Elisan 3G verkko maan kattavin muta P*skin

nettitakku

Mulla on elisan mobiililaajakaista sekä mokkulan perässä että puhelimessa niin molemmissa netti katkeilee yhtäkkiä ja jäätyy aivan täysin. Mun puhelin katkasee yhteyden automaattisesti kun liikenne loppuu niin sit kun yrittää yhdistää tulee "ei yhteyttä verkkon yritä uudelleen". Tietokone ei vaan ilmoita millään muulla et "sivu ei vastaa/sivu ei ole käytössä" Tai sit vilkku "!" alalaidassa joka ei lähde automaattisesti vaan katkaisemalla ja uudelleen yrittämällä, tämäkin saa tehdä monesti välillä. Olen myös kokeillut käyttää puhelinta mokkulan sijasta niin nokia ovi ohjelma ei anna ton jälkeen yhdistää ja työntää tarkasta internet asetukset. Joten sen kautta pitää sit lyödä koko kone käyntiin. Tietokoneella on mokkulalla vielä se elisan oma softa mikä näyttää datan siirron niin yhtäkkiä kun oottaa et joku sivu avautuis ni ei mee mihinkään ja nämä kyseiset datasiirron numerotkin ovat nollilla. Enkä edes asu missä metässä. Olen harkinnut että vaihdan saunalahteen mutta sekin toimii elisan verkossa ja on halvempi niin tod.näk. se jäätää vielä enemmän.

5

363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ggh67

      Mene nyt ensin pihalle ja katso ympärillesi näkyykö maston punaisia lentovaloja missään, jos ei näy et ole 3g verkon kantoalueella. Jos valoja näkyy, kyseisessä mastossa ei ole Elisan 3G antenneja, ei ainakaan suunnattuna sinun asuntoasi kohti. Hommaa suunnattava 3g antenni ja pyöritä sitä kepin nokassa ja katso mistä suunnasta tulee vahvin signaali, ja lukitse antenni sinne.Antennikaapeli voi olla 10m pitkä, mieluummin ei enempää.. Signaalin mittaukseen käytä mdma.exe ohjelmaa, se osaa myös erottaa tukiasemat toisistaan. Katso mdma.exellä paljonko nyt näyttää desibelit, se ylempänä oleva viiva, oliko se vihreä, en nyt muista.

      • nettitakku

        A) Elisan ja digitan yhteis tolppa on noin 300m päässä! Onko riittävän lähellä??
        B) Puhelin näyttää 3.5G Kone näyttää 3G
        C) Mitenkä tämä lisä antennin vähentäis katkeilua ja jäätymistä?


    • kohtapelaa..

      Jaa, no montako tolppaa signaali näyttää? Mutta jos signaali on riittävä, ja sekä puhelin että mokkula pätkivät yhteyttä, on ongelma tietokoneessa. Kokeile Windowsin omaa mokkula ohjelmaa, mutta estä muiden ohjelmien käynnistyminen, vaikka poistamalla Elisan ohjelma. Jos laitat käsin Elisan yhteystietoja niin sitten
      Name:Elisa Internet
      APN: internet
      Numero: *99#
      APN: default
      MMS: WAP 2.0
      MCC: 244
      MNC: 05

    • vcxvcxvcx

      Itse olen huomannut, että esimerkiksi speedtestin pyöräyttäminen antaa nettiin puhtia jos meinaa jäätyä. Kannattaa myös miettiä voiko katkeilu johtua huonosta usb portista tai huonosta tikusta. Itse vaihdoin tikun uudempaan ja alkoi toimimaan heti paljon paremmin. Netti katkeaa juuri koskaan, hidastelee toisinaan lyhyitä pätkiä.

    • Superkypsä

      Kuules Nettitakku, taidat käyttää kännyä ja tikkua pääkaupunkiseudulla (Espoossa?). Yrityksen tukiasemissa ollut vikaa heinä/elokuusta lähtien. Täällä siis ihan sama ongelma. Ovat siitä lähtien luvanneet korjata vian "heti". Edelleenkin odotan vian korjaamista...
      Valita operaattorille ja kokeile sillä välin asettaa yhteys pelkästään 2G-verkkoa käyttäväksi ja johan pelaa, tosin SUPER HITAASTI.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3340
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2882
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2730
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2648
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2544
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2365
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1843
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1777
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1650
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1496
    Aihe