Kannattaako olla työvoimatoimistossa kirjoilla vaikkei saa työttömyyskorvausta.
Kannataako olla kirjoilla
4
118
Vastaukset
- älä meeeeee
No miksi siellä silloin olisi? Voihan sitä työtä etsiä muitakin kanavia pitkin - ja itseasiassa tehokkaampaa se onkin etsiä niitä itse ja muualta.
- 33
Riippuu siitä, että meinaatko hakea toimeentulotukea.
Fattassa edellyttävät työkkäriin ilmottautumista tai leikkaavat 20% ja myöhemmin 40% tuesta. - Kyllä kannattaa
Jos olet tarveharkinnaisen työmarkkinatuen vuoksi pudotettu nolla-päivärahalle kelan laskukaavan mukaan, niin silti kannattaa olla työttömänä työnhakijana, sillä kun työtön täyttää 55 vuotta, ei tarveharkinnaisuus enää pure korvauksen saamiseen, elikkä silloin eivät puolison tulot enää vaikuta työttömän henkilökohtaisen työmarkkinatuen saamiseen.
- Kodin Rouva
Saahan sieltä muitakin etuja kuin pelkka korvaus. Ite olen käyttänyt matkakorvausta hyväkseni, kun on tullut Helskinkiin käyntiä. Olen hommanut Hesan reissun yhteyteen jonkun työhaastattelun, tai työhön tutustumisen, ja hakenut matkakorvaukset työkkäriltä. Samoin muutamia muita matkoja kotimaassa olen yhdistänyt johonkin ´"työhön tutustumiseen". En ole tosissani tietenkään mihinkään muuttamassa, mutta eihän sitä työkkärin tarvi tietää.
Kursseille ei pääse, ellei ole työkkärissä hakijana. En ole vielä sopivaa löytänyt, mutta voisin hyvinkin kuvitella aikani kuluksi joskus käyväni sellaisenkin. Silloin saisi korvauksen, sekä kulukorvauksen siltä ajalta, eli hieman rahaakin.
Jonkun tuttavan firmaan tai yhdistykseen vois tehdä joskus työharjoittelusopimuksen. Enhän mä tosissani ole semmoisiin töihin mennossa, mutta kun tunnen noita yrittäjiä, niin voishan johonkin jonkun 3kk sopparin tehdäkin. Tekis sitten mitä tekis, mutta siltäkin ajalta saa korvauksen sekä kulukorvauksen.
Jonkun ajan kuluttua aijon mennä töihin kokopäiväisesti, maksaa itselleni ansiosidonnaiseen jäsenmaksut, ja jos ja kun jossain vaiheessa hommat loppuu,niin saapahan ainakin ansiosidonnaista eikä tarvi ukon rahoilla koko ajan olla. Vaikka sillä aika hyvin tuota rahnaa onkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501479
- 104911
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15573ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40504Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44462- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402