koirani juoksee irti aidatulla pihamaalla eikä lähde vaikka porttikin olisi auki. yhtenä päivänä kaverini tuli meille lapinporokoiransa kanssa ja siinä samassa se hyökkäsi minun koirani päälle ja suoraan päästä kiinni ja puri tajuttomaksi!!
Tähän asti ne on tullut hyvin toimeen keskenään ja nyt tämä kaverimi vain tokaisi ettää joo sillä on ollut tänään huono päivä, myö taijettaan lähtee kotiin lepäämäää. minä sinä hölmistyneenä jään katsomaan ja piki pika soitto eläin lääkärille ja kiiresti sinne
Arvatkaapas onko enää sen jälkeen enää minunkoira laskenut vieraita pihalleni?!
Ja kaveri sanoi että kyllä pitäis lopettaa noin vihainen koira!
Että V#tuttaa!!!!
LPK Puri tajuttomaksi!
20
610
Vastaukset
- Kahvi näytöllä
Nyt on minunkin kerran huudettava provoa.
Peruskokoinen lapinporokoira millään pysty leuoillaan puremaan tajuttomaksi päähän puremalla mitään toista aikuista koiraa : O
Koirat voivat purra toisiaan ja vaikka mitä, mutta tuo väite ei minulle ikinä mene läpi.
Onkos siellä kaikki muumit laaksossa? - PRK LP koirat!
Huom HUom, et edes tiedä onko koirani aikuinen tai minkä kokoinen. Joten kehottaisin kyllä sielläkin päässä tarkistamaan ne muumit.
Tässä vielä, koirani EI ole aikuinen ja on vielä pieni kokoinen kääpiö pinseri. ja on kyllä niin pieni että kyllä mahtuu vaikka koko koira sille suuhun!
Älä tuu väittää kun et asiasta tiedä. - Kahvit näytöllä
Ahha. Sulla on niitä raivohulluja pikkupinskuja yks kipale siellä. Tiedän sitten sitäkin paremmin.
Kaveris on oikeassa. Eikun piikille. Kyllä sen tietää missä vika on ollut, jos tuo asetelma. - PRK LP koirat!
Voi halleluja!! Olisi melkein laitonta antaa tuommoiselle ihmiselle koira niin kuin sinä. Ja sanonpa taas että älä tuu lämpimiksesi tänne puhumaan kun et tiedä. Ensinnäkin se ei ollut minu´n valinta että juuri tuommoinen koira minulta kotoa löytyy, se oli nimittäin lopetus uhan alla huonon kohtelun vuoksi. Vaan ei siitä sen enempää kun et sinä tunnu ymmärtävän.
ja toivoisin että ne kahvisi oisivat siinä näytöllä niin ei tarvitse täällä häiriköidä. ja oli koira mikä hyvänsä on sen annetava elää ellei ole mitään toooosi vakavaa, en minäkään mennyt enkä mene sanomaan kaverilleni että porokoira pitäisi lopettaa.
Kysymys: onkos itselläsi ollut " raivohulluja" kun tunnut sen n iin tietävän.
ja on minulla näitä ns. kunnonkin koiria ollut. - pesukarhuinen
Kyllä se vain niin on että sen porokoiran tai sen omistajan syyhän se on kun on oman koiransa tuonnut toisen alueelle. ja vielä lisää! ei pentu koira kyllä aikuisen koiran päälle tule niin kyllä sen on pitänyt sen porokoiran aloittaa.
Ja ihan tiedoksesi vaan " Kahvit näytöllä" sinut se tässä pitäisi loåettaa ennemin kuin se koira, kun tuolaisia täällä huutelet!
otan osaa aloittajan koiran puolesta ja sinun periaatteilesi siitä että koiria ei pidä turhasta lopettaa!
KIITOS! - PRK LP koirat!
kiitos sinulle ymmärryksestä ja fiksusuta kommentoinnista.
- porokoiran omistaja
Saat myös minun kaikki sympatiani. Jos ei omalla pihallaan voi koiraansa pitää
pelkäämäti sen puolestan, niin missä sitten. Minulla on Porokoira, joka kylläkin on kaveri kaikkien kanssa, mutta niinhän se onkin saanut tavata muita koiria pienestä pitäen. Jos se kuitenkin purisi toista koiraa, miettisin missä on mennyt vikaan koulutus?
Olet varmasti hieno ihminen, kun pelastit koiran. Koita jättää nuot nekatiiviset vastaukset omaan sarjaansa. Kahjoja on aina ollut ja tulee olemaan.
Kaikkea hyvää sinulle ja koirallesi
- kahvit näytöllä
En ole muita kuin täysin kahjoja pinsereita tavannut mutta poroista suurin osa täyspäisiä, ja niistä on iso kokemus. Päähän toisia koiria purevia en ole tavannut ikinä vuosikymmeniin itse. Tilasto on oman näkymyksen mukaan se mikä on;
ja kun on itse ollut toisena osapuolena kun raivoisan hullu otus nimeltä kääpiöpinseri hyökkää toisten osapuolien kimppuun tyhjästä läpi pensaikon isomman vielä pentukoiran kurkkuun hypäten täysin tyhjästä singoten, tiedän itse sanoa miten "hyväluonteiksi" voi mitäkin rotua näistä osapuolista mainita.
Nimittäin täällä päässä ei syöty yhtään pinskua. Voi vain ihmetellä isompien hermoja, kun yksi raivohullu riekkui toisen isomman täysin rauhanomaisen ja omia haistelujaan rauhassa hoidelleen ison puolitoistavuotiaan, vielä täysin pentukoiran kaulasta kiinni hampain. Sitä minä en kyllä ymmärrä, mitä meidän penikkaparka oli sille tehnyt sen mielestä . . .
Meilläkin tuli kyllä seuraamuksia. Nimittäin silmitön pinskuinho. Kiitos kovasti, meillä inhotaan ruskeita koiria.
Sekin raivohullu eläin oli muuten irti. Omistaja ei edes anteeksi pyytänyt. Kai se kuuluu siihen statukseen kun on "pikkukoiran" omistaja, saa käyttäytyä miten tahansa ja koira saa tehdä mitä lystää.
*
Mitä tähän voi sanoa: vuoroin vieraissa. Epäilen pahasti sinun pinserisi on käsitellyt isompaa koiraa, jolla on jotain ollut sitten hampaankolossa, mikäli asiassa muuten mitään perää. Näilläkin on mahdottoman hyvä muisti eikä mitään näitä vastaan tehtyä kyllä anneta koskaan anteeksi. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. - Kahvit näytöstänne
Pinserien luonteiden negatiivisuudesta olen netissä lukenut tuon jälkeen monta kertaa mielipiteitä ja kuullut livenä samoin. Yleisesti pidetään .. En nyt viitsi sanoa suoraan ääneen.
Vastikään parin päivän aikana isolla nettipalstalla juuri ollut juttua yhdestä jonkin kokoluokan ongelmapinseristä ja sen kasvattajan epätoivoisesta yrityksestä löytää paikka, missä ei lapsia eikä toisia koiria. Koiralle oli jo kuulemma varattu aika piikille. Hyvää mainosta rodulle... no kasvattaja ainakin rehellinen ja vastuuntuntoinen sekä tekevälle aina sattuu.
Kuitenkin näitä kyllä löytyy näitä tapauksia. Ei vaikuta tasapainoisimmalta rodulta. Sitten kun niillä on pieni koko, omistajat usein suhtautuvat näihin kuin lelukoiriin. Oletetaan myös, isommat koirat ovat niiden leluja ja pienet saavat tehdä mitä tahtovat.... sitten kiljutaan kurkku auki, jos toinenkin koira on tavallinen koira ja eläin, joka reagoi kipuun. Ei koira ajattele toisesta koirasta, että tuopa on pikkukoira, se saa tehdä mitä huvittaa.
Eikä tarvikaan: se on omistaja, jonka kuuluu pitää se pieni kurissa. Jos niin pieniäkään nähtävästi todella usein ei saada pysymään käsissä ja poissa toisten niskasta, mitä kanttia puhua isompien omistajille mitään.
Kannatteis kattoa mitä ne pikkupidot, miten niitä jalostetaan ja miten niitä pidetään. Sitten vingutaan, kun isommat koirat maksavat potut pottuina koirien tapaan. Jos ei tahdota muunluonteisia kuin mitä on aikaansaatu pinskuja, niin pitäkää sitten muista erossa. Jos tahdotaan ettei tule vahinkoja, jalostakaa niistä se vihaisuus pois itse niistä omista koiristanne. - PRK LP koirat!
kuule sinä "kaikkitietävä" pinserini on musta! ja oli mikä oli n iin se toinen koira oli MINUN pihallani niin oli koira mikä tahansa niin olisi se kyllä omaaa pihaansa vartionut. ´siinä sinulle kaikki tietävälle pinseri ihmiselle.
- piikki persuksiin
kaikki poro ja paimen koirat joutais piikille, paimentavat koirat on tunnetusti koira maailman pohjasakkaa
- Kahvit näytöl
Juuri tuli erinäisiä mielipiteitä vastaan eräälläkin suurella nettipalstalla.
Siellä ihmisten mietintöjä mitä koiria otettaisiin ja mitä ei.
Pinsereista näkyi olevan ikäviä kokemuksia, ja niistä on aika paljonkin puhuttu.
Tragikoomista kyllä samalla palstalla joku kasvattaja etsiskeli aggreongelmaiselle kasvatilleen kotia, ettei tarvitsisi lopettaa. Tyyliin ei saa olla lapsia, ei toisia koiria ....
Näitä on tuossa silmiin ja korviin kuulunut, eikä ihan vähän.
Hyvä rotu??? Epäaggressiivisia, provosoimattomia, käyttäytyvät itse hyvin?
Omistajiksi osuu täysin vastuuntunnottomia, joiden mielestä pientä kääpiörotua otettaessa ne eläimet saavat tehdä aivan mitä tahansa, koska ne ovat niitä pikkuisia. Oman koiran annetaan louhia useita kertoja muita, ennen kuin asiaan herätään. Ja se herääminen on hieman ymmärtämätöntä: luullaan tosissaan, yksinkuljettaminen ja nameilla koulutus parantaisi jollain kumman tapaa mielettömän hullunaggressiivisen luonteen. Ei se sitä tee: se hullunaggressiivisuus on perusluonteessa jos ja kun se on. Se on jalostuksellinen ongelma linjassa, ja pinsereistä paljon kuultuani, se on ongelma rodussa.
Olen todella ihmetellyt, millaista jalostusta kääpiöpinsereissä harrastetaan: Harvoin näkee niinkään aggressiivisia koiria, ryntäävät vailla etukäteiskontaktia tai näköhavaintoakaan jotkun toisen, mitään ensimmäisestä koirasta tietämättömän ventovieraan koiran kimppuun sankan lehtiverhoisen metsän läpi tykin kuulan tavoin edes näkemättä koko toista eläintä, suoraan kurkkuun kiinni, pelkän hajun perusteella - syynä se, tuulen heittäessä hajuja, haistetaan että JOTAIN toista koiraa siellä on. Ja eikun suoraan kurkkuun.
Noin raivoisan verenhimoiset eläimet voivat tehdä vaikkapa perheen vauvoille ja lapsille koosta huolimatta hetkessä mitä tahansa. Eivät minun koirani olleet olleet tuon koiran ja sen omistajan lähelläkään, edes näköpiirissä, eivätkä olleet koskaan tehneet mitään ko pinserille. Eivät olleet olleet mitenkään tekemisissä, todellakaan. Seisovat metsäisellä tiellä, haistelevat ja pissaavat, kun yhtäkkiä räiskistä jotain syöksyy silmieni edessä tykin kuulan tavoin viereisen metsän lehvästön läpi hypäten suoraan oman koirani kaulaan kiinni hampain.
Tiedän muiden koiranomistajien kertoman perusteella, en ole ainoa, jonka koiria se on päästetty puremaan. Minultakaan ei pyydetty edes anteeksi, eikä kysytty tuliko haavoja. Se kertoo asenteista tasan omaa kieltään. Muistaakseni koiran haltija totesi jääkylmästi vain, "Pääsi sitten kuitenkin tikkaamaan taas".
Sitä nähdäkseni ulkoilutetaan yksin kappalein nykyään ja toista koiraa yksin. On se merkillistä, että noin pienillä koirilla pitää olla niin paha luonne, ettei niin pieniä voi ulkoiluttaa edes kahta kerralla .....! ihmisen pystymättä hallitsemaan. Jos oma koira on noin aggressiivinen ventovieraille, joiden kanssa ei ole ollut mitään historiaa, se olisi parasta lopettaa. Pieneksi koiraksi päässä vaikuttaa olevan jotain vikaa: normaali pikkukoira edes ymmärtää hieman realiteetteja ja varoo isompia. Tuollaisilla ei päätä palele yhtä millimetriä.
NIinpä sekin palstalla x kasvattilleen uutta kotia epätoivoisesti kaipaillut kasvattaja oli sitä mieltä sen tulee olla lapseton uusi omistaja. Silloin ajatellaan, että koira yksilönä omaa potentiaalin tehdä lapselle pahaa. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Kun niiden pikkupetojen annetaan tehdä mitä tahansa, ja niillä on luonne myös tehdä se mitä tahansa, aivan varmasti ne aiheuttavat traumoja ja yleistasoninhoa ko rotuisia koiria kohtaan muuallakin kuin meillä. Olen kuullut ja olen lukenut enkä totisesti ole ainoa.
Pinseri on luvallista pitää irti valtoimeen juoksemassa puremassa, pinseriltä on luvallista purra ja päällekäydä tykin kuulan tavoin kimppuun, ne ovat normaaleja ja OK, mutta muut koirat ovat sitten hulluja jos NE purevat?
Ketjun aloittaja voi mennä omalle rotusivustolleen miettimään ja herättelemään, mihin rotan kokoisella sylikoiralla tarvitaan 2000-luvulla hullunaggressiivista luonnetta ja herättelemään jonkinnäköiseen jalostuskarsintaan luonteiden perusteella. Ja miettimään keille myyvät penikoita. Jonkun kasvattajan kädenjälkien jäljiltä täällä on ainakin yksi ongelmaeläin, joka on aikaansaanut meidän poroille ikuisen pinseri-inhon. - porot sukupuutoon!
Siinä puhuu tuollainen ihminen jolla ei pitäisi koiraaa edes antaa! Siis se mielen vikainen porokoirahan tuli heidän pihallen! Ja tämä pinseri oli puolustamassa reviiriänsä. Haista sinä kuule kun et osaa edes koiraasi pitää!
- 1817
Ei ole mielenvikaisia koiria! On mielenvikaisia ihmisiä! Monet rodut on jalostettu muinoin suojelemaan esim. hevosilla ajettavia postilähetyksiä ym., mutta nykyisin tarvitaan vähemmän aggressiivisia rotuja. Muutama koirasukupolvi ja aggressiivisuus on tiessään!
On ihmisiä, jotka ovat esim. arkoja, joilla on huono itsetunto tms ja jotka ottavat aggressiivisen koiran pönkittääkseen itsetuntoaan! Näille ihmisille sopisi lemmikiksi vaikkapa apina, jolta oppia hieman käytöstapoja.
- ei rotu
isäntä on aina syypää jos ei osaa kasvattaa koiraansa ja se ie ole minkään rodun vika. Porokoiran omistaja on se joka on syypää, tyhmä ihminen.
- sasha8282
######################33
Eräs kauan lapinkoiria, nimenomaan porokoiria kasvattanut ihminen sanoi että porokoirissa virtaa sakemannia, eli niiden kanssa saa olla varuillaan. mm. koiranpentujen ja lasten kanssa niitä ei tulisi jättää kaksisteen, tappavat niin sanotusti herkästi vieraita, lauman ulkopuolisia. Näin kertoi 15v poroja kasvattanut, jolla myös sakemanneista kokemusta. Välteltäviä tai siis hieman varottavia ovat myös sakemannit, dobermannit, ja colliet.- fhaöf
Vaikea uskoa, että porokoira olisi sellainen, minkä kanssa saa olla varuillaan. Porokoirassa ei voi virrata sakemannia, ovat täysin oma rotunsa.
Lisäksi, sakemannien luonne on jalostuksen myötä mennyt sellaiseksi kuin se on.
Toki porokoirat ovat äreitä vieraita koiria kohtaan. Mutta ainakin omani (uros) rakastaa lapsia, myös vieraita.
Toki on ollut haastava kouluttaa, kun on ollut pentueensa räyhäkkäin tapaus ja kotona ensimmäiset viikot olivat tahtojen taistelua dominoinnin kanssa. Siis sellainen nyrkillätapettava rääpäle uskalsi yrittää pomoksi pomon paikalle.
Pentuviikarina piti olla huolellinen ja tarkka lasten kanssa, mutta kun se kasvoi aikuiseksi ja järkeä tuli peliin, niin ei luotettavampaa lasten kaveria löydy. Tietenkään EN KOSKAAN JÄTÄ lapsia valvomatta koiran kanssa, kun kuitenkin koira on aina koira, eikä sitä voi verrata ihmiseen.
Nykyään kun tavataan uusia koiria, tämä pahvipää alkaa ensimmäisenä astua, mutta lopettaa kun kiellän. Voi myös rähjätä joillekin, joita pitää kilpailijoina/uhkana. : /
Mutta kaikesta huolimatta aivan super rotu!
- CC
Taas on puurot ja vellit _niin_ sekaisin... Pinseri ei ole KÄÄPIÖrotu, vaan rotumääritelmänsä mukaan 45-50cm korkea ja 14-20kg painava koira. Kääpiöpinseri on sitten asia erikseen. Ottakaa nyt edes perusasiat selville, ennen kuin alatte avautua.
- veetijarosmo
onko koirasi ollut nyt sitten kaikille koirille ''agressiivinen''? jos on niin koita totuttaa uudestaan vaikka nuorempiin koiriin.
meillä on perhoskoiramix uros jonka päälle on 2 kertaa iso koira hyökännyt päälle, kesti kauan kun meidän poika hyväksy toisia koiria, mutta ei luovutettu, nykyään se on kaikkien kaveri mutta aina tietyn varovainen, ainakin uroksia kohtaan.
kaverilles voit sanoa suorat sanat kyllä! koiraahan ei voi ikinä syyttää vaan omistajaa, ja tässä tapauksessa vika ei ole ainakaan sinussa.
pärjäile. - 1*2
Osanottoni tämän pinserin puolesta.
Itse olen kuitenkin törmännyt tilanteisiin joissa hihnassa oleva koira on hermostunut toisen koiran ollessa vapaana vieressä. Turha sitä koiraa on kuiten ***** mennä syyttämään. Syy on lähes aina hihnan toisessa päässä.
Oletko muuten jutellut tämän "raivohullupiskipaimentavamukasakemmanniporokoiran" omistajan kanssa? Oliko koiralle tapahtunut tätä ennen jotain? Tiedän muutaman koiran jotka ovat hermostuneet nähtyään ensin lenkillä toisen dominoivan koiran ja tämän jälkeen ne ovat alkaneet rähistä toiselle koiralle.¨
Ja kun siellä alussa tuntui olevan tappelu kun ei tiedetty toisen koiran kokoa ja ikää, niin olisihan se voitu kertoa heti ensimmäisenä.
Koirat voivat myös esittää tajutonta. Sellaisiakin tapauksia olen nähnyt. Eräässä koiratappelussa toinen osapuoli heittäytyi veltoksi jolloin vastapuoli suorastaan hämmentyi ja päästi irti. Selvittiin ilman suurempia vammoja onneksi.
Ennenku alatte haukkua mitään rotua tai ihmistä, ajatelkaa asiaa uudestaan. Totta kai pinserin omistaja on järkyttynyt ja kiukustunut asiasta ja porokoirien puolella olevat ja pieniä koiria vihaavat isossa vastarinnassa. Ei silti kuitenkaan pidä leimata toista osapuolta ilman järkeviä perusteita, mitä täällä onneksi on nähty.
Sitäpaitsi, koira on eläin!!! Eläin on aina arvaamaton, siitä ei pääse mihinkään. Ja jokaiselle koiralle tulee joskus se hetki kun vastaan tulee ei niin kiva kaveri. Toisille käy huonommin ja toisille paremmin, hetkeä ei voi koskaan itse päättää. Pitää vain yrittää itse toimia hallitusti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1081955- 2531727
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos611096Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311030Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K641003En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k67967Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉66848Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37847The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut6831Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49815