään verenpaineen takia. Jotkin uskonnolliset hölmöilyt saa sen kohoamaan. Ja toiseksi se, että tämä tila ei riitä siihen kaikkeen mitä haluaisin sanoa tästä ja monesta muusta uskonnosta.
en ymmärrä
18
565
Vastaukset
- pilvi
Oi sääli, että ihmisen on niin vaikea seurata Jeesusta! Kuinka moni tahtoi seurata Jeesusta vaeltaissansa maan päällä? Ja kuinka hänen oma opetuslapsensa jo lupauksestaan huolimatta kielsi mestarinsa? Ja suurin osa pilkkasi ja tahtoi ristiin naulittaa..
Niin kai tänäänkin. Lie harva joka tahtoo ristiin naulita lihansa ja seurata...
Siksi lestadiolaisuuden alla on niin monta nimeä..
Älä katso vikoja, katso oppia! Ota selvää ja kuuntele! Käy läpi eri lestadiolaisuudet. Missään nimessä ei kielletä kuulemasta perustusta!!!- Anonyymi
HYSTEERISET NAISET PAHINTA KAMAA ja taikauskoiset miehet täynnä pelkoja.
- Anonyymi
Siksi lestadiolaisuuden alla on niin monta nimeä..
On,on monta lasta seksuaali tapahtumana josta voi lukea lehdestä.
Pereustettu 1900-luvulla vasta..ei miträän historiaa kuin Korpelaisuus mikä on lestadiolaisuuden alku.
- hypnosRC
Ja näit hyvä mies kaiken vaivan tulla tätä tänne kertomaan? =)
Voin melkein lukea tekstistäsi ajatuksen, että yrität olla itse oikeassa ajatuksineen. Näinhän moni pyrkii tässä maailmassa - "jumalaksi jumalan paikalle" oli olemaan alituiseen oikeassa.
Jos olet tosiaan aina oikeassa, miksi et lottoaisi? Tällöinhän he valitsisivat aina sinut valitsemat numerosi...- Amir
Kyllä se on niin, että turhaa on yrittää järkee puhua uskonnon sekoittamille ihmisille. Ei auta vaikka rautalangasta vääntäis. Sitä en vain ymmärrä, että miksi uskovaiset ei voi noudattaa Raamatun oppeja 100-prosenttisesti. Yksi syy tietysti on Raamatun moniselitteisyys. Asioita voi väännellä miten päin vain. Mutta on siellä ihan selkeitäkin kohtia ja silti toimitaan väärin. Oikein odotan maailmanloppua, että saan nauttien katsella miten monet uskovaiset saa pitkän nenän.
- hypnosRC
Amir kirjoitti:
Kyllä se on niin, että turhaa on yrittää järkee puhua uskonnon sekoittamille ihmisille. Ei auta vaikka rautalangasta vääntäis. Sitä en vain ymmärrä, että miksi uskovaiset ei voi noudattaa Raamatun oppeja 100-prosenttisesti. Yksi syy tietysti on Raamatun moniselitteisyys. Asioita voi väännellä miten päin vain. Mutta on siellä ihan selkeitäkin kohtia ja silti toimitaan väärin. Oikein odotan maailmanloppua, että saan nauttien katsella miten monet uskovaiset saa pitkän nenän.
Mikä on se motivaatio, millä yrität puhua "järkeä" uskonnon sekoittamille ihmisille?
Oma näkemyksesikö raamatusta? Sekö on "se oikea"?
Yksittäinen ihminen on todennäköisyyden valossa harhateillä. - Amir
hypnosRC kirjoitti:
Mikä on se motivaatio, millä yrität puhua "järkeä" uskonnon sekoittamille ihmisille?
Oma näkemyksesikö raamatusta? Sekö on "se oikea"?
Yksittäinen ihminen on todennäköisyyden valossa harhateillä.Olen myös itse joskus "hurahtanut" uskovaiseksi. Onneksi järjen valo voitti ja pääsin irti moisesta ennenkuin olisin löytänyt itseni mielisairaalasta. On nimittäin TODELLA vaikeaa muuttua syntisestä uskovaiseksi. Tästä syystä moni reppana sekoaakin, kun yrittää torjua mielestään ne niin kamalat synnit ja houkutukset.
En koskaan halua, että kukaan uskonnon takia menettää mielenterveyttään ja siksi yritän aina kun vain on mahdollista, puhua näistä asioista. Harmi vain, että monet lahkot kuittaavat nämä puheet saatanallisiksi ja harhaanjohtaviksi ettei vain pelastuisi. Minun mielestäni kaikista asioista pitää pystyä ja uskaltaa puhua, jopa senkin uhalla, että ihminen luopuu uskostaan.
Se, että kuuntelee myös maailman ääntä eikä vain uskovaisten höpinöitä ei pitäisi olla pahaksi. Jos ihmistä ei sit saa lahkoon niin sekin on merkki jostain.
Uskovaiseen perheeseen pitää syntyä ei siitä muuten mitää tule. Ei kannettu vesi kaivossa pysy. - pilvi
Amir kirjoitti:
Olen myös itse joskus "hurahtanut" uskovaiseksi. Onneksi järjen valo voitti ja pääsin irti moisesta ennenkuin olisin löytänyt itseni mielisairaalasta. On nimittäin TODELLA vaikeaa muuttua syntisestä uskovaiseksi. Tästä syystä moni reppana sekoaakin, kun yrittää torjua mielestään ne niin kamalat synnit ja houkutukset.
En koskaan halua, että kukaan uskonnon takia menettää mielenterveyttään ja siksi yritän aina kun vain on mahdollista, puhua näistä asioista. Harmi vain, että monet lahkot kuittaavat nämä puheet saatanallisiksi ja harhaanjohtaviksi ettei vain pelastuisi. Minun mielestäni kaikista asioista pitää pystyä ja uskaltaa puhua, jopa senkin uhalla, että ihminen luopuu uskostaan.
Se, että kuuntelee myös maailman ääntä eikä vain uskovaisten höpinöitä ei pitäisi olla pahaksi. Jos ihmistä ei sit saa lahkoon niin sekin on merkki jostain.
Uskovaiseen perheeseen pitää syntyä ei siitä muuten mitää tule. Ei kannettu vesi kaivossa pysy.Juu uudensyntymisen kautta! Muuten ei mitään tule, olet oikeassa!
Et varmastikaan tarkoittanut perhettä, luonnollisena syntymisenä. Sillä niin ei ole. Jumala valitsee omansa, ja armo saada syntyä kristittyyn kotiin.
Oikeasta. Eikö raamattu opeta oikeasta, josta mainitsin. On jokaisen omakohtaisesti otettava vaarin.
En nosta itseäni, kuten tahdoit ymmärtää. Minä olen huono, ja siksi tarvitsenkin lunastajani.
Raamattu varoittaa myöskin viimeisestä ajasta ja harhaopeista.
Hedelmistä puu tunnetaan.
Ps.olin nuori nainen - Amir
pilvi kirjoitti:
Juu uudensyntymisen kautta! Muuten ei mitään tule, olet oikeassa!
Et varmastikaan tarkoittanut perhettä, luonnollisena syntymisenä. Sillä niin ei ole. Jumala valitsee omansa, ja armo saada syntyä kristittyyn kotiin.
Oikeasta. Eikö raamattu opeta oikeasta, josta mainitsin. On jokaisen omakohtaisesti otettava vaarin.
En nosta itseäni, kuten tahdoit ymmärtää. Minä olen huono, ja siksi tarvitsenkin lunastajani.
Raamattu varoittaa myöskin viimeisestä ajasta ja harhaopeista.
Hedelmistä puu tunnetaan.
Ps.olin nuori nainenIlmeisesti olet lestaadiolainen? Voi sinua raukkaa. Itse mainitsit, että pitää varoa harhaoppeja. Juuri nyt sinä olet mukana yhdessä suurimmista harhaopeista. Et tule pelastumaan etkä pääse ikinä taivaaseen mutta et kyllä helvettiinkään koska sitä ei ole. Toivon, että joskus huomaat miten vääräässä olet ja lähdet pois siitä. Muista sillon minun sanat.
- pilvi
Amir kirjoitti:
Ilmeisesti olet lestaadiolainen? Voi sinua raukkaa. Itse mainitsit, että pitää varoa harhaoppeja. Juuri nyt sinä olet mukana yhdessä suurimmista harhaopeista. Et tule pelastumaan etkä pääse ikinä taivaaseen mutta et kyllä helvettiinkään koska sitä ei ole. Toivon, että joskus huomaat miten vääräässä olet ja lähdet pois siitä. Muista sillon minun sanat.
Pyydän, että voisin aina luottaa raamattuun, ja jumalan sanaan. Siihen pohjaudun! Oppiin, jota opetuslapset ja mestarimme julisti.
Luepa raamatusta myöskin tuonpuoleisesta..
Eikö se lupaa hyvää niille jotka ovat uskolliset loppuun asti. Etsi!
Kaikkea hyvää sinulle! - Anonyymi
pilvi kirjoitti:
Pyydän, että voisin aina luottaa raamattuun, ja jumalan sanaan. Siihen pohjaudun! Oppiin, jota opetuslapset ja mestarimme julisti.
Luepa raamatusta myöskin tuonpuoleisesta..
Eikö se lupaa hyvää niille jotka ovat uskolliset loppuun asti. Etsi!
Kaikkea hyvää sinulle!Ne ei erota edes mihin aikaan KENELLE Raamatussa joku kirjoittaa . Ei vaikka otsikossa jo lukee kenelle oli siellä silloin . Kenelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne ei erota edes mihin aikaan KENELLE Raamatussa joku kirjoittaa . Ei vaikka otsikossa jo lukee kenelle oli siellä silloin . Kenelle.
Asburger häiriinty?
Rapparia ärsyttää kun hänen kirjoittamaa turmeltua jumalansanaa ei lueta ja varainkaan uskota. Koska kaikkien pitäisi kumartaa rapparia
Tottakai on selvää, että ymmärrys puuttuu, kun kiinnostus puuttuu. Minuakaan eivät vedet houkttele, kun en osaa uida, en kuitenkaan voi tehdä osaavien iloa tyhjäksi. Jonakin päivänä Herra kutsuu, mutta älä torju siksi, ettei ole aiemmin kiinnostanut!
- Anonyymi
Nehän on kasteen armon piirissä. Voivat vaikka kannattaa kansanmurhaa ja hyvin käy.
- Anonyymi
Ensinnäkin ettekö te lestat lue Raamattua,
Ei he lue,heillä on lukija seuroissa Raamatulle.
Se on kuin Islam,puhuja puhuu mitä omasta mielestään tulkitsee.- Anonyymi
Näin on. On erittäin härskiä valehtelua, että vain esikoislestadiolaista puhujaa ohjaa Pyhä Henki.
Sen todistaa jo sekin, että kyseisen lahkon, se todella on evankelislutesilaisen kirkon lahko, saarnaajat ovat joutuneet " tukkanuottaisille", eli joitakin Pyhä Henki ei sitten ole johtanutkaan? Olen täysin varma siitä', että Pyhä Henki ei ole vain kyseisen lahkon saarnaajia johdattamassa.
Miksi muuten on häpeä olla esikoislestadiolainen? Miksi lähes jokainen esikoislestadiolainen salailee uskoaan esikoislestadiolaisuuteen ainoavana pelastava voimana? Ei pysty mitenkään tositilanteessa perustelemaan uskoaan.
Miettikää sitä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Näin on. On erittäin härskiä valehtelua, että vain esikoislestadiolaista puhujaa ohjaa Pyhä Henki.
Sen todistaa jo sekin, että kyseisen lahkon, se todella on evankelislutesilaisen kirkon lahko, saarnaajat ovat joutuneet " tukkanuottaisille", eli joitakin Pyhä Henki ei sitten ole johtanutkaan? Olen täysin varma siitä', että Pyhä Henki ei ole vain kyseisen lahkon saarnaajia johdattamassa.
Miksi muuten on häpeä olla esikoislestadiolainen? Miksi lähes jokainen esikoislestadiolainen salailee uskoaan esikoislestadiolaisuuteen ainoavana pelastava voimana? Ei pysty mitenkään tositilanteessa perustelemaan uskoaan.
Miettikää sitä.No jos joku esikoislestadiolainen todella alkaisi miettiä sitä, mihin hän oikein uskoo, ei kehtaisi tänne kirjoittaa?
Anonyymi kirjoitti:
Miettikää sitä.Olen huomaavinani, että keskustelu Lestadiolaisuudesta alkaa aina niistä sivuasioista. Ei koskaan uskon ytimestä. Kun keskustelussa tunnustautuu lestadiolaiseksi, niin heti pitäisi pystyä selittelemään miksi joku esine tai asia on synti. Tälläisen käsityksen antaa saarnat kuunneltuna ulkopuolisen korvin. Jos sinulla on tv, et ole armon tilassa. Se palautuu vasta, kun olet sen joko särkenyt tai vienyt kierrätyksen. Kuitenkaan julistuksen ydin ei ole siinä, miten kuuliainen olet, vaikka se siltä vaikuttaakin. Siksi olisi vaikeaa perustella miksi olisin lestadiolainen, jos olisin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943692
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453084Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.912661Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572390- 612378
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172327- 1232266
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212244Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212193- 642070