Moikka. Olen saanut migreeni dg:n vasta tämän vuoden sisällä. Se on kehittynyt mulla kovista niskakivuista jotka taas ovat tulleet yli 20v työuralta.
Kysyisinkin nyt sellaista asiaa että miksi vasenta ohimoa alkaa viilellä kun poltan tupakan? Aktivoiko se niin äkkiä migreenin? Minulla on migreenin aikana aina vasenpuoli kipeä. Oireet ovat varsinkin niskasta silmäntaakse ulottuva kipuvanne sekä ohimopakotus. Kiitos vastauksestanne.
Mullakin migreeni
3
189
Vastaukset
- kerjäät sitä
No en ihmettele yhtään, jos alkaa viillellä. Tupakanhaju on yksi varmimpia keinoja hankkia migreeni. Polttamista en voisi edes kuvitella.
- savuttoman migreeni
Olen savuton, mutta tupakan läheisyys laukaisee migreenin. Esim. piha-alueilla ei voi valita naapureitaan tai työkavereitaan, vaikka savuttomia alueita on lisätty.
Samoin minulla vasemman ohimon päänsärky -lievempi kuin migreeni- tulee niska- ja hartiaseudun jännityksestä. Merkillepantavaa on, että tämä on vain vasemmalla puolella, ei esim. keskellä tai joskus oikealla. Tietenkin yksi vaihtoehto olisi, että kasvain on kehittymässä meillä esim. aivolisäkkeeseen. (googlaa aivolisäkkeen kasvain.) Myös tensio nick olisi mahdollinen. Tässä täytyy itse pohtia, kun lääkärit eivät selvitä.
Samoin minulla joskus -suhteessa erittäin harvoin- on silmän takana tuntuva kipuvanne. Joskus kipu tuntuu myös takaraivolla. Nämä oireet ovat kestäneet jo useita vuosia. Neurologit eivät suostu kirjoittamaan KNF:n tutkimuksia.
- lopputuppi
Isälläni oli runsaat migreenit vielä neljäkymppisenä. Lääkäri suositteli keuhkojen vuoksi tupakoinnin lopettamista. Kun tupakointi jäi pois niin migreenit helpottivat ihan huomattavasti.
Itse polttelin nuorena tupakkaa ja lopetin päänsäryn vuoksi. Nyttemmin on aurallista kivutonta migreeniä kolarin jälkeen. Kaikenlaista muutakin vaivaa, mutta siis tupakointi aiheuttaa joillekin ehkä enemmän oireita kuin toisille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082485
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo401634Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1411286Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2931086Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3141036Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe561012Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen22975- 55926
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S19814Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58783