äitiyspakkaus...

koska tulee =)

kuinka pian äp on tullut teille siitä päivästä lukien, kun olette toimittaneet kaikki tarvittavat paperit kelaan?
Minulla on la n.4kk päästä ja vein paperit kelaan perjantaina. Neuvolassa kun sanottiin,että voi viedä jo.

9

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kiirettä

Muistelisin et kuukautta aikasemmin ennen laskettua aikaa, mut tietenkin riippuu paikkakunnasta, tai jos on ruuhkaa...! Mut tulee kyllä ajoissa.

• 2vko "tilauksesta"

siis mulle tuli 2viikkoa siitä, ku oli paperit laittanu kellalle, tai siis netishän mä hakemuksen täytin, mutta kuitenki. Ja mulla oli laskettuun aikaan myös tuon n.4kk.

• riippuu koska haet

Riippuu ihan siitä koska hakemuksen laitat. Siis kun se pitää laittaa viimeistään 2kk ennen laskettu aikaa, ja jos sen juuri viime hetkillä laitat, niin silloin tulee yleensä noin 1kuukautta ennen la .Jos laitat hakemuksen aiemmin, tulee äp myös aiemmin.

• 2vko PÄÄTÖKSESTÄ

Kysyin itse kelasta aikoinani, että koska pakkaus tulee.Niin sanottiin että 2vko siitä, kun PÄÄTÖS on tehty. Eli siis kun kela on tehnyt myöntävän päätöksen, että saat pakkauksen, niin se laitetaan tulemaan sinulle. Eli siis siinä voi mennä ensin se 2vko ennen kuin päätös on tehty, tai voi mennä vain 1vko..riippuu ihan
      miten paljon ruuhkaa on.
      Ja aina parempi, jos tekee hakemuksen netissä, nopeuttaa prosessia.

• koska tulee =)

Eli se tulee joko hyvin pian, tai voi mennä jopa kuukausi- pari (?) .
      Tahtoisin vaan päästä pian hipelöimään niitä pikkuisia vaatteita =) .

• kysy tuolta
    • koska tulee =)

Eli sain vastauksen kela-kertulta =) .
      n.2vko (voipi mennä hiukan yli) niin pakkaus tulee. Käsittely aika siis sen 2vko..ja otin paremmin selvää, kun piti muutenkin soittaa kelaan,niin se käsittely aika sisältää äp:n lähettämisen ja vastaan ottamisen.

• Tuli pärsiin alla

Hehheh!No,johan on kiire saada pakkaus vaikka on vasta vähän yli puolenvälin raskautta!Mitä ihmettä sinä sillä vielä teet?Hehheh!

• normaali aika

Tuota tuohan on ihan normaali aika saada äp. Jotkus saavat sen ihan vaan siksi myöhemmin,koska laittavat hakemukset vasta viime hetkellä..ja niistä viime hetken jutuista ei kelassakaan tykätä. Tykkäävät jos laitat hakemukset mahd. pian kun olet neuvolasta ne saanut.

Minä ainakin olen jokaisen lapsen kohdalla laittanut heti kelan paperit kuntoon ja vienyt, kun olen neuvolasta ne saanut..eli juuri tuotta n.4kk ennen la.
      Tai nyt tosiaan viimeisen kohdalla täytin hakemukset netissä, helpotti (ja nopeutti) prosessia.
      Kyllä minäkin kyselin aina aluksi,että koska äp tulee..ei sekään mitään kummallista ole, eikä se tarkoita, että mikään kiire olisi tai olisi tuli perseen alla (ai, mutta tuohan on nimimerkkisi,joten sinullahan se tuli siellä on).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      83
      2716
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      58
      2634
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      70
      2594
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      96
      2547
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      88
      2065
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      50
      2012
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      141
      1866
    8. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      51
      1500
    9. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      33
      1459
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      16
      1456
    Aihe