Että tällästä!
Kun kameralla yrittää ottaa valokuvaa, pitää joskus kymmeniäkin kertoja painella laukaisinta ennenkun tyhjän räpsiminen loppuu ja kamera suostuu ottamaan kuvan. Kun kuvaa ei saada otettua, näytössä lukee "ERR"
Olen tehnyt kameraan kaikki mahdolliset päivitykset.
Kävin näyttämässä kameraa huoltoliikkeessä, jossa todettiin että objektiivi on kunnossa ja kamera on kuulemma rikki :D
Ennenkun vien vehkeen huoltoon ajattelin kysellä apua täältä, jos jollakulla olisi ollut vaikka sama ongelma joskus?
Onkohan korjaaminen vaivan arvoista, vai onkohan tuo D80 jo vanha romu teidän mielestänne?
D80 suljin lyö tyhjää?
3
324
Vastaukset
- iuuyrut
Laita kameraan pitkä suljinaika (sekunti tai pari), tai B. Ota objektiivi irti, katso objektiiviaukosta nouseeko peili ja aukeaako suljin, kun painat laukaisijaa.
Ellei, niin tiedät, missä vika on. Muussa tapaukseessa saa huolto selvittää. "lääkäriin" se täytyy viedä joka tapauksessa.
Jos se aina joskus toimii on vika luultavasti jossakin sähkökontaktissa.
Kysy huollosta korjausarvio.
Uusia saa kyllä nykyään niin halvalla, että korjaus voi olla kannattamatonta. - Nikon D90
Nyt myydään D90 viimeisiä edullisesti jopa alle 500€. Osta uusi niin taas on kelpo vehje vuosiksi eteenpäin.
- Ensio Palmu
"Kun kuvaa ei saada otettua, näytössä lukee "ERR""
mulla tekee tuollaista joksus, kun kameran ja objektiivin väliset kontaktit eivät ole just ja tasan kohdakkain, eli jokin kontaktihäiriö ainakin mulla kyseessä.
Tämä siis siis ilmentyy vain kun käytän Sigman telejatketta, joka on vähän löysä
Kokeile toisella objaktiivillä vaikka kaupassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211861
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1431741Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561562Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671382Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191055