vauvan öinen huuto

väsynytihminen

meidän pariviikkoinen tyttö huutaa jokatoinen yö kurkku suorana n. 4-5 tuntia eikä siihen maidot tai heijailut tunnu auttavan kuin ehkä 10 minuutiksi. Kakkaa kyllä tulee, mutta noin ruokalusikallisen verran ehkä 3 tunnin välein, sellasta vetistä ja kokkareista. Minkä tähän oikein sais avuksi?? jos saisi edes vauvan rytmin niin että päivät huutaisi ja yöt nukkuisi niin pääsisi mieskin töihin, joutunut nyt olemaan sairaslomalla kun silmätkin verestää jatkuvan valvomisen takia.. Neuvolasta en saanut mitään apua

8

483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allergiggo

      Vie vauva lääkäriin ja HETI.

    • stickan

      Hei
      Kokeile vyöhyketerapiaa se yleensä helpottaa vauvan oloa.Suosittu paikka on www.fysioninja.fi

    • htsde

      Mitenkä jos se mies nukkuisi korvatulppien kanssa toisessa huoneessa nyt muutaman yön? Tai vaikka peltarit korvilla jos ei muuten :D Vapaa päivänä sitte vaihdatte ja sun vuoro nukkua!

      Käy hakemassa apteekista cuplatonia tai disflatyl tippoja ja Rela tippoja. Jos niillä saisit vatsaa toimimaan paremmin ja pieruja tulemaan. Meidän 2 viikkoinen tyttömme aloitti huutamisen vastikään ja cuplatonilla on nyt ruvennut pierujakin tulemaan ja unet maistuu paremmin. Esikoinen huusi 2 viikon iästä 3kk ikään eikä hänellä auttanut oikein mikään. Se loppui sitten yhtäkkiä. Onneksi molemmat ovat itkuisia illasta eikä yöllä.

      Moni myös on suositellut tuota vyöhyketerapiaa, sitä ajattelin itse kokeilla jos tämän kakkosen huutamiset jatkuu vielä kauan. Tuskallista katsoa, kun ei tiedä mikä vaivaa vai vaivaako mikään :(

    • htsde

      Käytimme tyttöä tänään vyöhyketerapeutilla kun huuto vain paheni ja paheni . Jo tämän yhden käynnin jälkeen neiti on ollut paaaalijo rennompi ja itkenyt huomattavasti vähemmän kuin ennen. Koputan puuta, vielä en täyteen tehoon usko, eihän se voi olla näin helppoa. Perjantaina on vielä toinen käynti ja sitte mietitään jatketaanko vielä.

      Tiesitkö muuten, että kannattaa jättää ruisleivän lisäksi omasta ruokavaliosta suklaa ja kaikenlaiset turhat lisäainemössöt pois. Mulla imetys tekee hullun makeanhimon ja tietämättäni olen vedellyt himoissani suklaata (normaalisti en edes syö karkkia) ja pahentanut entisestään vauvan oloa. Päälle vielä se "terveellinen" ruisleipä niin johan ole kummakaan, että vauvalla on paha olla.

    • carrtyu

      Windows that are hard to fit can still benefit from fabric blinds. Problem areas are usually skylights, arches blinds, eyebrows, and occasionally portal windows when you fabric blinds are picking out coverings for your windows. Creativity and the right accessories might fabric blinds be all that you need!

      i like the information here With ps3 Jailbreak you can host a challenge lobby for modern warfare 2, with this you can cheat all your way up to the achievements in jailbreaking your ps3 and more! how to jailbreak ps3 4.00 all the playstation jailbreak 3.72 details and software jailbreak ps3.

      Thanks for the info here i got more info about memory foam mattress toppers its quit an interesting read there Mattress toppers are designed to protect your mattress so that it would have a longer life span it protects the mattress from stains and wine or liquid spills and any elements that could damage your mattress. Today you memory foam mattress topper reviewscan find different types of mattress toppers

    • voi itku

      Jos kyse on koliikista, niin vauvahieronnasta voi olla apua. Kannattaa omasta ruokavaliosta jättää pois kaikki, mikä aiheuttaa ilmavaivoja itselleenkin. Maitohappobakteereista voi myös olla apua.

      Aina ei tiedä mikä auttaa ja usein heti ei auta mikään. Meillä vaati lähes kymmenen käyntiä vyöhyketerapeutilla edellisten lisäksi.

      Varaa aika, jos paikkakunnallasi on vyöhyketerapettia tai sitten voi myös itse opetella hieromaan vauvaa
      http://omama.mycashflow.fi/product/19/vauvahierontakirja-vyohyketerapia-ja-refleksologia-koliikkivauvan-hoidon-tukena

    • Suvari82

      Meillä ei oikein vyöhyketerapia tepsinyt, tehtiin sitä tosin opetusvideon avulla itse. Disflatyl on ollut Cuplatonia tehokkaampaa, ja vauvan jalkojen "pumppaaminen" on auttanut aina välillä. Rela-tipat on myös olleet käyteössä, mutta mikään ihmekeino se ei ole ollut. EHDOTON suosikkiapuri on kuitenkin ollut VÄRISEVÄ SITTERI! Maksoi n. 65 € ja maksoi hintansa takaisin viikossa. Vaikka ohjeissa sanottiin ettei vauvaa siihen saisi nukuttaa niin neuvolassa kerrottiin että koliikkivauvan vanhemmille on kaikki keinot sallittuja. Eikä me joka yö vauvaa olla siihen nukutettu, vaan vain niinä pahimpina, ja sitten ollaan siirretty tyttö sänkyyn (vaihtelevalla menestyksellä tosin). Sitten myynnissä on tietysti niitä koliikkikeinuja, mutta uusina ne maksaa monta sataa. Mitetittiin tässä miehen kanssa, että jos tulevaisuudessa saadaan toinen lapsi ja se sattuu olemaan koliikkinen, hommataan kyllä koliikkikeinu Huuto.netistä, sieltä saa halvemmalla. Koliikkikeinun etu värisevään sitteriin on, että käsittääkseni siihen saa nukuttaa vauvan ja se hoitaa keinuttamisen itse eikä sitä tarvitse siis olla hereillä polkemassa.

      Hyvä keino yleisen äksyilyn rauhoittamiseen on kantoliina/kantoreppu, mutta se vaatii vatsakivuttomuuden, joten ei todellakaan toimi joka kerta.

      • Suvari82

        Niin ja mitään nukkumisrytmiähän vauvoilla ei kuulukaan tuon ikäisenä. Neuvolasta ainakin sanottiin, että vasta sitten kun vauva alkaa syödä kiinteitä (4-6 kk ikäisenä), sen elämää voi alkaa rytmittää. Aamuherääminen aina samoihin aikoihin, sitten lounas, päikkärit, välipala, päivällinen, mahdollinen iltakylpy ja iltapala aina samaan aikaan niin johan yöt alkavat sujua. Herätyksiä tulee tietty öisin edelleen, mutta ainakin uni maistuu aina hyvin pienen tankkauksen jälkeen. Sitten 6kk ikäisenä aletaan unikoulu, eli yöherätyksiäkin aletaan karsia kokonaan pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8604
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      126
      2331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe