miten kauan kesti ponnistus

dupadaa

ekaa odottaessa?

63

1157

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vuan

minulla ponnistus kesti 1 tunnin.osittaisena syynä pitkään ponnistus vaiheeseen oli että tyttö tuli käsi poskella ja oli kuitenkin 3,8kg

• toinen synnyttäjä

Mulla 14min ja 3740g ja samoin käsi poskella....

• saana_00

35 min ja tuli peppu edellä. 3640g

• babuu-

Tunti meni 3720g ja 53cm pitkä poika tuli. Mitään muuta ongelmaa ei ollu ku supistuksessa ei meinannu olla tarpeeks voimaa. Epin olin aikasemmin saanu ja oksitosiinitipalla sitte vähän lisättiinvoimaa. Tunsin millon piti ponnistaa, mut kipuja ei ollu. Loistava synnytys oli! :)

• hrf754

14 min ja pieni tyttö 2860 g.

• äytyli

12 min ja 3650g 50cm,ns "normaaliasennossa" syntyi...

• sara88

5min, 3745g ja 52,5 cm pitkä

• jguyfruyf

synnytys käynnistyi lapsiveden menolla, terve poika putkahti maailmaan 4,5 tuntia myöhemmin (ponnistusvaihe 30min) , 3020g ja 48cm

• ;.;.;

1h30min, pää väärässä asennossa..

• tyttö syntyi 13.9.

22min mutta mulle tehtiinki välilihan leikkaus kun meenasi pikkusen sydänäänet kadota..

• hei :)

Ponnistus 15 min, koko synnytyksen kesto 4h35min vauva: 2995g 48cm

• Ekassa

synnytyksessä ponnistus 10min, synnytyksen kokonaiskesto 45min. Vauva reilu 3kg.

• familia

Kokonaiskesto 26,5h ja ponnistusvaihe 55min. Syntyi pian epparin leikkaamisen jälkeen. Ponnistaminen ei tuntunut pitkältä ajalta, koska epiduraali vaikutti vielä vähän eli ei käynyt kipeää, tuntui vain painetta, ja mies ja kätilö tsemppas just sopivasti. Vauvan mitat oli 3485g ja 48cm.

• Synnytin ensimmäisen lapseni 2 viikkoa sitten. Koko synnytys kesti 11 tuntia ja 20 minuuttia ja ponnistusvaihe oli 1 tunti ja 7 minuuttia. Tyttö oli 3,215 kg ja 50 cm pitkä. tehtiin välilihanleikkaus, kun sydänäänet oli jossain vaiheessa vähän heikot. Lääkäri auttoi painamalla mua vatsan yläosasta ja vauva tuli vähän helpommin ulos.

• nåm

Kokonais kesto 29h, ponnistusvaihe 11min, poitsu 2910g ja 49cm, eikä tullu repeämiä, nirhaumia vain.

• yhden äiti

Kokonaisketo 16h, ponnistusvaihe 32min. Eppari leikattiin, vaikka en olisi halunnut. Jälkikäteen kätilö ei osannut perustella miksi leikkasi (eli leikkasi ilmeisesti toiveestani huolimatta ns. tavan vuoksi). Muita repeämiä ei tullut.

Olisi voinut syntyä nopeamminkin, jos olisin saanut valita ponnistusasennon itse, mutta nyt kätilö vain käski puoli-istuvaan asentoon ja en osannut vastustellakaan. Koko ponnistamisen ajan sitten tuntui, että olisi kuin väärinpäin pyörähtänyt koppakuoriainen.

• Henni78

7 minuuttia. Oli tosin käynnistetty, joten liekö tuo pikainen ulostulo siitä johtunut. Epiduraali vaikutti vielä silloin eikä suurempaa kipua tuntunut.

• ed

mun oma taitaa olla ennätys.. 2h 15min. ja sillonki imukupilla ulos ku vauva otsatarjonnas.

• dfghjklölkjhgfds

ekan kohdalla ponnistusvaihe kesti 20 min. toisen kohdalla 10min ja kolmannen 6min. neljäs ois viel tulossa :)

• :)...

moi..

1.11 mulle syntyi ensimäinen, synnytyksen kokonais kesto 7 tuntia.. 4tuntia 15min avautuminen 25min ponnistus 10min jälkeiset.. 1 asteen repeämä eli ei paha.. kaikki meni ihan hyvin.. :)

• ekassa

30min, kokonais kesto muistaakseni 9h.

• Filena

Ensimmäinen lapseni, ponnistus kesti 11min. Tyttö painoi 4210g, syntyi käsiposkella.

• Näin miulla...

Koko synnytyksen kesto 4h35min josta ponnistus 15min. Täysiaikainen tyttö 2995g

• pitkään ja hartaasti

koko synnytys käynnistettynä vajaa 40h, ponnistus jakkaralta n. 1h41min, tosin kätilö laittoi ajaks 57min. Ihan hyvä mieli jäi, epiduraalin takia en tuntenut supistuksia ja oksitosiinitipan takia kesti toi varsinainen ponnistus. mutta kieltämättä aattelin siinä loppumetreillä että ei ikinä enää.. Mutta tosi hyvin meni, pikkanen nirhauma ja tosi hyvin jaksoin siinä jakkaralla koko ajan. Tyttö syntyi rv 42 0, 52cm ja 3,6kg ja oli ihan puhdas, olisko nuo aiemmin syntyneet ja kinaisemmat sitten liukkaampia ponnistella, tiedä häntä. Toivottavasti tää toinen tulis liukkaammin? :)

• joppepappe

1 tunti ja 40 minuuttia. Tyttö tuli kasvot ylöspäin ja muutenkin jotenkin vinosti.

• kokokokokokokokokoko

35 min, tyttö avotarjonnassa. koko synnytys 18h. lapsi 51cm 2830g.

• tuutupappa

31 minuuttia. Eppari tehtiin 29 minuutin kohdalla (lukee synnytyskertomuksessa) ja poika syntyi sen jälkeen kahdella ponnistuksella. Vauva ei ollut laskeutunut. Imukuppia käytettiin alusta alkaen. Vauva syntyi pää vinossa.

• mikään ei riitä

Minä olen joutunut ponnistelemaan koko ikäni sadakseni vaimon ja lapsien tarpeet tyydytetyksi nyt kyökyvyttömyys eläkeellä 54vanhana vielä ei ponnistelut lopu

• stenkku10

3 min. Koko synnytys 1.29 min. 3640kg tyttö.

• vierain

I. ponnistus 26min, kokonaisuudessan 8h26min. tyttö 3630g ja 49cm
        (sain epiduraalin, ja kohdunkaulanpuudutteen)
        II. ponnistus 9min, kokonaisuudessaan 3h59min. tyttö 3610g ja 50cm
        (en ehtinyt saada mitään, ehdittiin olla vajaa tunti sairaalassa ennenko syntyi)

• 10min kesti 4135g ja 52cm :)

• ...............,,,,,

1h25min poika 3600g

• mvmvmmvmvmmv

Kokonaiskesto 10h, ponnistusvaihe 6min, poika 4310g 55cm, yksi pikkurepeämä, tuli ihan oikeassa tarjonnassa.

• sektioäiti

tunnin ja 51 minuuttia, lopussa vedettiin imukupilla. Ei tullut ulos ja siksi tehtiin hätäsektio. Toivottavasti saan ens kerralla suunnitellun sektion...

• sektioäiti

Ai niin ja pojan paino 3890g ja pituus 52cm.

• Äippä 80

30 min ja koko synnytys 12 h. Poika 57 cm ja 4715.

• 2.vauvelinodottaja

6 h 50min synnytys kokonaisuudessa...ponnistus 19minuuttia. Poika syntyi rv 39 1,48cm ja 3280g.

• Ä90L09

Taisipa kestää n10 minuuttia. poika silloin 3530/52 :) (tosin koko synnytys kesti yli 17h.)

• tiiti

Mulla ponnistusvaihe kesti 1 tunti ja 16 minuuttia ja kokonaisaika 21 tuntia. Yli neljä kiloinen (ja isopäinen) pötkylä olikin. Aika väsy fiilis oli, mutta heti kun lapsi oli sylissä niin voimaa oli vaikka maratoonille. :)

• äiti30

Minulla ensimmäisen ponnistus 1h20min. Tehtii välilihan leikkaus kun äänet oli huonot. Syntyi itse juuri kun lääkäri oli kiinnittämässä imukuppia päähän. Kokonaiskesto oli 8h. Toinen syntyi sektiolla->ei ponnistusvaihetta.

• ....

Synnytyksen kokonaiskesto 4h 15min, josta ponnistusta 1h 30min.. Imukupilla lopen otettiin ja tehtiin välilihan leikkaus. Poika, 3710g 50cm, oli väärässä tarjonnassa, nii sitä arvelivat johtuneen.. :) Nyt toista ootellessa.. :D

• 07/10

Ponnistusvaihe kesti 2h 30min, lapsi oli 4788g. Aiemmin olisi revitty ulos jos lääkäri olisi ehtinyt, kesti tunnin ennenkuin pääsi leikkauksesta paikalle (yöllä).

• kesäkuun tyttö

Ponnistusvaihe minulla 4 min. Sen takia niin lyhyt, kun tyttö otettiin imukupilla ulos, kun sydänäänet laskivat. Olin saanut vasta vähän aikaa sitten epiduraalin, joten en kauheasti tuntenut mitään. Tehtiin myös välilihan leikkaus. Kahdella ponnistuksella tuli ulos.

• ihanaa ja ohi on

13 min ja 2758g pieni vauva, pää edeltä niin kuin normisti

• mmm.kkk.o

rv 41 0 syntyi poika 3460g ja 51cm pitkä synnytys 12h ja ponnistus 57min.

• kiikunkaakun12345

Kaksosten synnytys kesti 23.08h ja ensimmäisen ponnistusvaihe 2h 48min. ja toisen 51min. jolloin lääkäri joutui tekemään ulosvedon kun sydänäänet laski.

• 42 min 4300kg

• mamma :)

16 min, vauva painoi 4220 grammaa.

• bbb.jj.l

Poika syntyi 3460g ja 57min.Synnytyksen kokonaisaika 12h

• ,,,,,,,,,,,

1h30min molempien lasten kanssa (3030g ja 3780g). Ekassa otsatarjonta, toisessa kaikki normaalisti, tuli vaan hitaasti ja varmasti.

• ensisynnyttäjä

Kokonais 22h ja ponnistus 1,5h ja olisi jaksanut vaikka toiset 1,5h perään. On vatsalihakset rautaa ja muutenkin hyvä kunto, muuten olisi joutunut imukupilla ottamaan. Tuli hitaasti ja varmasti, vähän pää vinossa, sen takia pitkä ponnistus. yksi pari tikkiä vaativa repeämä tuli.

että pitäkää tytsyt kunnostanne huolta niin voitte välttää imukupin..=)

• toista ootellaan...

Esikoiseni: tyttö syntyi rv40 3 paino 2995g koko synnytyksen kesto 4.35h josta ponnistus 15min.

• lllliiilllliiii

ensimmäisen ponnistus kesti 59 min. epparikin tehtiin ja oksitosiinia sain tipasta ko meinas supistukset laantua ponnistusvaiheessa. synnytys alkoi vesien menolla ja kokonaiskesto 12h. ja minä oon tämmönen laiha luuviulu et siks sai aikalailla työskennellä et sai vaavin ulos. mut terveenä syntyi. :) pojan koko 3335g ja 50cm

• tammimamma

Synnytyksen kesto 6,5 tuntia, ponnistusvaihe 26min. Perätila. Vauvan paino 3130g.

• -

Esikoinen: syntyi rv 41 6, synnytyksen kesto n. 10 tuntia, ponnistusvaihe 28min. Vauvan paino oli 4115g.

• hggjhgjfgjg

Poikani syntyi rv 39 5. 21min kesti ponnistuvaihe. Poia painoi 4kg 220g

• Holly

Esikoinen reilu tunti ja eppari leikattiin, poika 4400g
      Toinen oli 5 minuuttia, ei repeämiä, tyttö 4800g
      Kolmas 22minuuttia, ei repeämiä, poika 5100g

• imukuppinen

19min. Puoli-istuvassa jalat telineissä, ekat 15min ponnistin ja sitten kun pää näkyi vähän laitettiin imukuppi sydänäänien häviämisen takia ja 4min päästä siitä syntyi. Vauva 2960g.

• sagdffffd

10min, kokonaiskesto 5½h.
      51cm 3605g

• sdffsdaf

reilut 2h

• Ponnistusvaihe kesti 10 minuuttia, koko synnytyksen kesto oli hieman yli 9 tuntia. Aivan mahtava kokemus, ei mitään ikävää sanottavaa! Poika reilu 3 kg ja 49 cm.

• maasupilami___

Synnytyksen kokonaiskesto oli 20h 30 min ja ponnistusvaihe kesti 2h 30 min. Syntyi otsa edellä.

• @mymmeli@

Synnytys kesti kaikkiaan 13h ja ponnistusvaihe n 20min. Imukupilla autettiin tyttö ulos kun sydänäänet alkoi heikkenemään. 2628g ja 48cm.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      82
      2443
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      195
      1575
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1475
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1391
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      60
      1092
    6. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      919
    7. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      72
      916
    8. Gallup: Mikä ruoka kuuluu sinulla ehdottomasti juhannuksena ruokapöytään?

Juhannuksena ruoka on tärkeä osa juhlaa. Mittumaarina syödään hyvin, ehkä myös grillataan ja nautitaan juhlasta. Kats
      Ruoka ja juoma
      30
      771
    9. Millaistakohan

Sun kanssa suhde olisi?
      Ikävä
      60
      767
    10. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      41