Samalla viivalla (5. luku)

Sudden Depth

Saavuttuaan kotiinsa Mikko kiiruhti mahdollisimman nopeasti yläkertaan ja omaan huoneeseensa. Sinne päästyään hän laittoi oven kiinni, meni vatsalleen makaamaan sängylle ja itki. Ensin hän oli rohkaistunut paljastamaan tunteensa Juusoa kohtaan ja sitten selvisikin, että Pyry oli nähnyt kaiken ja tehnyt omat johtopäätöksensä tapahtuneesta. ''Kaikki se - ihan turhaan'', Mikko suri. Hän ei edes yrittänyt saada Pyryä kiinni kännykällä, koska tiesi sen olevan toivotonta. Mikon elämän yksi onnellisimmista ja yksi onnettomimmista hetkistä tapahtuivat vain tunnin sisällä toisistaan.

Puolen tunnin kuluttua Mikko soitti Juusolle kertoakseen, mitä oli tapahtunut. Juuso ei ollut uskoa korviaan: ''Ei jumankeuta - ja mä kun vielä katoin, ettei missään näkyny ketään!'' Mikko ei vastannut mitään, vaan yritti pitää uuden tunteenpurkauksen sisällään. ''Mut hei, mä meen kyl nyt sen Pyryn luo ja selvitän tän asian; täähän on ihan naurettavaa, että se vetäisee tosta noin helposti herneen nenäänsä!'' ''Mut oli se sille varmasti aikamoinen järkytys.'' ''Saatto olla ihan kuinka iso tahansa, mut mä meen kyllä sanomaan sille, miten asiat oikeesti on.'' ''Mee vaan, mua se ei haluu nähäkään. En mä tosin tiedä, haluaako se suakaan, mutta ainahan sitä voi yrittää'', Mikko sanoi ääni täristen. ''Joo, mä soitan sulle sit myöhemmin, okei? ''Okei.'' ''Juu, moro.'' ''Moikka'', Mikko sanoi lysähtäen sängylle istumaan. Hän katseli ulos ikkunasta ja puhui itsekseen: ''Pyry, ymmärtäisit nyt, että mä pidän teistä molemmista ihan yhtä paljon.'' Pienehkö kurkiaura lensi punertavan taivaan halki. ''Enemmän kuin arvaattekaan'', hän lisäsi hetken kuluttua.

Aurinko oli jo laskeutumassa horisonttiin Juuson lähestyessä Pyryn taloa. ''Onneks Mikko sentään on kertonut, missä se asuu'', Juuso huokaisi. ''7C - ai, siinähän se jo olikin. Ja kolmas oikealta - Järvinen. Syteen tai saveen'', Juuso päätti painaessaan ovikelloa. Ketään ei tullut avaamaan. ''Nyt jumalauta, Pyry, me selvitetään tää tän päivän aikana'', Juuso raivosi mielessään. Hän oli painamassa ovikelloa uudestaan, kun ovi aukesi, ja Pyry astui ulos. ''Ja kehtaat sitten säkin näyttää pärstääs täällä! Menisit nyt nauttimaan Mikon seurasta, kun ei näytä Järvisen Pyry enää kelpaavan'', Pyry tiuskaisi. ''Pyry, kuuntele nyt. Mä-'' ''Mä näin aivan tarpeeks hyvin, mitä siinä tapahtu!'' ''Oo hiljaa nyt vähän aikaa! Sä et nimittäin tiedä!'' Juuso ei osannut sillä hetkellä sanoa, kumpi heistä oli vihaisempi. Pyry tuhahti vihaisena. Juuso jatkoi: ''Mikko halus kertoa mulle, että se haluais olla mun ystävä-'' ''Sydänystävä siitä halauksesta päätellen'', Pyry keskeytti kylmästi. ''-ja että se pelkäs ihan sairaasti, miten mä reagoisin siihen. Mikko olis varmasti kertonu sullekin heti sen jälkeen, mutta sä näitkin kaiken.'' ''Ja toi sepityskö mun pitäis sitten uskoa?'' ''Kyllä pitää! Mikko on ollu ihan maassa siitä lähtien, kun sä raivosit sille just tässä samassa paikassa!'' Juuso toivoi sydämensä pohjasta, että Pyry suostuisi selvittämään asian. Jokerikortti ei ollut nyt käytettävissä, eikä Juusolla ollut enää paljoa vasta-argumentteja Pyrylle. Pyry oli myöskin huomattavasti pitempi ja hieman voimakasrakenteisempi kuin Juuso, joten käsirysyä Juuso ei todellakaan halunnut. ''Jos se asia tosiaan on noin, niin siinä tapauksessa... Sano Mikolle, että nähdään tässä huomenna kahdeltatoista. Päivällä.'' Juuso tunsi helpotuksen tunteen. ''Joo, mä sanon sille. Moro'', Juuso huikkasi lähtiessään jo kävelemään poispäin. Käveltyään jonkin matkaa Juuso soitti Mikolle ja kertoi Pyryn halusta tavata hänet huomenna. Mikko oli enemmän kuin odottanut tätä ja oli onnessaan. Juuso tiesi tehneensä hyvän työn.

1

638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sudden Depth

      Sainkin innostusta kirjoittaa tätä jo näin pian. 6. luvun ilmestymisessä voikin sitten kestää hiukan kauemmin, koska en tiedä, miten tarina tästä jatkuu. Uskon, että tämä novelli ei ole aivan vielä puolessavälissä, koska yllättäviä käänteitä on vielä jäljellä, joten vartokaapas... ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1843
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1406
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1307
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe