Chevrolet Trans Sport 3.4 aut 1997

Liian iso perhe

Voisiko joku transun omistaja kertoa mitä mahtaa kulutus olla cityssä ja maantiellä. Kuinka manuaalinen ilmastointi chevyssä toimii, eli onko hankala saada sopivaksi. Oletteko olleet tyytyväisiä valintaanne ja voiko autoa suositella ei tee se itse miehelle. Autoista en juuri muuta ymmärrä kuin, että pensaa pitää tankkiin laskea ja renkaat vaihtaa kahdesti vuodessa.

14

1322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liian iso perhe

On se nyt koko perkele kun ei ensimmäistäkään kommenttia tule?
      En kai sitten ansaitse transua.

fuck you!

• 22

käy overdrive sivustolla lukemassa keskusteluja siellä löytyy kokemuksia, kun etsii.

• Trans Sport omistaja

Omassa kulutus oli maantiellä 8l/100km ja kaupunki 10.5l/100km
      Ilmastointi on säädettävissä erikseen eteen ja taakse (omat säätimet). Mielestäni toimivat ihan kohtalaisesti. Ainostaan talvella poisto ei ole riittävä ja tämä näkyy takasivuikkunoiden jäätymisenä. Tähän parannuksena on jättämällä taaimmaiset sivuikkunat hieman raolleen (tai virittämällä sinne väliin jotain, joka päästää ilmaa raosta ulos).

Tyytyväinen olen väljyyteen ja tilaan perheelle. Autossa on kuitenkin tiettyjä tyyppivikoja, jotka kannattaa tarkistaa onko autoon jo korjattu:
      1) tiivistevuoto jossakin vaiheessa, jolloin moottorinjäähdytysneste alkaa vuotamaan ja saattaa myös sekoittua öljyn sekaan
      2) vaihteiston solenoidiongelma (vaihtaminen alkaa nykimään)
      3) helmojen kondenssiveden poistoreikien tukkiutuminen ja tästä aiheutuva ruostuminen
      Itselläni on toinen Trans Sport jo menossa ja vieläkin pidän autosta ja harmittelen sen valmistuksen loppumista.

• Musta tuntuu

Nimimerkki "Trans Sport omistaja"; mahtavat kulutuslukemat 3,4 V6 koneelle ja tämän kokoluokan autolle, heh.

• versatrak

Auto kuluttaa kokoisekseen ylättävän vähän. Automaattiloota ja jatkuva neliveto kaupunki 11,1 l/ 100 km. Maantieajo varmaan alle 10 l/100 km. Reilu 4-metrinen pulpettivene ja pomppiva kärry muut kamat kesämökiltä talviteloille kulutus 10.8 l/100 km. Johtuisiko kulutuslukemat siitä, että vain 188 hp otettu koneesta ulos.
        Kulutus on ollut positiivinen yllätys ja olen tankannut vain 98 bensaa. Tankilla tulee silti joskus Kummelin ''coupe de ville'' mieleen

• versatrak
        versatrak kirjoitti:

Auto kuluttaa kokoisekseen ylättävän vähän. Automaattiloota ja jatkuva neliveto kaupunki 11,1 l/ 100 km. Maantieajo varmaan alle 10 l/100 km. Reilu 4-metrinen pulpettivene ja pomppiva kärry muut kamat kesämökiltä talviteloille kulutus 10.8 l/100 km. Johtuisiko kulutuslukemat siitä, että vain 188 hp otettu koneesta ulos.
        Kulutus on ollut positiivinen yllätys ja olen tankannut vain 98 bensaa. Tankilla tulee silti joskus Kummelin ''coupe de ville'' mieleen

Alkuperäiseen viestiin vielä. Suosisttelen, mutta kannattaa ajaa muutama. Ei löydy monia autoja, jotka tarjoavat samat tilat ja mukavuudet. Jos tiloja pitää hakea niin sitten pitää mennä jo pikkubussi luokkaan.
        Itse löysin vielä hyvän korjaamonkin. Verrattuna esim VAG-konsernin korjauksiin/rahastuksiin tällä pajalla ollaan autosta aidosti kiinnostuneita.

• Hyvä auto

Kulutuslukemat pitävät paikkansa kuten edellä on mainittu. Lisäksi jenkeistä löytyy varaosia erittäin edullisesti. Omaani laitoin uudet iskarit taakse, suomen hinta tarvikeosalle 250€/pari, rockauto.com:sta tulleineen ja rahteineen 80€/pari.

• 96 trans sport

Moi. Itsellä olisi takaiskareiden vaihto ajankohtainen. Katselin tuota rocauton sivustoa ja en löytäny vm.-96 trans sportiin iskareita. En tosin ole varma osasinko käyttää sivua kun tuo lontoon kieli ja ulkomailta tilaaminen vähä hataraa vielä..

Eli onko sinulla uudempi auto, vai missähän mulla tökki tuo haku.. Ja sopiko vanhat letkut uusiin iskareihin, kun niissäkin kuulemma eroja onko sokalla vai kierteellä??
        Kiitos jo etukätteen :)

• Hyvä auto
        96 trans sport kirjoitti:

Moi. Itsellä olisi takaiskareiden vaihto ajankohtainen. Katselin tuota rocauton sivustoa ja en löytäny vm.-96 trans sportiin iskareita. En tosin ole varma osasinko käyttää sivua kun tuo lontoon kieli ja ulkomailta tilaaminen vähä hataraa vielä..

Eli onko sinulla uudempi auto, vai missähän mulla tökki tuo haku.. Ja sopiko vanhat letkut uusiin iskareihin, kun niissäkin kuulemma eroja onko sokalla vai kierteellä??
        Kiitos jo etukätteen :)

Rockautosta pitää hakea Chevrolet Venture tai Oldsmobile Silhuette kohdista, ovat samaa autoa kuin Trans Sport.
        Venturea ei tunne vm 1996 mutta oldsin kohdalta löytyy kohdasta suspension. Infosta näkee että käy vm1996 Trans Sporttiin.MA809 Monroen iskari näyttäisi olevan oikea jos takana on tason säätö.
        Sitä tuosta ei selviä että onko tuo hinta pari vai kappale, kuvassa on kyllä pari ja epäilen vahvasti että on parihinta, samanlailla oli omanikin ja pari tuli tuolla hinnalla. 103€ näyttäisi olevan rahteineen Suomeen.
        Jos kysyttävää niin kysy [email protected]

• 98 trans sport
        Hyvä auto kirjoitti:

Rockautosta pitää hakea Chevrolet Venture tai Oldsmobile Silhuette kohdista, ovat samaa autoa kuin Trans Sport.
        Venturea ei tunne vm 1996 mutta oldsin kohdalta löytyy kohdasta suspension. Infosta näkee että käy vm1996 Trans Sporttiin.MA809 Monroen iskari näyttäisi olevan oikea jos takana on tason säätö.
        Sitä tuosta ei selviä että onko tuo hinta pari vai kappale, kuvassa on kyllä pari ja epäilen vahvasti että on parihinta, samanlailla oli omanikin ja pari tuli tuolla hinnalla. 103€ näyttäisi olevan rahteineen Suomeen.
        Jos kysyttävää niin kysy [email protected]

Moi.
        Kiitos vastauksesta.

Muistelin tuon auton vm:n väärin :)
        eli vm on -98

Ja venturen kohdaltahan sieltä löytyy tällaiset ACDELCO Part # 504119 hintaan
        Outo merkki vaan tuo Acdelco...

Monroelta löytyi MONROE Part # MA824 hintaan 44.96€

Nuo postikuluthan on ilmeisesti jotain 60€
        jos nyt jotain käsitin :)

• Letukka

Moi. Itsellä ollut letukka nyt reilun puol vuotta ja erittäin tyytyväisä ollaan.. Kulutuksen pienuus yllätti vaikka oltiin kuultu huhuja pienestä kulutuksesta..
      Tyyppivikana on kansivika. Eli kannattas laittaa semmonen mistä kansi jo laitettu, säästää 3000-5000€

• Alldatadiy

Kansivika tulee jos ei ajoissa korjaa imusarjan tiivistettä. Imusarjan tiivisteen heikkous on se tyyppivika. Öljyn täyttöaukon korkkia seuraamalla pystyy tarkkailemaan milloin imusarjan tiiviste vuotaa vettä öljytilaan.
        Imusarjan tiiviste maksaa n.100€ ja vaihtohomma ei ole kovin ihmeellinen, ainoastaan suurin työ on purkaminen että pääsee käsiksi tiivisteeseen.
        Samalla kannattaa laittaa sytytystulpat platinatulpiksi joilla vaihtoväli 160tkm.
        Öljyt,tulpat,tiiviste ja jäähdytysnesteineen remontin hinnaksi tulee 300€, viikonloppu aikaa. Kahteen autoon olen sen vaihtanut, korjaamolla maksaa varmasti tuon 3000-5000€ eikä kaikki korjaamot edes sitä rupea tekemään. Jota ihmettelenkin suuresti sillä ei tosiaan ole mikään ihmeellinen homma jos työkalut vähänkin pysyy käsissä.

• Trans Sporttia vaan.
        Alldatadiy kirjoitti:

Kansivika tulee jos ei ajoissa korjaa imusarjan tiivistettä. Imusarjan tiivisteen heikkous on se tyyppivika. Öljyn täyttöaukon korkkia seuraamalla pystyy tarkkailemaan milloin imusarjan tiiviste vuotaa vettä öljytilaan.
        Imusarjan tiiviste maksaa n.100€ ja vaihtohomma ei ole kovin ihmeellinen, ainoastaan suurin työ on purkaminen että pääsee käsiksi tiivisteeseen.
        Samalla kannattaa laittaa sytytystulpat platinatulpiksi joilla vaihtoväli 160tkm.
        Öljyt,tulpat,tiiviste ja jäähdytysnesteineen remontin hinnaksi tulee 300€, viikonloppu aikaa. Kahteen autoon olen sen vaihtanut, korjaamolla maksaa varmasti tuon 3000-5000€ eikä kaikki korjaamot edes sitä rupea tekemään. Jota ihmettelenkin suuresti sillä ei tosiaan ole mikään ihmeellinen homma jos työkalut vähänkin pysyy käsissä.

Hieman vielä täsmennystä edelliseen,eli jos käytätte FEL-PRO sarjaa,niin HST 9071 PT:ssä on imusarjan tiiviste sellainen kuin sen pitäisi ollakkin (näin maalaisjärjellä ajatellen:),eikä se perinteinen "lerppu" reunainen,kuten HS 9071 PT:ssä-siis tarkoitin koko yläpään tiivistesarjaa.Toki saahan sitä "peltivahvistettua"
        imusarjan tiivistettä erikseen.
        Olen itse vaihtanut niitä imusarjan tiivisteitä/kannen myös "muutaman" ja joskus ne vuotavat ulospäinkin moottorista.
        Ja se imusarja,eritoten alimmaisen ,momentti on Helvetin tarkka/tärkeä plus koiran "paskan" puserrus tasopinnalle.
        Tuota hintaa hieman ihmettelen,siis korjaamoiden.Ostin erään Trans Sportin keväällä ja siinä oli muuta vikaa,mutta oli kuitti aiemmasta yläpääremontista:eli asennus työt,tiivistesarja,kansien painekoe,tasohionta,ventiilien hionta,hinta 1800euroa.Kuitti oli eräältä "jenkkiautokorjaamolta" Etelä-Suomesta.
        Alldatadiy,en kirjoittanut moittiakseni sinua.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      194
      8711
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4868
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4318
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3877
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3246
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3070
    7. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      55
      2852
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2521
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2425
    Aihe