Millä ohjelmalla???

börje samling

...sais Canon PowerShot sx 210 is:n videot pyörimään koneella? Oon koittanu QuickTimet sun muut perussoittimet... Kuva pykii pahasti, ääni tullee suht normaalisti. Saako katottua jollain ohjelmalla tai soittimella sujuvasti vai pitääkö aina kytkee telkkariin piuhalla?

10

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iuirquh

Kokeile Canonin omaa, kameran mukana tullutta. Toimii myös VCL-playerillä.
      Ellei niilläkään toimi, on aika vaihtaa konetta. Kone on silloin "mopo".
      Sama vika vanhalla koneella.

• Ei tarvitse vaihtaa konetta. Sopivalla ohjelmalla (esim. Magic Video Convertrer) videot voi muuttaa DivX:ksi. Bonuksena konvertoidut videot vievät vain murto-osan tilasta.

• fjjxfylkxtyu

Toisena "bonuksena" kuvanlaatu yleensä huononee noissa muunnoksissa. Asia riippuu siitä, kuinka pieneksi tiedosto pitää saada ja mihin formaattiin muunnos tehdään. Haluttu formaatti taas riippuu siitä, millä videota on tarkoitus katsella. Koodekeissakin (codec) on laatueroja.

Parantuahan kuvanlaatu ei oikeastaan voikaan kuin näennäisesti. Enempää kuvainformaatiota et voi millään kikkailulla saada kuin alkuperäisessä videossa on.

DivX tai Xvid ovat hyviä perustarkkuuden MPEG4-koodekkeja. Niiden tuottama video AVI-pakattuna toimii useissa dvd-soittimissa.

• Börje Samling

Sellanen unohtu mainita että en näistä kompuuttereista tajua juurikaan mitään. Itellä oolu kone n. 2 vuotta ja joku tällane Acer Aspire 5538 tää on. Ei kai viel pitäis ihan mopo olla...? Eli alan sanasto ei tosiaan oo hallussa. Ekan viestin pointti oli aika hyvä, täytyy kattoo löydänkö koneelta Canonin oman ohjelman/onko cd tallessa...

• 29

Kyllähän kaupasta saa uudempiakin mopoja.
        Kannettavien todellinen teho on myös aina vastaavaa pöytäkonetta hieman huonompi. Akkukäytössä varaustasokin alentaa suorittimen nopeutta latauksen keston paranramiseksi.
        Luulen kuitenkin, että käytetty ohjelma ratkaisee. Itse sain Canonilla pyörimään joustavammin, kuin muilla kokeilemillani.

• Canonisti minäkin
        29 kirjoitti:

Kannettavien todellinen teho on myös aina vastaavaa pöytäkonetta hieman huonompi. Akkukäytössä varaustasokin alentaa suorittimen nopeutta latauksen keston paranramiseksi.
        Luulen kuitenkin, että käytetty ohjelma ratkaisee. Itse sain Canonilla pyörimään joustavammin, kuin muilla kokeilemillani.

Jos haluat tuollaiseen käyttöön pitkäikäisen koneen, ostat seuraavalla kerralla Applen. Muistia ostat niin paljon kuin emo suinkin syö. Esimerkiksi iMac on ihan hyvä vaihtoehto.

• ei merkkikohtaista.
        29 kirjoitti:

"Canonilla pyörimään joustavammin, kuin muilla kokeilemillani."

ei ole merkkikohtainen juttu,
        mitä huonompilaatuiset videot, sitä helpommin pyörii,
        eli
        mitä' vähemmän on megatavuja sekunttiin, sitä paremmin pyörii,
        mutta
        kuka niitä huonoja katselee sitten myöhemmin laadukkaasta tv;stä ?

EI kannat mitään Canonin ohjelmia etsiä.

• Jep jep
        ei merkkikohtaista. kirjoitti:

"Canonilla pyörimään joustavammin, kuin muilla kokeilemillani."

ei ole merkkikohtainen juttu,
        mitä huonompilaatuiset videot, sitä helpommin pyörii,
        eli
        mitä' vähemmän on megatavuja sekunttiin, sitä paremmin pyörii,
        mutta
        kuka niitä huonoja katselee sitten myöhemmin laadukkaasta tv;stä ?

EI kannat mitään Canonin ohjelmia etsiä.

Alustakin kuulemma vaikuttaa! Jotkut kodekit ovat ongelmallisia Windows'lle.

• sama kamera minulla

Yksi kysymys käytöstä.
      Et kai yritä katsoa videoita suoraan kameran muistikortilta?
      Jos yrität niin en ihmettele että pätkii, todennäköisesti pätkisi uudemmallakin koneella. usb-johto on huonoin vaihtoehto videon katsomiseen. Siirrä koneelle kuvat ja pätkiikö sitten?

Tuskin tuohon paljoa vaikuttaa millä ohjelmalla niitä yrität pyörittää. Ellei sitten käyttömuisti (RAM)muisti ole niin vähissä. Toki ohjelmia on kevyitä ja raskaita.

" Bonuksena konvertoidut videot vievät vain murto-osan tilasta." Tämä ei siis juurikaan vaikuta videon pyörimiseen mitenkään koneella onko se avi vai mp4 muotoa.

• ???????+++++++++

"MUUNNA DVD PAL muotoon ja 720x406 kokoon 7000-9000 kpps tai tietokonenäytölle riittää 2500 kbps joten vie tosi vähän ja pyörii hienosti."

Miksi videot pitäisi vielä huonontaa??? Muutenkin ovat huonoja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe