Osittainen rinnanpoisto & imusolmukkeet vex. Aikaa on kulunut vasta reilut kaksi viikkoa. Leikkaushaava on siisti, mutta turvotus kainalossa ja käsivarressa ja riivaava kipu siellä on inhottavaa. Jatkuuko tätä ainiaan? Löytyykö kohtalotovereilta neuvoja, tietoja?
imusolmukkeiden poisto!!!!
6
5928
Vastaukset
- toispuolinen
siv. www.verkkoklinikka.fi/keskusteluihin ja siellä Syöpä-palsta.
Ei jatku ainiaan,leikkauksestasi on vasta niin vähän aikaa että tuntemuksesi ovat ihan norm.
Miten jatkohoitosi on suunniteltu?
Voimia!- rintasyöpä
Eihän tämä leikkely loppunutkaan vielä. Patologi löysi laajemman jutun "lobulaarinen karsinooma in situ". Rajoittuu siis rintarauhaseen, mutta ei pelkkään pattiin,joten kokonaan pois muutaman viikon kuluttua. Turvotus jatkuu kainalon alla tuskallisena kuin palovamma, ei siihen kipulääkkeet auta. Jumpattu on ja välillä jätetty väliin ja haudottu kylmällä, hierontoja ei voi vielä aloittaa. Punkteerausta ei suositelleet tulehdusvaaran vuoksi ainakaan vielä. Neuvot on vähissä.
- Milja49
oli minullakin, osapoisto ja imusolmukkeet, yritä jumpata, sen pitäisi auttaa. Joskus vielä 2 kk:n päästäkin tuli turvotusta, mutta ohi meni.
Minulle sanottiin vähän vaihtelevasti että ei tarvitse jumpata, tai että tarvitsee kuitenkin ainakin 2 kk. En nyt ihan tuohon päässyt mutta kuukauden ainakin jumppasin epäsäännöllisen säännöllisesti 2 krt/päivässä. Kipuun voit varmaan ottaa kipulääkettä, niin minä ainakin tein kunnes sitä ei enää ollut. - Kohtalotoveri
Minulta poistettiin imusolmukkeet myös.Rintasyöpä.Rinta poistettu.Turvotus oli kovaakin ja kipu sietämätön.Punkteerattavaksi poliklinikalle useita kertoja.Viikon välein.Vähitellen turvotus tasaantui.Vieläkin turpoilee ja juuri silloin jos rasittaa kättä.Ei mitään jumppaamisia!Se vasta turvottaakin.Itse tein niin ja turposi niin ettei voinut nukkua.Ota rauhallisesti ja vältä käden rasitusta.Paranee nopeammin.Käy tyhjennyttämässä kainalosi nesteestä.Sinulla on parempi tilanne kuin itselläni,kun kerran osaleikkauksella selvisit.
Hienoa!Ota rauhallisesti vaan!- tiitu
Käden turvotukseen auttaa oikein hellävarainen pumppaus. Eli hanki superlonia tai jotakin muuta yhtä pehmeää ainetta ja muotoile siitä suunnilleen porkkanan paksuinen 5 cm pitkä pötkö. Sellainen, joka sopii hyvin käteen. Sitten hennosti puristat sormilla tätä pötköä, niin hennosti että käden lihakset juuri ja juuri liikahtavat. Liikeellä on tarkoitus matkia suonten toimintaa ja panna imunesteet liikkeelle. Tätä hentoa pumppausta voi tehdä suunnilleen sydämen sykkeen tahtiin ja muutama kymmenen minuuttia kerrallaan. Minä teen liikettä kun kävelen. Superlon on aina valmiina ulkoilutakin taskussa. Näitä pötköjä on myös myytävänä, ainakin syöpäklinikoiden fysioterapeutit osaavat kertoa mistä niitä saa ostaa.
- auttaisko?
Luin just hiljan jutun, jossa mainittiin vyöhyketerapiasta olevan suuri apu nimenomaan tähän rintaleikkauksen jälkeen olevaan turvotukseen. Omakohtaista kokemusta ei kyllä oo, mut kuulostaa ihan järkevältä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841