Hiukan tällaista uutta veneilijää ärsyttää, kun mercuryjen myynti-ilmoitusten yhteydessä ei useinkaan sanota vuosimallia vaan puhutaan vaan "siniraidasta" tai "punaraidasta" ja taitaapa siellä "valkoraitakin" olla näkynyt. Voisiko joku viisaampi valistaa minua tämän asian suhteen. Mitä nämä raidat tarkoittavat. Voiko niistä päätellä suoraan iän vai jotain muita koneen ominaisuuksia?
Mercuryn eriväriraidat
12
2899
Vastaukset
- Tietämätön
Ei ihme jos Mercuryjen kauppa käy heikosti. Eihän kukaan muukaan näköjään tiedä mitä ne raidat tarkoittavat.
- Bilge
Mistä päättelet,että kauppa käy huonosti?.Esimerkiksi viime vuonna ko.merkki oli Suomessa myydyin perämoottori,eikä huonolta näytä tänäkään vuonna.Tiedot perustuu venealan julkaisuissa olleisiin.Mitä taas tulee näihin väriraitoihin koneissa niin olen samaa mieltä,että on varsin typerää kertoa esim.ostajalle olevan kyseessä"siniraita"tms.koska ko.tieto ei kerro suurimmalle osalle ihmisistä yhtään mitään.Itse olen pelannut Mercuryjen kanssa ja aina ilmoittanut kyseessäolevan vuosimallin.Näitä paljon esiintyviä"siniraitoja" oli valmistuksessa muistaakseni noin v.1978-1982,joskin saatan muistaa vähän väärinkin.
- Tietämätön
Bilge kirjoitti:
Mistä päättelet,että kauppa käy huonosti?.Esimerkiksi viime vuonna ko.merkki oli Suomessa myydyin perämoottori,eikä huonolta näytä tänäkään vuonna.Tiedot perustuu venealan julkaisuissa olleisiin.Mitä taas tulee näihin väriraitoihin koneissa niin olen samaa mieltä,että on varsin typerää kertoa esim.ostajalle olevan kyseessä"siniraita"tms.koska ko.tieto ei kerro suurimmalle osalle ihmisistä yhtään mitään.Itse olen pelannut Mercuryjen kanssa ja aina ilmoittanut kyseessäolevan vuosimallin.Näitä paljon esiintyviä"siniraitoja" oli valmistuksessa muistaakseni noin v.1978-1982,joskin saatan muistaa vähän väärinkin.
No ehkä esitin asian hieman huonosti sanoessani että "Ei ihme jos Mercuryjen kauppa käy heikosti".
Siinä välissä on kuitenkin JOS-sana, eikä KUN-sana. Eli ehkä selvemmin sanottuna saman voisi ilmaista "En ihmettele mikäli Mercuryjen kauppa käy heikosti".
En siis väittänyt että Mercuryjen kauppa käy huonosti. Mutta se, että viime vuonna ko. merkki oli Suomessa myydyin perämoottori on kyllä minulle ainakin tosi iso yllätys. Luulin että Yamahan ylivalta on Suomessa täydellinen.
- Minä
Erot niissä raidoissa on se, että ne ovat eri värisiä.
- Eki
Täytyy sanoa, että samaa asiaa olen joskus miettinyt minäkin. Ainakaan minulle ei ne Mercuryn raitojen värit kerro mitään. Ja ei näköjään kerro kellekään muullekaan kun ei kukaan ole asiaa vaivautunut täällä selvittämään.
- Mister B
Turha täältä on mitään kysyä. Tuskin täällä oikeasti käy yhtään sellaista, jolla olisi oikeasti moottoreista tietoa edes tuon kysymyksesi vastauksen verran. Mielipiteitä - ja aina tosi hyviä ja asiantuntevia sellaisia - kyllä jaellaan avuliaasti.
- Timo
Mister B kirjoitti:
Turha täältä on mitään kysyä. Tuskin täällä oikeasti käy yhtään sellaista, jolla olisi oikeasti moottoreista tietoa edes tuon kysymyksesi vastauksen verran. Mielipiteitä - ja aina tosi hyviä ja asiantuntevia sellaisia - kyllä jaellaan avuliaasti.
Paskanjauhajiahan täällä tunnetusti riittää - tietäjiä vähemmän.
- putte
Siniraitaiset kestävät merivettä kun taas punaraitaisten korroosiokestävyys on heikompi.
Suomen vesillä tällä ei ole merkitystä, koska täällä "merivesi" on sen verran lähellä makeaa vettä että se siitä sitten...- GGG
No niin, Mercuryn mustassa kopassa oli punainen koristeraita (niitäkin on erilaisia eri vuosimalleissa) 60-luvun lopulta tuonne 70-luvun alkuun. Siniraitaiset tulivat sen jälkeen ja oli käytössä 80-luvun alkupuolelle.
Minkäänlaista eroja suolaisen tai makeanveden koneissa ei ole (ainakaan väriraidan suhteen). Kyseessä on siis pelkästään kosmeettinen ero, josta kylläkin erottaa helposti eri vuosimallit toisistaan.
- Apua
Täältä ehkä saattaa jotain tietoa löytyä.
http://www.oldmercs.com/index.htm
http://www.maxrules.com/ - Teräsmies
..että olisi myös jarru raidallisia mercuryitä. Niillä voi ajaa likaisessa vedessä.
- Anonyymi
Se on se ruskearaitainen. Ja missä ei ole raitaa ollenkaan, se on tämän palstan tietäjä vajakkien tunnus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l4363131Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata812394Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1161868Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1941557- 271533
- 771522
- 1091465
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva201388Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411381- 801317