Moro,
veneestä löytyy Suunto D-135. Mitenkäs oikeanlainen kompensointi suoritetaan? Pohjoseen ja säätö? Itään ja säätö? Etelään ja puolitus ja länteen ja puolitus? Ja sitten eksymää vai? Säädetäänkö kompassia pohjois- ja eteläsuunnassa samansuuntaisella ruuvilla ja itä-länsi sen suuntaisella ruuvilla? Mikä on sivuilla olevien pallojen tarkoitus asiassa? Veneenä 13m teräsvene. Kiitoksia asiallisista vastauksista
Kompassin kompensointi
6
1990
Vastaukset
- kompensaattori
Ensinhän pitää ajaa eksymät, jotta tietää mitä suuntia täytyy kompensoida.
- kumoa gravity
Laita pohjoinen ja itä kiinni, sitten alat sumplimaan ja kompensoimaan etelää ja länttä puolittamalla virheen ja jatkamalla.
Jos hallitset englantia ehdotan että luet:
www1.nga.mil/ProductsServices/NauticalHydrographicBathymetricProduct/Documents/HoMCA.pdf- pyörin ympyrää vesil
Mulla on veneessä Azimut 1000 mites asia on sen kanssa
- johdatu alkeisiin
Loneli Birdin linkissä on viimeisen päälle pätevät ohjeet. Kompenosintimagneetit ja teräspallot ovat lähinnä vaihtoehtoisia kompensointimenetelmiä. Muissa kuin teräsveneissä on yleensä yksi hallitseva syy eksymälle ja sen voi suuressa määrin korjata vastakkaisen kentän tuottavilla magneeteilla. Teräsveneessä koko vene on se häiriölähde ja pallukat toimivat induktiivisesti. Ne keräävät magneettivuon itseensä ja kääntävät sillä lailla kokonaiskenttää kompassin kohdalla. Loput linkin dokumentista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833288
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli352639- 612258
Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.732239Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512181Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1102163Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.191927- 621904
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv201869- 861632