Eli olen Rv 32 ja painoni on tällä hetkellä n.68 kiloa. Ennen raskautta paino oli 54 kiloa joten koko raskauden aikana painoa on tullut 14 kiloa. Neuvolassa tuosta painosta ei olla sanottu mtn, joten kyselisin että paljon muilla tullut näillä viikoilla kiloja ?
Normaali painonnousu?
9
3249
Vastaukset
- pistän paremmaksi!
Täällä ollaan rv 31 ja painoni on tällä hetkellä n. 65 kg. Lähtöpaino oli 50 kg (painoindeksi 19). Paino noussut puoli kiloa viikossa, tasaiseen tahtiin, plussasta alkaen. Tosin nyt vauhti on hidastumaan päin :D
En jaksa stressata. Terveellisesti olen syönyt ja vauva voi massussa hyvin. Pissa on ollut puhdasta, verenpaineet alhaiset ja sokerirasitus ok. - ....
mulla kans, rv 30 neuvolassa oli tullut 10 kg ja nyt rv 33 kilon verran vielä tuosta lisää. Neuvola tosin on vasta loppuviikosta. Eli ihan tarkkaa en nyt tiedä, mutta siis rv 33 asti n. 11kg. Ja mun bmi ennen raskautta oli 21, eli ihan hoikka olen alkujaan. Enkä myöskään stressaa painosta, kyllä ne kilot edellisenkin raskauden jäljiltä lähtivät :) ! Ja muutenkin siis neuvolassa kaikki ollut muuten oikein mallillaan!
- kjeuw
mulla oli lähtö paino/pituus 57kg/170cm ja rv32 paino oli 73kg :) elikkäs aika paljon omasta mielestä tullu mut neuvolassa ei oo sanottu mitään:) paitsi silloin alussa ekalla käynnillä sanottiin että saa tulla melkein 20kg ku olin niin hoikka...niin ja mulla on raskausajan diabetes...nyt paino on varmaan noussut paljon ku rv34 2 menossa... :)
- JLOJ
Rv 36 ja paino tällä hetkellä 55kg. lähtöpaino 47/163:) eli 8kg on tullut.
- dfghjklö-
Rv 28 ja painoa tullut 0kg :O ihan tyytyväinen oon kyl ettei kiloja oo tullut vielä..viime viikolla ultrattiin ja vauva hyvän kokoinen jne että siitä ei huolta :) mutta kun neuvolassa sanottiin aluksi että normaali kcal määrä ois se 2000 niin nyt ois hyvä saada ainakin 300lisää..mä varmaan sit syön "liian vähän"..omasta mielestäni ihan tarpeeks..en nyt väkisin rupee ahtaan itteeni ruokaa..oon aina ollu semmonen et syön kun on nälkä ja lopetan syömisen kun oon täys..en oo ennenkään laskenu kaloreita niin miks pitäs vaivata päätään moisella raskauden aikana :)
- jvbvbhtbvht
Olisko ollut iltasanomien sivuilla juttua, että on joku uusi villitys menossa, että raskaana olevat naiset kilpailevat keskenään siitä kenen paino nousee vähiten raskauden aikana. Minusta on aika sairasta kehuskella sillä kuinka vähän painoa on tullut tai onko tullut laisinkaan jollakin tietyllä viikolla ym, kyseessä on lapsen terveys ja tietenkin äidinkin. Ehtiihän sitä niistä kiloista huolehtia, sitten vauvan syntymän jälkeen. Itselleni on tullut noin 15 kiloa ja en todellakaan stressaa niistä.
Eiköhän ne siellä neuvolassa puutu asiaan, jos jokin on vialla.- rnewrntw
Ei se ole sen sairaampaa kun keskittyä siihen miten PALJON on tullut, kaikki riippuu lähtöpainosta. Iso osa odottajista on nykyään ylipainoisia ja silloin saa kyllä olla ylpeä jos paino ei alussa nouse lainaan... ylipainon määrästä riippuu milloin ja paljonko sopisi nousta - vai tarvitseeko ollenkaan. Eikä ne normaalipainoisetkaan pariakymmentä kiloa tarvitse vauvan kasvun turvaamiseksi, liikakin on tosiaan pahasta.
Kuten sanoit, kyseessä on lapsen terveys, ja sen vaarantaa sata kertaa useammin odottajan liian suuri painonnousu kuin liian pieni.
Kohtuus kaikessa joka suuntaan. Itse laihduin kymmeniä kiloja ennen raskautta ja paino alkoi nousta vasta viimeisellä kolmanneksella. Ylipainoa oli edelleen jonkin verran, ja olin todellakin ylpeä niukasta painonnousustani - en estetiikan vuoksi, vaan siksi että se oli sikiö kehitykselle parasta (vähensi raskausdiabeteksen riskiä). - näin on
rnewrntw kirjoitti:
Ei se ole sen sairaampaa kun keskittyä siihen miten PALJON on tullut, kaikki riippuu lähtöpainosta. Iso osa odottajista on nykyään ylipainoisia ja silloin saa kyllä olla ylpeä jos paino ei alussa nouse lainaan... ylipainon määrästä riippuu milloin ja paljonko sopisi nousta - vai tarvitseeko ollenkaan. Eikä ne normaalipainoisetkaan pariakymmentä kiloa tarvitse vauvan kasvun turvaamiseksi, liikakin on tosiaan pahasta.
Kuten sanoit, kyseessä on lapsen terveys, ja sen vaarantaa sata kertaa useammin odottajan liian suuri painonnousu kuin liian pieni.
Kohtuus kaikessa joka suuntaan. Itse laihduin kymmeniä kiloja ennen raskautta ja paino alkoi nousta vasta viimeisellä kolmanneksella. Ylipainoa oli edelleen jonkin verran, ja olin todellakin ylpeä niukasta painonnousustani - en estetiikan vuoksi, vaan siksi että se oli sikiö kehitykselle parasta (vähensi raskausdiabeteksen riskiä).totta!:D
- punkero olo
Mulla on raskausviikkoja 22. Mulle on tullu painoa varmaan 11 kiloa jo. En voi sille mitään. Mun bmi ennen raskautta oli neuvolakortin mukaan 17.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083336Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401673Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971523- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89952Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55882