Rv 25 ja jo pari viikkoa sitten otin puheeksi neuvolassa (terkkarikäynnillä) sen, että ihmetyttää kun oikean rinnan iho on muuttunut oudoksi ja "kuoppaiseksi". Ihan kuin aknen jälkeistä arpikuoppaa ihossa, mutta mitään akneongelmaa ei ole ollut, suoraan kuopat. Terkkari ei edes katsonut ihoa, vaan sanoi että johtunee ihon venymisestä ja rinnan kasvamisesta. Annoin asian olla sitten.
Mutta nyt huomaan että samalla kuin molemmat nännit ja nännipihat ovat tummuneet ja kovettuneet (iho tuntuu tosi paksulta ja kovemmalta kuin ennen) niin tämän juurikin oikean rinnan iho on muuttunut myös koko rinnan alapuolelta punertavaksi ja kovaksi, samoilta osin kuin kuoppiakin on ilmestynyt.
Mulla on neuvolalääkäri parin vkon päästä varattu ja aion tottakai ottaa asian esiin ja pyytää lääkäriä katsomaan, mutta onko mulla tässä mielestänne syytä huoleen? Kannattaisiko pyrkiä lääkärille jo aiemmin? Ihomuutokset ovat tulleet viikkojen kuluessa, pikkuhiljaa joten ei varmaan kiirettä?
Osaisiko joku veikata, mistä voisi olla kyse?
Kiitos asiallisista vastauksista!
Ihomuutokset toisessa rinnassa?
8
664
Vastaukset
- 32+2
Kannattaa varata aika jo aiemmin, mennä vaikka omalle gynelle.
- ....................
ettei ne ole ihan vain raskausarpia, alkuvaiheessa ne voivat punoittaa ja iho tuntua oudolta. en olisi minäkään huolissani jos ei mitään ylimääräistä eritettä ole rinnoista tullut...
- huolestunutmamma
Eivät ole raskausarpia. Itse "kuopat" eivät punoita, vaan se koko alue joka on muuttunut kovaksi. Mulla on raskausarpia mahan alueella ja ne ovat pitkiä viiruja, kun taas nämä ovat syviä ja pyöreitä koloja. Ja aika suurelta alueelta punoittava ja kova iho. Mihinkään ei satu eikä kutise tms, mitään nesteitä ei ole tullut.
Ehkäpä soitan sinne gynelle heti huomenna, alkaa huolettaa muuten liikaa. - 39´1
Eihän läheskään aina esim. tuumorin yhteydessä tule minkäänlaista eritettä rinnasta.
Minäkin menisin saman tien lääkäriin. - huolestunutmamma
Ok. Kiitos teille vastauksista. Soitan heti aamulla itselleni lääkäriajan!
- -----------
Jos sinulla on lääkäriaika jo varattu kahden viikon päähän, ei tarvitse varata uutta aikaa. Tilassasi tuskin on kyse mistään hengenhädästä.
- Itsekin tutkittu
Oletkin jo toivottavasti tänään aamulla soitellut lääkäriin. Ilman muuta moinen kannattaa tutkituttaa mahdollisimman pian, jotta voi sulkea kasvaimen mahdollisuuden pois. Uskon muutosten liittyvän raskauteesi eikä kasvaimeen, muttei koskaan pidä jäädä arvailemaan: siksi ne lääkärit ovat olemassa.
- huolestunutmamma
Aikansa kesti, mutta pääsin sinne ultraan. Ei ollut muuta kuin hirveät turvotukset. Siitä kuulemma johtui tuo ihon kuoppaisuus. Lääkäriaikaa odotellessa toiseenkin ilmestyi niitä kuoppia, mutta iho ei ole paksumpi (vielä ainakaan). Lääkäri totesi että todennäköisesti normaalia hormonien aiheuttamaa muutosta ja turvotusta. Käski tarkkailemaan; jos punoitus lisääntyy ja tulee kipuja on syytä epäillä tulehdusta, mut näillä näkymin ei huolta. Mitään ylimääräistä siellä ei siis näkynyt. Huh helpotusta. Ei kuitenkaan ollut mielestäni turha käynti ja sain suuren taakan pois harteiltani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272594Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271406- 1011359
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59995