Trattkantareller.

GOD MAT

Tänk vad det finns snälla människor.Min granne hämtade två stora kassar med trattkantareller åt mig.Han bryr sig inte självom svamp,men han gillar att vistas i skogen och svampplockade går där meddetsamma.NAM,NAM.

5

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • svampsås

Smaklig måltid!
      själv har jag inte hunnit plocka trattkantareller...önskar att jag också hade en snäll granne....

• goda grannar

Trattkantareller är goda,i min barndom för 60 år sedan plockade ingen dem,utom kanske några svampexperter.Då var det riskor och liknande som var populära.Det lönar sig att vara vänner med sina grannar,min granne på högra sidan har beställt ortstidningen,han är morgonpiggoch läser den snabbt.Senast kl.7 har jag den på farstugolvet.Jag igen beställer några veckotidningar,när jag har läst dem går de vidae till resten av grannarna på min våning man. sparar .pengar och dessutom är det roligtOm någon bakar kan man rentav få en smakbitAlla vill förstås inte ha kontakt,men det märker man rättså fort.

• DELIKAT
        goda grannar kirjoitti:

Trattkantareller är goda,i min barndom för 60 år sedan plockade ingen dem,utom kanske några svampexperter.Då var det riskor och liknande som var populära.Det lönar sig att vara vänner med sina grannar,min granne på högra sidan har beställt ortstidningen,han är morgonpiggoch läser den snabbt.Senast kl.7 har jag den på farstugolvet.Jag igen beställer några veckotidningar,när jag har läst dem går de vidae till resten av grannarna på min våning man. sparar .pengar och dessutom är det roligtOm någon bakar kan man rentav få en smakbitAlla vill förstås inte ha kontakt,men det märker man rättså fort.

Jag brukar göra pajer eller piråger,vad som nu passar bäst,svamp,lök,gräddfil, ägg,smaksatt färskost och så in i ugnen,ja,ost på ytan förstås.NAM. NAM.

• grannen

det har varit ett bra svamp år. vi gillar också att gå i skogen och vi har plockat svamp till flera av våra grannar. är så tacksam att grannarna tog emot svampen så vi fick glädjen att plocka :) :)

• ingolf

Det är så trevligt när det ännu finns människor med hjärtay på rätta stället.Många vågar sig inte på att plocka svamp,om man har vuxit upp med champinjoner i burk så är det inte så lätt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      64
      2116
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1722
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1389
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1337
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1186
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1165
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      357
      1126
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      329
      1103
    Aihe