Trattkantareller.

GOD MAT

Tänk vad det finns snälla människor.Min granne hämtade två stora kassar med trattkantareller åt mig.Han bryr sig inte självom svamp,men han gillar att vistas i skogen och svampplockade går där meddetsamma.NAM,NAM.

5

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • svampsås

      Smaklig måltid!
      själv har jag inte hunnit plocka trattkantareller...önskar att jag också hade en snäll granne....

      • goda grannar

        Trattkantareller är goda,i min barndom för 60 år sedan plockade ingen dem,utom kanske några svampexperter.Då var det riskor och liknande som var populära.Det lönar sig att vara vänner med sina grannar,min granne på högra sidan har beställt ortstidningen,han är morgonpiggoch läser den snabbt.Senast kl.7 har jag den på farstugolvet.Jag igen beställer några veckotidningar,när jag har läst dem går de vidae till resten av grannarna på min våning man. sparar .pengar och dessutom är det roligtOm någon bakar kan man rentav få en smakbitAlla vill förstås inte ha kontakt,men det märker man rättså fort.


      • DELIKAT
        goda grannar kirjoitti:

        Trattkantareller är goda,i min barndom för 60 år sedan plockade ingen dem,utom kanske några svampexperter.Då var det riskor och liknande som var populära.Det lönar sig att vara vänner med sina grannar,min granne på högra sidan har beställt ortstidningen,han är morgonpiggoch läser den snabbt.Senast kl.7 har jag den på farstugolvet.Jag igen beställer några veckotidningar,när jag har läst dem går de vidae till resten av grannarna på min våning man. sparar .pengar och dessutom är det roligtOm någon bakar kan man rentav få en smakbitAlla vill förstås inte ha kontakt,men det märker man rättså fort.

        Jag brukar göra pajer eller piråger,vad som nu passar bäst,svamp,lök,gräddfil, ägg,smaksatt färskost och så in i ugnen,ja,ost på ytan förstås.NAM. NAM.


    • grannen

      det har varit ett bra svamp år. vi gillar också att gå i skogen och vi har plockat svamp till flera av våra grannar. är så tacksam att grannarna tog emot svampen så vi fick glädjen att plocka :) :)

      • ingolf

        Det är så trevligt när det ännu finns människor med hjärtay på rätta stället.Många vågar sig inte på att plocka svamp,om man har vuxit upp med champinjoner i burk så är det inte så lätt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe